Τρίτη 27 Μαρτίου 2018

ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΟΡΘΩΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ Η Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΓΙΑ ΤΟ Ν/Σ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΩΝ ΔΟΜΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ κ.α. ΤΟΥ ΥΠ.Π.Ε.Θ.


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
(Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α)
Πανεπιστημίου 59, 4ος όρ., Τ.Κ. 105 64, Αθήνα, 
τηλ.: 6972056448
ιστολόγιο: www.poseepea.blogspot.gr
                            ΑΘΗΝΑ, 26/03/2018
                                                                                                            Αρ. Πρωτ.: 73
                                                                                                  
                                                                                                                                       ΠΡΟΣ
·         Υπουργό Υ.Π.Π.Ε.Θ. κο Κωνσταντίνο Γαβρόγλου
·         Υφυπουργό Υ.Π.Π.Ε.Θ. κα Μερόπη Τζούφη
·          Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής, Διευθυντή κο Παναγιώτη Κασσιανό

          ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
·         Στους Περιφερειακούς Συλλόγους και στα μέλη τους
·         Στα Πολιτικά Κόμματα της Βουλής των Ελλήνων


ΘΕΜΑ: «ΥΠΟΒΟΛΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΤΗΣ Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΕΠΙ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΤΟΥ Υ.Π.Π.Ε.Θ. ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΩΝ ΔΟΜΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ»

Μετά την πρώτη «παρουσίαση» (26-10-2017) του σχεδίου νόμου για τη δημιουργία νέων δομών στήριξης του εκπαιδευτικού έργου και τις ενημερωτικές συναντήσεις του κου Δ/ντή Ειδικής Αγωγής τόσο με το Δ.Σ. της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α όσο και με τους εργαζόμενους κάποιων ΚΕΔΔΥ, θα αναμέναμε ένα σχέδιο νόμου σαφέστερο, ξεκάθαρο και πιο κατατοπιστικό, ως προς τον τρόπο λειτουργίας-διασύνδεσης και αρμοδιοτήτων των νέων δομών.

Ενώ στους προηγούμενους σχετικούς με την ειδική αγωγή νόμους επίκεντρο ήταν ο μαθητής και οι ανάγκες του, με το παρόν στο επίκεντρο βρίσκεται η σχολική μονάδα. Υπάρχει μια μεγάλη αντίφαση στη στροφή της υποστήριξης προς τη σχολική μονάδα και όχι προς το μαθητή. Στην στροφή αυτή ελλοχεύουν πραγματικοί κίνδυνοι: ομαδοποίηση των μαθητών, ομαδοποίηση των αναγκών τους, στοχοποίηση μαθητών, στιγματισμός και εδραίωση του κινδύνου της πυροδότησης ρατσιστικών διαθέσεων και περιθωριοποίησης των κοινωνικά ασθενέστερων μαθητών και των οικογενειών τους.

Είναι αυταπόδεικτο ότι η περιγραφή του σκοπού και των αρμοδιοτήτων της νέας δομής, ΚΕΣΥ, απέχει πολύ από τις τρέχουσες εξελίξεις που διαμορφώνουν το κλίμα στη σύγχρονη εκπαιδευτική πολιτική σε διεθνές επίπεδο.
Η νέα δομή, ΚΕΣΥ, θα λειτουργεί απρόσωπα, ψυχρά, χωρίς ουσιαστικό όφελος για τους μαθητές και τη σχολική κοινότητα. Βρίσκεται μακριά από τις θεμελιώδεις έννοιες και βασικές παιδαγωγικές αρχές της δικαιοσύνης, της ισότητας, της διεπιστημονικής προσέγγισης.
Με τη μορφή χοάνης, η νέα δομή, επιχειρεί να υποδεχτεί και να συγχωνεύσει μέσα από αυθαίρετες, χαοτικές και παραπλανητικές διαδικασίες, δίχως πρόβλεψη και παιδαγωγικό όραμα φορείς και υπηρεσίες που μέχρι τούδε υποστήριζαν αυτόνομα το έργο της σχολικής μονάδας.
Με την κατάργηση των ΚΕΔΔΥ και την ενσωμάτωση των  επαγγελματιών του στη νέα δομή διακόπτεται η εξειδικευμένη και πολυδιάστατη υποστήριξη στο ευαίσθητο πεδίο των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών. Η συσσώρευση των αρμοδιοτήτων και η ευρύτητα των αιτημάτων, θα αποπροσανατολίσουν και θα ανακόψουν τον συστηματικό και δομημένο τρόπο της σημερινής λειτουργίας.

Βρισκόμαστε λοιπόν μπροστά σε ένα κείμενο το οποίο:
ü   δεν προκρίνει την αναδιάρθρωση της σχολικής μάθησης, αλλά τον βομβαρδισμό των εκπαιδευτικών με συνεχείς επιμορφώσεις και με πληθώρα δομών (ΠΕΚΕΣ, ΚΕΣΥ, ΚΕΑ, ΕΔΕΑΥ) που θα τους υποδεικνύουν το πώς θα διδάξουν, με «νεωτεριστικούς» τρόπους, απηρχαιωμένα εκπαιδευτικά συστήματα,
ü   υπονοείται ότι όλη η κακοδαιμονία της ελληνικής παιδείας οφείλεται στην έλλειψη επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών,
ü   αγνοεί  ότι το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα δημιουργεί την πλειοψηφία των μαθησιακών δυσκολιών ή τα προβλήματα ένταξης:
o   με το μονολιθικό και γνωσιοκεντρικό τρόπο λειτουργίας του σχολείου,
o   με το «κατέβασμα» προς τις χαμηλότερες βαθμίδες εκπαίδευσης της διδακτέας ύλης,
o   με τα εκτός μαθητικής πραγματικότητας σχολικά εγχειρίδια,
o   με την πλήρη αναντιστοιχία της οικιακής και σχολικής γλώσσας,
o   με την απουσία της πρόληψης των μαθησιακών-συμπεριφορικών-ψυχικών δυσκολιών και της θεσμικής στήριξης, κατ’ αρχάς, της προσχολικής αγωγής (με τη στελέχωσή της με λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, κοιν. λειτουργούς και ψυχολόγους),
o   με την έλλειψη προτυποποίησης των διαδικασιών,
o   με την μη-αξιοποίηση εργαλείων που έχουν εκπονηθεί από τα πανεπιστήμια,
o   με την απουσία ή με την επιφανειακή προσέγγιση της ειδικής αγωγής από τις παιδαγωγικές-καθηγητικές πανεπιστημιακές σχολές κ.α.,  συνθήκες που δεν επιτρέπουν την ενσωμάτωση όλων των παιδιών,
ü  σ’ ένα κείμενο το οποίο δεν ορμάται από μια επιστημονική αποτίμηση-αξιοποίηση της προηγούμενης εμπειρίας (ΚΔΑΥ-ΚΕΔΔΥ-θεσμός των σχολικών συμβούλων, Σ.Σ.Ν., ΚΕΣΥΠ, ΚΕΠΛΗΝΕΤ), καταργώντας συλλήβδην και απαξιωτικά όσα οι εργαζόμενοι σ’ αυτά έχουν προσφέρει τόσες δεκαετίες, με δικό τους κόπο, χωρίς τη θεσμική και υλική στήριξη του Υπουργείου,
ü  σ’ ένα κείμενο που καταφανώς αγνοεί το εύρος, το βάθος και τη φύση των προβλημάτων των σημερινών μαθητών (κατακόρυφη αύξηση του αυτισμού, της ΔΕΠ-Υ, των σοβαρών διαταραχών συμπεριφοράς και ψυχικής υγείας, της ενδοοικογενειακής, κοινωνικής και σχολικής βίας, αλλαγή τρόπου μάθησης των μαθητών –από την ακουστικογλωσσική μάθηση στην οπτική- κ.α.) και το οποίο πιστεύει ότι με επιμορφωτικά σεμινάρια θα αντιμετωπιστούν οι σοβαρές διαταραχές συμπεριφοράς και ψυχικής συγκρότησης, 
ü  σ’ ένα κείμενο, στο οποίο νομοθετείται η αξιολόγηση όλων των περιφερειακών υπηρεσιών της εκπαίδευσης (Π.Δ.Ε., ΠΕΚΕΣ, ΚΕΣΥ, Δ/ΝΤΕΣ, ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ) και μένουν στο απυρόβλητο η Κεντρική Υπηρεσία και το Ι.Ε.Π., που θα έπρεπε να είναι οι κατ’ εξοχήν υπεύθυνοι για τη χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής.
Διαπιστώνεται ακόμη ότι οδηγούμαστε σε κατάργηση της αρχής της διεπιστημονικότητας που αναγνωρίζει την ισότιμη συμβολή και σύμπραξη των διαφόρων ειδικοτήτων για την εξυπηρέτηση ενός κοινού σκοπού.
Το νέο σχέδιο νόμου για τις δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, που δόθηκε στη δημοσιότητα και στη δημόσια διαβούλευση, επιβεβαιώνει τις αρχικές ανησυχίες και προβληματισμούς των ανθρώπων που εργάζονται στα ΚΕΔΔΥ της χώρας, καθώς καταργώντας τον εν λόγω θεσμό τον αντικαθιστά με το ΚΕΣΥ, ο οποίος θα κληθεί να ανταποκριθεί σε έναν μεγαλύτερο όγκο εργασίας χωρίς τις απαραίτητες προϋποθέσεις ήτοι το ανθρώπινο δυναμικό και  την υλικοτεχνική υποδομή.
Μετά θλίψης επιβεβαιώνεται για δεύτερη φορά αυτή την περίοδο ο παραγκωνισμός του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, που για πολλά χρόνια προσφέρει τις υπηρεσίες του στα ΚΕΔΔΥ και στις εκπαιδευτικές δομές, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς και συμπληρώνοντας με τις γνώσεις και την εμπειρία του την εκπαιδευτική διεργασία. Περίτρανη απόδειξη αποτελεί τόσο ο αποκλεισμός του από το ΠΕΚΕΣ (δεν προβλέπεται εκπροσώπηση σε κανένα επίπεδο), όσο και η ανισότητα από την πρόσβασή του στα τυπικά προσόντα επιλογής ως προϊσταμένου στο ΚΕΣΥ. Ανατίθεται δε στο ΠΕΚΕΣ ο έλεγχος και  εποπτεία του παραγόμενου έργου των ΚΕΣΥ χωρίς να διασφαλίζεται η γνώση των επιστημονικών πεδίων του ΕΕΠ. 
Το έργο του ΚΕΣΥ περιγράφεται με όρους και ορολογία που ελάχιστα αναφέρονται στο ΕΕΠ και τα επιστημονικά του πεδία, ενώ παράλληλα εμμένει σε χαρακτηρισμούς για την νέα υπηρεσία που σχετίζονται μόνο με την έννοια «του εκπαιδευτικού». Το ζητούμενο ωστόσο μιας νέας νομοθετικής ρύθμισης είναι να εμπεριέχει όσο το δυνατόν περισσότερα επιστημονικά πεδία τυπικά και ουσιαστικά, καθώς οι κοινωνικές και οικονομικές εξελίξεις βαίνουν όλο και πιο απαιτητικές για το έργο της εκπαίδευσης.
Η Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. λαμβάνοντας υπόψη τις εισηγήσεις που έγιναν τόσο από Περιφερειακούς της Συλλόγους όσο και από μέλη της που εργάζονται επί μακρόν στα Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. καθώς και την πρόσφατη συνάντηση που είχε με τη νέα Υφυπουργό Παιδείας και το Διευθυντή Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης καταθέτει τις παρακάτω βελτιωτικές προτάσεις:
1ον Να διατηρηθεί ο μαθητικοκεντρικός και διεπιστημονικός χαρακτήρας των ΚΕΣΥ, έτσι όπως περιγράφεται στους Ν. 2817 και 3699, χωρίς καμία αλλαγή, και τα ΠΕΚΕΣ, ΚΕΑ, μαζί με τις ΕΔΕΑΥ να αναλάβουν την επιμόρφωση και τη στήριξη των σχολείων.
2ον Να διατηρηθεί η διεπιστημονικότητα στην αξιολόγηση των μαθητών και στην έκδοση γνωματεύσεων.
3ον Να επανέλθουν οι παιδοψυχίατροι στη στελέχωση των ΚΕΣΥ (αρθ. 9, παρ. 1), με αύξηση των οργανικών τους θέσεων και να αυξηθούν οι θέσεις των λογοθεραπευτών (1 για κάθε ΚΕΣΥ της περιφέρειας και τουλάχιστον 2 για κάθε ΚΕΣΥ της Αττικής και Ν. Θεσσαλονίκης), καθώς και των εργοθεραπευτών και των φυσιοθεραπευτών,
4ον Να αυξηθούν οι οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων στα ΚΕΣΥ της Αττικής και Ν. Θεσσαλονίκης και του Ε.Ε.Π. (τουλάχιστον σύμφωνα με την πρόβλεψη του 3699, 1διεπιστημονική ομάδα ανά 10.000 μαθητές) και να αυξηθούν οι ΕΔΕΑΥ, ώστε να καλύπτονται όλα τα σχολεία γενικής αγωγής.
5ον Να αυξηθούν οι θέσεις των συντονιστών Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης (ειδικά για την Αττική, ένας ανά ΠΕΚΕΣ).
6ον Να προβλεφθούν θέσεις συντονιστών Ε.Ε.Π. στην τριμελή επιτροπή παρακολούθησης του ΠΕΚΕΣ, που θα αποτιμά το έργο του ΚΕΣΥ.
7ον Να αξιοποιείται, δια νόμου, η συσσωρευμένη εμπειρία των περιφερειακών δομών της εκπαίδευσης (στατιστικά και ποιοτικά στοιχεία) για την χάραξη εκπαιδευτικών πολιτικών.
8ον Να υπάρχει διαφάνεια και δημόσια πρόσκληση για τη σύσταση των διάφορων επιτροπών που ετοιμάζουν «νομοσχέδια» για την ειδική αγωγή και εκπαίδευση.
9ον  Να νομοθετηθεί με σαφήνεια ότι η υπηρέτηση σε ΣΜΕΑΕ, ΚΔΑΥ, ΚΕΔΔΥ και ΚΕΣΥ αποτελεί εκπαιδευτική προϋπηρεσία για το Ε.Ε.Π. και να αρθούν όλες οι προϋποθέσεις και παράμετροι που εμποδίζουν την ισότιμη υπηρεσιακή εξέλιξη όλων των εργαζομένων στις εκπαιδευτικές δομές (βλ. αρθ. 22 και 24),
10ον  Να συγκροτηθούν με διαφάνεια οι επιτροπές για τη σύνταξη των κανονισμών λειτουργίας των ΠΕΚΕΣ , ΚΕΣΥ, ΚΕΑ και ΕΔΕΑΥ και απαιτούμε η σύνταξη των κανονισμών λειτουργίας των ΚΕΣΥ και ΕΔΕΑΥ να μη γίνει κεκλεισμένων των θυρών, αλλά με τη σταθερή συμμετοχή των συνδικαλιστικών εκπροσώπων του Ε.Ε.Π. και εργαζομένων στις υπό κατάργηση δομές (ΚΕΔΔΥ, ΣΣΝ, ΚΕΣΥΠ) αποδεδειγμένης εμπειρίας, ποιότητας εργασίας και προσφοράς.
11ον  Να επιτρέπεται η επιλογή για θέση ευθύνης για τρίτη θητεία. Στα ΚΕΔΔΥ ωστόσο δεν έχουν γίνει κρίσεις για την επιλογή προϊσταμένων τα τελευταία 15 έτη. Οι θέσεις εξυπηρετήθηκαν από αναπληρωτές προϊσταμένους, γεγονός που τους στερεί δικαιώματα όσον αφορά την υπηρεσιακή τους εξέλιξη.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΚΑΤΩΘΙ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΕΣ

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΕΣ
Αρ. 7
παρ. 1: Αποστολή των Κ.Ε.Σ.Υ. είναι η υποστήριξη των σχολικών μονάδων και Ε.Κ. της περιοχής ευθύνης τους, καθώς και των μαθητών για τη διασφάλιση ισότιμης πρόσβασης ………..
Παρ. 2. Οι αρμοδιότητες που ασκούν τα Κ.Ε.Σ.Υ. για την επίτευξη της αποστολής τους έχουν εκπαιδευτικό προσανατολισμό και είναι ιδίως, οι ακόλουθες:
α) Σε επίπεδο διερεύνησης, αξιολόγησης, διάγνωσης και γνωμάτευσης των εκπαιδευτικών, συναισθηματικών, ψυχοκοινωνικών και άλλων αναγκών :
Αρ. 9 Στελέχωση των Κ.Ε.Σ.Υ
Παρ.1, εδ. γγ) Λογοθεραπευτών (ΠΕ21): εβδομήντα μία (71) θέσεις
Παρ.1 εδ. δδ) Φυσιοθεραπευτών (ΠΕ 28): εβδομήντα μία (71) θέσεις
Παρ.1. εδ εε) Εργοθεραπευτών (ΠΕ 29): εβδομήντα μία (71) θέσεις
Να προστεθεί: εδάφιο ζζ) Παιδοψυχίατροι (ΠΕ24) : δεκαπέντε (15) θέσεις
Παρ.2. Η κάλυψη των θέσεων των περιπτ. α΄ και β΄ της παρ. 1 γίνεται με την τοποθέτηση εκπαιδευτικών, ύστερα από μετάθεση, απόσπαση ή διάθεση, ύστερα από αίτησή τους, εφόσον έχουν συμπληρώσει διδακτική υπηρεσία τουλάχιστον επτά ετών, από τα οποία τουλάχιστον τρία σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή ΚΕ.Σ.Υ. και μελών του Ε.Ε.Π., ύστερα από μετάθεση, απόσπαση ή διάθεση, ύστερα από αίτησή τους, εφόσον έχουν συμπληρώσει εκπαιδευτική υπηρεσία τουλάχιστον επτά ετών σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή ΚΕ.Σ.Υ.  Η κάλυψη των θέσεων της περίπτ. γ΄ της ίδιας παραγράφου γίνεται με την τοποθέτηση εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με εξειδίκευση στη συμβουλευτική στον επαγγελματικό προσανατολισμό ύστερα από μετάθεση, απόσπαση ή διάθεση, ύστερα από αίτησή τους, εφόσον έχουν συμπληρώσει διδακτική υπηρεσία τουλάχιστον επτά ετών.
Αρ. 5. Στελέχωση των Π.Ε.Κ.Ε.Σ
ΠΑΡ. 1. Για την στελέχωση των Π.Ε.Κ.Ε.Σ. ………….
Να προστεθεί κατηγορία :
κθ) Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού : πενήντα τέσσερες (54) θέσεις
παρ. 7. Να προστεθεί ¨Για τα θέματα υπηρεσιακής κατάστασης των Συντονιστών Εκπαιδευτικού έργου που προέρχονται από το Ε.Ε.Π., αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο είναι το Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.”

Αρ. 22. Προϋποθέσεις επιλογής
Να προστεθεί  στην παράγραφο 3:  Στις θέσεις συντονιστών εκπαιδευτικού έργου του Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. προσλαμβάνονται μέλη του Ε.Ε.Π. με δωδεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική  προϋπηρεσία σε σχολικές μονάδες Ε.Α.Ε. της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στα Κ.Ε.Δ.Δ.Υ., καθώς και προϋπηρεσία του Ε.Ε.Π. που έχει αποκτηθεί σε Ν.Π.Δ.Δ. ή Ν.Π.Ι.Δ. όπου ασκούσαν την ειδικότητα με την οποία προσελήφθησαν στην Ειδική Αγωγή( άρθρο 82, του ν.4368/2016, όπως αντικατέστησε το πρώτο εδάφιο της παρ. 5 του άρθρου 23 του ν. 3699/2008.)  

Παρ.4. Ως Προϊστάμενοι Κ.Ε.Σ.Υ. επιλέγονται εκπαιδευτικοί των κλάδων που προβλέπονται στις περιπτ. α΄ και γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 9, με δωδεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολικές μονάδες για δέκα τουλάχιστον έτη ή Ε.Ε.Π. της περ. β τηςπαρ.1 του άρθρου 9, με δωδεκαετή εκπαιδευτική υπηρεσία σε ΚΕ.Δ.Δ.Υ., Κ.Δ.Α.Υ., Σ.Μ.Ε.Α.Ε.,  καθώς και εκπαιδευτική υπηρεσία του άρθρου 82, του ν.4368/2016, όπως αντικατέστησε το πρώτο εδάφιο της παρ. 5 του άρθρου 23 του ν. 3699/2008  και οι οποίοι διαθέτουν τα προσόντα που απαιτούνται για την τοποθέτηση στα Κ.Ε.Σ.Υ. σύμφωνα με την παρ. 2 του ίδιου άρθρου.


Άρθρο 24 . Αποτίμηση κριτηρίων επιλογής

3.β) Διδακτική ή Εκπαιδευτική, για ΕΕΠ, εμπειρία: 10 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο οι οποίες κατανέμονται ως εξής:
αα) Άσκηση διδακτικών καθηκόντων σε σχολικές μονάδες, Ε.Κ., Σ.Δ.Ε. και δημόσια Ι.Ε.Κ.: 1 μονάδα για κάθε έτος πέραν των 10 ετών και εκπαιδευτικών καθηκόντων, για το ΕΕΠ, σε ΣΜΕΑΕ, ΚΕΔΔΥ, ΚΔΑΥ και της Δημόσιας Εκπαιδευτικής Προϋπηρεσίας  του άρθρου 82, του ν.4368/2016, όπως αντικατέστησε το πρώτο εδάφιο της παρ. 5 του άρθρου 23 του ν. 3699/2008: .: 1 μονάδα για κάθε έτος πέραν των 10 ετών.  
ββ) Άσκηση καθηκόντων Προϊσταμένου Τμήματος της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ή Τμήματος Εκπαιδευτικών Θεμάτων Διεύθυνσης Εκπαίδευσης ή Κ.Ε.Σ.Υ. ή Κ.Δ.Α.Υ. ή ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ή διευθυντή σχολικής μονάδας: 0,5 μονάδες ανά έτος και έως 2 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο.
γγ) Άσκηση καθηκόντων Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου ή Σχολικού Συμβούλου, υποδιευθυντή σχολικής μονάδας ή Ε.Κ. ή υπευθύνου τομέα Ε.Κ., Προϊσταμένου Κ.Ε.Α. ή Υπευθύνου Λειτουργίας Κ.Π.Ε.: 0,3 μονάδες ανά έτος και έως 1,5 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο.
δδ) Άσκηση καθηκόντων υπευθύνου σχολικών δραστηριοτήτων, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, αγωγής υγείας, πολιτιστικών θεμάτων ή προϊσταμένου ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ., Ε.Κ.Φ.Ε., ΚΕ.ΣΥ.Π., ΓΡΑ.ΣΥ. ή ΓΡΑ.Σ.Ε.Π.: 0,25 μονάδες ανά έτος και έως 1 μονάδα κατ’ ανώτατο όριο.
εε) Άσκηση καθηκόντων μέλους Υπηρεσιακού Συμβουλίου (να προστεθεί).


ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΕΣ ΓΙΑ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ (ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.)
1.      ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΕΠΑΝΑΚΑΤΑΤΑΞΗΣ ΤΟΥ Ε.Β.Π
Σύμφωνα με το αρ. 29, παρ 1.  του ν. 4521/18 «Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής», το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό που υπηρετεί σχολικές μονάδες Ειδικής και Γενικής Εκπαίδευσης,  ανήκει στο Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό του αρ. 12 παρ.3 του νόμου 3699/2008. Το προσωπικό αυτό κατατάσσεται στην κατηγορία ΤΕ 01, κατ αντιστοιχία με το προσωπικό της κατηγορίας ΤΕ 01.30 της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Για την πρόσληψη του προσωπικού αυτού απαιτείται πτυχίο - δίπλωμα ΙΕΚ ή Πτυχίο - δίπλωμα «Τάξης Μαθητείας» ΕΠΑ.Λ. ή Πτυχίο -δίπλωμα ΕΠΑΛ ή Πτυχίο -δίπλωμα Τεχνικού Επαγγελματικού Εκπαιδευτηρίου Β’ κύκλου σπουδών ή Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου ή Τεχνικού Επαγγελματικού Λυκείου ή άλλος ισότιμος τίτλος σχολικής μονάδας της ημεδαπής ή αλλοδαπής, αντίστοιχης ειδικότητας Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων-Παιδοκόμων ή Βοηθών Βρεφοκόμων ή Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων ή Προσχολικής Αγωγής Δραστηριοτήτων Δημιουργίας και Έκφρασης ή Επιμελητών Πρόνοιας ή Κοινωνικών Φροντιστών ή Προσχολικής Αγωγής Ημερήσιας Φροντίδας Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες και βεβαίωση τρίμηνης παιδαγωγικής επιμόρφωσης ΑΣΠΑΙΤΕ.
Για τους κατόχους Πτυχίου –Διπλώματος ΙΕΚ ή Πτυχίου-Διπλώματος «Τάξης Μαθητείας» ΕΠΑΛ απαιτείται και πιστοποίηση από τον ΟΕΕΚ ή ΕΟΠΠΕΠ.
 Η διαδικασία ο τρόπος και ο χρόνος για την παιδαγωγική επιμόρφωση θα οριστούν με Υπουργική Απόφαση.