ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΙΔΙΚΟΥ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ και ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (Σ.Ε.Β.Ε.Π.Ε.Α)
ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ 2Α – ΛΑΡΙΣΑ, e-mail: sevepeath@gmail.com
Μέλος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπ/κού Προσωπικού
Ειδικής Αγωγής (Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.)
Λάρισα 13/05/2020
Αρ. Πρωτ: 39
Προς
Τον Περιφερειακό
Διευθυντή
Εκπαίδευσης Θεσσαλίας
Υ Π Ο Μ Ν Η Μ Α
Ο Σ.Ε.Β.Ε.Π.Ε.Α.
Θεσσαλίας συμμετείχε στην κινητοποίηση που έγινε στην Π.Δ.Ε. μαζί με τον ΣΕΠΕ,
την ΕΛΜΕ και την Ένωση Γονέων
Μαθητών Δήμου Λάρισας στα πλαίσια της πανελλαδικής πανεκπαιδευτικής κινητοποίησης
για το αντιδραστικό πολυνομοσχέδιο παιδείας. Ο σύλλογος μας, με 3 μέλη του ΔΣ
είχε συνάντηση με τον Περιφερειακό Δ/ντή Εκπ/σης κο Δοδοντσάκη, όπου:
-επισημαίνουμε ότι, από
τις πρώτες ημέρες της πανδημίας, τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και το ΕΕΠ των
ειδικών σχολείων στηρίξαμε τα παιδιά και τις οικογένειες τους και συνεχίζουμε
να το κάνουμε με όλα τα μέσα.
Καταδικάζουμε το νομοσχέδιο:
-που κατατίθεται μέσα σε
πρωτόγνωρες συνθήκες, με κλειστά τα σχολεία και με
περιορισμένες δυνατότητες συλλογικών διαδικασιών.
-είναι αντιεκπαιδευτικό και τιμωριτικό
ν/σ απέναντι στους αναπληρωτές ΕΕΠ-ΕΒΠ με αποκλεισμό 2 ετών από τους πίνακες, αλλά
και τους μαθητές μας, βάζοντας μεγαλύτερα εμπόδια στη μόρφωση-εκπαίδευση των
παιδιών, κάνοντας το σχολείο πιο άδικο και ταξικό.
-εισάγει το μάθημα των
Αγγλικών στο νηπ/γείο, αδιαφορώντας για την Πρώιμη Παρέμβαση που είναι
«εργαλείο» εντοπισμού και αντιμετώπισης διαφόρων προβλημάτων λόγου-επικοινωνίας
και συμπεριφοράς αλλά και ενδείξεων μαθησιακών δυσκολιών στην πορεία της
εκπαίδευσης του.
-με τον «εκπαιδευτικό
εμπιστοσύνης» μπαίνουν ζητήματα «αλλοίωσης» του σημαντικού παιδαγωγικού ρόλου
του εκπαιδευτικού, καθώς τα ψυχοκοινωνικά προβλήματα αλλά και τα προβλήματα συμπεριφοράς
των μαθητών είναι αντικείμενο άλλων επιστημονικών ειδικοτήτων.
-Καταδικάζουμε την 51382/ΓΔ4/05-05-2020 εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ όπου
καλείται το ΕΕΠ των
ΣΜΕΑΕ και ΕΔΕΑΥ με αίτηση τους ή και χωρίς, για να συνδράμει στα κατά τόπους
ΚΕΣΥ διεκπεραιώνοντας εκθέσεις αξιολογήσεων και έκδοσης γνωματεύσεων μαθητών,
θεωρούμε ότι είναι αυθαίρετη, όπως και η επιλογή των συναδέλφων με βάση τα
κριτήρια επιλογής δεν είναι σαφή. Θεωρούμε ότι αυτή η πράξη δημιουργεί προϋποθέσεις
και τετελεσμένο για την μετακίνηση προσωπικού. Έγινε εξώδικο
-Καταδικάζουμε την απαράδεκτη
τροπολογία για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία «την
δια ζώσης διδασκαλία και τη ζωντανή αναμετάδοση της από την τάξη». Η
εκπαιδευτική διαδικασία είναι πολύ πιο σύνθετη από ένα τηλεπαιχνίδι. Δεν έχει
κανένα παιδαγωγικό κριτήριο και
παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών και δεν έχει καμία
σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ασύγχρονη και σύγχρονη).
Παίρνοντας, υπόψη μας,
ως εργαζόμενοι στις ειδικές δομές, τις σύνθετες ανάγκες των παιδιών με αναπηρία
που δεν είναι στενά μόνο γνωστικές αλλά είναι ευρύτερες, διεκδικούμε συνολικά
μέτρα που να ανταποκρίνονται σε αυτές.
Απαιτούμε:
·
Να μην περάσει το αντιδραστικό πολυνομοσχέδιο που υπονομεύει μορφωτικά
και εργασιακά δικαιώματα.
·
Μονιμοποίηση
όλων των αναπληρωτών όλων των ειδικοτήτων που εργάζονται στην ειδική
εκπαίδευση, που η ίδια η πραγματικότητα δείχνει ότι υπολείπονται των
πραγματικών αναγκών που υπάρχουν.
·
Πλήρης
στελέχωση των ΚΕΣΥ με μόνιμο προσωπικό όλων των επιστημονικών ειδικοτήτων για να
καλυφτούν όλες οι ανάγκες σε επίπεδο αξιολόγησης, ψυχολογικής και
συμβουλευτικής στήριξης όλων των παιδιών και των οικογενειών τους.
·
Να αποσυρθεί η εγκύκλιος που αφορά τη διάθεση ΕΕΠ σε
ΚΕΣΥ.
·
Γενναία αύξηση της κρατικής
χρηματοδότησης για να καλυφθούν τόσο οι έκτακτες ανάγκες που προκύπτουν από την
πανδημία, όσο και οι διαχρονικές ελλείψεις που υπάρχουν στην ειδική εκπαίδευση.
ΤΟ Δ.Σ.
Η Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Τέλιου Μαρία Μακαντάση Ελένη
Η Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Τέλιου Μαρία Μακαντάση Ελένη