Πέμπτη 30 Ιουνίου 2016

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΤΗΣ ΕΑΕ


Αγαπητοί συνάδελφοι,

Πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 27 Ιουνίου, στο Υπουργείο Παιδείας η τελευταία πριν τις καλοκαιρινές διακοπές  συνάντηση της Επιτροπής για τον Ανασχεδιασμό και την Αναβάθμιση της Ειδικής Εκπαίδευσης, στα πλαίσια του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία. Από πλευράς ΠΟΣΕΕΠΕΑ παραβρέθηκαν οι Σ. Καρπενησιώτης, Ε. Τραγάκη, Σ. Γεωργακάκου και Ν. Χατζηχαλεπλή.
Η ημερήσια διάταξη περιλάμβανε την ενημέρωση από τους συντονιστές των υποεπιτροπών για την πορεία των εργασιών τους:
1)Ο κ. Μπαλαμώτης, ως συντονιστής της ομάδας για την αναβάθμιση των ΕΕΕΕΚ, έθεσε το χρονοδιάγραμμα των εργασιών της ομάδας που αναμένεται να πραγματοποιήσει 2 ακόμη συναντήσεις (Πέμπτη και Παρασκευή). Αναφέρθηκε στην ως τώρα δουλειά, κατά την οποία έχει τεθεί ένα περίγραμμα της λειτουργίας και των προβλημάτων των ΕΕΕΕΚ και στόχος της υποεπιτροπής είναι να δοθούν κατευθυντήριες γραμμές για άρση των δυσλειτουργιών.
2) Κατόπιν, έλαβε το λόγο η κα Χαϊκάλη, συντονίστρια της ομάδας για τη Δευτεροβάθμια Ειδική Επαγγελματική Εκπαίδευση, που ενημέρωσε ότι έχει συζητηθεί ήδη η νομική βάση και κατόπιν θα ρυθμιστούν επιμέρους θέματα, όπως π.χ. οι ειδικότητες.
3) Ο κ. Μουταβελής, από την ομάδα για τα Τμήματα Ένταξης, έθεσε επίσης ένα χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των εργασιών έως την επόμενη εβδομάδα. Θέματα που απασχολούν την υποεπιτροπή έχουν να κάνουν με τα κριτήρια και τη διαδικασία φοίτησης.
4) Από την υποεπιτροπή για τα προγράμματα συνεκπαίδευσης, πήρε το λόγο ο συντονιστής κ. Κατσούλης, ο οποίος εξήγησε τον τρόπο λειτουργίας της ομάδας, στην οποία έχουν ήδη δοθεί ένας σημαντικός αριθμός κειμένων (νομοθετημάτων και επιστημονικών μελετών), προκειμένου να ενημερωθούν όλοι και κατόπιν θα οριστούν οι συναντήσεις ξεκινώντας από την πρώτη που είχε οριστεί για μετά το τέλος της κοινής .συνεδρίασης.
5) Τέλος, εκ μέρους της ομάδας για τα Ειδικά Γυμνάσια-Λύκεια, ο συντονιστής κ. Άντζακας, ανέφερε ότι εξετάστηκε το νομικό πλαίσιο και επιμέρους θέματα (πχ. ωράριο) και θα έχουν καταλήξει σε συμπεράσματα νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα.
Στη συνέχεια έγινε μια διεξοδική συζήτηση πάνω στα θέματα που απασχόλησαν τις υποομάδες και ιδιαίτερα, σε ζητήματα της Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
Σε ερώτηση του προέδρου της ΠΟΣΕΕΠΕΑ κ. Καρπενησιώτη σχετικά με τη συνέχεια των εργασιών της Επιτροπής και τον τρόπο λειτουργίας της –πέραν των υποεπιτροπών, ο κ. Κασσιανός ενημέρωσε ότι η διαδικασία θα συνεχιστεί το Σεπτέμβριο, ως ανταλλαγή απόψεων με στόχο ένα νομοθετικό πλαίσιο που θα έχει κατεύθυνση τη συνεκπαίδευση.
Επίσης, ο κ Καρπενησιώτης έβαλε εκ νέου το ζήτημα, που είχε τεθεί από την ΠΟΣΕΕΠΕΑ στην πρώτη συνάντηση, ότι δηλ. βασική προϋπόθεση για τη συνέχιση συμμετοχής της ΠΟΣΕΕΠΕΑ στο διάλογο, παραμένει πάντα η δέσμευση του Υπουργείου στο φλέγον θέμα των προσλήψεων για την επόμενη σχολική χρονιά.
 Επίσης, ο κ. Κασσιανός ενημέρωσε ότι από την πληροφόρηση που έχει το Υπουργείο δεν είναι ακόμη σε θέση να μιλά για ένα Νόμο-πλαίσιο για την Παιδεία που να περιλαμβάνει διατάξεις για την ΕΑΕ. Ενώ, αναφέρθηκε στην πρόθεση του Υπουργείου για λειτουργία του θεσμού του ολοήμερου σχολείου στα Ειδικά Δημοτικά.
Έπειτα από μια ανταλλαγή απόψεων σχετικά με τα επαγγελματικά δικαιώματα της Δευτεροβάθμιας Ειδικής Εκπαίδευσης, έλαβε το λόγο η κα Αστέρη, η οποία τόνισε ότι αυτά θα πρέπει να οριστούν βάσει των διεθνών δεδομένων και της διεθνούς κατάταξης.
Η κα Αστέρη, επισήμανε επίσης, ότι η αξιολόγηση των μαθητών για τη φοίτηση στα ειδικά πλαίσια θα πρέπει να γίνεται βάσει της λειτουργικότητας και όχι των τεστ νοημοσύνης. Διατύπωσε, τέλος, τις δύο κατευθύνσεις που πρέπει να κινηθεί η Επιτροπή:
1)    Να μπει τάξη στο άτακτο τοπίο της ΕΑΕ με τη σύνταξη Υπουργικών Αποφάσεων
2)    Να κινηθεί προς το όραμα μιας μεταρρύθμισης, που θα αφορά την επόμενη γενιά μαθητών.
Σε παρέμβασή του, ο κ. Καρπενησιώτης υπογράμμισε την αναγκαιότητα διαφοροποίησης της στάσης του εκπαιδευτικού συστήματος και προσαρμογής του στις σύγχρονες τάσεις, όπου ο ωφελούμενος από την ειδική εκπαίδευση αντιμετωπίζεται ως ξεχωριστή και ενιαία βιοψυχοκοινωνική οντότητα και η εκπαίδευση του στηρίζεται στις ανάγκες του. Η παραπάνω προσαρμογή  μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα από την διεπιστημονική συνεργασία .
Είναι ανακόλουθο να επιθυμούμε την συμπερίληψη των ατόμων με αναπηρία και να δυσκολευόμαστε στην αποδοχή της διαφορετικότητας σε επίπεδο διεπιστημονικής ομάδας .

Μετά από μια εποικοδομητική συζήτηση σχετικά με τη φιλοσοφία και το πλαίσιο που θα διέπει το όραμα της συνεκπαίδευσης, η συνεδρίαση ολοκληρώθηκε, αφού ο κ. Κασσιανός έθεσε ως προθεσμία λήξης εργασιών των υποεπιτροπών την 15 Ιουλίου 2016.