ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.)
(Χρήστος
Βουλιώτης – Πρόεδρος )
(Σεραφείμ
( Μάκης ) Λάππας –Γεν.Γραμματέας)
Πανεπιστημίου 59, 4ος όρ., Τ.Κ. 105 64,
Αθήνα,
e-mail: poseepea@yahoo.gr
ιστολόγιο:
www.poseepea.blogspot.gr
Α.Π.:10
Αθήνα, 05.03.2023
Προς:
- Υπουργείο Παιδείας
Κοιν:
- Συλλόγους
- Μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ
Θέμα: Διαβιβαστικό προτάσεων
του Ι.Μ.Ε.Γ.E.Ε. για τη δημόσια
διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου για τη Σχολική Βία «Ζούμε Αρμονικά Μαζί – Σπάμε
τη Σιωπή» επί συγκεκριμένων άρθρων στην διαβούλευση.
Το ΙΝΣΤΙΤΟΎΤΟ ΜΕΛΕΤΩΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΩΝ ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΑΙ
ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε.) είναι ο επιστημονικός φορέας της
δευτεροβάθμιας συνδικαλιστικής οργάνωσης, Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων
Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α).
Θα θέλαμε σας καταθέσουμε τις παρακάτω προτάσεις και
συγκεκριμένα :
·
Το
άρθρο 3, ακολουθεί
μεν τις επιστημονικές κατευθύνσεις, καθώς σχεδιάζεται σε κεντρικό και
περιφερειακό επίπεδο, ωστόσο δεν ορίζονται οι προδιαγραφές για την υλοποίηση
των αξόνων, οι οποίοι αναφέρονται απλώς θεωρητικά. Ειδικότερα για την πρόληψη,
είναι αναγκαία η διεπιστημονική συνεργασία για την ανάπτυξη δράσεων,
προγραμμάτων και εκπαιδευτικού υλικού. Τα παραπάνω αναπτύσσονται και
υλοποιούνται στο σχολικό πλαίσιο, σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο, από
ειδικότητες υποστήριξης (ΕΕΠ-ΕΒΠ).
·
Στο άρθρο 6, για την «Ειδική
ψηφιακή πλατφόρμα» εντοπίζεται η αναγκαιότητα πληροφοριακού εγγραμματισμού σε
όλους τους εμπλεκόμενους (εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές), καθώς επίσης οι
γνώσεις για τη χρήση της συγκεκριμένης πλατφόρμας. Απ’ όλα τα παραπάνω
ελλοχεύει ο κίνδυνος αδυναμίας πρόσβασης μέρους των πληθυσμιακών ομάδων της
εκάστοτε εκπαιδευτικής κοινότητας.
·
Στο άρθρο 7 οι υπεύθυνοι αποδέκτες αναφορών στη σχολική μονάδα, δεν μπορεί να
ορίζονται μόνο δύο εκπαιδευτικοί (διευθυντής ή ο Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας και ένας (1)
εκπαιδευτικός που
ορίζεται από εκείνον για τον σκοπό αυτό (πρωτοβάθμια) ή ένας (1) Σύμβουλος
Σχολικής Ζωής που είναι υπεύθυνος για τη διαχείριση κρίσεων και την πρόληψη
κάθε τύπου αντικοινωνικών συμπεριφορών (δευτεροβάθμια). Δηλαδή μόνο εκπαιδευτικοί να καλούνται να αναλάβουν την πρωταρχική
ευθύνη ανίχνευσης και προτεραιοποίησης,
έναν
ρόλο για τον οποίο δεν είναι επιστημονικά καταρτισμένοι και
οποιαδήποτε επιμόρφωση σε περιοδική βάση δεν μπορεί να υποκαταστήσει την
ειδίκευση των ειδικοτήτων ΕΕΠ. Η πρόληψη, η ανίχνευση και η παρέμβαση πρέπει να
πραγματοποιείται από εξειδικευμένους επιστήμονες σε θέματα ψυχοκοινωνικής και
συναισθηματικής ανάπτυξης παιδιών, καθώς και διαχείρισης κρίσεων. Μόνο το ΕΕΠ
μπορεί να εμπλέκει τους γονείς και την
κοινότητα για αυτό και είναι απαραίτητοι σε κάθε εκπαιδευτικό πλαίσιο και
βαθμίδα.
·
Στο
άρθρο 10 που αφορά
τις ομάδες δράσης, οι οποίες βρίσκονται στη δεύτερη γραμμή αναφορών, ενώ σε
αυτές προβλέπεται η συμπερίληψη κοινωνικού λειτουργού και ψυχολόγου, οι οποίοι
πρέπει να προέρχονται από τις σχολικές μονάδες, καλύπτεται η έλλειψή τους, με
την διάθεσή τους, από τα αντίστοιχα ΚΕΔΑΣΥ.