Πέμπτη 7 Ιουνίου 2018

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ Σ/Ν ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΟΜΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ - ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ




 Με αφορμή την συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής στο νομοσχέδιο με την μορφή του κατεπείγοντος "για τις δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου", είμαστε θιγόμενοι ως φορέας γονέων παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες - δυσλεξία,  γιατί οι μεταβολές που επιχειρούνται, επηρεάζουν και τα παιδιά μας που αποτελούν σημαντικό κομμάτι του μαθητικού πληθυσμού με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.  

        Το υπάρχον πλαίσιο υποστήριξης υπολείπεται σήμερα, (α) λόγω της ελλιπούς στελέχωσης των ΚΕΔΔΥ, (β) του μικρού αριθμού συμβούλων ειδικής αγωγής,  και (γ) λόγω της έλλειψης επιμόρφωσης εκπαιδευτικών τυπικής αγωγής ειδικά στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. 

        Με αφορμή την διεύρυνση "των δομών υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου", δημιουργείται μια υπηρεσία δαιδαλώδης με πολλές ευθύνες και καθήκοντα, που βάζει διαφορετικές ανάγκες (όπως επαγγελματικό προσανατολισμό, ψυχοκοινωνικά προβλήματα και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες) με το πρόσχημα της συνεκπαίδευσης κάτω από την ίδια στέγη, χωρίς να υπάρχου οι απαραίτητες προυποθέσεις γι΄ αυτό.  Προβληματιζόμαστε κατά πόσο είναι αυτό επιστημονικά σωστό. 

        Στο νέο όργανο μετατρέπεται ο ρόλος των ΚΕΔΔΥ από διαγνωστικός σε συμβουλευτικός και μάλιστα με μειωμένο αριθμό επιστημόνων και διευρυμένες αρμοδιότητες. Ο απολογισμός της λειτουργίας των ΚΕΔΔΥ και των Τμημάτων Ένταξης, ανέδειξε ότι είναι απαραίτητη η διεπιστημονική αξιολόγηση γιατί είναι η βάση δημιουργίας του εξατομικευμένου προγράμματος που έχουν ανάγκη η μαθητές με δυσλεξία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.  Αυτή η διεπιστημονικότητα είναι πιθανόν τώρα να χαθεί μετά και τις τελευταίες προτάσεις του Υπουργείου Υγείας που με το πρόσχημα της υπερδιάγνωσης (χωρίς αυτό να αποδεικνύεται από καμία μελέτη), μεθοδεύεται η διοχέτευση της διαδικασίας διάγνωσης σε ιδιώτες.  Σημειωτέον ότι η διαφοροδιάγνωση που θεωρήθηκε αναγκαία το 2008, βρίσκεται σε κίνδυνο και κατ΄ επέκταση κινδυνεύει και η ύπαρξη του εξατομικευμένου προγράμματος.  

         Η επιμόρφωση των συμβούλων και η αύξηση του αριθμού τους - αν γίνει με αξιοκρατικά κριτήρια - θα μπορούσε να συμβάλλει στην υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου και δεν θα ήταν αναγκαία η δημιουργία μιας υπερ-υπηρεσίας.  Πιο αποτελεσματική θα ήταν η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων, ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει οποιοδήποτε υποστηρικτικό σύστημα. Η διαπίστωση του Υπουργού για την ανεπάρκεια των γονέων να διαχειριστούν την συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων όσο αφορά στις δυσκολίες των παιδιών τους, αναδεικνύει την αναγκαιότητα της επιμόρφωσης και των γονέων, ώστε να μπορέσουν να διαχειριστούν σωστά τα δικαιώματα που τους δίνονται. 
Για τους παραπάνω λόγους διαμαρτυρόμαστε και αντιστεκόμαστε:

ΟΧΙ 

-στην υποβάθμιση της ειδικής αγωγής
-στην κατάργηση ή στην αποπροσανατολιστική συγχώνευση των ΚΕΔΔΥ
-στην μείωση των συμβούλων 
-στην διοχέτευση της διάγνωσης σε ιδιώτες, με την οικονομική αιμορραγία των γονέων και τον εγκλωβισμό τους σε πελατειακά συστήματα

   ΝΑΙ
-στην αναβάθμιση των ΚΕΔΔΥ και στην στήριξή τους με εθνικά προγράμματα ειδικής αγωγής
-στην επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών, των επιστημόνων ειδικής αγωγής και των γονέων