Πέμπτη 22 Αυγούστου 2013

Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.- ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΚΕΝΑ ΕΕΠ – ΕΒΠ ΣΕ ΣΜΕΑΕ ΚΑΙ ΚΕΔΔΥ



ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΚΕΝΑ ΕΕΠ – ΕΒΠ ΣΕ ΣΜΕΑΕ ΚΑΙ ΚΕΔΔΥ
ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ - (Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α)
Βερανζέρου 14, 5ος όρ. Τ.Κ.10432, Αθήνα,  tel: 6974714206,
 e-mail: poseepea@yahoo.gr - www.poseepea.blogspot.gr/
Αθήνα 22-8-2013
ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΚΕΝΑ ΕΕΠ – ΕΒΠ ΣΕ ΣΜΕΑΕ ΚΑΙ ΚΕΔΔΥ
ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ
               Φθάσαμε πλέον στο τέλος του Αυγούστου, ημέρες πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και αναμένουμε ακόμη να φωτίσει η Παναγιά τον αξιότιμο κ. Υπουργό ΥΠΑΙΘ, να υπογράψει την εγκύκλιο για τις Προσλήψεις Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών και ΕΕΠ – ΕΒΠ.
               Είναι βέβαιο λοιπόν ότι η στελέχωση των σχολείων σε όλη τη χώρα και σε όλες τις βαθμίδες θα αργήσει περισσότερο και από την περυσινή χρονιά.
               Ιδιαίτερα όσον αφορά την στελέχωση των ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ της χώρας με ΕΕΠ – ΕΒΠ, αυτή θα συναντήσει ένα επί πλέον διαδικαστικό πρόβλημα, αφού αυτή παραγματοποιείται σύμφωνα και με τον 3699/2008 κατόπιν γνωμοδότησης των κατά τόπους ΠΥΣΕΕΠ, για τα οποία αναμένεται ακόμη η ψήφιση της τροπολογίας για την μετατροπή της σύνθεσης τους σε λειτουργικότερη και άρα η ανασύνθεσή τους (σχετικά δείτε τις προτάσεις της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. στο ιστολόγιο μας - poseepea.blogspot.gr )
               Η ΠΟΣΕΕΠΕΑ έγκαιρα από τον Μάρτη του 2013, επεσήμανε το πρόβλημα, πρότεινε την λύση και θέτει συνεχώς την αναγκαιότητα για την άμεση επίλυση του.
               Επιπρόσθετα των διαδικαστικών προβλημάτων σήμερα βρισκόμαστε στην δυσμενή κατάσταση της μείωσης των πιστώσεων για διορισμούς αναπληρωτών από τον κρατικό προυπολογισμό στο 1/5 περίπου της προηγούμενης χρονιάς. Για την επίλυση αυτού του προβλήματος εφευρίσκεται το μπάλωμα των προσλήψεων μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ κοινωφελούς εργασίας (προγράμματα που σκοπό έχουν την παροχή ευκαιριών για απόκτηση εμπειρίας και προυπηρεσίας σε νέους ανέργους).
               Προειδοποιούμε όλους τους υπεύθυνους για αυτή την επιλογή, ότι δεν θα δεχθούμε σε καμμία περίπτωση να απαξιωθεί το σημαντικό έργο της διάγνωσης και αξιολόγησης των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και της υποστήριξης των μαθητών , των γονέων τους και των εκπαιδευτικών των ειδικών και γενικών σχολείων της χώρας.
               Σε αυτή την κατεύθυνση είμαστε διατεθημένοι να κινητοποιήσουμε κάθε ενδιαφερόμενο άτομο και φορέα (αναπηρικό κίνημα, γονείς, εκπαιδευτικούς) ώστε να καταδείξουμε την ανάγκη και το δικαίωμα των μαθητών μας για παροχή ποιοτικών υπηρεσιών αξιολόγησης και υποστήριξης.
               Το ΥΠΑΙΘ, αντί να ψάχνει πως θα καλύψει με μπαλώματα τα κενά,θα πρέπει να αποφασίσει αν θα σεβαστεί την συνταγματική επιταγή, η οποία τονίζεται και στον νόμο περί ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης (3699/2008) , για αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν ειδική αγωγή και εκπαίδευση σε όλους τους μαθητές που το έχουν ανάγκη. Και φυσικά να σεβαστεί την αναγκαιότητα παροχής των συμπεριλαμβανόμενων από τον ίδιο νόμο στην έννοια της ειδικής αγωγής, υποστηρικτικών εκπαιδευτικών υπηρεσιών, σε όλους αυτούς τους μαθητές και όχι επιλεκτικά σε όσους τύχει να έχουν στο σχολείο τους τους απαραίτητους ειδικούς (ΕΕΠ – ΕΒΠ).
               Η ΠΟΣΕΕΠΕΑ έχοντας αναλάβει τον δύσκολο ρόλο της ανάδειξης των προβλημάτων της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης στην Ελλάδα, παρουσιάζει σήμερα στοιχεία για την τραγική κατάσταση όσον αφορά την στελέχωση των ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ της χώρας σε ΕΕΠ και ΕΒΠ.
               Κατ αρχήν όσον αφορά τα ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΚΕΝΑ παραθέτουμε τον ΠΙΝΑΚΑ 1(στοιχεία επικαιροποιημένα μετά και τις μεταθέσεις του Ιουλίου) όπου φαίνεται ότι συνολικά στην επικράτεια εξακολουθούν να υπάρχουν 308 κενές οργανικές θέσεις Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και 95 κενές οργανικές θέσεις Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ). Αυτό σημαίνει ότι θέσεις Κοινωνικών Λειτουργών, Ψυχολόγων, Εργοθεραπευτών, Λογοθεραπευτών, Φυσιοθεραπευτών, Σχολικών Νοσηλευτών, Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, κ.ά. ειδικών που παρήχαν υποστήριξη σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (  νοητική υστέρηση, αυτισμό, μαθησιακές δυσκολίες, αισθητηριακές και κινητικές αναπηρίες, κ.ά.) δεν καλύφθηκαν ποτέ η δεν επανακαλύφθηκαν μετά την αποχώρηση (συνταξιοδότηση – μετάθεση) των συναδέλφων. Αυτό είναι φυσικό αφου το ΥΠΑΙΘ δεν έχει κάνει κανένα νέο μόνιμο διορισμό (μετά τον διαγωνισμό του 2005) και δεν θεσμοθετεί την διαδικασία διορισμού μέσω πινάκων και μοριοδότησης (ΑΣΕΠ) για το προσωπικό της ειδικής αγωγής.
Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. - Αύγουστος 2013
ΠΙΝΑΚΑΣ 1-ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΚΕΝΑ ΣΕ ΣΜΕΑΕ ΚΑΙ ΚΕΔΔΥ ΕΕΠ:308 / ΕΒΠ:95
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
ΠΕ21-26
ΠΕ23
ΠΕ24
ΠΕ25
ΠΕ28
ΠΕ29
ΠΕ30
ΠΕ31
ΕΒΠ
ΑΝ. ΜΑΚΕΔ-ΘΡΑΚ
5
1
1
1
0
5
3
0
4
ΑΤΤΙΚΗΣ
6
6
1
13
8
3
22
1
22
ΒΟΡ. ΑΙΓΑΙΟΥ
5
2
1
0
1
5
4
0
3
ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑΣ
3
7
0
0
4
5
2
0
6
ΔΥΤ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
1
0
1
0
0
2
2
0
1
ΗΠΕΙΡΟΥ
1
4
1
0
0
4
4
0
1
ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
0
2
0
0
0
1
5
0
9
ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ
5
4
1
2
1
1
6
0
3
ΚΕΝ. ΜΑΚΕΔΟΝ.
3
2
0
2
1
4
12
3
10
ΚΡΗΤΗΣ
5
6
1
2
4
7
9
0
11
ΝΟΤ. ΑΙΓΑΙΟΥ
4
6
1
1
1
5
4
0
5
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
6
10
1
0
2
8
10
0
12
ΣΤΕΡ. ΕΛΛΑΔΑΣ
5
6
1
2
1
4
6
0
8

ΣΥΝΟΛΟ

49

56

10

23

23

54

89

4

95

               Αντί λοιπόν το ΥΠΑΙΘ να καλύψει άμεσα τα σημαντικά αυτά οργανικά κενά - που δεν υπάρχουν αναλογικά σε κανένα άλλο εκπαιδευτικό τομέα και καταδεικνύουν την απαξία που  η πολιτεία προσδίδει στον τομέα αυτό της εκπαίδευσης - προσπαθεί χρόνια τώρα να σώσει την κατάσταση προσλαμβάνοντας προσωρινούς αναπληρωτές, πολλοί από τους οποίους εργάζονται επί δεκαετία, απολυόμενοι κάθε χρόνο και επαναπροσλαμβανόμενοι εφ όσον το υπουργείο δεν ξυπνήσει κάποιο πρωί με μια νέα ιδέα που θα σώσει τη ειδική αγωγή (όπως έγινε με τους σχολικούς ψυχολόγους, με τις αλλαγές στις εγκυκλίους πρόσληψης του ΕΒΠ κάθε χρόνο, τις ΕΔΕΑΥ σήμερα, κ.λ.π.). Το ίδιο προσπαθεί να κάνει και τώρα με τα προγράμματα ΕΣΠΑ, με τα οποία είναι βέβαιο ότι θα μείνουν άνεργοι έμπειροι συνάδελφοι με τραγικά αποτελέσματα στην υποστήριξη των μαθητών.
               Υποσχόμαστε ότι θα επανέλθουμε, με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, με την ανακοίνωση και των ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΚΕΝΩΝ , με βάση τα οποία υποτίθεται ότι θα πραγματοποιηθούν οι προσλήψεις προσωπικού για την νέα σχολική χρονιά (τα οποία βέβαια είναι πολλαπλάσια των οργανικών αφού σε πάρα πολλά ειδικά σχολεία και ΚΕΔΔΥ δεν έχουν ιδρυθεί ποτέ αρκετές από τις προβλεπόμενες οργανικές θέσεις ΕΕΠ και ΕΒΠ).

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος    Ο Γ. Γραμματέας


Στ. Καρπενησιώτης    Δ. Αρβανίτης