ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΟΣΕΕΠΕΑ
Συνάντηση στα γραφεία της ΕΣΑμεΑ και ΠΟΣΓΚΑμεΑ μετά από αίτημα της ΠΟΣΕΕΠΕΑ
Στις 7/11/2019 πραγματοποιήθηκε συνάντηση στα γραφεία της ΕΣΑμεΑ και ΠΟΣΓΚΑμεΑ μετά από αίτημα της ΠΟΣΕΕΠΕΑ. Στη συνάντηση παραβρέθηκαν ο Γ. Γ. της ΕΣΑμεΑ κ. Ι. Λυμβαίος, ο πρόεδρος της ΠΟΣΓΚΑμεΑ κ. Ι. Μοσχολιός και ο Αναπλ. Γ.Γ. ΕΣΑμεΑ κ. Κ. Χόρτης και η υπεύθυνη Παρατηρητηρίου ΕΣΑμεΑ κ. Προβή, από την ΠΟΣΕΕΠΕΑ η πρόεδρος κ. Γ. Μπουλμέτη, η αντιπρόεδρος κ. Σ. Γεωργακάκου, η Γ.Γ. κ. Δ. Χατζηδρόσου, ο Οργ. Γ. κ. Μ. Βολκίδης, από το ΣΕΕΠΕΑ Αττικής η πρόεδρος κ. Ε. Τραγάκη και ο πρόεδρος του ΙΜΕΓΕΕ κ. Δ. Αρβανίτης.
Η συνάντηση διεξήχθη σε ζεστό κλίμα, γόνιμου διαλόγου καθώς οι φορείς μεταξύ μας συνεργαζόμαστε επί σειρά ετών για ζητήματα της Εκπαίδευσης και της προστασίας των δικαιωμάτων μαθητών ΑμεΑ και των οικογενειών τους.
Από πλευράς ΠΟΣΕΕΠΕΑ δόθηκε πλήρης ενημέρωση για τα εξής:
1. Αναγκαιότητα κάλυψης των οργανικών θέσεων μελών ΕΕΠ- ΕΒΠ με διορισμούς στα ΣΜΕΑΕ και τα ΚΕΣΥ. Η δίκαιη και ισόποση κατανομή των θέσεων ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας, Ειδικού εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού. Η ολιγωρία του υπουργείου Παιδείας για κατανομή των 4.500 θέσεων για τους διορισμούς και το εκκρεμές ζήτημα της πλήρωσης θέσεων στα ΚΕΣΥ από τους επικείμενους διορισμούς λόγω της μη πρόβλεψής του στο νόμο 4547/2018 .
2. Ελλείψεις πιστώσεων για θέσεις ΕΕΠ-ΕΒΠ στα Ειδικά Σχολεία. Ενημερώσαμε ότι υπάρχουν πανελλαδικά τουλάχιστον 1.200 κενά ΕΕΠ ΕΒΠ σε ΣΜΕΑΕ και 190 σε ΚΕΣΥ.
3. Σοβαρά κτηριακά θέματα Ειδικών σχολείων και ΚΕΣΥ. Ο ΣΕΕΠΕΑ Αττικής ενημέρωσε και κατέθεσε υπόμνημα που αναφέρονται λεπτομερώς τα κτηριακά προβλήματα ΣΜΕΑΕ και ΚΕΣΥ, τα οποία καθιστούν δύσκολη την καθημερινότητα της σχολικής ζωής των μαθητών με αναπηρία και την εργασία του ΕΕΠ-ΕΒΠ. Επίσης τονίστηκαν ζητήματα καθυστέρησης ως προς τα δρομολόγια των ΣΜΕΑΕ που καθιστούν αδύνατη τη φοίτηση μαθητών με αναπηρία μέχρι σήμερα.
4. Δυσκολίες μελών του ΕΕΠ-ΕΒΠ οι οποίοι υποστηρίζουν μαθητές με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις στη γενική εκπαίδευση ως προς την ετοιμότητα και αποδοχή των σχολικών κοινοτήτων σε θέματα συμπερίληψης των μαθητών και κατάλληλων προσαρμογών για την εκπαίδευση και τη σχολική τους ζωή.
5. Αναγκαιότητα συνεργασίας σε προτάσεις για τη συμπεριληπτική εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, υπογραμμίστηκε από το ΙΜΕΓΕΕ η ανάγκη στοχευμένης επιμόρφωσης κυρίως των εκπαιδευτικών στη γενική εκπαίδευση. Ενημερώσαμε ότι η ΠΟΣΕΕΠΕΑ σε συνεργασία με το ΙΜΕΓΕΕ έχουν στόχο την κατάθεση προτάσεων για τη σύσταση οργανικών θέσεων ΕΕΠ- ΕΒΠ στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένης και της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευση καθώς και του σημαντικού ρόλου των ΚΕΣΥ, προκειμένου να διασφαλίζεται η ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών στην εκπαίδευση, να προάγεται η αρμονική ψυχοκοινωνική τους ανάπτυξη και πρόοδος.
Από πλευράς ΕΣΑμεΑ ενημερωθήκαμε από το κ. Λυμβαίο ότι μέχρι τώρα εκκρεμεί συνάντηση με την υπουργό Παιδείας ενώ η εκπαίδευση αποτελεί μείζον ζήτημα, το οποίο έχει αντίκτυπο και διεθνώς λόγω της υποχρέωσης της Ελλάδας να συμμορφωθεί σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία.
Σύμφωνα με τις τελικές συστάσεις και παρατηρήσεις της επιτροπής του ΟΗΕ, μετά την εξέταση της χώρας μας 3-5/9/2019 στη Γενεύη για την εφαρμογή της σύμβασης, η εγγραφή και φοίτηση των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία δεν συνιστά ουσιαστική ένταξη τους σε ένα συμπεριληπτικό εκπαιδευτικό σύστημα. Είναι πολύ ανησυχητικά τα ποσοστά μαθητών που παρότι φοιτούν σε γενικά σχολεία δεν λαμβάνουν εξειδικευμένη υποστήριξη είτε στα Τμήματα Ένταξης είτε μέσα στην τάξη, δεν έχουν τα προσβάσιμα μέσα και προγράμματα για να εκπαιδευτούν εξατομικευμένα, με συνέπεια να μην καλύπτονται οι πραγματικές ανάγκες των μαθητών και η ισότιμη πρόσβασή τους στην εκπαίδευση σε σχέση με τις ανάγκες τους.
Η ΕΣΑμεΑ παρακολουθεί στενά το ζήτημα της εκπαίδευσης των μαθητών ΑμεΑ και μέσω του Παρατηρητηρίου θεμάτων Αναπηρίας και γνωρίζει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές και οι οικογένειές τους στο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι. Αναγνωρίζει επίσης το έργο του ΕΕΠ και ΕΒΠ στην εκπαίδευση και την αναγκαιότητα υποστήριξης των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και με αναπηρία, συνδέοντάς το με το θέμα των άμεσων διορισμών. Εκφράζει έντονα τις επιφυλάξεις της σχετικα με την απόφαση του τριετούς κλειδώματος των Πινάκων καθώς και για την έλλειψη χρηματοδότησης από τον Κρατικό Προϋπολογισμό.
Η ΠΟΣΓΚΑμεΑ έρχεται συνεχώς σε επαφή με γονείς και δέχεται πολλά αιτήματα για τα εμπόδια της εκπαίδευσης μαθητών ΑμεΑ. Ο πρόεδρος κ. Μοσχολιός τόνισε ότι ο στόχος των προτάσεων και προσπαθειών θα πρέπει να είναι η συμπεριληπτική εκπαίδευση και ως προς αυτό η ΠΟΣΚΑμεΑ θα είναι αρωγός.
Η συνάντηση έκλεισε με την υπόσχεση ότι θα υπάρχει συνέχεια της επικοινωνίας για την από κοινού ανάδειξη ζητημάτων επιμόρφωσης και προτάσεων για τη συμπεριληπτική εκπαίδευση, όπως επίσης συζητήθηκε και η δυνατότητα συνεργασίας του ΙΜΕΓΕΕ με το Παρατηρητήριο Θεμάτων Αναπηρίας της ΕΣΑμεΑ και για το σκοπό αυτό θα προγραμματιστεί επόμενη συνάντηση.