ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Το επόμενο χρονικό διάστημα η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ θα επιδιώξει να προωθήσει τη διαδικασία της αντιεκπαιδευτικής – αντιδραστικής αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης έως και τη σχολική μονάδα.
Ο νόμος 4547/18 για τις λεγόμενες «νέες δομές στην εκπαίδευση» καθορίζει το πλαίσιο της αξιολόγησης, της λεγόμενης «αποτίμησης» του εκπαιδευτικού έργου, τη συμμετοχή και το ρόλο των ΠΕΚΕΣ στη διαδικασία αυτή καθώς και το πλαίσιο της επιλογής και αξιολόγησης των στελεχών εκπαίδευσης έως και το επίπεδο διευθυντή και υποδιευθυντή της σχολικής μονάδας. Μια σειρά ζητήματα π.χ. δείκτες αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας παραπέμπονται σε Υπουργικές Αποφάσεις.
Ταυτόχρονα παραμένουν σε ισχύ ο Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας και ο νόμος 4354/15, για το μισθολόγιο, που προβλέπουν τη σύνδεση της «αξιολόγησης» με την περικοπή μισθού και τις απολύσεις. Μεταφέρονται στην εκπαίδευση και επεκτείνονται οι διατάξεις του ν. 4369/16 (Βερναρδάκη).
Στα πλαίσια των κριτηρίων επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης εντάσσεται και η «αμαρτωλή» συνέντευξη. Ενσωματώνεται στον νόμο η απεργοσπαστική τροπολογία Γεροβασίλη, που ψήφισε η κυβέρνηση μαζί με τη Ν.Δ, καθώς προβλέπεται ότι τα στελέχη που δε θα αξιολογήσουν αλλά και κάθε εκπαιδευτικός που δε θα αξιολογήσει (τον διευθυντή και υποδιευθυντή του) δε θα μπορούν να θέσουν υποψηφιότητα για θέση ευθύνης.
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, παίρνοντας υπόψη της τους αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος ενάντια στην «αξιολόγηση» και προκειμένου να «εμπεδωθεί η κουλτούρα της αξιολόγησης», όπως άλλωστε υποδεικνύει και ο ΟΟΣΑ και ενώ ισχυρίζεται ότι «δεν υπάρχει ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού», τελικά μετατρέπει ολόκληρο τον Σύλλογο Διδασκόντων σε αξιολογητή και αξιολογούμενο:
μέσω της αξιολόγησης του Διευθυντή του σχολείου, μέσα από τη συμπλήρωση ανώνυμου ερωτηματολογίου στο τέλος κάθε χρονιάς,
μέσα από τη διαδικασία «αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου» της σχολικής μονάδας, η οποία θα γίνεται στη βάση θεματικών αξόνων, με ειδική φόρμα και δείκτες, οι οποίοι θα καθορίζονται με Υπουργική Απόφαση και με την άμεση εμπλοκή των Διευθυντών των σχολείων, των στελεχών των ΠΕ.ΚΕ.Σ και του Σχολικού Συμβουλίου. Οι εκθέσεις αποτίμησης θα κοινοποιούνται στο οικείο ΠΕ.Κ.Ε.Σ., στο ΙΕΠ και στο Υπ. Παιδείας!
Η αποτίμηση του «εκπαιδευτικού έργου» με βάση τις διατάξεις ν. 4547/2018 είναι αξιολόγηση, θα αξιοποιηθεί για την προώθηση αντιεκπαιδευτικών πολιτικών, επιδιώκοντας να έχει τη συναίνεση των ίδιων των εκπαιδευτικών. Δε θα το επιτρέψουμε!
Η αξιολόγηση των χιλιάδων συναδέλφων που βρίσκονται ή επιθυμούν να καταλάβουν θέσεις ευθύνης με βάση τα κριτήρια, τις ποσοστώσεις, την κατηγοριοποίηση «επαρκής», «μη επαρκής» κλπ είναι τιμωρητική και ανοίγει επικίνδυνους δρόμους.
Είναι αυταπάτη να θεωρεί κάποιος συνάδελφος ότι οι ίδιος θα αξιολογεί αλλά δε θα αξιολογείται. Κανείς συνάδελφος και σε κανένα επίπεδο να μη γίνει αξιολογητής!
- Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ να αποφασίσει και να κηρύξει άμεσα απεργία-αποχή από όλες τις διαδικασίες της αξιολόγησης.
- Καλούμε τους αιρετούς στα υπηρεσιακά συμβούλια να μη γίνουν αξιολογητές, να απέχουν από κάθε διαδικασία αξιολόγησης να ταχθούν στο πλάι των συναδέλφων.
- Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να μη συμπληρώσουν τα ανώνυμα ερωτηματολόγια, αφού έτσι πρακτικά θα ανοίγουν τον δρόμο για τη δική τους «αξιολόγηση». Να μην προχωρήσουν σε καμία διαδικασία εφαρμογής του άρθρου 47 του ν. 4547/2018, που αφορά το προγραμματισμό στην αρχή της σχολικής χρονιάς αλλά και τις εκθέσεις που θα απαιτεί το Υπουργείο Παιδείας σύμφωνα με τους δικούς του «στόχους και άξονες». Ο προγραμματισμός των Συλλόγων Διδασκόντων στην αρχή της χρονιάς να γίνει με τον τρόπο που γινόταν όλα τα προηγούμενα χρόνια.
Η ΑΔΕΔΥ ήδη έχει εκδώσει και αποστείλει προς τους υπουργούς ΕΞΩΔΙΚΟ για την προκήρυξη «απεργίας-αποχής από κάθε διαδικασία ή ενέργεια, που συνδέεται με την διαδικασία αξιολόγησης», παρέχοντας με τον τρόπο συνδικαλιστική κάλυψη στο σύνολο των δημοσίων υπαλλήλων και εργαζομένων ιδιωτικού δικαίου.
Σημειώνουμε, πως η «αποχή υπαλλήλων» από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν. 1264/82, όπως αυτές έχουν ερμηνευθεί από αρμόδια δικαστήρια (Διοικητικό Εφετείο 486/1995 και δικαστική απόφαση 2395/2014 του μονομελούς πρωτοδικείου Αθηνών) και συνιστά μορφή συνδικαλιστικής πάλης.
Άμεσα το ΔΣ της ΔΟΕ να πάρει επιπρόσθετα όλα τα νομικά μέτρα για την έναρξη της ΑΠΕΡΓΙΑΣ-ΑΠΟΧΗΣ στην εκπαίδευση.
Το ΔΣ