Η προκήρυξη και επιλογή θα πραγµατοποιηθεί µε σειρά προτεραιότητας από το ΑΣΕΠ και σύµφωνα µε τα κριτήρια µοριοδότησης που ορίζονται από τον νόµο
Με ταχύτατους ρυθµούς είναι αποφασισµένη να προχωρήσει η κυβέρνηση τους διορισµούς των εκπαιδευτικών στα σχολεία, καθώς οι διαδικασίες είναι χρονοβόρες, δεδοµένου ότι θα πρέπει να µεσολαβήσει το ΑΣΕΠ, ενώ και ο αριθµός των αιτήσεων θα είναι τεράστιος. Οι υποψήφιοι αναµένεται να ξεπεράσουν τους 150.000, γεγονός που καθιστά το «εγχείρηµα» τεχνικά δύσκολο. Η αγωνία των εκπαιδευτικών, οι οποίοι για χρόνια περιµένουν αυτή την ηµέρα, έχει κορυφωθεί.
Παρά τις αντιδράσεις και τις κινητοποιήσεις που πραγµατοποιήθηκαν αυτό το διάστηµα, δάσκαλοι και καθηγητές έχουν στρέψει το βλέµµα τους στην ανακοίνωση της σχετικής προκήρυξης και στις προθεσµίες που θα ανακοινωθούν προκειµένου ο καθένας να καταθέσει την αίτησή του.
Οι πρώτοι 4.500 διορισµοί θα πραγµατοποιηθούν στον πολύπαθο τοµέα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, ενώ θα ακολουθήσουν 5.250 διορισµοί το 2020 και το 2021 αντίστοιχα» τονίζει στο «Εθνος της Κυριακής» η υφυπουργός Παιδείας Μερόπη Τζούφη και αναλύει τον τρόπο µε το οποίο θα προχωρήσει τεχνικά η διαδικασία για τις προσλήψεις των 4.500 εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή αλλά και των αναπληρωτών και ωροµισθίων για την ερχόµενη σχολική χρονιά. Αµέσως µετά την υιοθέτηση του νέου συστήµατος διορισµών από τη Βουλή, ξεκινούν οι τεχνικές εργασίες για την εξασφάλιση της οµαλής λειτουργίας.
Η προκήρυξη και επιλογή θα πραγµατοποιηθεί µε σειρά προτεραιότητας από το ΑΣΕΠ και σύµφωνα µε τα κριτήρια µοριοδότησης που ορίζονται από τον νόµο. Πιο συγκεκριµένα, οι υποψήφιοι θα έχουν τη δυνατότητα υποβολής αίτησης για τον διορισµό τους ως µόνιµων ή και την πρόσληψή τους ως αναπληρωτών ή ωροµίσθιων. Κατόπιν οι υποψήφιοι θα κατηγοριοποιηθούν ανά κλάδο και ειδικότητα σε αξιολογικούς πίνακες κατάταξης, ενώ το ΑΣΕΠ θα αναρτήσει δηµόσια τους προσωρινούς αξιολογικούς πίνακες.
Οι πρώτοι 4.500 καθηγητές θα καλύψουν κενά στον τοµέα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Το σχέδιο θα αποτελέσει πιλότο για τις προσλήψεις των επόµενων ετών.
Από την εποµένη της ανάρτησης των προσωρινών πινάκων και µε προθεσµία 10 ηµερών, οι υποψήφιοι θα έχουν τη δυνατότητα υποβολής ενστάσεων, και έπειτα από τον απαιτούµενο έλεγχο του ΑΣΕΠ οι τελικοί αξιολογικοί πίνακες θα δηµοσιευτούν στην Εφηµερίδα της Κυβερνήσεως. Επιπλέον, οι υποψήφιοι που εντάσσονται στους τελικούς πίνακες θα έχουν τη δυνατότητα να διορίζονται κατά τη διάρκεια της ισχύος τους, ανάλογα µε τις εκπαιδευτικές ανάγκες. Με απόφαση του υπουργού Παιδείας, οι υποψήφιοι που έχουν καταταγεί στους τελικούς πίνακες θα καλούνται να υποβάλουν δήλωση προτίµησης για µόνιµο διορισµό σε περιοχές διορισµού της επιλογής τους, µε τη δήλωση να υποβάλλεται άπαξ κατ’ έτος και µε αµετάκλητο χαρακτήρα.
Όσον αφορά στον λόγο για τον οποίο η κυβέρνηση αποφάσισε να ξεκινήσουν οι προσλήψεις στην εκπαίδευση από τον χώρο της Ειδικής Αγωγής, η κ. Τζούφη δηλώνει ότι η υπεράσπιση των δικαιωµάτων και η κάλυψη των αναγκών των ευάλωτων κοινωνικών οµάδων τέθηκε ως προτεραιότητα από την πρώτη µέρα ανάληψης της διακυβέρνησης. «Ειδικότερα, η κοινωνική οµάδα των µαθητών µε αναπηρίες ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες επλήγη ιδιαίτερα λόγω της οικονοµικής κρίσης και των προγραµµάτων λιτότητας που εφαρµόστηκαν τα τελευταία χρόνια» υπογραµµίζει η υφυπουργός και αναφέρει:
«Την ίδια περίοδο καταγράφεται σηµαντική αύξηση του µαθητικού πληθυσµού που χρήζει υπηρεσιών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριµένα, στα Γενικά Σχολεία φοιτούν 95.000 µαθητές, στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης 11.000. Ωστόσο, το µόνιµο εκπαιδευτικό προσωπικό, το ειδικό επιστηµονικό και βοηθητικό προσωπικό, δεν ξεπερνά τις 3.500 και το 80% του στελεχικού δυναµικού που απασχολείται στην Ειδική Εκπαίδευση είναι αναπληρωτές και ωροµίσθιοι. Φέτος, για να καταφέρουµε να καλύψουµε τις ανάγκες προχωρήσαµε στην πρόσληψη 16.000 αναπληρωτών αποκλειστικά και µόνο στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση».
Κατόπιν αυτών των διαπιστώσεων, όπως εξηγεί η κ. Τζούφη, «η απόφασή µας να ξεκινήσουν οι προσλήψεις από την Ειδική Αγωγή προκύπτει από τη διαχρονική παραµέληση του ευαίσθητου αυτού κλάδου από τις προηγούµενες κυβερνήσεις, καθώς και από την κοινωνική και παιδαγωγική ανάγκη οι µαθητές µε αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να συµπεριλαµβάνονται στο εκπαιδευτικό σύστηµα, αλλά και στο σύνολο της κοινωνικής ζωής».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΑΠΟ ΕΔΩ: https://www.ethnos.gr/