Τρίτη 8 Ιανουαρίου 2019

Newsletter Εθνικής Ομοσπονδίας Τυφλών: 8 Ιανουαρίου 2019

 Εικόνα:   Το λογότυπο της Ομοσπονδίας μας - η προτομή του Ομήρου.

1. Το σύστημα διορισμού των εκπαιδευτικών όπως κατατέθηκε χθες στη Βουλή ως τροπολογία στο ν/σ για το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Μέχρι τη διενέργεια του πρώτου διαγωνισμού του Α.Σ.Ε.Π. κατά τις διατάξεις του παρόντος νόμου, με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων καθορίζεται, με βάση τις υφιστάμενες εκπαιδευτικές ανάγκες, ο αριθμός των διοριζόμενων εκπαιδευτικών ανά σχολικό έτος και κατά κλάδο και ειδικότητα από καθεμία από τις ακόλουθες κατηγορίες: α) γονείς περισσότερων των τριών τέκνων που είναι ανήλικα ή υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία ή σπουδάζουν, που έχουν τα τυπικά προσόντα διορισμού, β) εκπαιδευτικοί με ποσοστό μόνιμης αναπηρίας 67% και άνω, εφόσον συμπληρώνουν τουλάχιστον δώδεκα μήνες πραγματικής προϋπηρεσίας προσωρινού αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού σε δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, γ) εκπαιδευτικοί γονείς τέκνων με ποσοστό μόνιμης αναπηρίας 67% και άνω, εφόσον συμπληρώνουν τουλάχιστον δώδεκα μήνες πραγματικής προϋπηρεσίας προσωρινού αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού σε δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων. Οι εκπαιδευτικοί των κατηγοριών αυτών, εφόσον έχουν αποκτήσει την αντίστοιχη ιδιότητα μέχρι 30 Ιουνίου κάθε έτους, διορίζονται κατά σειρά που εξαρτάται από τα ακαδημαϊκά κριτήρια, την προϋπηρεσία τους ως εκπαιδευτικών και τα κοινωνικά κριτήρια, σύμφωνα με τις περιπτώσεις β΄, γ΄ και δ΄ του άρθρου 3 που εφαρμόζονται αναλόγως.

Για να διαβάσετε το άρθρο κάντε κλικ στον ακόλουθο σύνδεσμο: http://www.eoty.gr/main/pass.asp?titlenumber_fo=29313


2. Η ΕΣΑμεΑ παρουσίασε τις προτάσεις της για το σύστημα προσλήψεων εκπαιδευτικών με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις και εκπαιδευτικών γονέων ατόμων με αναπηρία στη Βουλή

Για να διαβάσετε το άρθρο κάντε κλικ στον ακόλουθο σύνδεσμο: http://www.eoty.gr/main/pass.asp?titlenumber_fo=29312


3. Βελτίωση πρόσβασης των ΑμεΑ σε προϊόντα - υπηρεσίες

Ειδικότερα, η νέα οδηγία περιλαμβάνει απαιτήσεις προσβασιμότητας για ορισμένα βασικά προϊόντα και υπηρεσίες, όπως: τα τηλέφωνα, τους υπολογιστές, τα τερματικά πληρωμών ή τα τερματικά αυτοεξυπηρέτησης για την αγορά εισιτηρίων μεταφοράς, τις τραπεζικές υπηρεσίες για καταναλωτές, τις υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών, συμπεριλαμβανομένων, για παράδειγμα, των υπηρεσιών τηλεφωνίας και Διαδικτύου, τον αριθμό κλήσης έκτακτης ανάγκης 112, την πρόσβαση σε υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων, τα ηλεκτρονικά βιβλία, το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Για να διαβάσετε το άρθρο κάντε κλικ στον ακόλουθο σύνδεσμο: http://www.eoty.gr/main/pass.asp?titlenumber_fo=29311


4. Οδηγίες της ΓΣΕΕ για την προστασία της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων σε συνθήκες ψύχους

Οι ομάδες με υψηλό κίνδυνο για την υγεία τους από την εργασία σε συνθήκες ψύχους είναι οι καρδιοπαθείς, οι πνευμονοπαθείς, οι πάσχοντες από χρόνια νοσήματα (πχ σακχαρώδης διαβήτης, χρόνια νεφρική ανεπάρκεια, διαταραχές αρτηριακής πίεσης, κοκ), οι λαμβάνοντες συγκεκριμένα φάρμακα (πχ ινσουλίνη, αντιδιαβητικά, διουρητικά, αντιχολιεργικά, κοκ), οι γυναίκες κατά την κύηση. Η ένταξη των εργαζομένων στις παραπάνω ομάδες γίνεται από τον ιατρό εργασίας της επιχείρησης ή (στις λίγες περιπτώσεις που δεν προβλέπεται η απασχόληση ιατρού εργασίας) με ιατρική βεβαίωση που προσκομίζει ο ίδιος ο εργαζόμενος.

Για να διαβάσετε το άρθρο κάντε κλικ στον ακόλουθο σύνδεσμο: http://www.eoty.gr/main/pass.asp?titlenumber_fo=29310


5. Το να παρκάρεις πάνω σε διαγράμμιση για ΑμεΑ είναι αυτοταπείνωση

Σε πολλές γειτονιές της Αθήνας δεν υπάρχουν καν πεζοδρόμια ή καταλαμβάνονται κυριολεκτικά από οδηγούς που αποφασίζουν να παρκάρουν πάνω τους, αναγκάζοντας τον πεζό να κινηθεί στη μέση του δρόμου. Άλλες φορές, οδηγοί "κλείνουν" τις ράμπες των πεζοδρομίων για τα ΑμεΑ, ή παρκάρουν πάνω στις διαγραμμίσεις των πεζοδρομίων για τους τυφλούς, ή "καταπατούν" θέσεις οι οποίες προορίζονται για να αφήνουν τα αυτοκίνητά τους άνθρωποι με αναπηρία. Χαρακτηριστικό είναι το βίντεο που ανάρτησε στο προσωπικό του προφίλ στο Facebook ο δημοσιογράφος της ΕΡΤ και συγγραφέας, Νίκος Αγγελίδης. Ο τίτλος του χαρακτηριστικός. "Ελλάδα έτος 2019... Με τα μάτια ενός τυφλού".

Για να διαβάσετε το άρθρο κάντε κλικ στον ακόλουθο σύνδεσμο: http://www.eoty.gr/main/pass.asp?titlenumber_fo=29309


6. Εφαρμογή «διαβάζει» συναισθήματα και τα μετατρέπει σε ήχο για ανθρώπους με προβλήματα όρασης

Την εφαρμογή «Facing Emotions», που μπορεί να διαβάσει τα επτά κύρια συναισθήματα (χαρά, θυμό, αποστροφή, λύπη, έκπληξη, φόβο και περιφρόνηση) ανέπτυξε η Huawei για το Mate 20 Pro για τους τυφλούς και τους ανθρώπους με προβλήματα όρασης.

Για να διαβάσετε το άρθρο κάντε κλικ στον ακόλουθο σύνδεσμο: http://www.eoty.gr/main/pass.asp?titlenumber_fo=29308


7. Επιδότηση έως και 65% για «καθαρά» επαγγελματικά Ι.Χ.

Στο πλαίσιο των συγκεκριμένων δράσεων προβλέπεται τόσο η προμήθεια αυτοκινούμενων οχημάτων αμιγώς επαγγελματικής χρήσης για την κάλυψη αποκλειστικά των αναγκών της επιχείρησης, όσο και η μετατροπή κινητήρα επαγγελματικού ή μικτής χρήσης πετρελαιοκίνητου/βενζινοκίνητου οχήματος σε κινητήρα διπλού καυσίμου πετρελαίου/βενζίνης - φυσικού αερίου. Προβλέπεται επίσης να συγχρηματοδοτηθεί η προμήθεια και τοποθέτηση ειδικού εξοπλισμού στα επαγγελματικά μεταφορικά μέσα για τη διευκόλυνση της προσβασιμότητας ΑμεΑ, όπως ράμπες σε σχολικά οχήματα για διευκόλυνση μαθητών ΑμεΑ.

Για να διαβάσετε το άρθρο κάντε κλικ στον ακόλουθο σύνδεσμο: http://www.eoty.gr/main/pass.asp?titlenumber_fo=29307


8. «Προσβάσιμος Τουρισμός στη Ρόδο»

Στην εκδήλωση θα αναπτυχθούν θέματα όπως οι τάσεις της συγκεκριμένης αγοράς, ο κοινωνικός αντίκτυπος της παροχής υπηρεσιών προσβάσιμου τουρισμού, οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρίες στις διακοπές τους, καθώς και με ποιους τρόπους μπορούν αυτά να εξυπηρετηθούν καλύτερα από τους επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου.

Για να διαβάσετε το άρθρο κάντε κλικ στον ακόλουθο σύνδεσμο: http://www.eoty.gr/main/pass.asp?titlenumber_fo=29306


9. Όραση: Πώς συνδέεται με την άνοια

Τα προβλήματα όρασης μπορεί να σχετίζονται με τα προβλήματα στις νοητικές λειτουργίες ενός ανθρώπου.

Για να διαβάσετε το άρθρο κάντε κλικ στον ακόλουθο σύνδεσμο: http://www.eoty.gr/main/pass.asp?titlenumber_fo=29305


10. Διερεύνηση της κατανόησης εννοιών της Φυσικής από άτομα με αναπηρία όρασης (11ο μέρος)

Πτυχιακή εργασία της Ανθίας Καρρά (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Σχολή Επιστημών του ανθρώπου, Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής) με τίτλο «Διερεύνηση της κατανόησης εννοιών της Φυσικής από άτομα με αναπηρία όρασης». Μέρος ενδέκατο (Δεύτερο κεφάλαιο: Μεθοδολογία - Υποκεφάλαιο πρώτο: Εισαγωγή).

Για να διαβάσετε το άρθρο κάντε κλικ στον ακόλουθο σύνδεσμο: http://www.eoty.gr/main/pass.asp?titlenumber_fo=29304


11. Διερεύνηση της κατανόησης εννοιών της Φυσικής από άτομα με αναπηρία όρασης (12ο μέρος)

Πτυχιακή εργασία της Ανθίας Καρρά (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Σχολή Επιστημών του ανθρώπου, Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής) με τίτλο «Διερεύνηση της κατανόησης εννοιών της Φυσικής από άτομα με αναπηρία όρασης». Μέρος δωδέκατο (Δεύτερο κεφάλαιο: Μεθοδολογία - Υποκεφάλαιο δεύτερο: Ποιοτική έρευνα).

Για να διαβάσετε το άρθρο κάντε κλικ στον ακόλουθο σύνδεσμο: http://www.eoty.gr/main/pass.asp?titlenumber_fo=29303


12. Διερεύνηση της κατανόησης εννοιών της Φυσικής από άτομα με αναπηρία όρασης (13ο μέρος)

Πτυχιακή εργασία της Ανθίας Καρρά (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Σχολή Επιστημών του ανθρώπου, Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής) με τίτλο «Διερεύνηση της κατανόησης εννοιών της Φυσικής από άτομα με αναπηρία όρασης». Μέρος δέκατο τρίτο (Δεύτερο κεφάλαιο: Μεθοδολογία - Υποκεφάλαιο τρίτο: Οι συμμετέχοντες).

Για να διαβάσετε το άρθρο κάντε κλικ στον ακόλουθο σύνδεσμο: http://www.eoty.gr/main/pass.asp?titlenumber_fo=29302


13. Διερεύνηση της κατανόησης εννοιών της Φυσικής από άτομα με αναπηρία όρασης (14ο μέρος)

Πτυχιακή εργασία της Ανθίας Καρρά (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Σχολή Επιστημών του ανθρώπου, Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής) με τίτλο «Διερεύνηση της κατανόησης εννοιών της Φυσικής από άτομα με αναπηρία όρασης». Μέρος δέκατο τέταρτο (Δεύτερο κεφάλαιο: Μεθοδολογία - Υποκεφάλαιο τέταρτο: Εργαλεία συλλογής δεδομένων).

Για να διαβάσετε το άρθρο κάντε κλικ στον ακόλουθο σύνδεσμο: http://www.eoty.gr/main/pass.asp?titlenumber_fo=29301


14. Διερεύνηση της κατανόησης εννοιών της Φυσικής από άτομα με αναπηρία όρασης (15ο μέρος)

Πτυχιακή εργασία της Ανθίας Καρρά (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Σχολή Επιστημών του ανθρώπου, Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής) με τίτλο «Διερεύνηση της κατανόησης εννοιών της Φυσικής από άτομα με αναπηρία όρασης». Μέρος δέκατο πέμπτο (Δεύτερο κεφάλαιο: Μεθοδολογία - Υποκεφάλαιο πέμπτο: Ερευνητικός σχεδιασμός).

Για να διαβάσετε το άρθρο κάντε κλικ στον ακόλουθο σύνδεσμο: http://www.eoty.gr/main/pass.asp?titlenumber_fo=29300


15. Διερεύνηση της κατανόησης εννοιών της Φυσικής από άτομα με αναπηρία όρασης (16ο μέρος)

Πτυχιακή εργασία της Ανθίας Καρρά (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Σχολή Επιστημών του ανθρώπου, Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής) με τίτλο «Διερεύνηση της κατανόησης εννοιών της Φυσικής από άτομα με αναπηρία όρασης». Μέρος δέκατο έκτο (Δεύτερο κεφάλαιο: Μεθοδολογία - Υποκεφάλαιο έκτο: Ανάλυση δεδομένων).

Για να διαβάσετε το άρθρο κάντε κλικ στον ακόλουθο σύνδεσμο: http://www.eoty.gr/main/pass.asp?titlenumber_fo=29299