11/4/2016
Προς: -Υπουργό Παιδείας, κ. Φίλη
-Πρόεδρο Εθνικού & Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία, κ. Λιάκο
-Δ/ντρια Δ/νσης Ειδικής Αγωγής, κα Αστέρη
-Ειδικό Σύμβουλο Υπουργείου Παιδείας για θέματα Ειδικής Αγωγής, κ. Κασσιανό
Κοιν: -ΕΣΑμεΑ
-Φορείς-Μέλη ΠΟΣΓΚΑμεΑ
Θέμα: «Εκ των υστέρων χαιρετισμός της ΠΟΣΓΚΑμεΑ στην Ημερίδα για την Πρώιμη Παρέμβαση, που πραγματοποιήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας, στα πλαίσια του διαλόγου για την Ειδική Εκπαίδευση, στις 9/4/2016 και στην οποία δεν προσεκλήθη η Ομοσπονδία μας»
Κύριε Υπουργέ,
Κύριε Πρόεδρε του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία,
Κυρία Δ/ντρια Ειδικής Αγωγής,
Κύριε Ειδικέ Σύμβουλε του Υπουργείου Παιδείας για θέματα Ειδικής Αγωγής,
Αξιότιμοι προσκεκλημένοι στην Ημερίδα της 9/4/2016 για την Πρώιμη Παρέμβαση, στο Υπουργείο Παιδείας,
Κυρίες και Κύριοι,
Εκ μέρους της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σωματείων Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρία, η οποία εκπροσωπεί άτομα κάθε ηλικίας με Νοητική Αναπηρία, Αυτισμό, Σύνδρομο Down, Εγκεφαλική Παράλυση, Βαριές και Πολλαπλές Αναπηρίες, καθώς και ανήλικα άτομα με αισθητηριακές αναπηρίες, μέσω συλλόγων γονέων και κηδεμόνων εντός σχολικού πλαισίου της Δημόσιας Ειδικής Εκπαίδευσης, αλλά και συλλόγων γονέων και κηδεμόνων εκτός αυτής, θα θέλαμε με την παρούσα αφενός να σας ευχαριστήσουμε για τη μη πρόσκλησή μας σε μια όπως φαίνεται «κλειστή διαδικασία» που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο, 9/4/2016 στο Υπουργείο Παιδείας, αφετέρου να σας δηλώσουμε την παρουσία μας, ως γονείς ατόμων με αναπηρία που μετείχαν, μετέχουν και πρόκειται να μετέχουν στη Δημόσια Ειδική Εκπαίδευση.
Επιπλέον, και με δεδομένο ότι δεν προσκληθήκαμε, όπως δεν προσεκλήθη κανένας κοινωνικός φορέας εκπροσώπησης των Ατόμων με Αναπηρία, πολλώ δε μάλλον η ΕΣΑμεΑ, το τριτοβάθμιο αντιπροσωπευτικό μας όργανο, ακόμα όμως ούτε και κάποιος φορέας εκπροσώπησης του προσωπικού που μετέχει στην Ειδική Εκπαίδευση (εκπαιδευτικοί, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, βοηθητικό προσωπικό κλπ), δεν είμαστε σε θέση να αξιολογήσουμε το περιεχόμενο και τα συμπεράσματα της συνάντησης του Σαββάτου.
Όμως, εκ των προτέρων μπορούμε να κρίνουμε αυτόν τον «εθνικό και κοινωνικό διάλογο για την Παιδεία», ο οποίος εάν συνεχίσει με αυτή τη μορφή των κλειστών συναντήσεων, με αποκλεισμό αυτών που αφορά, με επιλεκτική διαλογική προσέγγιση και καταγραφή προβληματισμών της κορυφής του προβλήματος και όχι της βάσης της πυραμίδας του προβλήματος, σίγουρα τα αποτελέσματα αυτού του «διαλόγου» ούτε το πρόβλημα θα επιλύσουν, ούτε όμως και θα προσθέσουν κάτι θετικό στο αγαθό της Δημόσιας Εκπαίδευσης στη χώρα, ιδιαίτερα της εκπαίδευσης των παιδιών μας, των ατόμων με αναπηρίες.
Αξιότιμες Κυρίες και Κύριοι,
Αλήθεια, προβληματίζεστε μεταξύ σας για τι άραγε; Για την κατάσταση της Ειδικής Εκπαίδευσης σήμερα; Για τον αποκλεισμό των ατόμων με αναπηρία από το κοινωνικό αγαθό της Εκπαίδευσης; Για την ποιότητα της εκπαίδευσης; Για την ανεπάρκεια προγραμμάτων, εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού; Για την απόλυτη ανυπαρξία δομών πρώιμης παρέμβασης; Για το πολυδιάσπαρτο νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο στην ουσία πλημμελώς ή και ανεπαρκώς εφαρμόζεται μέχρι σήμερα; Για την υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης; Για το στελεχιακό δυναμικό, το οποίο στηρίζεται στη συντριπτική του πλειοψηφία σε αναπληρωτές και σε συγχρηματοδοτούμενα Ευρωπαϊκά Προγράμματα; Για τις ελλείψεις σε προσωπικό Π.Σ. και Τ.Ε.; Για την ανυπαρξία διασύνδεσης Εκπαίδευσης-Απασχόλησης-Τοπικής Κοινωνίας; Για το σύστημα μεταφοράς των μαθητών;
Μάλλον, για να μη σας κουράζουμε με τα ερωτήματα ουσίας που θέτουμε, τα οποία προφανώς και θελήσατε να αποφύγετε με τον αποκλεισμό μας από την προχθεσινή Ημερίδα, θα πρέπει να βάλετε ένα και μόνο ερώτημα: Είναι διάλογος αυτό που πραγματοποιείται ή μήπως πρόσχημα για να κάνουμε μία από τα ίδια;
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι εάν με παρρησία και ειλικρίνεια απαντήσετε την πιο πάνω ερώτηση, σίγουρα τις επόμενες ημέρες θα ξεκινήσετε έναν ουσιαστικό διάλογο, στον οποίο θα συμμετέχουν και πρέπει να συμμετέχουν: το Υπουργείο Παιδείας με τις υπηρεσίες του, το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, εκπρόσωποι της εκπαιδευτικής κοινότητας όλων των βαθμίδων και όλων των ειδικοτήτων και βέβαια εκπρόσωποι της μαθητικής κοινότητας που στην περίπτωση των μαθητών με αναπηρία εκπροσωπούνται από την ΠΟΣΓΚΑμεΑ σε δευτεροβάθμιο επίπεδο και από την ΕΣΑμεΑ σε τριτοβάθμιο επίπεδο.
Με τις παραπάνω ελάχιστες σκέψεις, σας καλούμε να σεβαστείτε το δικαίωμα συμμετοχής και κοινωνικού διαλόγου των Ατόμων με Αναπηρίες, των γονέων και κηδεμόνων αυτών για την εκπαίδευση που δικαιούνται να έχουν (βάσει και των Διεθνών Συμβάσεων για τα δικαιώματα του παιδιού και τα δικαιώματα των ΑμεΑ, βάσει και του Συντάγματος της χώρας), για την εκπαίδευση που πρέπει να έχει κάθε πολίτης μιας σύγχρονης και δημοκρατικής χώρας.
Σας ευχαριστούμε πολύ για τη μη πρόσκλησή μας στο «λάθος» που κάνατε, δηλαδή μια Ημερίδα για εμάς χωρίς εμάς, στις 9/4/2016 και σας ευχόμαστε καλή επιτυχία στις διαδικασίες που θα ακολουθήσετε από εδώ και πέρα για έναν πραγματικό εθνικό και ειλικρινή διάλογο, που ελπίζουμε να ξεκινήσετε για το καλό των παιδιών μας, για το καλό της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης της χώρας αυτής.
Για την ΠΟΣΓΚΑμεΑ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΥΜΒΑΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ