Παρασκευή 16 Μαρτίου 2012

Ζητάμε από την Πολιτεία και τον Πρωθυπουργό, να στηρίξουν μια από τις τελευταίες δωρεάν παροχές προς το λαό, που έχουν απομείνει, κρατώντας όρθια τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ(Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α)


Βερανζέρου 14, 5ος όρ. Τ.Κ.10432, Αθήνα,  tel: 6974714206,  e-mail: poseepea@yahoo.gr
 

Αθήνα 16/3/2012
Α.Π: 105
                                 

                                Προς:  -Τον Πρωθυπουργό κο Παπαδήμο
                                          - Τα Πολιτικά Κόμματα                                                                                                                                                       
                                          -Τον Πρόεδρο της Βουλής
                                          -Τους Βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου

Θέμα:" Ζητάμε από την Πολιτεία και τον Πρωθυπουργό, να στηρίξουν μια από τις τελευταίες δωρεάν παροχές προς το λαό, που έχουν απομείνει, κρατώντας  όρθια τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ"

Αξιότιμε κε Πρωθυπουργέ
Αξιότιμε κε Πρόεδρε της Βουλής των Ελλήνων
Αξιότιμοι κκ Αρχηγοί Κομμάτων
 Αξιότιμοι κκ Βουλευτές
           
 Τα ΚΕΔΔΥ (Κ.Δ.Α.Υ.), από την ίδρυσή τους με τους Ν. 2817/2000 και 3699/2008, έχουν ως έργο την αξιολόγηση, διάγνωση και υποστήριξη των μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. 
            Πρόκειται για δωρεάν υπηρεσία του ΥπΔΒΜΘ, η οποία μέσα από πολυ/διεπιστημονική προσέγγιση (κοιν. Λειτουργοί, ψυχολόγοι, εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, λογοθεραπευτές, παιδοψυχίατροι, φυσικοθεραπευτές, εργοθεραπευτές) προσεγγίζουν τη φύση και την αιτιολογία των μαθησιακών δυσκολιών ενός μαθητή, προτείνοντας συγκεκριμένους τρόπους μαθησιακής, ψυχολογικής και κοινωνικής του στήριξης. Ταυτόχρονα, στηρίζουν τη σχολική κοινότητα μέσα από δράσεις ενημέρωσης (ομιλίες, συνεργασία για συγκεκριμένους μαθητές, εργαστήρια ευαισθητοποίησης μαθητών και καθηγητών για θέματα μαθησιακών δυσκολιών, ένταξης αναπήρων μαθητών, αυτιστικών ή με σοβαρά προβλήματα συμπεριφοράς), αλλά και τους γονείς των μαθητών είτε με ατομικές διαδικασίες συμβουλευτικής, είτε μέσα από τη λειτουργία ομάδων γονέων (αυτιστικών μαθητών, γονέων μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες κ.λπ.).
Επιπρόσθετα, το σχολείο, ως ο πρώτος χώρος κοινωνικοποίησης ενός παιδιού, είναι το περιβάλλον στο οποίο αναδεικνύονται οι οποιεσδήποτε δυσκολίες του. Οι εκπαιδευτικοί, αλλά και οι οικογένειες προσεγγίζουν πιο εύκολα μια εκπαιδευτική υπηρεσία με το πρόσχημα της σχολικής προόδου. Τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. διαπιστώνουν τις δυσκολίες, στηρίζουν τους μαθητές εκπαιδευτικά μέσα στο σχολείο, προσανατολίζουν την οικογένεια προς τη σωστή κατεύθυνση αντιμετώπισης της «μαθησιακής δυσκολίας» του παιδιού τους και λειτουργούν ως «γέφυρα» ανάμεσα στις διάφορες υπηρεσίες και φορείς, συνεργαζόμενα στενά μαζί τους.
     
            Είναι, δηλ. η υπηρεσία που, δωρεάν, χωρίς περιορισμούς, υποδέχεται και αξιολογεί το πιο ευαίσθητο τμήμα της ελληνικής κοινωνίας, τα παιδιά, στηρίζοντας την εκπαιδευτική τους ενσωμάτωση και πρόοδο, εξατομικευμένα, σύμφωνα με τις ιδιαίτερες μαθησιακές και ψυχοσυναισθηματικές ανάγκες του καθενός. 
            Είναι αντιληπτό, λοιπόν, σε όλους ότι τα ΚΕΔΔΥ επιτελούν εκπαιδευτικό και  κοινωνικό έργο, παράγοντας και οικονομικό έργο για τις οικογένειες, αφού είναι δωρεάν για όλους. Αποτελούν δε το κέντρο αναφοράς, χωρίς υπερβολή, για παιδιά, γονείς, σχολεία και επιστήμονες όλων των βαθμίδων όσον αφορά στην εκπαιδευτική διαδικασία.
            Τα ΚΕΔΔΥ ενισχύουν το κράτος πρόνοιας. Ένα σύγχρονο κράτος πρόνοιας της Ε.Ε θέτει την παιδεία και τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες όλων των παιδιών και δη αυτών με αναπηρίες, στην πυραμίδα των προτεραιοτήτων του,.
            Η κατάργησή τους ισοδυναμεί με κατάργηση των βασικών ατομικών δικαιωμάτων του παιδιού, των οικογενειών τους, αλλά και της σχολικής κοινότητας. Ειδικά, όταν για τις περισσότερες περιοχές της Ελλάδας, τα ΚΕΔΔΥ αποτελούν τη μοναδική επιλογή, χωρίς να υπάρχει αντίστοιχη εναλλακτική δομή, για τη διάγνωση, αξιολόγηση και υποστήριξης των μαθητών.
            Η κατάργησή τους πισωγυρίζει (ειδικά, τις απομακρυσμένες ορεινές και νησιωτικές περιοχές) την Περιφέρεια και ισοπεδώνει το βασικό πυλώνα του κράτους που είναι η εκπαίδευση και οι μηχανισμοί υποστήριξής της.
            Η πολιτεία πρέπει να στηρίξει με μια γενναία απόφασή της, μια από τις τελευταίες δωρεάν παροχές που έχουν απομείνει, κρατώντας  όρθιο το Κράτος Πρόνοιας, το Κράτος Δικαίου, το Κράτος που εξυπηρετεί τον πολίτη στη βάση, προστατεύοντάς τον από τον κοινωνικό στιγματισμό, και την ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών διάγνωσης, κάτι που επιχειρείται με την κατάργησή των ΚΕΔΔΥ.
 
Για το Δ.Σ

Ο Πρόεδρος                            Η Γ.Γραμματέας

Βούγιας Βασίλης                        Κατσούλη Παναγιώτα