Πραγματοποιήθηκε στις 22/10/2018, στην Κατερίνη εκδήλωση της Αυτόνομης Αγωνιστικής Κίνησης Καθηγητών Πιερίας με τίτλο “Εξελίξεις στην Εκπαίδευση: Ειδική Αγωγή – Επαγγελματική Εκπαίδευση” με προσκεκλημένο τον διευθυντή Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, κ. Κασσιανό (Δείτε απόσπασμα βίντεο στο τέλος). Ανάμεσα σε άλλα θέματα τέθηκαν και ερωτήματα σχετικά με τους διορισμούς που ανακοινώθηκαν στην Ειδική Αγωγή. Ο κ. Κασσιανός ρωτήθηκε για το επικείμενο σύστημα διορισμών. Ο ίδιος αναφέρθηκε στην υποχρέωση του Υπουργείου να θέσει όριο προϋπηρεσίας εξαιτίας πρότερης νομοθεσίας και σχετικών αποφάσεων του ΣτΕ. Επισης, συγκεκριμένα για την Ειδική Αγωγή ειπώθηκε πως το βασικό πτυχίο θα εξισωθεί με το μεταπτυχιακότων δασκάλων και νηπιαγωγών που προέρχονται από τη γενική εκπαίδευση, καθώς θέση του Υπουργείου είναι πως η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών Ειδικής αγωγής θα πρέπει να ακολουθεί την εκπαίδευση στα παιδαγωγικά τμήματα.
Βάσει των συγκεκριμένων δηλώσεών του ο διευθυντής Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας φαίνεται πως δεν είναι πλήρως σύμφωνος με σοβαρές πτυχές λειτουργίας των δύο δημόσιων πανεπιστημιακών τμημάτων Ειδικής Αγωγής, γεγονός που πιθανότατα αντικατοπτρίζει και τις προσωπικές του αντιλήψεις ως προς την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Ως άτομο, όμως, με συγκεκριμένη αρμοδιότητα, τμήμα της οποίας είναι και η δυνατότητά του να εισηγείται θέματα που αφορούν και στη στελέχωση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης σύμφωνα με την προβλεπόμενη νομοθεσία, αναρωτιόμαστε ποιο είναι το σκεπτικό εξίσωσης ενός πτυχίου τετραετούς φοίτησης με ένα μεταπτυχιακό μονοετούς ή διετούς διάρκειας, το οποίο στις περισσότερες περιπτώσεις έχει αποκτηθεί επί πληρωμή.Ένα τόσο, όμως, σοβαρό ζήτημα όπως η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, έχει ήδη τονιστεί από τον ΣΑΤΕΑ πως πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης της ακαδημαϊκής και εκπαιδευτικής κοινότητας κι όχι να διαμορφώνεται χωρίς στοιχειοθετημένη επιχειρηματολογία και δίχως δημόσια και διαφανή τοποθέτηση από την πλευρά της αρμόδιας Διεύθυνσης του Υπουργείου Παιδείας.
Οι ανάγκες της Ειδικής Αγωγής και εν γένει οι ανάγκες της εκπαίδευσης (με βάση τον αριθμό προβλεπόμενων διορισμών που έχει ανακοινωθεί και για τη γενική εκπαίδευση) δεν θα καλυφθούν ούτε στο ελάχιστο.Οι ομάδες με αντικρουόμενα συμφέροντα δημιουργήθηκαν από το Υπουργείο το οποίο δεν είχε και όπως φαίνεται δεν έχει την πρόθεση να επενδύσει στην εκπαίδευση.
Το “ταβάνι” στην προϋπηρεσία αποτελεί, επίσης, κατάφωρη αδικία και επιλογή του Υπουργείου. Αν το Υπουργείο όντως επιθυμούσε να προσμετρηθεί η συνολική προϋπηρεσία, θα μπορούσε να θεσμοθετήσει εκ νέου νόμο για να άρει τα όποια κωλύματα. Η προϋπηρεσία των αναπληρωτών, όχι μόνο της Ειδικής Αγωγής αλλά και άλλων κλάδων με πάνω από 120 μήνες θα πεταχτεί στον κάλαθο των αχρήστων. Δεκαεπτά έτη οι αναπληρωτές Ειδικής Αγωγής βιώνουν τις αλλεπάλληλες αλλαγές στον τρόπο πρόσληψής τους, χωρίς ποτέ να ισχύσουν για αυτούς όσα ίσχυαν στη γενική αγωγή σύμφωνα με την αρχή της ισονομίας:
● Οι κλάδοι συστάθηκαν 7 έτη μετά την αποφοίτηση των πρώτων εισαχθέντων στα δύο τμήματα.
● Ποτέ δε δόθηκε η ευκαιρία συμμετοχής σε ΑΣΕΠ των αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής ούτε μπήκαν σε εφαρμογή διατάξεις για διορισμό με βάση το 24μηνο, 30μηνο, όπως ίσχυσε για τους συναδέλφους γενικής εκπαίδευσης.
● Οι πίνακες της Ειδικής Αγωγής ποτέ δεν καταρτίστηκαν με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία.
● Οι όποιες νομοθετικές ρυθμίσεις για τη στελέχωση της Ειδικής Αγωγής πάντα διαπνέονταν από ρευστότητα: Κάθε υπουργός είχε, έχει και θα έχει την ευχέρεια να αποφασίζει “κατά το δοκούν” (βλ. ποικίλες υπουργικές αποφάσεις από το 2008 έως και σήμερα).
Δεν υπάρχει καμία πολιτική και σχεδιασμός για να παρέχεται δημόσια εκπαίδευση εκπαιδευτικών για την Ειδική Αγωγή. Μετά το κλείσιμο των διδασκαλείων η ευθύνη έχει μετακυληθεί στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς και οι νομοθετικές ρυθμίσεις που ακολούθησαν ως σήμερα ενίσχυσαν με κάθε τρόπο την βιομηχανία σεμιναρίων και μεταπτυχιακών.
Οι ανάγκες της Ειδικής Αγωγής και εν γένει οι ανάγκες της εκπαίδευσης (με βάση τον αριθμό προβλεπόμενων διορισμών που έχει ανακοινωθεί και για τη γενική εκπαίδευση) δεν θα καλυφθούν ούτε στο ελάχιστο.Οι ομάδες με αντικρουόμενα συμφέροντα δημιουργήθηκαν από το Υπουργείο το οποίο δεν είχε και όπως φαίνεται δεν έχει την πρόθεση να επενδύσει στην εκπαίδευση.
Το “ταβάνι” στην προϋπηρεσία αποτελεί, επίσης, κατάφωρη αδικία και επιλογή του Υπουργείου. Αν το Υπουργείο όντως επιθυμούσε να προσμετρηθεί η συνολική προϋπηρεσία, θα μπορούσε να θεσμοθετήσει εκ νέου νόμο για να άρει τα όποια κωλύματα. Η προϋπηρεσία των αναπληρωτών, όχι μόνο της Ειδικής Αγωγής αλλά και άλλων κλάδων με πάνω από 120 μήνες θα πεταχτεί στον κάλαθο των αχρήστων. Δεκαεπτά έτη οι αναπληρωτές Ειδικής Αγωγής βιώνουν τις αλλεπάλληλες αλλαγές στον τρόπο πρόσληψής τους, χωρίς ποτέ να ισχύσουν για αυτούς όσα ίσχυαν στη γενική αγωγή σύμφωνα με την αρχή της ισονομίας:
● Οι κλάδοι συστάθηκαν 7 έτη μετά την αποφοίτηση των πρώτων εισαχθέντων στα δύο τμήματα.
● Ποτέ δε δόθηκε η ευκαιρία συμμετοχής σε ΑΣΕΠ των αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής ούτε μπήκαν σε εφαρμογή διατάξεις για διορισμό με βάση το 24μηνο, 30μηνο, όπως ίσχυσε για τους συναδέλφους γενικής εκπαίδευσης.
● Οι πίνακες της Ειδικής Αγωγής ποτέ δεν καταρτίστηκαν με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία.
● Οι όποιες νομοθετικές ρυθμίσεις για τη στελέχωση της Ειδικής Αγωγής πάντα διαπνέονταν από ρευστότητα: Κάθε υπουργός είχε, έχει και θα έχει την ευχέρεια να αποφασίζει “κατά το δοκούν” (βλ. ποικίλες υπουργικές αποφάσεις από το 2008 έως και σήμερα).
Δεν υπάρχει καμία πολιτική και σχεδιασμός για να παρέχεται δημόσια εκπαίδευση εκπαιδευτικών για την Ειδική Αγωγή. Μετά το κλείσιμο των διδασκαλείων η ευθύνη έχει μετακυληθεί στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς και οι νομοθετικές ρυθμίσεις που ακολούθησαν ως σήμερα ενίσχυσαν με κάθε τρόπο την βιομηχανία σεμιναρίων και μεταπτυχιακών.
Ένα νέο σύστημα διορισμών -προσλήψεων που εξισώνει πτυχίο και μεταπτυχιακό απαξιώνει πλήρως το βασικό πτυχίο εκπαιδευτικών και τα επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν από αυτό. Όχι μόνο των εκπαιδευτικών ΠΕ61-ΠΕ71, όλων των εκπαιδευτικών, καθώς ανοίγει ο ασκός του Αιόλου για την αμφισβήτηση κάθε πτυχίου εκπαιδευτικού από δημόσιο πανεπιστήμιο με σπουδές τετραετούς φοίτησης. Η εφαρμογή ενός τέτοιου συστήματος οδηγεί στην ανάπτυξη τεχνητών διαιρέσεων μεταξύ των εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί θα καλούνται να αποδείξουν πως πρέπει μονίμως να αποκτούν επιπλέον προσόντα και πως το πτυχίο τους δεν επαρκεί για δικαίωμα πρόσβασης στο δημόσιο σχολείο. Για μια ακόμη φορά ενισχύεται η γνωστή “βιομηχανία προσόντων” στην “εκπαίδευση των εκπαιδευτικών” στην ΕΑΕ. Ενόψει της ανακοίνωσης του συστήματος διορισμών επανήλθε δυναμικά το εμπόριο των μεταπτυχιακών μέσω εκπαιδευτικών ιστοσελίδων. Το υπουργείο θα το εξυπηρετούσε ένα ρευστό και ευέλικτο bachelor in education χωρίς συγκεκριμένα επαγγελματικά δικαιώματα που θα συνοδεύεται από ένα πλήθος σεμιναρίων, επιμορφώσεων, μεταπτυχιακών τίτλων κτλ, δημιουργώντας τον εκπαιδευτικό πολυεργαλείο που κάνει τα πάντα παντού (εξοικονομώντας χρήματα για το κράτος).
Για μια ακόμη φορά τονίζουμε ότι τα επιπλέον ακαδημαϊκά προσόντα ΔΕΝ πρέπει να αποτελούν κριτήριο για τον τρόπο πρόσληψης – διορισμού στην εκπαίδευση. Για τους κλάδους που υπάρχει βασικός τίτλος σπουδών, οι διορισμοί και οι προσλήψεις αναπληρωτών θα πρέπει να γίνονται με βάση με βάση το βασικό πτυχίο και την προϋπηρεσία.
Κανένα «ταβάνι» στην προϋπηρεσία!
Μαζικοί διορισμοί με βάση το βασικό πτυχίο και την προϋπηρεσία!
Μαζικοί διορισμοί με βάση τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης!
Μαζικοί διορισμοί με βάση το βασικό πτυχίο και την προϋπηρεσία!
Μαζικοί διορισμοί με βάση τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης!
Δείτε το video εδώ