Αγαπητοί συνάδελφοι,
Πραγματοποιήθηκε σήμερα
Δευτέρα 28-3-2016, συνάντηση της ΠΟΣΕΕΠΕΑ και των αιρετών του ΚΥΣΕΕΠ κκ Β. Βούγια
και Δ. Παπαευθυμίου, με τον Αντιπρόεδρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής
Πολιτικής, κ. Π. Χαραμή. Από πλευράς ΠΟΣΕΕΠΕΑ παρευρέθηκαν ο πρόεδρος Σ.
Καρπενησιώτης, η γγ Ε. Τραγάκη, η ταμίας Χ. Αλμπάνη και ο υπεύθυνος δημοσίων
σχέσεων Κ. Παπαευαγγέλου. Στη συνάντηση συμμετείχε και ο Σύμβουλος του ΙΕΠ κ.
Β. Κουρμπέτης.
Σκοπός της συνάντησης
ήταν να εκθέσουμε στην ηγεσία του ΙΕΠ τις θέσεις μας για τη συμπερίληψη, την
ανάγκη διεπιστημονικής προσέγγισης της Ειδικής Εκπαίδευσης, καθώς και τον
καθοριστικό ρόλο που διαδραματίζει το ΕΕΠ και το ΕΒΠ στον ευαίσθητο αυτό χώρο.
Παράλληλα να προβάλουμε το πάγιο αίτημά μας για δημιουργία Γραφείου Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στο ΙΕΠ.
Από τον πρόεδρο Σ.
Καρπενησιώτη τονίστηκε ο αποκλεισμός μας τόσο από το Υπουργείο Παιδείας όσο και
από το ΙΕΠ, όπου δεν υφίσταται γραφείο ή τμήμα αρμόδιο για τα θέματα ΕΕΠ, η μη
συμπερίληψή μας στις επιμορφώσεις-εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων και η απουσία
επιστημονικής καθοδήγησης λόγω έλλειψης συμβούλων ΕΕΠ. Χαρακτηριστικά τόνισε
ότι «δεν μπορεί κανείς να μιλά για
συμπερίληψη και να μην συμπεριλαμβάνει όλο το προσωπικό» και ότι η
διεπιστημονικότητα δεν είναι στοιχείο ούτε του Υπουργείου ούτε του ΙΕΠ.
Ο Β. Βούγιας
πρόβαλε την ιδιαιτερότητα του κλάδου, που ασκεί υποστηρικτικό καθοδηγητικό
ρόλο, σε αντίθεση με το διδακτικό ρόλο των εκπαιδευτικών, τόνισε την ανάγκη της
επιστημονικής καθοδήγησης και υποστήριξης και κατήγγειλε τον αποκλεισμό μας από
τον Εθνικό Διάλογο για την Παιδεία.
Ενώ ο Δ.
Παπαευθυμίου επεσήμανε ότι δεν αποτελούμε μόνο συνδικαλιστικό όργανο, αλλά
αρθρώνουμε επιστημονικό λόγο και χρειαζόμαστε έναν επιστημονικό φορέα να μας
συντονίζει. Χρειαζόμαστε συμβούλους ΕΕΠ, που προβλέπονται από το ν.3699/2008
και ουδέποτε έχουν οριστεί, καθώς και προτυποποίηση των διαδικασιών που
εφαρμόζουμε. Επίσης, έκανε αναφορά στο Ερωτηματολόγιο που διένειμε η Δ/νση
Ειδικής Αγωγής στις ΣΜΕΑΕ δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης, όπου δεν
υπάρχει καμία αναφορά στα μέλη ΕΕΠ , σαν να μην υφίσταται τέτοιο προσωπικό, που
ειρήσθω εν παρόδω, αποτελεί και το
μοναδικό μόνιμο προσωπικό αυτών των σχολείων.
Τέλος, ο Κ.
Παπαευαγγέλου επισήμανε ότι είμαστε εδώ για να συμβάλουμε με την εμπειρία μας και
τον επιστημονικό μας λόγο. Επίσης, ότι χρειάζεται να μετακινηθεί η Ειδική
Εκπαίδευση από το δασκαλοκεντρικό στο ψυχοκοινωνικό μοντέλο.
Κατόπιν πήρε το
λόγο ο Β. Κουρμπέτης, οποίος υποστήριξε το δίκαιο των αιτημάτων μας και ανέφερε
την αναγκαιότητα ύπαρξης οικονομικών πόρων για επιμόρφωση και εποπτεία.
Συγκεκριμένα για την επιμόρφωση επεσήμανε ότι χρειάζεται σχεδιασμός, που
χειρίζεται η ηγεσία του Υπουργείου.
Τέλος, ο
αντιπρόεδρος του ΙΕΠ, κ. Π. Χαραμής στην τοποθέτησή του, έθεσε τρία βασικά
ζητήματα:
1) ότι
σχεδιάζεται ένα νέο πλαίσιο
αναδιάρθρωσης του Ινστιτούτου, το οποίο θα είναι έτοιμο ως το τέλος της παρούσας
σχολικής χρονιάς και περιλαμβάνει την ίδρυση γραφείου ή ομάδας για την ΕΑΕ. Η
μορφή που θα λάβει αυτός ο φορέας δεν έχει διευκρινιστεί ακόμη. Πρόκειται για
πρότυπο μοντέλο αναδιάρθρωσης με οριζόντιους και κάθετους άξονες. Επιπλέον, η
αναβάθμιση της ΕΑΕ αποτελεί βούληση του ίδιου του Υπουργού, ο οποίος δίνει, ως
γνωστόν, ιδιαίτερη βαρύτητα στον τομέα αυτό.
2)
Σχετικά με την επιμόρφωση και τους συμβούλους
ΕΕΠ, ο κ. Χαραμής δεσμεύτηκε να συζητήσει το θέμα στο Συμβούλιο.
3) Ως
προς τη διεπιστημονικότητα, τόνισε
ότι, αν και υπάρχει πολύ-επιστημονικότητα στο ΙΕΠ, πρέπει να διανυθεί ακόμη
πολύς δρόμος για να επιτευχθεί η διεπιστημονικότητα.
Η
ΠΟΣΕΕΠΕΑ από την πλευρά της, πιστή στην άποψη και τακτική της για ουσιαστικές
παρεμβάσεις και συγκεκριμένες προτάσεις, κατέθεσε στον κ. Αντιπρόεδρο, πρόταση τροπολογίας για την ίδρυση
Γραφείου Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και δεσμεύτηκε να συνεργαστεί με το ΙΕΠ
προς αυτή την κατεύθυνση.