Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία: δράσεις και εκδηλώσεις
Η 3η Δεκεμβρίου καθιερώθηκε το 1992 με πρωτοβουλία του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία,
με σκοπό την προώθηση δράσεων που θα επισημάνουν αφ’ ενός τις ανάγκες
και τα δικαιώματα των ΑμεΑ, και θα ευαισθητοποιήσουν αφ’ ετέρου το
σύνολο της κοινωνίας σε θέματα σεβασμού και αποδοχής της
διαφορετικότητας.
Στο
πλαίσιο της προώθησης της ένταξης και των ίσων ευκαιριών στην
εκπαίδευση, καλούνται οι εκπαιδευτικοί να διοργανώσουν δράσεις
ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης στις Σχολικές Μονάδες Πρωτοβάθμιας και
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι δράσεις για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με
Αναπηρία θα πραγματοποιηθούν με πρωτοβουλία του Συλλόγου Διδασκόντων
και την υποστήριξη των Σχολικών Συμβούλων, με την ενεργό συμμετοχή των
μαθητών/τριών και θα αποσκοπούν στον προβληματισμό σε ζητήματα
ανθρωπίνων δικαιωμάτων και την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης στα μέλη
της εκπαιδευτικής κοινότητας. Ενδεικτικός κατάλογος βιβλίων και
κινηματογραφικών ταινιών με θέμα την αναπηρία, που μπορούν να
αποτελέσουν έναυσμα και μέρος των συζητήσεων και δραστηριοτήτων με στόχο
την ευαισθητοποίηση και ενημέρωση των μελών της σχολικής κοινότητας,
σχετικά με το δικαίωμα της ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση, στην
εργασία, στην ψυχαγωγία και γενικότερα στην κοινωνική ζωή των ΑμεΑ,
είναι αναρτημένος στην ιστοσελίδα του ΥΠΠΕΘ, στο σύνδεσμο http://www.minedu.gov.gr/eidiki-agwgi-2/sxolika-nea-eid-ekp
Επίσης,
λαμβάνοντας υπόψη την πρόσφατη Υπουργική Απόφαση 172811/Δ3/17-10-2016
(ΦΕΚ Β΄ 3561) με θέμα «Καθορισμός της Διαδικασίας Σχεδιασμού, Υλοποίησης
και Αξιολόγησης Προγραμμάτων Συνεκπαίδευσης» τα σχολεία μπορούν να
προγραμματίσουν δράσεις οργανωμένου παιχνιδιού, αθλοπαιδιών,
καλλιτεχνικών και άλλων δραστηριοτήτων σε συνεργασία με Σχολικές Μονάδες
Ειδικής Αγωγής. Οι ΣΜΕΑΕ και τα ΚΕΔΔΥ καλούνται να προκαλέσουν, αλλά
και να ανταποκριθούν σε αιτήματα υποστήριξης των δράσεων των Σχολικών
Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με το εξειδικευμένο
προσωπικό τους.
ΠΗΓΗ: ΥΠΠΕΘ