Παρασκευή, 30 Σεπτεμβρίου 2011

30-9-2011: Επερώτηση στη Βουλή από τον Βουλευτή κο Άρη Σπηλιωτόπουλο με θέμα την κατάργηση των ΚΕ.Δ.Δ.Υ.



ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ       

Σπηλιωτόπουλος Άρης
Βουλευτής Β Αθηνών  - Νέα Δημοκρατία



ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ: ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ



Θέμα: Κατάργηση των Κέντρων Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης( ΚΕ.Δ.Δ.Υ)


          Όπως γνωρίζεται κ. Υπουργέ τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ αποτελούν υπηρεσία του ΥΠΔΒΜΘ και σκοπό έχουν, κατά τις διατάξεις του άρθρου 2 παρ.2 του ν.3699/2008, τη διαφοροδιάγνωση, τη διάγνωση, την αξιολόγηση και την αποτύπωση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών μαθητών, καθώς και την εφαρμογή ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων, προγραμμάτων αποκατάστασης, πληροφόρησης και ευαισθητοποίησης των εκπαιδευτικών, των γονέων και της κοινωνίας. Τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ είναι η μόνη περιφερειακή υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας που αξιολογεί και  υποστηρίζει παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και παιδιά με αναπηρία και τις οικογένειές τους στη πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

 Είναι η μόνη δημόσια δωρεάν υπηρεσία και δεν υπάρχει άλλη δομή σε κανένα άλλο υπουργείο με συναφές αντικείμενο. Το προφίλ της συγκεκριμένης υπηρεσίας είναι αντίστοιχο με δομές σε άλλες χώρες της Ευρώπης και των ΗΠΑ.

Παρόλα αυτά όμως, στην παράγραφο 1, του άρθρου 22, του διαρρεύσαντος Προσχεδίου Νόμου για την Οργάνωση των Περιφερειακών Υπηρεσιών Διοίκησης της Εκπαίδευσης: «Πρώτα ο Μαθητής»-« Πρώτα η Σχολική Μονάδα» Νέα Διοίκηση για το Νέο Σχολείο, προβλέπεται η κατάργηση των Κέντρων Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης(ΚΕ.Δ.Δ.Υ).
Παράλληλα δημιουργείται Τμήμα Στήριξης Εκπαιδευτικού Έργου, το οποίο  θα ανήκει στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης της κάθε Περιφερειακής Ενότητας, του οποίου τμήματος, αντικείμενο θα είναι ένα τεράστιο εύρος θεμάτων, μεταξύ των οποίων και θέματα παροχής υπηρεσιών διάγνωσης και υποστήριξης μαθητών με ή χωρίς αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και δυνατότητες, καθώς και υπηρεσίες ψυχολογικής και ψυχοκοινωνικής υποστήριξης και ένταξης των μαθητών. Μέχρι να γίνουν όλα αυτά δε, οι υπηρεσίες, οι αρμοδιότητες, τα καθήκοντα, οι θέσεις και το προσωπικό των ΚΕ.Δ.Δ.Υ, που καταργούνται, μεταφέρονται, πάντα σύμφωνα με το προσχέδιο, αυτοδικαίως στο οικείο αυτοτελές Γραφείο Στήριξης Εκπαιδευτικού Έργου της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.

Χιλιάδες όμως μαθητές σε όλη την Ελλάδα αξιολογήθηκαν από τις διεπιστημονικές ομάδες των ΚΕΔΔΥ, τοποθετήθηκαν σε κατάλληλες σχολικές δομές, εκπαιδευτικοί συνεργάστηκαν με τα ΚΕΔΔΥ και υποστηρίχθηκαν στο έργο τους, γονείς στηρίχθηκαν για να βοηθήσουν τα παιδιά τους.

Παράλληλα τα ΚΕΔΔΥ σήμερα υποστηρίζουν τους μαθητές με το να εκδίδουν λεπτομερείς και σαφείς γνωματεύσεις, ώστε εκπαιδευτικοί και γονείς να γνωρίζουν τι συμβαίνει στο παιδί τους και τι πρέπει να κάνουν. Υποστηρίζουν την ενσωμάτωσή τους και την εκπαίδευσή τους δίνοντας συγκεκριμένες εκπαιδευτικές κατευθύνσεις και οδηγίες. Προτείνουν την καταλληλότερη για τις ανάγκες τους εκπαιδευτική δομή,  και τα κατάλληλα τεχνολογικά βοηθήματα, παρέχοντας την απαραίτητη πληροφόρηση και συμβουλευτική στους ίδιους τους μαθητές και τους γονείς τους. Προτείνουν εξειδικευμένο τεχνολογικό εξοπλισμό για παιδιά με αναπηρία τύφλωση, κινητικά, κώφωση. Προβαίνουν σε εργονομικές διευθετήσεις. Υλοποιούν επιστημονικές και ενημερωτικές ημερίδες και λειτουργούν ομάδες γονέων και παιδιών.

Από την άλλη, το Εκπαιδευτικό, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό και Διοικητικό Προσωπικό των ΚΕΔΔΥ είναι υψηλών προσόντων, με μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές σε εξειδικευμένους τομείς σχετικούς με την εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. και των παιδιών με αναπηρία, κατέχει δε οργανικές θέσεις στον εν λόγω θεσμό.

Πρέπει λοιπόν  με κάθε τρόπο να διασφαλισθεί το Συνταγματικό δικαίωμα των μαθητών με  αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και δυνατότητες να έχουν ίσες ευκαιρίες στην Εκπαίδευση.


Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται η κ. Υπουργός:

1.    Τι θα γίνει με τους χιλιάδες μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των οποίων οι αιτήσεις διάγνωσης και αξιολόγησης εκκρεμούν στα ΚΕ.Δ.Δ.Υ της χώρας και με ποιόν τρόπο θα διασφαλισθεί η συνέχεια του προγραμματισμού δράσεων των ΚΕΔΔΥ, τα απόρρητα προσωπικά δεδομένα των φακέλων των αξιολογηθέντων μαθητών και η διεπιστημονικότητα των ΚΕΔΔΥ;

2.    Με ποιόν τρόπο θα διασφαλισθούν οι οργανικές θέσεις των εργαζομένων επιστημόνων των ΚΕΔΔΥ και για ποιο λόγο δεν μεταφέρεται αυτούσια η υφιστάμενη δομή στην όποια Διεύθυνση, ώστε να αποφευχθούν οι κλυδωνισμοί στο τόσο ευαίσθητο σύστημα της Ειδικής Αγωγής;



Αθήνα 30-9-2011

Ο Ερωτών Βουλευτής
Σπηλιωτόπουλος Άρης



1 σχόλιο:

  1. Συνάδελφοι,

    εφόσον διεκδικούμε την διατήρηση των ΚΕΔΔΥ, ας αγωνιστούμε και για αποδοτικότερες διαδικασίες αξιολόγησης!
    http://filoikeddy.blogspot.com/

    ΑπάντησηΔιαγραφή