Πέμπτη, 28 Ιουνίου 2012

Ε.Σχο.Ψ.Ε:" Διασάφιση αναφορικά με το θέμα για τις προσλήψεις αναπληρωτών Ψυχολόγων και τη γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους"

Η επιστολή των Σχολικών Ψυχολόγων, αναφέρεται στην επίμαχη Γνωμοδότηση 458/11 του Ν.Σ.Κ και γενικά στο θέμα της πρόταξης των αναπληρωτών ψυχολόγων ΠΕ23 με μεταπτυχιακό στη Σχολική Ψυχολογία, στη διαδικασία προσλήψεως στα ΚΕ.Δ.Δ.Υ και στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε, αναπληρωτών Ψυχολόγων- Ε.Ε.Π, για το έτος 2012-13.
Μπορείτε να δείτε την επιστολή από εδώ: http://www.alfavita.gr/artro.php?id=67477

6 σχόλια:

  1. "Βέβαια στα πλαίσια [sic] της νομιμότητας, υπάρχει πάντα περιθώριο [...] και όχι απλά με βάση προσωπικές εμπειρίες, απόψεις και σκοπιμότητες." Εσείς που μετριέστε στα δάκτυλα του ενός χεριού, για να μην πούμε με το ένα δάκτυλο και υπογράφετε ως "σχολικοί ψυχολόγοι" χωρίς ονόματα και προσπαθείτε de facto να εδραιώσετε ειδικότητες (θεμιτό αλλά με άλλο τρόπο που θα περνά από τα επιστημονικά όργανα των ψυχολόγων απανταχού της χώρας και όχι από ένα τραπεζάκι-γραφειάκι του Υπουργείου Παιδείας) έχετε αντιληφθεί ότι δεν απευθύνεστε σε πρόβατα; Οποιοσδήποτε με στοιχειώδη νοημοσύνη διαβάζει αυτή την επιστολή που ανεμίζετε τρόπον τινά στο διαδίκτυο, καταλαβαίνει ότι τα όσα αποδίδετε ως κατηγορίες είναι ακριβώς τα όσα οι ίδιοι (ο ίδιος για να ακριβολογώ) κάνεις. Και εγώ έχω όνομα. Εσείς, οι δήθεν "σχολικοί ψυχολόγοι" (ο εξής ένας) ποιοι είστε τέλος πάντων;

    Η ΠΟΣΕΕΠΕΑ ποια θέση παίρνει επιτέλους;
    Αργύριος Μπίρης, ψυχολόγος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητέ Αργύρη,η ΠΟΣΕΕΠΕΑ δημοσιεύει κάθε άποψη επί του θέματος κι ας διατυπώνονται σ αυτές τις δημοσιεύσεις μειωτικοί χαρακτηρισμοί γιαυτήν. Η εξάσκηση στη δημοκρατία ως γνωστόν είναι δύσκολη υπόθεση. Τώρα όσον αφορά στη θέση της ΠΟΣΕΕΠΕΑ αυτή έχει καταγραφεί(βλ.http://www.poseepea.blogspot.gr/2012/05/4582011-23.html). Σε κάθε περίπτωση πρέπει να μοριοδοτούνται τα προσόντα καθενός σε ενιαίο πίνακα.Εξάλλου στην Ελλάδα δεν υπάρχει νομικό πλαίσιο που να καθιστά τους μεταπτυχιακούς τίτλους συνώνυμο της ειδικότητας.Αλλά για να διορθωθεί αυτή η στρέβλωση πρέπει να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση που να ξεκαθαρίζει ρητά την ύπαρξη ενός και μοναδικού πίνακα αναπληρωτών Ψυχολόγων. Έως τότε, δυστυχώς, το λόγο έχουν τα δικαστήρια.

    Βασίλης Βούγιας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κύριε Μπίρη, είμαστε γύρω στα 60 άτομα που διεκδικούμε τα δικαιώματα μας τα οποία έχουν καταστρατηγηθεί την τελευταία πενταετία τουλάχιστον. Δεν επιθυμούμε τα ονομάτα μας να δημοσιευτούν στο Internet σε αυτή τη φάση αλλά να ανακοινωθούν και να προταχθούν στους πίνακες όπως μας αρμόζει. Ευχαριστούμε την ΠΕΣΕΕΠΕΑ που δίνει βήμα στους εργαζόμενους όλων των ειδικοτήτων στην ειδική αγωγή.

    Μαρία Ιωαννίδου (κ.α.)
    Σχολική Ψυχολόγος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητή κα Ιωαννίδου,

    Συμφωνώ με το να τυποποιηθούν ειδικότητες με τρόπο που να περνά από τα συλλογικά όργανα. Με καταληκτικές ημερομηνίες. Όχι από τραπεζάκια και επειδή μας βολεύει. Κι εγώ έπαιρνα προ ετών και τις τρεις τότε προτεινόμενες ειδικότητες ψυχολόγων (ίσως σπουδάζατε τότε ακόμη ή ήσασταν μαθήτρια), αλλά δεν προσέτρεξα να ζητωκραυγάζω. Κοίταξα ποιο είναι το δίκαιο και θεώρησα ότι ήταν αυτό που προτείνω και τώρα. Και είμαι μόνιμος στα ΚΕΔΔΥ προς αποφυγήν παρεξηγήσεων και με προσόντα με βάση τα οποία πιθανολογώ ότι θα μπορούσα να πάρω την ειδικότητα του σχολικού τώρα. Μέχρι να γίνουν ορθές διαδικασίες όμως δεν θα υπογράφω έτσι. Αυτό το θεωρώ ανήθικο και αντιδεοντολογικό, να μην πω παράνομο. Και η απόφαση είναι σαθρή.

    Βασίλη συμφωνώ, η ΠΟΣΕΕΠΕΑ έχει λάβει θέση και δημοσιεύει όλες τις απόψεις. Θα ήθελα όμως να δημοσιεύονται μόνο ενυπόγραφα. Αλλιώς να υπογράφω ως "αδικημένοι ψυχολόγοι", "σωστοί ψυχολόγοι" ή "σχολικοί ψυχολόγοι κι όποιον πάρει ο διάολος".


    Αργύριος Μπίρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κύριε Μπίρη, δεν ζητωκραυγάζω, απλά ζητώ να εφαρμοστούν οι νόμοι. Επίσης καμία σημασία δεν πιστεύω ότι έχει το που βρισκόμουν εγώ όταν εσείς είσασταν ψυχολόγος μια και δεν βρισκόμαστε στο στρατό. Στη σχολή μου με έχουν ενημερώσει ότι με την αποφοίτηση από το MSc Σχολικής Ψυχολογίας έχω την ειδικότητα και γι΄αυτό δεν νομίζω να παρανομώ. Καλύτερα κυνηγήστε τους "ψυχολόγους" από τα κέντρα ελευθέρων σπουδών.

      Διαγραφή
  5. Αγαπητοί Συνάδελφοι
    Θα θέλαμε να ενημερωθείτε πως με τον Αρ πρωτ 4.929 στις 26/06 κατατέθηκαν στο Γραφείο Υπουργού οι πρώτες 60 υπογραφές μονίμων και αναπληρωτών ψυχολόγων (με μεταπτυχιακά στη σχ ψυχολογία, διδακτόρων, υποψηφίων διδακτόρων καθώς και αποκλεισμένων υποψηφίων λόγω μη εφαρμογής του νόμου) και οι υπογραφές καθηγητών Ψυχολογίας ΑΕΙ από όλους τους κλάδους; της Ψυχολογίας. Στην παραπάνω επιστολή αναφέρεται ρητά πως χαιρετίζουμε τη γνωμοδότηση το ΝΣ και πως επιθυμούμε την ενίσχυση του ρόλου του ψυχολόγου στην εκπαίδευση. Φανταζόμαστε και εσείς ως εργαζόμενοι στην εκπαίδευση στηρίζετε την απόιατρικοποίηση των υποστηρικτικών υπηρεσιών του υπουργείου Παιδείας και χαιρετίζετε την προσπάθεια πάταξης διαπλοκής της στελέχωσης των σχολείων με φαινόμενα εργασίας συναδέλφων σε «δευτέρες» δουλειές σε βάρος της υπηρεσίας.!
    Παράλληλα, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε πως… δεν υπάρχει θέμα ειδικοτήτων, όσο οι Σύλλογοι και το Υπ Υγείας δεν το βάζουν. Η παρέμβασή μας αποσκοπεί στην εφαρμογή της νομιμότητας κατά την επιλογή Ψυχολόγων στο χώρο της εκπαίδευσης. Κάποιοι κατάργησαν νόμους, κανόνες και λογική τόσα χρόνια, καταστρατηγώντας τη νομοθεσία με μόρια για την αρχαιότητα, με ξένες γλώσσες και άσχετα πτυχία , με μοριοδοτηση από άτομα που εκλέχτηκαν από άλλους κλάδους του συγγραφικού μας έργου .
    Φανατιζόμαστε πως σαν Ψυχολόγοι δεν δέχεστε να δίνουν μάθημα μη ψυχολόγοι για τα ποια προσόντα χρειάζονται για να ασκήσει το έργο του ο Ψυχολόγος στην εκπαίδευση και σαν μάχιμοι εργαζόμενοι γνωρίζετε τι συμβαίνει όταν υπηρετούν ψυχολόγοι στην εκπαίδευση που δεν έχουν δει σχολειό από τότε που αποφοίτησαν από το λύκειο και πόσος χρόνος απαιτείται για να καταλάβουν τι κάνουμε και ποιος είναι ο ρόλος μας.

    Η γνωμοδότηση δεν « έχει στόχο τον αποκλεισμό ψυχολόγων με υψηλά προσόντα, όπως παραπληροφορούν και κινδυνολογούν μερικοί, αλλά κατοχυρώνει τον διακριτό επαγγελματικό ρόλο του ψυχολόγου στην εκπαίδευση, δίνει βάσεις για ανάπτυξη της σχολικής ψυχολογικής υποστήριξης

    Δεν πρέπει να τελειώσουν οι μέχρι σήμερα, ιδίως την τελευταία πενταετία, σε ορισμένες Περιφέρειες Εκπαίδευσης της χώρας, κάθε χρονιά, διαφορετικές ερμηνείες και τρόποι εφαρμογής του νόμου για την πρόσληψη αναπληρωτών ψυχολόγων και να περιοριστούν οι πρακτικές που βοηθούν κάποιους να κάνουν «παιχνίδια» με βάση προσωπικές αντιλήψεις και προσωπικές σχέσεις";.

    Ανακεφαλαιώνοντας: αυτό είναι το πρόβλημα: τα παιχνίδια και η de facto επιβολή στην Εκπαίδευση μιας απαράδεκτης κατάστασης σύμφωνα με τα γούστα κάποιων, μη ψυχολόγων στα Υπηρεσιακά και όχι η μη κατοχύρωση των ειδικοτήτων Ψυ από τους συλλόγους και το ΥΠ Υγείας.
    Η εμπειρία κάποιων αποκτήθηκε με «Φωτογραφική» μοριοδότηση άσχετων προσόντων εις βάρος των συναδέλφων που η πολιτεία εδώ και 10ετίες αναγνωρίζει πως έχουν τα προσόντα. Φυσικά δεν έχουμε κάτι με κανένα συνάδελφο αναπληρωτή που έχει τα προσόντα. Ομως δεν δεχόμαστε την μεθόδευση κατά όσων τυχαίνει να έχουν τα προσόντα που προβλέπει ο νόμος. Τέλος, συνάδελφοι με μεταπτυχιακά στο εξωτερικό εφόσον αναγνωριστούν οι τίτλοι τους δεν έχουν να φοβούνται τίποτα, μπορούν να έχουν την συνάφεια των σπουδών τους, όπως προβλέπει ο νόμος.
    Πάντα στη διάθεσή σας
    Εκ Μέρους της Ε.ΣΧΟ.Ψ.Ε

    ΑπάντησηΔιαγραφή