Δευτέρα 11 Μαΐου 2020

Ερώτημα της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. σχετικά με τις πιστώσεις για προσλήψεις αναπληρωτών μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ το σχολικό έτος 2020-2021

                          

Αθήνα, 11/05/2020

                                                                                                                    Αρ.Πρωτ.:23

Προς:

-Την Υφυπουργό Παιδείας κα. Σ Ζαχαράκη

- Τη Γενική Γραμματέα ΥΠΑΙΘ κα. Α. Γκίκα

- Την προϊσταμένη Αυτοτελούς Τμήματος Ε.Ε.Π. Ε.Β.Π  

 κα. Ν. Φυτουράκη
-Επιτελική Αρχή ΕΣΠΑ του ΥΠΑΙΘ



ΘΕΜΑ: «Ερώτημα της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. σχετικά με τις πιστώσεις για προσλήψεις αναπληρωτών μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ το σχολικό έτος 2020-2021».

Αξιότιμες κυρίες,

Σας γνωρίζουμε ότι η Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ως δευτεροβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο του Ε.Ε.Π. και του Ε.Β.Π., καλύπτει συνδικαλιστικά το Ε.Ε.Π. και το Ε.Β.Π. που υπηρετεί με μόνιμο διορισμό ή ως αναπληρωτές στην Ειδική και Γενική Εκπαίδευση καθώς και στα Κ.Ε.Σ.Υ..

Η επιστημονική κοινότητα του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, οι Περιφερειακοί Σύλλογοι και η Ομοσπονδία παρακολουθούν στενά κάθε εξαγγελία του ΥΠΑΙΘ και αναζητούν ενημέρωση, απαντήσεις και διευκρινήσεις για τα εξής:

Α/ Εξασφάλιση πιστώσεων για το σχολικό έτος 2020-21:

·        «Πρόγραμμα μέτρων εξατομικευμένης υποστήριξης μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τις σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,

·        Πρόγραμμα «Ενίσχυση Υποστηρικτικών Δομών Εκπαίδευσης» για α) τα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) και β) τις Επιτροπές Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ),

·        Προγράμματα Εξειδικευμένης Εκπαιδευτικής Υποστήριξης για την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα σχολεία γενικής αγωγής,

·        Προγράμματα  ένταξης ευάλωτων κοινωνικών ομάδων (ΕΚΟ) στα σχολεία-Τάξεις Υποδοχής,

·        Πρόγραμμα υποστήριξης: «Ενιαίος Τύπος Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου», ψυχοκοινωνική στήριξη των μαθητών/-τριών

·        Πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ – Υποστήριξη Σχολικών Μονάδων ΕΠΑΛ» , ψυχοκοινωνική στήριξη των μαθητών/-τριών.

Όπως γνωρίζετε, οι αναπληρωτές όλων των κλάδων στηρίζουν και καλύπτουν καίριες ανάγκες στα εκπαιδευτικά πλαίσια και τις δομές. Οι αναπληρωτές συνάδελφοι ΕΕΠ- ΕΒΠ, που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στα ελληνικά γενικά και ειδικά σχολεία καθώς και στα ΚΕΣΥ, αγωνιούν σχετικά με  τις εξελίξεις της διαδικασίας των προσλήψεων από την επόμενη σχολική χρονιά και μετά, καθώς μέχρι και σήμερα, η ΠΟΣΕΕΠΕΑ δεν έχει λάβει καμία επίσημη ενημέρωση για την υπογραφή των προγραμμάτων και τη διάθεση των πιστώσεων σε θέσεις ΕΕΠ-ΕΒΠ.

Β/ Χρηματοδότησης ΕΣΠΑ 3200 κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους για την υποστήριξη των σχολικών μονάδων Α’ βάθμιας και Β’ βάθμιας

Παρακολουθήσαμε πρόσφατα την τοποθέτησή σας στη Βουλή ότι προτίθεστε να προσλάβετε μέσω χρηματοδότησης ΕΣΠΑ 3200 κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους για την υποστήριξη των σχολικών μονάδων Α’ βάθμιας και Β’ βάθμιας. Ωστόσο, παρά τη διαφαινόμενη θέληση του Υπουργείου για την κάλυψη των ψυχοκοινωνικών αναγκών και την αντιμετώπιση ποικίλων προβλημάτων της εκπαιδευτικής κοινότητας με διάθεση πιστώσεων των άνωθεν ειδικοτήτων, αποσιώπησε το θέμα, γεγονός που προβληματίζει έντονα την επιστημονική κοινότητα των ΕΕΠ-ΕΒΠ.

Η Ομοσπονδία διερωτάται σχετικά με την πορεία του αιτήματος ΕΣΠΑ χρηματοδότησης για την πρόσληψη 3.200 Ψυχολόγων και Κοινωνικών λειτουργών στην εκπαίδευση κατά την κρίσιμη περίοδο που διανύουμε λόγω πανδημίας κορωνοϊού, για τυχόν νέα προγράμματα κι άλλων κλάδων ΕΕΠ-ΕΒΠ που θα  μπορούν να συνεισφέρουν στις δράσεις αντιμετώπισης της κρίσιμης περιόδου που διανύουμε, καθώς και για τη φύση αυτού του προγράμματος. Όσον αφορά το τελευταίο, πρόκειται για ένα νέο πρόγραμμα που θα αφορά σε αντιμετώπιση στοχευμένων καταστάσεων κρίσης ή για ενίσχυση των ήδη υπαρχόντων προγραμμάτων που αφορούν προσλήψεις των συγκεκριμένων κλάδων;

Τα τελευταία χρόνια της κρίσης οι ανάγκες και τα προβλήματα των σχολικών κοινοτήτων έχουν διογκωθεί και ενταθεί γι’ αυτό και χαιρετίζουμε μία τέτοια εξαγγελία. Τα παιδιά, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς έχουν ανάγκη σταθερών προσώπων αναφοράς ή τουλάχιστον μίας σταθερής συνθήκης.

.

Η πάγια θέση της ΠΟΣΕΕΠΕΑ είναι ότι η έγκαιρη εξασφάλιση πιστώσεων αναπληρωτών ΕΕΠ-ΕΒΠ θα συντελέσει στο να προσφερθεί μεθοδευμένα, δυναμικά και άμεσα ψυχολογική, κοινωνική, γλωσσική, κινητική, νοσηλευτική, εργοθεραπευτική και διαβίωσης υποστήριξη στους μαθητές εντός του δημόσιου σχολείου και μάλιστα με μηδενικό κόστος για τις οικογένειες των μαθητών. Ωστόσο, για να περάσουμε από την πυροσβεστική και αποσπασματική αντιμετώπιση στην πρόληψη και τη μέριμνα για την αντιμετώπιση των προβλημάτων από τη ρίζα τους με συστημικό τρόπο, το πάγιο αίτημα της ΠΟΣΕΕΠΕΑ, για διορισμούς στα ΚΕΣΥ και ένταξη των μελών ΕΕΠ & ΕΒΠ στη Γενική Εκπαίδευση με τη δημιουργία οργανικών θέσεων και με την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού όλων των κλάδων ΕΕΠ & ΕΒΠ, φαντάζει πιο ώριμο από ποτέ! Όπως γνωρίζετε, έχει ήδη σταλεί η σχετική πρόταση της Ομοσπονδίας ως προς το οικείο αίτημα κι ακόμη περιμένουμε διάλογο με το Υπουργείο.

Επί του παρόντος η ΠΟΣΕΕΠΕΑ διεκδικεί τις πιστώσεις που αναλογούν στα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ για το βέλτιστο συμφέρον όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Η Ομοσπονδία απαιτεί γραπτά και επίσημα τεκμήρια με απτά δεδομένα που θα εξασφαλίζουν την εύρυθμη λειτουργεία των σχολείων και των εκπαιδευτικών δομών.

Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε πληροφορία και διευκρίνιση είτε τηλεφωνικά είτε ηλεκτρονικά.