Δευτέρα, 18 Φεβρουαρίου 2013

«Ο δικός μας πολλαπλασιαστής» (Επ ευκαιρία της αποχώρησής μου μια απόπειρα αποτίμησης της δράσης μου στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής-Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α)


Βασίλης Βούγιας
Τηλ: 22310-66588
Fax: 22310-25226
Κιν: 6974714206
                                                                                                    Λαμία 18/2/2013

«Ο δικός μας πολλαπλασιαστής»
(Επ ευκαιρία της αποχώρησής μου μια απόπειρα αποτίμησης της δράσης μου στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής-Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α)



Αγαπητοί συνάδελφοι, μέλη του Ε.Ε.Π, Ε.Β.Π, εκπαιδευτικοί,

στις εκλογές της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α για την ανάδειξη νέου Δ.Σ αποφάσισα να μη θέσω υποψηφιότητα.

Το νόημα της μη περαιτέρω συμμετοχής μου στα της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α έχει να κάνει, αφενός μεν με την προσπάθεια μου, δια της  ενέργειας αυτής, να κινητοποιήσω και άλλα μέλη να αναλάβουν δράση και ευθύνες συλλογικού έργου, αφετέρου δε να κρούσω τον κώδωνα του κινδύνου από τον εφησυχασμό και την καθήλωση  στην οποία  περιπίπτουν μέρα με τη μέρα οι Σύλλογοι-μέλη της Ομοσπονδίας.

Η Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α με τις όποιες δυνάμεις της, τρείς (κυριολεκτικά) άνθρωποι(Τούλα Κατσούλη, Μπέτυ Λεωτσάκου, Δημήτρης Παπαευθυμίου) πλην εμού,  χωρίς υλικοτεχνική υποδομή και με ανύπαρκτη την οικονομική κάλυψη στοιχειωδών εξόδων των ενασχολούμενων μελών του Δ.Σ, έφτασε στο σημείο να  διαθέτει μια αξιοσημείωτη δυναμική, η οποία αν δεν υποστηριχθεί έμπρακτα από τα μέλη της τους Περιφερειακούς Συλλόγους και από το νέο Δ.Σ, δυστυχώς θα αναστραφεί και θα μας φέρει πολύ πιο πίσω από το σημείο από το οποίο ξεκινήσαμε αυτήν την προσπάθεια.

Μια προσπάθεια, η αποτίμηση της οποίας μου επιτρέπει να σας αναφέρω χωρίς επιφύλαξη πως η Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α έως σήμερα:

  • Ανέδειξε όλα τα μεγάλα θέματα που απασχόλησαν το χώρο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και όχι μόνο, κινητοποιώντας παράλληλα όλη την εκπαιδευτική κοινότητα. Το σχέδιο αναδιοργάνωσης των κεντρικών και περιφερειακών δομών του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α της Άννας Διαμαντοπούλου, όπου περιλαμβάνονταν η κατάργηση των ΚΕ.Δ.Δ.Υ, το σχέδιο για κατάργηση της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής, το σχέδιο για τη δημιουργία των ΕΔΕΑΥ και των ΣΔΕΥ είναι μερικά απ αυτά και πολλά άλλα ήσσονος σημασίας.

  • Διεκδίκησε την ισότιμη μεταχείριση του Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π στην εκπαίδευση, μέσω διαρκών παρεμβάσεων στο Υπουργείο, στην πολιτική ηγεσία, στο Κοινοβούλιο, στα κόμματα και για πρώτη φορά συμπεριλήφθηκε σε νόμο, τον ν.3966/11, η φράση «το Ε.Ε.Π συμμετέχει στην εκπαίδευση ισότιμα με το εκπαιδευτικό προσωπικό» και είμαστε πλέον ένα βήμα από το να συμπεριληφθεί, σύντομα, σε επόμενο νομοσχέδιο, ρύθμιση που να προβλέπει και την υπηρεσιακή μας εξέλιξη στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε.

  • Κατέθεσε προτάσεις με ουσιαστική θεωρητική πλαισίωση επί όλων των ζητημάτων που τέθηκαν(αναδιοργάνωση δομών, ΚΕ.Δ.Δ.Υ, εγκύκλιοι αναπληρωτών, αξιολόγηση, κ.λ.π)

  • Υποστήριξε σε όλη τη χώρα συναδέλφους που αντιμετώπισαν μεγάλα προβλήματα που δημιουργήθηκαν από  κατάχρηση εξουσίας ή από διοικητική αβελτηρία, ή που δημιουργήθηκαν ως αποτέλεσμα δράσης ψυχοπαθητικών προσωπικοτήτων, οι οποίοι προς  κακή μας τύχη κατείχαν θέσεις διοικητικής ή παιδαγωγικής ευθύνης.


  • Συσπείρωσε  και ένωσε με το έργο της όλα τα μέλη του Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π, δίνοντας τέλος σε ανώφελες διασπάσεις του παρελθόντος.

  • Ανέπτυξε σχέσεις πολύ καλής συνεργασίας με τις δυο μεγάλες Ομοσπονδίες του εκπαιδευτικού χώρου Δ.Ο.Ε και Ο.Λ.Μ.Ε, οι οποίες και συνέδραμαν αποφασιστικά στις κινητοποιήσεις μας.

  • Συνεργάστηκε εποικοδομητικά με τους συλλόγους αναπληρωτών εκπαιδευτικών και συλλόγους γονέων και κηδεμόνων, Δίκτυα Ειδικών Σχολείων και αναπηρικό κίνημα(ΕΣΑμεΑ, ΠΟΣΓΚΑμεΑ)

  • Τέλος, διαχειρίστηκε την σκληρή καθημερινότητα μέσα σε συνθήκες βαθιάς κοινωνικο-οικονομικής κρίσης.

Μ άλλα λόγια σ αυτή τη φάση, η Ομοσπονδία,  αποτελεί ένα κεντρικό σημείο αναφοράς για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση της χώρας, έχοντας παρουσία και συμμετοχή  στο Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α, στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, στα κόμματα, στην εκπαιδευτική κοινότητα, στο αναπηρικό κίνημα, στους συλλόγους γονέων καi κηδεμόνων  και αλλού.

Έγιναν πολλά και έχουν δρομολογηθεί αρκετά, όπως η δυνατότητα υπηρεσιακής μας εξέλιξης στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε, ο επανακαθορισμός των προσόντων πρόσληψης των αναπληρωτών Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π, η ανακατανομή των οργανικών θέσεων που μένουν επί χρόνια ακάλυπτες, η συμβολή μας στη σύνταξη του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας των Ε.Δ.Ε.Α.Υ που προβλέπονται στο ν.4115/13. Αν κι επ αυτού του θέματος η Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α, η οποία προσπάθησε προς την κατεύθυνση της δυνατότητας απασχόλησης του Ε.Ε.Π και στη γενική εκπαίδευση, είναι κάθετα αντίθετη με τη φιλοσοφία των ρυθμίσεων του εν λόγω νομοσχεδίου.

Αγαπητοί συνάδελφοι, μέλη  Ε.Ε.Π, Ε.Β.Π, εκπαιδευτικοί,

«πατερούλης» και «μέντορας» δεν ήταν ο ρόλος  που επιθυμούσα να αναλάβω όταν το 2010 αναλάμβανα Πρόεδρος της Ομοσπονδίας.

Όμως αυτό που με στήριζε αυτά τα δύσκολα χρόνια και με ανατροφοδοτούσε ώστε να συνεχίσω, ήταν η συμπαράσταση -με διάφορες μορφές-που είχα από πολλούς συναδέλφους, εκπαιδευτικούς, Ειδικό Εκπαιδευτικό προσωπικό, Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό, αναπληρωτές και μονίμους, αλλά και από τον  απλό κόσμο. Συμπαράσταση που εκτός των άλλων αποτυπωνόταν και με τα εκατοντάδες αιτήματα εκπαιδευτικών και Ε.Ε.Π/Ε.Β.Π  να «εγγραφούν στο Σύλλογο». Βέβαια η Ομοσπονδία ως γνωστόν δεν «εγγράφει» άτομα ως μέλη, παρά μόνον συλλόγους, αλλά που να τους βρουν(πλην ορισμένων λαμπρών εξαιρέσεων) τους Περιφερειακούς Συλλόγους…

Αλλά δυστυχώς στις κρίσιμες αυτές στιγμές, αυτό δεν αρκεί για να διέλθουμε τον Ρουβίκωνα.

Η Παιδεία και η Υγεία λόγω του εύρους παροχής υπηρεσιών τους, δέχονται τα πιο αποφασιστικά χτυπήματα στο καιρό των μνημονίων. Άγριες περικοπές, συρρίκνωση δομών, διαθεσιμότητες, χειραγώγηση και διασπορά του φόβου μέσω της προσχηματικής αξιολόγησης, αποτυπώνονται και θα αποτυπώνονται στην μεγάλη εκπαιδευτική κοινότητα και στο χώρο της Υγείας περισσότερο από άλλους τομείς.

Απαιτείται λοιπόν η αγωνιστική «έγερση», η αγωνιστική συσπείρωση της κοινωνίας, για να δημιουργηθούν τα αναχώματα που θα εμποδίσουν αυτή τη λαίλαπα να καταστρέψει  αυτά τα δημόσια αγαθά.

Απαιτούνται δράσεις, απαιτούνται συλλογικότητες, συναποφάσεις, συναντιλήψεις, συνευθύνη και αλληλεγγύη.

Η ελληνική κοινωνία απαιτεί το δικό της- τον δικό μας- πολλαπλασιαστή, τον πολλαπλασιαστή της μικρής προσφοράς του καθενός μας που θα φέρει την ανάταση του ελληνικού λαού.

Από τούδε ο δικός μου πολλαπλασιαστής  θα λάβει χώρα στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, όπου και ανήκω(ο καθένας τελικά γυρνά εκεί που ανήκει) και θα προσπαθήσω με τις μικρές μου δυνάμεις να βοηθήσω τους ανθρώπους της στην εκπαίδευση, που μάχονται καθημερινώς, μιας και η Στερεά Ελλάδα μονίμως είναι αδικημένη και στερημένη και τελευταία και απενταγμένη (από το ΕΣΠΑ).



Θα με βρείτε λοιπόν στις επάλξεις μιας νέας προσπάθειας στο ιστολόγιο http://www.seepea-stella.blogspot.gr/ του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ(Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α-ΣΤΕΛΛΑ)



Αγαπητοί συνάδελφοι, μέλη Ε.Ε.Π, Ε.Β.Π, εκπαιδευτικοί,

κλείνοντας το παρόν σημείωμα εύχομαι ευόδωση των προσπαθειών που θα καταβάλει το νέο Δ.Σ της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α, παραμένοντας στη διάθεσή του για οτιδήποτε μου ζητηθεί και μπορώ να προσφέρω.

 Επίσης θάθελα να σας ευχαριστήσω έναν προς έναν για οτι προσφέρατε στην κοινή μας προσπάθεια για μια ποιοτική, δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση των Ελλήνων.

Ο αγώνας συνεχίζεται


Βασίλης Βούγιας
(απερχόμενος Πρόεδρος Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α)




.
  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου