Δευτέρα 20 Μαρτίου 2017

Οι προτάσεις της ΠΟΣΕΕΠΕΑ για την τροποποίηση του Π.Δ.1/2003

Αγαπητοί συνάδελφοι, 
Σας ενημερώνουμε για τις προτάσεις που θα καταθέσει η Ομοσπονδία στο Υπουργείο σχετικά με την τροποποίηση του Π.Δ.1/2003.  



ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ Π.Δ. 1/2003

 Α. ΕΙΣΑΓΩΓΗ
 Καταρχάς θα θέλαμε να διατυπώσουμε τις επιφυλάξεις μας όσον αφορά τους λόγους αλλά και τη διαδικασία που ακολουθείται από την Δ/νση ΕΑΕ του υπουργείου για την τροποποίηση ενός βασικού νομοθετήματος, όπως το ΠΔ 1/2003. Το ΠΔ αυτό αφορά τη λειτουργία συνολικά των υπηρεσιακών συμβουλίων στην εκπαίδευση και οι αποσπασματικές τροποποιήσεις, που άλλωστε δεν έχουν καν αιτιολογηθεί, δεν κατανοούμε πού αποβλέπουν. Θεωρούμε ότι τα θέματα αυτά, όπως και γενικότερα τα θέματα της εκπαίδευσης και της ΕΑΕ απαιτούν συνολική αντιμετώπιση και σχέδιο για να είναι αποτελεσματική κάθε παρέμβαση.
Η ΠΟΣΕΕΠΕΑ ανταποκρίθηκε σε κάθε περίπτωση όταν κλήθηκε να καταθέσει προτάσεις για τη βελτίωση της λειτουργίας και των παρεχόμενων υπηρεσιών και αναμένουμε την ολοκλήρωση των διαδικασιών και την ανακοίνωση των πορισμάτων των επιτροπών που ήδη έχουν συσταθεί και συμμετέχουμε, για την επεξεργασία των θεμάτων της ΕΑΕ, όπως για τα ΕΕΕΕΚ, τη συνεκπαίδευση, τις υπηρεσιακές μεταβολές, κ.ά. Ελπίζουμε η “εργασιοθεραπεία” στην οποία υποβάλλει το υπουργείο τους φορείς και τους ειδικούς επιστήμονες να έχει επιτέλους αποτέλεσμα και να παρθούν, μετά από δημόσια διαβούλευση βέβαια, αποφάσεις για όλα τα σοβαρά θέματα.
Παρόλα αυτά η Ομοσπονδία μας είναι πάντοτε σε θέση να διατυπώσει προτάσεις στην κατεύθυνση:
1. Της ενδυνάμωσης της λειτουργίας και του κύρους των συμβουλίων του ΕΕΠ-ΕΒΠ, με στόχο την ουσιαστικότερη αντιμετώπιση των υπηρεσιακών θεμάτων του προσωπικού της ΕΑΕ και απώτερο σκοπό την ομαλότερη λειτουργία των δομών προς όφελος των μαθητών.
2. Την αντιπροσωπευτικότερη συγκρότηση και τον εμπλουτισμό των αρμοδιοτήτων των ΚΥΣΕΕΠ και ΠΥΣΕΕΠ.
3. Τη δημοκρατική διαδικασία εκλογής των αιρετών μελών, χωρίς αποκλεισμούς οποιουδήποτε λόγω κλάδου ή απόστασης ή χρόνου διορισμού των αναπληρωτών.

Οι παρακάτω προτάσεις μας προϋποθέτουν και στοχεύουν στην εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας όσον αφορά την εκλογή Συμβούλων ΕΕΠ, την αξιοποίηση στελεχών μελών ΕΕΠ (Διευθυντές ΣΜΕΑΕ, Προϊστάμενοι ΚΕΔΔΥ), την κατοχύρωση δικαιωμάτων των αιρετών, διευκρινήσεις επί των αρμοδιοτήτων που είναι αναγκαίες ενόψει των αλλαγών σε θέματα προσλήψεων και μισθολογικής εξέλιξης, υπηρεσιακών μεταβολών, κ.ά.
Βασική θέση της ομοσπονδίας αποτελεί η δημοκρατική οργάνωση της διαδικασίας των εκλογών για τα υπηρεσιακά συμβούλια με την εξασφάλιση του δικαιώματος του εκλέγεσθαι και για το ΕΒΠ, όπως επίσης και η αντιμετώπιση του προβλήματος συμμετοχής των συναδέλφων των απομακρυσμένων περιοχών.


Β. ΚΑΤ ΑΡΘΡΟ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΆΡΘΡΟ 7 -  ΣΥΝΘΕΣΗ ΚΥΣΕΕΠ
α) Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων συγκροτείται στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου, Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, (ΚΥΣΕΕΠ), το οποίο αποτελείται: α) από τον Πρόεδρο του ΚΥΣΠΕ αναπληρούμενο από τον Αντιπρόεδρο του ίδιου Συμβουλίου, β) από τον Πρόεδρο του ΚΥΣΔΕ αναπληρούμενο από τον Αντιπρόεδρο του ίδιου Συμβουλίου, γ) από έναν Διευθυντή Εκπαίδευσης αναπληρούμενο από άλλον Διευθυντή Εκπαίδευσης κατά προτίμηση με σπουδές ή εμπειρία στην Ειδική Αγωγή και δ) από αιρετά μέλη του ΕΕΠ και του ΕΒΠ, αναπληρούμενα από τα αναπληρωματικά αιρετά μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ. Εισηγητής ορίζεται ο πρόεδρος ή μέλος του συμβουλίου που ορίζει ο πρόεδρος, και γραμματέας διοικητικός υπάλληλος ή αποσπασμένος εκπαιδευτικός της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής.
 β) Για τους μόνιμους διορισμούς ΕΕΠ, καθώς και για την επιλογή Προϊσταμένων με θητεία των ΚΕΔΔΥ, το ΚΥΣΕΕΠ συνεδριάζει υπό την προεδρία ενός περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης κατά προτίμηση με σπουδές ή εμπειρία στην ειδική αγωγή, αναπληρούμενο από άλλον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, τη συμμετοχή ενός σχολικού συμβούλου ΕΕΠ  και σε περίπτωση έλλειψης, σχολικό σύμβουλο ΕΑΕ με τον αναπληρωτή του, επίσης, σύμβουλο ΕΑΕ, και τα δύο αιρετά μέλη ΕΕΠ αναπληρούμενα από τα αναπληρωματικά αιρετά μέλη ΕΕΠ.
  γ) Αντίστοιχα προκειμένου για μόνιμους διορισμούς ΕΒΠ συνεδριάζει υπό την προεδρία ενός περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης κατά προτίμηση με σπουδές ή εμπειρία στην ειδική αγωγή, αναπληρούμενο από άλλον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, τη συμμετοχή ενός σχολικού συμβούλου ΕΕΠ  και σε περίπτωση έλλειψης, σχολικό σύμβουλο ΕΑΕ με τον αναπληρωτή του, επίσης, σύμβουλο ΕΑΕ, και τα δύο αιρετά μέλη ΕΒΠ αναπληρούμενα από τα αναπληρωματικά αιρετά μέλη ΕΒΠ. 

Μέλος συμβουλίου που είναι ταυτόχρονα υποψήφιος για οποιαδήποτε από τις προς πλήρωση θέσεις δεν συμμετέχει στις συνεδριάσεις του σε καμία φάση της διαδικασίας κρίσης και επιλογής. Στην περίπτωση των αιρετών μελών, αν και το τακτικό και το αναπληρωματικό μέλος έχουν κώλυμα συμμετοχής, κατά τα ανωτέρω, αναπληρώνονται από τους επόμενους του ίδιου συνδυασμού στη σειρά εκλογής της περίπτωσης ι’ της παραγράφου 3 του άρθρου 31 του π.δ. 1/2003 (Α ?1).

ΑΡΘΡΟ 4 – ΣΥΝΘΕΣΗ ΠΥΣΕΕΠ
Στην έδρα κάθε Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης λειτουργεί πενταμελές υπηρεσιακό συμβούλιο για το ειδικό εκπαιδευτικό και το ειδικό βοηθητικό προσωπικό των ΚΕ.Δ.Δ.Υ. και των ΣΜΕΑΕ, που αποτελείται από:
α) Έναν Διευθυντή Εκπαίδευσης Π.Ε. ή Δ.Ε. με αποδεδειγμένη εμπειρία στην Ειδική Αγωγή, ως Πρόεδρο, με αναπληρωτή του άλλον Διευθυντή Εκπαίδευσης Π.Ε. ή Δ.Ε. με αποδεδειγμένη εμπειρία στην Ειδική Αγωγή,
β) Ένα Σχολικό Σύμβουλο Ε.Ε.Π. ή εν ελλείψει Σχολικό Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, ως Αντιπρόεδρο, με αναπληρωτή του άλλον Σχολικό Σύμβουλο Ε.Ε.Π. ή Σχολικό Σύμβουλο ΕΑΕ.
γ) Ένα Προϊστάμενο ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ή Διευθυντή Σχολικής Μονάδας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) – μέλη Ε.Ε.Π.-  ή μέλος Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) με βαθμό Α΄ ως Μέλος, με αναπληρωτή του άλλον Προϊστάμενο ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ή Διευθυντή Σ.Μ.Ε.Α.Ε. – μέλη Ε.Ε.Π. - ή μέλος Ε.Ε.Π. με βαθμό Α΄,
δ) Δύο τακτικούς αιρετούς εκπροσώπους, ένα μέλος του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και ένα μέλος του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, με τους αναπληρωτές τους ή εναλλακτικά δύο μέλη του ΕΕΠ και δύο μέλη του ΕΒΠ ώστε όταν συζητούνται θέματα που αφορούν το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό να παρευρίσκονται δύο (2) αιρετά μέλη Ε.Ε.Π. και όταν τα θέματα αφορούν Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό να παρευρίσκονται δύο (2) αιρετά μέλη Ε.Β.Π.


ΑΡΘΡΟ 13 - ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΠΥΣΕΕΠ
 Τα ΠΥΣΕΕΠ έχουν τις εξής αρμοδιότητες:
1.Συντάσσουν τους πίνακες προακτέων του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού (ΕΕΠ) και του ειδικού βοηθητικού προσωπικού (ΕΒΠ), που υπηρετεί στις ΣΜΕΑΕ και τα ΚΕΔΔΥ της περιοχής της περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης.
2.Εκδικάζουν πειθαρχικές υποθέσεις κατά του ΕΕΠ και του ΕΒΠ, που υπηρετεί στις ΣΜΕΑΕ και τα ΚΕΔΔΥ, τακτικών και αναπληρωματικών μελών του ΠΥΣΕΕΠ και του ΚΥΣΕΕΠ εκτός των διευθυντών ΣΜΕΑΕ εφόσον είναι μέλη ΕΕΠ, των προϊσταμένων  των ΚΕΔΔΥ και των τακτικών και αναπληρωματικών μελών του ΠΥΣΕΕΠ και του ΚΥΣΕΕΠ.
3.Γνωμοδοτούν για τη χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου ή εργασίας στα μέλη του ΕΕΠ και του ΕΒΠ.
4.Προτείνουν τη μονιμοποίηση του ΕΕΠ και του ΕΒΠ μετά τη συμπλήρωση διετούς δοκιμαστικής υπηρεσίας.
5.Γνωμοδοτούν για την μισθολογική εξέλιξη του ΕΕΠ και του ΕΒΠ κατά το άρθρο 6 του Ν. 2470/1997.
6.Αποφασίζουν για τη διαθεσιμότητα του ΕΕΠ και του ΕΒΠ λόγω ασθένειας, εκτός των προϊσταμένων των ΚΕΔΔΥ, των Διευθυντών ΣΜΕΑΕ όταν ανήκουν στο ΕΕΠ και των τακτικών και αναπληρωματικών αιρετών μελών των ΠΥΣΕΕΠ και του ΚΥΣΕΕΠ.
7.Αποφασίζουν για την απόλυση του ΕΕΠ και του ΕΒΠ λόγω σωματικής ή πνευματικής ανικανότητας και για τον αναδιορισμό τους, εκτός των προϊσταμένων των ΚΕΔΔΥ, των Διευθυντών ΣΜΕΑΕ εφόσον είναι μέλη ΕΕΠ  και των τακτικών και αναπληρωματικών αιρετών μελών των ΠΥΣΕΕΠ και του ΚΥΣΕΕΠ.
8.Αποφασίζουν για τη δυνητική θέση σε αργία του ΕΕΠ και του ΕΒΠ, εκτός των προϊσταμένων των ΚΕΔΔΥ, των Διευθυντών ΣΜΕΑΕ εφόσον είναι μέλη ΕΕΠ και των τακτικών και αναπληρωματικών αιρετών μελών των ΠΥΣΕΕΠ και του ΚΥΣΕΕΠ.
9.Εξετάζουν προσφυγές του ΕΕΠ και του ΕΒΠ κατά των αποφάσεων εκκαθαριστών, με τις οποίες έγινε περικοπή των αποδοχών τους, εκτός των προϊσταμένων των ΚΕΔΔΥ, των Διευθυντών ΣΜΕΑΕ εφόσον είναι μέλη ΕΕΠ και των τακτικών και αναπληρωματικών αιρετών μελών των ΠΥΣΕΕΠ και του ΚΥΣΕΕΠ.
10.Προτείνουν την πρόσληψη προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου στα ΚΕΔΔΥ και τις ΣΜΕΑΕ, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 4, κεφάλαιο Β’, παράγραφος 3 του Ν. 2817/2000 (ΦΕΚ 78 Α’) και του άρθρου 6 παράγραφος 19 του Ν. 3027/2002 (ΦΕΚ 152 Α’) και το αρ. 23, παρ. 4 του ν. 3699/2008.

Να προστεθεί παράγραφος:
11. Γνωμοδοτούν για τη συνάφεια των μεταπτυχιακών τίτλων με το αντικείμενο απασχόλησης του ΕΕΠ και ΕΒΠ, εκτός των προϊσταμένων ΚΕΔΔΥ εφόσον είναι μέλη  ΕΕΠ και των τακτικών και αναπληρωματικών αιρετών εκπροσώπων του ΠΥΣΕΕΠ και ΚΥΣΕΕΠ.
12. Αποφασίζουν για την αναγνώριση προϋπηρεσίας του ΕΕΠ και ΕΒΠ, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις περί αναγνώρισης  ως δημόσιας εκπαιδευτικής, εκτός των προϊσταμένων ΚΕΔΔΥ και των Διευθυντών ΣΜΕΑΕ εφόσον είναι μέλη  ΕΕΠ και των τακτικών και αναπληρωματικών αιρετών των ΠΥΣΕΕΠ και του ΚΥΣΕΕΠ.
13. Προτείνουν την διάθεση του ΕΕΠ και ΕΒΠ για συμπλήρωση του υποχρεωτικού ωραρίου σε σχολεία της ίδια περιφερειακής διεύθυνσης, σύμφωνα με τις εκάστοτε προβλεπόμενες διατάξεις και διαδικασίες.
14. Οι αιρετοί εκπρόσωποι του ΕΕΠ στα ΠΥΣΕΕΠ να συμμετέχουν με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης στα ανά ΔΠΕ  ή ΔΔΕ Συμβούλια Επιλογής Στελεχών, όταν αφορούν τοποθετήσεις διευθυντών ή υποδιευθυντών σε ΣΜΕΑΕ.
15. Ενόψει του ενιαίου πίνακα, τα ΠΥΣΕΕΠ επικυρώνουν και αναρτούν στην ιστοσελίδα της ΠΔΕ τον πλήρη  πίνακα λειτουργικών κενών ανά ειδικότητα, ΣΜΕΑΕ, ΚΕΔΔΥ, ΕΔΕΑΥ ή σχολικές μονάδες γενικής και αποστέλλουν αίτημα διάθεσης των ανάλογων πιστώσεων στην Κεντρική Υπηρεσία.
 
ΑΡΘΡΟ 14-ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΚΥΣΕΕΠ
Το ΚΥΣΕΕΠ έχει τις εξής αρμοδιότητες:
1.Προτείνει τον ορισμό των προϊσταμένων των ΚΕΔΔΥ.
2.Γνωμοδοτεί, ύστερα από ακρόασή τους, για την απαλλαγή από τα καθήκοντά τους των προϊσταμένων των ΚΕΔΔΥ και των Διευθυντών ΣΜΕΑΕ εφόσον είναι μέλη  ΕΕΠ.
3.Επιλέγει τους υποψήφιους για διορισμό σε θέσεις ΕΕΠ των ΚΕΔΔΥ και σε θέσεις ΕΕΠ και ΕΒΠ των ΣΜΕΑΕ.
4.Εισηγείται τον καθορισμό του ποσοστού των διοριζομένων ως μονίμων εκπαιδευτικών σε ΣΜΕΑΕ σύμφωνα με το άρθρο 4 παρ. 2 του Ν. 2817/2000.
5.Εισηγείται τον καθορισμό του ποσοστού των προσλαμβανομένων ως αναπληρωτών σύμφωνα με το άρθρο 4 παρ. 4 του Ν. 2817/2000.
6.Εκδικάζει πειθαρχικές υποθέσεις κατά των προϊσταμένων των ΚΕΔΔΥ εφόσον προέρχονται από ΕΕΠ, των Διευθυντών ΣΜΕΑΕ εφόσον είναι μέλη  ΕΕΠ καθώς και κατά των τακτικών και αναπληρωματικών αιρετών μελών των ΠΥΣΕΕΠ και του ΚΥΣΕΕΠ.
7.Εκδικάζει ενστάσεις των προϊσταμένων των ΚΕΔΔΥ και των διευθυντών ΣΜΕΑΕ  εφόσον είναι μέλη ΕΕΠ κατά πειθαρχικών αποφάσεων των περιφερειακών διευθυντών εκπαίδευσης.
8.Εκδικάζει ενστάσεις του ΕΕΠ των ΚΕΔΔΥ κατά πειθαρχικών αποφάσεων των προϊσταμένων των ΚΕΔΔΥ, των Διευθυντών ΣΜΕΑΕ και των περιφερειακών διευθυντών εκπαίδευσης.
9.Εκδικάζει ενστάσεις του ΕΕΠ και του ΕΒΠ των ΣΜΕΑΕ κατά των προϊσταμένων γραφείων εκπαίδευσης, διευθυντών εκπαίδευσης και περιφερειακών διευθυντών εκπαίδευσης.
10.Εισηγείται την απονομή ηθικών αμοιβών στο ΕΕΠ και ΕΒΠ των ΚΕΔΔΥ και ΣΜΕΑΕ.
11.Προτείνει τη μετάθεση του ΕΕΠ και του ΕΒΠ σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ.
12.Γνωμοδοτεί για τις αποσπάσεις του ΕΕΠ και ΕΒΠ σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ.
13.Γνωμοδοτεί για τη μετάταξη του ΕΕΠ και ΕΒΠ.
14.Γνωμοδοτεί για τη χορήγηση αδειών υπηρεσιακής εκπαίδευσης στο ΕΕΠ και ΕΒΠ καθώς και για την ανάκλησή τους.
15.Γνωμοδοτεί για τη χορήγηση αυξημένων αποδοχών στο ΕΕΠ των ΚΕΔΔΥ και ΣΜΕΑΕ και του ΕΒΠ των ΣΜΕΑΕ που βρίσκονται σε άδεια υπηρεσιακής εκπαίδευσης.
16.Γνωμοδοτεί για τη χορήγηση αδειών χωρίς αποδοχές του ΕΕΠ, ΕΒΠ των ΚΕΔΔΥ και ΣΜΕΑΕ.
17.Γνωμοδοτεί για τη χορήγηση άδειας ασκήσεως ιδιωτικής εργασίας ή έργου με αμοιβή στα τακτικά και αναπληρωματικά μέλη του ΚΥΣΕΕΠ που ανήκουν σε κλάδους του ΕΕΠ.
18.Εκδικάζει ενστάσεις κατά πινάκων προακτέων του ΕΕΠ και ΕΒΠ, που συντάσσονται από τα ΠΥΣΕΕΠ.
19.Αποφασίζει για τη διαθεσιμότητα λόγου ασθενείας των προϊσταμένων των ΚΕΔΔΥ, των διευθυντών ΣΜΕΑΕ εφόσον είναι μέλη του ΕΕΠ και των τακτικών και αναπληρωματικών αιρετών μελών των ΠΥΣΕΕΠ και του ΚΥΣΕΕΠ.
20.Αποφασίζει για την απόλυση λόγω σωματικής ή πνευματικής ανικανότητας, καθώς και για τον αναδιορισμό των προϊσταμένων των ΚΕΔΔΥ, εφόσον προέρχονται από μέλη του ΕΕΠ και των τακτικών και αναπληρωματικών αιρετών μελών των ΠΥΣΕΕΠ και του ΚΥΣΕΕΠ, εφόσον είναι μέλη του ΕΕΠ και του ΕΒΠ.
21.Γνωμοδοτεί για τη συνάφεια των τίτλων μεταπτυχιακών σπουδών με το αντικείμενο της απασχόλησης  των Διευθυντών ΣΜΕΑΕ και των προϊσταμένων ΚΕΔΔΥ όταν ανήκουν  στο ΕΕΠ και των τακτικών και αναπληρωματικών αιρετών του ΚΥΣΕΕΠ και των ΠΥΣΕΕΠ .
22.Εξετάζει θέματα υπηρεσιακής κατάστασης του ΕΕΠ των ΚΕΔΔΥ, και του ΕΕΠ και του ΕΒΠ των ΣΜΕΑΕ, που προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις, τα οποία δεν υπάγονται στην αρμοδιότητα των ΠΥΣΣΕΠ.
23. Εξετάζει τις προσφυγές των τακτικών και αναπληρωματικών μελών του κεντρικού υπηρεσιακού συμβουλίου κατά αποφάσεων εκκαθαριστών με τις οποίες έγινε περικοπή των αποδοχών τους.
24. Εκδικάζει ενστάσεις του Ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού κατά των πειθαρχικών αποφάσεων των διευθυντών διευθύνσεων, των προϊσταμένων των ΚΕΔΔΥ και των προϊσταμένων γραφείων πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας  εκπαίδευσης.
25. Προτείνει την απόσπαση μελών ΕΕΠ και ΕΒΠ σε θέσεις διοικητικών υπαλλήλων των Περιφερειακών διευθύνσεων εκπαίδευσης , για μία τριετία.

 
ΑΡΘΡΟ 10-ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
Τα υπηρεσιακά και πειθαρχικά συμβούλια, που λειτουργούν κατά τις διατάξεις του παρόντος προεδρικού διατάγματος, συγκροτούνται:
α) τα ΠΥΣΠΕ , ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΕΕΠ με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης και
β) τα  ΑΠΥΣΠΕ, ΑΠΥΣΔΕ, ΚΥΣΕΕΠ, ΚΥΣΠΕ και ΚΥΣΔΕ με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Οι αποφάσεις συγκρότησης των συμβουλίων εκδίδονται εντός του μηνός Δεκεμβρίου κάθε δεύτερου έτους. Με την απόφαση συγκρότησης ορίζεται και ο γραμματέας κάθε συμβουλίου με τον αναπληρωτή του, από διοικητικούς υπαλλήλους ή αποσπασμένους εκπαιδευτικούς στην οικεία διεύθυνση εκπαίδευσης ή την οικεία περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης ή την κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, στην έδρα των οποίων λειτουργεί κάθε συμβούλιο.
Η θητεία των τακτικών και αναπληρωματικών μελών και των γραμματέων είναι διετής, αρχίζει την 1η Ιανουαρίου κάθε έτους και λήγει την 31η Δεκεμβρίου του επομένου έτους.
Τα συμβούλια βρίσκονται σε απαρτία όταν τα παρόντα μέλη είναι περισσότερα των απόντων και μεταξύ των παρόντων παρίσταται ο πρόεδρος ή αντιπρόεδρος αυτών. Σε περίπτωση απουσίας του προέδρου προεδρεύει ο αντιπρόεδρος και καλείται στη συνεδρίαση το αναπληρωματικό μέλος του προέδρου.
Τα θέματα εισηγούνται:
α) στα ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ οι διευθυντές των οικείων διευθύνσεων εκπαίδευσης,
β) στα ΠΥΣΕΕΠ, ΑΠΥΣΠΕ και ΑΠΥΣΔΕ οι πρόεδροι αυτών,
γ) στο ΚΥΣΕΕΠ, ΚΥΣΠΕ και ΚΥΣΔΕ οι προϊστάμενοι των αρμοδίων διευθύνσεων ή τμημάτων της κεντρικής υπηρεσίας του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Ο πρόεδρος μπορεί να ορίζει και μέλος του συμβουλίου για την ειδικότερη μελέτη και εισήγηση συγκεκριμένου θέματος.
Τα συμβούλια αλληλογραφούν δια του προέδρου τους.
Τα αιρετά μέλη των συμβουλίων έχουν τα ίδια δικαιώματα και καθήκοντα με τα λοιπά μέλη.
Τα τακτικά αιρετά μέλη των συμβουλίων, όταν αποχωρούν από την υπηρεσία ή μετατίθενται εκτός της περιοχής του συμβουλίου αντικαθίστανται μέχρι να λήξει η θητεία του συμβουλίου από τα αναπληρωματικά αιρετά μέλη που καθίστανται τακτικά.
Στις περιπτώσεις έλλειψης των τακτικών ή αναπληρωματικών αιρετών μελών ή και των τεσσάρων αιρετών μελών των συμβουλίων, ορίζονται εκπρόσωποι για τη συμμετοχή στο συμβούλιο από τις οικείες πρωτοβάθμιες ή δευτεροβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών.
Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται για τη λειτουργία των υπηρεσιακών συμβουλίων οι διατάξεις των άρθρων 13, 14 και 15 του Ν. 2690/1999 «Κύρωση του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 45Α΄).
 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄
Αιρετά μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής

ΑΡΘΡΟ 34-ΤΡΟΠΟΙ ΕΚΛΟΓΗΣ
Οι αιρετοί εκπρόσωποι του ειδικού εκπαιδευτικού και του ειδικού βοηθητικού προσωπικού ειδικής αγωγής στα περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού (ΠΥΣΕΕΠ) και στο κεντρικό υπηρεσιακό συμβούλιο ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού (ΚΥΣΕΕΠ) εκλέγονται με άμεση, καθολική και μυστική ψηφοφορία, που διεξάγεται την πρώτη εργάσιμη Τετάρτη του μηνός Νοεμβρίου κάθε δεύτερου έτους. Η εκλογή διεξάγεται στην έδρα κάθε περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης και στις διευθύνσεις Α΄θμιας εκπαίδευσης.
Σε κάθε διεύθυνση Α΄θμιας εκπαίδευσης, στήνονται  δύο ξεχωριστές κάλπες για το ΕΕΠ και το ΕΒΠ, στον ίδιο χώρο με τις κάλπες για τους αιρετούς των συμβουλίων των εκπαιδευτικών, μία για τους αιρετούς  ΚΥΣΕΕΠ και μία για τους αιρετούς  ΠΥΣΕΕΠ.
Το ΕΕΠ και ΕΒΠ, ψηφίζει για αιρετούς ΚΥΣΕΕΠ και ΠΥΣΕΕΠ στις κοινές  κάλπες,  με διαφορετικού χρώματος φάκελο για αιρετούς του ΕΕΠ και του ΕΒΠ στα συμβούλια.
Η εφορευτική επιτροπή με την φροντίδα του προέδρου της, μετά την διαλογή των ψηφοδελτίων,  αποστέλλει τα αποτελέσματα των εκλογών στην Περιφερειακή διεύθυνση και τα παραλαμβάνει η Κεντρική Εφορευτική επιτροπή. 
Η Κεντρική Εφορευτική Επιτροπή της έδρας της Περιφέρειας, οφείλει να ανακοινώσει τα τελικά αποτελέσματα το αργότερο σε 3 ημέρες από την ημέρα διεξαγωγής των εκλογών και να τα αποστείλει για κύρωση, μετά την παρέλευση του χρόνου των ενστάσεων, για μεν το ΠΥΣΕΕΠ στον Περιφερειακό Διευθυντή, για δε το ΚΥΣΕΕΠ στον Γενικό Γραμματέα του ΥΠΠΕΘ.
Ενστάσεις γίνονται δεκτές τις επόμενες 3 ημέρες από την ημέρα διεξαγωγής των εκλογών. Μετά τον χρόνο αυτό, καμία ένσταση δεν γίνεται δεκτή.

ΑΡΘΡΟ 35-ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΛΕΓΕΙΝ ΚΑΙ ΕΚΛΕΓΕΣΘΑΙ
Δικαίωμα να εκλέγουν έχουν όλα τα τακτικά μέλη του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού και του ειδικού βοηθητικού προσωπικού που ανήκουν οργανικά σε ΣΜΕΑΕ, ΕΔΕΑΥ και ΚΕΔΔΥ της χώρας καθώς και οι υπηρετούντες σε θέσεις του άρθρου 4, κεφάλαιο β΄, παράγραφος 3 του Ν. 2817/2000 και του αρ. 12 του ν. 3699/2008.
Δικαίωμα να εκλέγονται έχουν όλα τα μόνιμα μέλη του προσωπικού της προηγούμενης παραγράφου, που ανήκουν οργανικά σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ, πλην αυτών που τελούν σε κατάσταση αυτοδίκαιης αργίας,
α) της περιοχής της περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης, εφόσον  πρόκειται για την εκλογή αιρετών μελών του ΠΥΣΕΕΠ .
β) σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ όλης της χώρας, εφόσον πρόκειται για την εκλογή αιρετών εκπροσώπων του ΚΥΣΕΕΠ.
Το δικαίωμα να εκλέγουν έχουν μόνον όσοι είναι γραμμένοι στον πίνακα εκλογέων.

ΑΡΘΡΟ 36- ΑΝΑΚΗΡΥΞΗ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ
Οι υποψήφιοι αιρετοί εκπρόσωποι στα ΠΥΣΕΕΠ και το ΚΥΣΕΕΠ ανακηρύσσονται, ύστερα από έλεγχο των προϋποθέσεων για την εκλογή τους, με απόφαση:
α) Του οικείου περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης, όταν πρόκειται για υποψηφίους των ΠΥΣΕΕΠ.
β) Του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, όταν πρόκειται για υποψηφίους του ΚΥΣΕΕΠ.
Οι αποφάσεις αυτές εκδίδονται το πρώτο δεκαήμερο του μηνός Νοεμβρίου του έτους που θα γίνει η εκλογή και ανακοινώνονται στα σχολεία κάθε περιοχής.
Για την ανακήρυξη των υποψηφίων πρέπει να έχουν υποβληθεί από τους εκπροσώπους των συνδυασμών ή τους μεμονωμένους υποψηφίους - με την ευθύνη των περιφερειακών συλλόγων ΕΕΠ-ΕΒΠ για τα ΠΥΣΕΕΠ και της Δευτεροβάθμιας συνδικαλιστικής οργάνωσης για το ΚΥΣΕΕΠ -  μέχρι 30 Σεπτεμβρίου του έτους που θα γίνει η εκλογή, στον αρμόδιο περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης ή στο Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, κατά περίπτωση, οι πίνακες των υποψηφίων που επιθυμούν να λάβουν μέρος στην εκλογή.

 ΑΡΘΡΟ 37-ΕΦΟΡΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ
Στην έδρα κάθε περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης συγκροτείται με απόφαση του οικείου περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης, που εκδίδεται δέκα (10) ημέρες πριν από την εκλογή, τριμελής εφορευτική επιτροπή.
Οι εφορευτικές επιτροπές αποτελούνται από:
α) ένα σχολικό σύμβουλο ΕΕΠ και σε περίπτωση έλλειψης Διευθυντή ΣΜΕΑΕ ή Προϊστάμενο ΚΕΔΔΥ - μέλη ΕΕΠ- ή μέλος ΕΕΠ με βαθμό Α, που ορίζεται με τον αναπληρωτή του, ως πρόεδρο,
β) ένα μέλος του ειδικού εκπαιδευτικού ή ειδικού βοηθητικού προσωπικού, που υπηρετεί σε ΣΜΕΑΕ ή ΚΕΔΔΥ της έδρας της περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης, που ορίζεται με τον αναπληρωτή του και
γ) έναν εκπρόσωπο της συνδικαλιστικής οργάνωσης του ειδικού εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού ειδικής αγωγής, που προτείνεται με τον αναπληρωτή του από την οικεία συνδικαλιστική οργάνωση.
δ) Σε κάθε Διεύθυνση Α΄θμιας Εκπαίδευσης, με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή, συγκροτείται εφορευτική επιτροπή σύμφωνα με το αρ. 22, του Π.Δ. 1/2003, στην οποία συμμετέχει ένα μέλος ΕΕΠ ή ΕΒΠ με τον αναπληρωτή τους, προκειμένου να διευκολύνουν τις εκλογές για τους αιρετούς του ΕΕΠ και ΕΒΠ.

ΑΡΘΡΟ 38 - ΠΙΝΑΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ
Οι περιφερειακοί διευθυντές εκπαίδευσης συντάσσουν πίνακες εκλογέων, στους οποίους περιλαμβάνουν τα μέλη του ειδικού εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού ειδικής αγωγής, που υπηρετούν οργανικά ή με απόσπαση ή με την ιδιότητα του άρθρου 4, κεφάλαιο β΄, παράγραφος 3 του Ν. 2817/2000 σε ΣΜΕΑΕ, ΕΔΕΑΥ και ΚΕΔΔΥ της περιοχής της περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης.
Οι πίνακες εκλογέων συντάσσονται κατά ΣΜΕΑΕ, ΕΔΕΑΥ ή ΚΕΔΔΥ, περιλαμβάνουν το ονοματεπώνυμο και τον κλάδο ή την ειδικότητα των εκλογέων και προσυπογράφονται από εκπρόσωπο της οικείας συνδικαλιστικής οργάνωσης. Τρία αντίγραφα αποστέλλονται στον πρόεδρο της εφορευτικής επιτροπής.
 Η Εφορευτική Επιτροπή μπορεί να προσθέτει με απόφασή της στον πίνακα εκλογέων και μέλη τα οποία προσελήφθησαν μετά την κύρωση του πίνακα εκλογέων και τα οποία διαθέτουν  επίσημο διοριστήριο και ανάληψη υπηρεσίας σε ΣΜΕΑΕ, ΕΔΕΑΥ ή ΚΕΔΔΥ.

ΑΡΘΡΟ 39- ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΑ
Τα ψηφοδέλτια είναι έντυπα ή πολυγραφημένα και έχουν χρώμα λευκό και  πράσινο. Τα λευκά περιλαμβάνουν τους υποψήφιους ΕΕΠ και ΕΒΠ κάθε συνδυασμού για τα ΠΥΣΕΕΠ,  τα πράσινα τους υποψηφίους ΕΕΠ και ΕΒΠ για το ΚΥΣΕΕΠ.
Καθένα από τα ψηφοδέλτια περιλαμβάνει αλφαβητικά το ονοματεπώνυμο και το πατρώνυμο των υποψήφιων αιρετών μελών ΕΕΠ και ΕΒΠ σε ξεχωριστές λίστες.
Κάθε μεμονωμένος υποψήφιος αποτελεί συνδυασμό και γράφεται σε ξεχωριστό ψηφοδέλτιο.
Τα ψηφοδέλτια και οι φάκελοι αυτών εκτυπώνονται και προωθούνται στις εφορευτικές επιτροπές με τη φροντίδα των αρμοδίων για την ανακήρυξη των υποψηφίων.

ΑΡΘΡΟ 40 - ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ
Η εκλογή γίνεται ενώπιον της εφορευτικής επιτροπής από την 9η πρωινή μέχρι την 5η μεσημβρινή ώρα. Η εκλογή μπορεί να παραταθεί το αργότερο μέχρι την 8η μεταμεσημβρινή ώρα, αν υπάρχουν εκλογείς, οι οποίοι δεν μπόρεσαν να ψηφίσουν.
Κάθε ψηφοφόρος παίρνει από την εφορευτική επιτροπή δύο δέσμες ψηφοδελτίων όλων των συνδυασμών και, αφού σημειώσει τους σταυρούς προτίμησης, τοποθετεί:
α) ένα από τα λευκά ψηφοδέλτια εντός λευκού φακέλου και
β) ένα από τα πράσινα ψηφοδέλτια εντός πράσινου.
Στη συνέχεια σφραγίζει τους φακέλους και τους ρίπτει στην ψηφοδόχο.
Κάθε υποψήφιος ή ο αντιπρόσωπός του έχει το δικαίωμα να υποβάλλει στην  εφορευτική επιτροπή ένσταση για παραβάσεις διατάξεων της απόφασης αυτής κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας μέσα ή έξω από το εκλογικό κατάστημα. Οι ενστάσεις είναι γραπτές και η εφορευτική επιτροπή αποφασίζει αμέσως ή όταν τελειώσει η ψηφοφορία. 
 Κάθε ψηφοφόρος σημειώνει στο οικείο ψηφοδέλτιο μέχρι δύο σταυρούς έναν (1) για ΕΕΠ και έναν (1) για ΕΒΠ ή μέχρι τέσσερις δηλαδή 2 για ΕΕΠ και 2 για ΕΒΠ (*εξαρτάται από την απόφαση για τον αριθμό αιρετών ΕΕΠ ή ΕΒΠ) για τους υποψήφιους του ίδιου συνδυασμού. Η λαθεμένη σημείωση σταυρού δεν ακυρώνει το ψηφοδέλτιο, το οποίο στην περίπτωση αυτή υπολογίζεται στη δύναμη του συνδυασμού.
Η εφορευτική επιτροπή ελέγχει την αστυνομική ταυτότητα αυτών που ψηφίζουν, σημειώνει τα ονόματά τους στον πίνακα των εκλογέων και τους καταγράφει σε ξεχωριστό πίνακα με τη σειρά που ψηφίζουν, σημειώνοντας το ονοματεπώνυμό τους και το σχολείο ή την υπηρεσία όπου υπηρετούν.
Κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας, της διαλογής των ψηφοδελτίων και της έκδοσης των αποτελεσμάτων μπορούν να είναι παρόντες στην εφορευτική επιτροπή αντιπρόσωποι των συνδυασμών των υποψήφιων.

ΑΡΘΡΟ 41 - ΔΙΑΛΟΓΗ
Η εφορευτική επιτροπή, μετά το τέλος της ψηφοφορίας, συνεδριάζει και κάνει τη διαλογή των ψήφων ως εξής:
Αντιπαραβάλει τους πίνακες των εκλογέων με τους πίνακες των ψηφισάντων για να διαπιστώσει τον αριθμό αυτών που ψήφισαν και τον αριθμό αυτών που δεν ψήφισαν.
Αποσφραγίζει την ψηφοδόχο, βγάζει τους φακέλους των ψηφοδελτίων, τους αριθμεί με χωριστή αρίθμηση για κάθε ένα από τα δύο χρώματα και τους μονογράφει.
Ανοίγει τους φακέλους με τα ψηφοδέλτια και μονογράφει δίπλα από το όνομα του υποψηφίου ή των υποψηφίων που έχουν σταυρούς προτίμησης.
Κρίνει, αμέσως μετά το άνοιγμα κάθε φακέλου, το κύρος των ψηφοδελτίων που περιέχονται σ' αυτόν και αποφασίζει την ακύρωση ψηφοδελτίου, αν συντρέχει νόμιμος λόγος. Τα ψηφοδέλτια είναι άκυρα αν έχουν σημεία, τα οποία παραβιάζουν τη μυστικότητα της ψηφοφορίας ή αν βρεθούν στο φάκελο περισσότερα από ένα ψηφοδέλτια.
 Κάνει τη διαλογή των ψηφοδελτίων και καταγράφει, στο πρακτικό που συντάσσει για τη διενέργεια της εκλογής, το αποτέλεσμα αυτής.
Προβαίνει στην καταμέτρηση των ψήφων που έλαβε κάθε υποψήφιος και καταγράφει το αποτέλεσμά της στο πρακτικό που συντάσσει για τη διενέργεια της εκλογής.

ΑΡΘΡΟ 42 - ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΕΚΛΟΓΗΣ
Η εφορευτική επιτροπή της διεύθυνσης Α΄ θμιας εκπαίδευσης είτε της Περιφερειακής διεύθυνσης, τηρεί με λεπτομέρεια πρακτικά για την εκλογή, στα οποία αναφέρονται: ολόκληρη η πορεία της εκλογής, κάθε θέμα που παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια αυτής, καθώς και οι αποφάσεις που αυτή έλαβε, οι οποίες πρέπει να είναι πλήρως αιτιολογημένες.
Η εφορευτική επιτροπή συντάσσει δύο αντίγραφα  πρακτικών, τα οποία υπογράφει ο πρόεδρος και ο γραμματέας και με ευθύνη του προέδρου διαβιβάζονται ένα στην διεύθυνση Α΄θμιας εκπαίδευσης και ένα  στην Εφορευτική Επιτροπή της Περιφέρειας, η οποία συντάσσει με τη σειρά της δύο συγκεντρωτικά πρακτικά από όλες τις εφορευτικές επιτροπές, τα οποία υπογράφονται από αυτόν και το γραμματέα της επιτροπής και τα οποία διαβιβάζει, για το ΠΥΣΕΕΠ στον Περιφερειακό διευθυντή, για το ΚΥΣΕΕΠ στον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας.
Τα πρωτότυπα των πρακτικών, οι φάκελοι και τα ψηφοδέλτια υποβάλλονται με απόδειξη στον περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης από τον οποίο φυλάσσονται για ένα έτος από το διορισμό των αιρετών μελών στα συμβούλια και ύστερα καταστρέφονται από το περιφερειακό συμβούλιο, αφού συνταχθεί σχετικό πρακτικό.

ΑΡΘΡΟ 43 - ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ
Οι υποψήφιοι μπορούν, μέσα σε πέντε (5) ημέρες από την ημέρα της εκλογής, να ασκήσουν ένσταση κατά του κύρους της εκλογής σε ορισμένη περιοχή.
Η ένσταση ασκείται:
α) Προκειμένου για την εκλογή αιρετών μελών των ΠΥΣΕΕΠ ενώπιον του οικείου περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης.
β) Προκειμένου για την εκλογή αιρετών μελών του ΚΥΣΕΕΠ ενώπιον του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Οι ανωτέρω αρμόδιοι για την εκδίκαση των ενστάσεων, μέσα σε τρεις ημέρες από την ημερομηνία που λήγει η προθεσμία υποβολής τους, ελέγχουν τα πρακτικά και αποφασίζουν για τις  ενστάσεις που υποβλήθηκαν, συντάσσοντας σχετική πράξη την οποία υποβάλλουν στον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.

ΑΡΘΡΟ 44 - ΚΥΡΩΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ
Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, που στηρίζεται στις πράξεις των εφορευτικών επιτροπών και στις αποφάσεις με τις οποίες εκδικάστηκαν οι ενστάσεις, κυρώνονται τα αποτελέσματα των εκλογών.

ΑΡΘΡΟ 45 - ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΑΙΡΕΤΩΝ ΜΕΛΩΝ
Τα αιρετά μέλη των συμβουλίων, δύο τακτικά και δύο αναπληρωματικά για κάθε συμβούλιο, διορίζονται για μία διετία, η οποία αρχίζει από την 1η Ιανουαρίου του επόμενου έτους της εκλογής.
Ο διορισμός των αιρετών μελών γίνεται:
α) στα ΠΥΣΕΕΠ  από τον οικείο περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης
β) στο ΚΥΣΕΕΠ από το Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Για το σκοπό αυτό ο οικείος περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης ή ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, κατά περίπτωση:
ι) ορίζουν τη σειρά την οποία κατέλαβαν οι υποψήφιοι κάθε συνδυασμού, με βάση τις ψήφους που έλαβε ο καθένας. Σε περίπτωση ισοψηφίας μεταξύ υποψηφίων, για τον καθορισμό της σειράς γίνεται κλήρωση μεταξύ αυτών που συγκέντρωσαν τον ίδιο αριθμό ψήφων. Η κλήρωση γίνεται παρουσία των ενδιαφερομένων. Κατά τη κλήρωση μπορεί να παρίσταται και εκπρόσωπος της οικείας συνδικαλιστικής οργάνωσης.
ιι) διορίζουν τα τακτικά και τα αναπληρωματικά μέλη των με βάση τις εξής προϋποθέσεις:
α) εκλογικό μέτρο για τη διάθεση των εδρών των αιρετών εκπροσώπων είναι το ένα τρίτο των έγκυρων ψηφοδελτίων.
β) συνδυασμός που συγκεντρώνει αριθμό ψηφοδελτίων ίσο ή μεγαλύτερο του μέτρου, παίρνει έδρα. Ο υποψήφιος που έλαβε περισσότερες ψήφους διορίζεται τακτικό μέλος και ο επόμενος σε ψήφους διορίζεται αναπληρωματικό μέλος.
γ) για την αδιάθετη έδρα συγκρίνονται το υπόλοιπο συνδυασμού που πήρε την άλλη έδρα με τον αρχικό αριθμό ψήφων των υπόλοιπων συνδυασμών. Την έδρα παίρνει ο συνδυασμός με μεγαλύτερο αριθμό ψήφων. Ο υποψήφιος του συνδυασμού αυτού που έλαβε περισσότερες ψήφους διορίζεται τακτικό μέλος και ο επόμενος σε ψήφους διορίζεται αναπληρωματικό μέλος.
δ) εάν κανένας συνδυασμός δε συμπληρώνει το εκλογικό μέτρο, οι έδρες διατίθενται ανά μία στον πρώτο και δεύτερο συνδυασμό σε αριθμό ψήφων. Όπου υπάρχει ισοψηφία η διάθεση καθορίζεται με κλήρωση.
Στους εκλεγόμενους αιρετούς εκπροσώπους και στους αναπληρωτές τους απονέμεται με πράξη του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων  για το χρόνο της θητείας τους και μόνο ως προς την άσκηση των συγκεκριμένων καθηκόντων, ο βαθμός που κατέχει το πρώτο μετά τον πρόεδρο τακτικό μέλος του συμβουλίου χωρίς τις αντίστοιχες αποδοχές του μέλους αυτού.
Οι διοριζόμενοι  ως τακτικά αιρετά μέλη προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ή τις ΣΜΕΑΕ, όπου υπηρετούν στο μισό εβδομαδιαίο ωράριο προκειμένου για το ΚΥΣΕΕΠ αλλά και για τα ΠΥΣΕΕΠ. 
Οι τακτικοί αιρετοί του ΚΥΣΕΕΠ, εφόσον ανήκουν οργανικά εκτός του νομού Αττικής, δύνανται να αποσπώνται σε ΣΜΕΑΕ ή ΚΕΔΔΥ της περιοχής Αττικής. Οι τακτικοί αιρετοί εκπρόσωποι των ΠΥΣΕΕΠ δύνανται να αποσπώνται σε ΣΜΕΑΕ ή ΚΕΔΔΥ της έδρας της περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης.
Στις περιπτώσεις που τα τακτικά και αναπληρωματικά μέλη αποχωρούν από την υπηρεσία ή μετατίθενται εκτός της περιοχής του συμβουλίου, εφαρμόζονται ανάλογα οι διατάξεις των παραγράφων 8 και 9 του άρθρου 10 του παρόντος.

ΑΡΘΡΟ 46 - ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
Για τη λειτουργία του ΚΥΣΕΕΠ και των ΠΥΣΕΕΠ εφαρμόζονται ανάλογα οι διατάξεις του άρθρου 10 του παρόντος.