Παρασκευή, 13 Μαΐου 2011

Ψηφίστηκε η ρύθμιση για την ισότιμη μεταχείριση του Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π στην Εκπαίδευση.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
(ΠΟΣΕΕΠΕΑ)
Βερανζέρου 14, Αθήνα www.poseepea.blogspot.com poseepea@yahoo.gr
Tel: 6974714206

Αθήνα 13/5/2011
Α.Π: 65

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

ΘΕΜΑ: «Ψηφίστηκε η ρύθμιση για την ισότιμη μεταχείριση του Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π στην Εκπαίδευση »

Ψηφίστηκε την Πέμπτη 12-5-2011, στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, το Νομοσχέδιο για το «Θεσμικό πλαίσιο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος» και λοιπές διατάξεις».
Η παράγραφος 5α, του άρθρου 56, αναφέρει: «Στο άρθρο 17 του ν.3699/2008 , ύστερα από την παράγραφο 1 προστίθεται παράγραφος 1α ως εξής :
« 1α. Το ΕΕΠ συμμετέχει στην εκπαίδευση ισότιμα με το εκπαιδευτικό προσωπικό που προβλέπεται στο άρθρο 16, σύμφωνα με την επαγγελματική ειδίκευσή του. Στο ΕΕΠ καταβάλλονται οι αποδοχές και οι πάσης φύσεως πρόσθετες αμοιβές και αποζημιώσεις που καταβάλλονται στο εκπαιδευτικό προσωπικό κατηγορίας ΠΕ της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης , με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις.»

Η δε παράγραφος 5β, του άρθρου 56 αναφέρει: « Το άρθρο 18 του ν.3699/2008 αντικαθίσταται ως εξής :
«1. Για θέματα αυτοεξυπηρέτησης καθημερινής διαβίωσης και λειτουργικών διευκολύνσεων καθώς και για την παράλληλη εκπαίδευση σε θέματα κοινωνικής προσαρμογής, αυτόνομης διαβίωσης και δημιουργικών δραστηριοτήτων των μαθητών με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν στα γενικά σχολεία προσχολικής , πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης χωρίς παράλληλη στήριξη από εκπαιδευτικό ΕΑΕ ή που φοιτούν σε ΣΜΕΑΕ, προσλαμβάνεται ΕΒΠ.
2. Το ΕΒΠ ασκεί καθήκοντα φροντίδας των μαθητών και βοηθητικά εκπαιδευτικά καθήκοντα. Στο ΕΒΠ καταβάλλονται οι αποδοχές και οι πάσης φύσεως πρόσθετες αμοιβές και αποζημιώσεις που καταβάλλονται στο εκπαιδευτικό προσωπικό κατηγορίας ΔΕ της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης , με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις.»

Η ρύθμιση αυτή, αποτελεί ένα σπουδαίο σταθμό στη διαδικασία της πλήρους ενσωμάτωσης του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού(Ε.Ε.Π) και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού(Ε.Β.Π), στο χώρο της Εκπαίδευσης. Τελεσφόρησε δε σε ένα πολύ δυσμενές κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον, και σε μια αρνητική συγκυρία, η οποία βρήκε το Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π να διεκδικεί το αυτονόητο, δηλαδή την ισότιμη μεταχείρισή του στο χώρο στον οποίο ασκεί το λειτούργημά του εδώ και πολλά χρόνια. Το Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π είναι μια μειονότητα στον μεγάλο χώρο της εκπαιδευτικής κοινότητας και η Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α πολύ «μικρή» σε μέγεθος, μπροστά στην ΟΛΜΕ και στη ΔΟΕ, οι οποίες εκπροσωπούν την πλειονότητα των εκπαιδευτικών. Όμως, το πόση και τι Δημοκρατία έχουμε φαίνεται από το πώς αντιμετωπίζουμε τις μειονότητες. Και στη δική μας περίπτωση είναι τουλάχιστον απογοητευτικό και αναξιοπρεπές, πολλές σημαντικές διευθετήσεις να παραμένουν σε εκκρεμότητα, εδώ και δεκαετίες.
Γιατί είναι απαξίωση για το προσωπικό αυτό να μην μπορεί να λάβει μέρος στην εισαγωγική επιμόρφωση η οποία ισχύει για το σύνολο των Δημοσίων Υπαλλήλων, να μην προβλέπεται συμμετοχή του σε προγράμματα επιμόρφωσης Η/Υ και σε προγράμματα δια βίου επιμόρφωσης, να μην έχει προβλεφθεί τρόπος πρόσληψής του, να μην έχει δυνατότητα επιστημονικής καθοδήγησης , ούτε υπηρεσιακής εξέλιξης.
Στα Ειδικά Σχολεία και στα ΚΕΔΔΥ, τα μέλη του ΕΕΠ και του ΕΒΠ, δουλεύουν σε αντίξοες συνθήκες για να προασπίσουν το δικαίωμα στη μόρφωση των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, χωρίς να απολαμβάνουν των δικαιωμάτων των υπολοίπων εκπαιδευτικών, με μόνο κίνητρο τη διάθεση προσφοράς που τους επιτάσσει η ψυχή τους και η δεοντολογία του επαγγέλματός τους.
Σήμερα κατακτήσαμε, μέσω της ρύθμισης αυτής, την αναγνώριση της Πολιτείας, όσον αφορά στην ισότιμη συμμετοχή μας στο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι και βέβαια εδώ δεν μπορούμε παρά να αναγνωρίσουμε τη μεγάλη βοήθεια και υποστήριξη που μας προσέφεραν, σε όλα τα στάδια της επίπονης αυτής διαδικασίας, ο Δντής Ειδικής Αγωγής κος Αλεβίζος και η συνεργάτιδά του κα Τριανταφύλλου. Δεν μπορούμε παρά να εξάρουμε την αποφασιστικότητα που επέδειξαν, για τη διευθέτηση του θέματος μας η Υφυπουργός ΥΠΔΒΜΘ κα Χριστοφιλοπούλου, η οποία και υποσχέθηκε τη δρομολόγηση λύσεων και στα υπόλοιπα θέματά μας και φυσικά η Υπουργός ΥΠΔΒΜΘ κα Διαμαντοπούλου.
Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στην αποφασιστική συμβολή του Υφυπουργού Οικονομικών κου Φίλιππου Σαχινίδη, ο οποίος με την εντιμότητα που τον διακρίνει, όταν κάποια στιγμή, η ρύθμιση έδειχνε να μπλοκάρεται, δεν «κρύφθηκε», αλλά με παρρησία, δείγμα του ανδρός, έδωσε λύση στο αδιέξοδο που διαφαινόταν.
Ο κος Κουράκης, βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, κι ο συνεργάτης του Χρήστος Πιλάλης, έως την τελευταία στιγμή πάλευαν για το Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π. Τους ευχαριστούμε πολύ.
Ευχαριστούμε, επίσης, για την προσπάθεια που έκαναν να αναδειχθεί το θέμα μας, τους Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, κο Κουρουμπλή και τη συνεργάτιδά του κα Παντιώρα, τον κο Παντούλα, την κα Αράπογλου, την κα Αντωνίου, και τον κο Κωνσταντινόπουλο. Τον Τομεάρχη Παιδείας της Ν.Δ Βουλευτή κο Σπηλιωτόπουλο και τη συνεργάτιδά του κα Γκοτσοπούλου και φυσικά την Κοινοβουλευτική Ομάδα του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας(Κ.Κ.Ε).
Τέλος, η Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α, αισθάνεται την ανάγκη να ευχαριστήσει για τις προσπάθειες που κατέβαλλαν, τον αιρετό του ΥΣΕΕΠ, Δημήτρη Παπαευθυμίου, και τη συνάδελφο Ψυχολόγο Ευγενία Τραγάκη.
Το Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π, με ενότητα και αποφασιστικότητα θα κερδίσει αυτό που του αξίζει στο χώρο της εκπαίδευσης, αργά ή γρήγορα.
Πέρα απ όλα αυτά όμως, στις δύσκολες μέρες που έρχονται, το Ε.Ε.Π και το Ε.Β.Π πρέπει να είναι δίπλα στο πιο ευάλωτο κομμάτι του Ελληνικού Λαού, στους μαθητές με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Με ενότητα και αλληλεγγύη, όλος ο εκπαιδευτικός κόσμος, παρά τις μεγάλες δυσκολίες που αντιμετωπίζει και θα αντιμετωπίσει, οφείλει να είναι παραστάτης και αρωγός των παιδιών του Ελληνικού Λαού, των παιδιών μας.








Για το Δ.Σ


Ο Πρόεδρος Η Γ. Γραμματέας





Βούγιας Βασίλης Κατσούλη Παναγιώτα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου