Κυριακή 26 Απριλίου 2020

Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. Κ.Μακεδονίας:«Διαβίβαση επιστολής – covid 19 »

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ 
ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.)

 Θεσ/νίκη, 23/4/2020
 Αρ. Πρωτ : 78
Email : seepeakm@gmail.com
 ΠΡΟΣ: 
 Τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας 
. Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ.) 
ΚΟΙΝ.:
 Προς : 
 - την Υπουργό 
Παιδεία & Θρησκευμάτων 
κα. Νίκη Κεραμέως , 
- ΠΟΣΕΕΠΕΑ

Θέμα: «Διαβίβαση επιστολής – covid 19 »
Σας διαβιβάζουμε την επιστολή, της αιρετού ΠΥΣΕΕΠ της Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Καραμανάκη Μαργαρίτα και σας παρακαλούμε για τις δικές  ενέργειες.

Προς:
Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α Κεντρικής Μακεδονίας

Ως αιρετός του ΠΥΣΕΕΠ της Κεντρικής Μακεδονίας παρακολουθώ τα γεγονότα στην εκπαίδευση εν μέσω πανδημίας και θα ήθελα να σας εκφράσω τα παρακάτω. 
Η ανησυχία των συναδέλφων ΕΕΠ και ΕΒΠ που υπηρετούν στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση είναι έκδηλη για τις εξελίξεις γύρω από τον sars covid-19 και την εκπαίδευση εν μέσω της πανδημίας. 
Φαίνεται ότι η χώρα μας έχει σημειώσει θετική πρόοδο όσον αφορά στην διασπορά του ιού και υπό αυτό το πρίσμα ο επικεφαλής επιτροπής λοιμωξιολογίας  κος Τσίοδρας δίνει θετικά μηνύματα για την επανεκκίνηση των σχολείων. Μέχρι στιγμής ουδεμία συζήτηση ή αναφορά δεν έχει γίνει για την επαναλειτουργία ή 
όχι των ειδικών σχολείων. 
Σε αυτό το σημείο, και αν φυσικά το πόρισμα της επιτροπής για το άνοιγμα των ειδικών σχολείων είναι θετικό, θα ήθελα να τονίσω την ανησυχία μου για τους ειδικούς υγειονομικούς κανόνες που πρέπει να υπάρξουν και να 
υποστηρίξουν την εκκίνηση των ΣΜΕΑΕ και των ευρύτερων δομών ΕΑΕ δεδομένων των ειδικών συνθηκών που αντιμετωπίζουν οι δομές αυτές.
Είναι μάλιστα σημαντικό να αναλογιστούμε πως οι κανόνες αυτοί θα μας απασχολούν για πολύ καιρό ακόμη και φυσικά και με την έναρξη της νέας σχ.  χρονιάς. 
Δεν υπάρχει αμφιβολία πως τα παιδιά που φοιτούν στα ειδικά σχολεία είναι ευπαθείς ομάδες και μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις είναι μαθητές με σοβαράπαθολογικά προβλήματα, μαθητές με χρόνια νοσήματα, με παραλύσεις και εξαιρετικά εύθραυστη υγεία. 
Η εγγύτητα με τα παιδιά που φοιτούν στην ειδική αγωγή είναι δεδομένη καθώς τα παιδιά αυτά χρειάζονται βοήθεια στην μετακίνηση, στην οργάνωσή τους και φυσικά στις θεραπείες που λαμβάνουν από το ΕΕΠ (φυσιοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, νοσηλευτές κλπ).
 Να τονιστεί μάλιστα πως στις περισσότερες περιπτώσεις οι μαθητές σιτίζονται από το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό που επιμελείται επίσης την καθαριότητά τους. Η συνθήκη αυτή από μόνη της άρει τον περιορισμό της απόστασης. 
Η υποδομή των περισσότερων ειδικών σχολείων προκειμένου να τηρηθούν τα μέτρα ασφαλείας (αποστάσεις κλπ) είναι αρκετά φτωχή, για αυτό και εγείρονται ερωτήματα σχετικά με την επιτυχία του μέτρου της απόστασης αλλά και την διασφάλιση της μη μετάδοσης του ιού. 
Επιπλέον τα σχολεία αυτή την στιγμή, δεν διαθέτουν το κατάλληλο υγειονομικό υλικό (μάσκες και γάντια για όλους τους συναδέλφους μέχρι το τέλος του σχ. έτους) προκειμένου να θωρακιστούν οι συνάδελφοι ώστε να προστατεύσουν τον μαθητικό πληθυσμό και αντίστροφα. Η καθαριότητα μάλιστα των σχολείων είναι ελλιπής δεδομένων των συνθηκών. 
Πιστεύω πως ένα ειδικό πλαίσιο κανόνων λειτουργίας με ειδικές οδηγίες και  κυρίως προμήθεια όλου του απαραίτητου υγειονομικού υλικού σε κάθε σχολική 
μονάδα εγκαίρως για την εξασφάλιση της όσο το δυνατόν ασφαλέστερης  λειτουργίας είναι καίριας σημασίας.
Το ΕΕΠ και ΕΒΠ είναι έτοιμο να ανταπεξέλθει στην δύσκολη αυτή συνθήκηκαι να υποστηρίξει τους μαθητές και τις οικογένειές τους. Είναι όμως απολύτως  απαραίτητο το υπουργείο να φωτίσει πολλά σκοτεινά σημεία και να δημιουργήσει πρωτόκολλα εργασίας και λειτουργίας των ΣΜΕΑΕ εν μέσω covid προκειμένου να  διασφαλιστούν οι υγειονομικές συνθήκες που θα εξασφαλίσουν την υγεία πρωτίστως  των μαθητών αλλά και των συναδέλφων ΕΕΠ και ΕΒΠ. 

Με εκτίμηση 
Καραμανάκη Μαργαρίτα
Αιρετός ΠΥΣΕΕΠ Κ. Μακεδονίας
Msc Κοινωνική Λειτουργός