Παρασκευή 13 Μαρτίου 2020

ΣΕΕΠΕΑ ΠΕΛ/ΣΟΥ: ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΚΕΣΥ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΩΝ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΜΕΤΡΩΝ


              

ΣΥΛΛΟΓΟΣ  

ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ                                                   Αρ.Πρωτ.: ..07..….

ΕΙΔ.ΑΓΩΓΗΣ (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.)                                                                Τρίπολη, 12/03/2020

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΠΕΛ/ΣΟΥ

πληρ. Τζωρτζάτου Άννα,

τηλ. 6989758950



                                                                        ΠΡΟΣ :

                                                                                ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ κ. Ν. Κεραμέως

                                                                               ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: κ. Σ. Ζαχαράκη    

                                                                            Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ:  κ. Α. Γκίκα

                                                                             ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΓΕΙΑΣ, κ. Β. Κικίλια

                                                                        ΚΟΙΝ.:

                                                  ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Α/ΘΜΙΑΣ & Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΠΕΛ/ΝΗΣΟΥ



 ΘΕΜΑ: ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΚΕΣΥ ΚΑΤΑ ΤΗΝ          ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΩΝ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΜΕΤΡΩΝ



Το ΔΣ του ΣΕΕΠΕΑ Περιφέρειας Πελοποννήσου εκφράζει τη βαθύτατη απογοήτευση και αντίθεσή του στην εξαίρεση των ΚΕΣΥ όλης της χώρας από τις αποφάσεις των Υπουργείων Παιδείας και Υγείας σχετικά με τη λειτουργία των εκπαιδευτικών δομών της χώρας λόγω κορωνοϊού.

 Διευκρινίζουμε ότι σύμφωνα με τον πρόσφατο νόμο 4547/2008, Άρθρο 7, παρ 1, η αποστολή και αρμοδιότητες των Κ.Ε.Σ.Υ. είναι:

«η υποστήριξη των σχολικών μονάδων και των Ε.Κ. της περιοχής αρμοδιότητάς τους για τη διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης όλων ανεξαιρέτως των μαθητών στην εκπαίδευση και την προάσπιση της αρμονικής ψυχοκοινωνικής τους ανάπτυξης και προόδου. Για την εκπλήρωση της αποστολής τους, τα Κ.Ε.Σ.Υ. δραστηριοποιούνται στους τομείς της διερεύνησης εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών αναγκών, της διενέργειας αξιολογήσεων, του σχεδιασμού και της υλοποίησης εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών παρεμβάσεων, καθώς και δράσεων επαγγελματικού προσανατολισμού, της υποστήριξης του συνολικού έργου των σχολικών μονάδων ή των Ε.Κ., της διενέργειας ενημερώσεων και επιμορφώσεων και της ευαισθητοποίησης του κοινωνικού συνόλου».

Επίσης στο Άρθρο 2 αναφέρεται ρητώς:

«Οι αρμοδιότητες που ασκούν τα Κ.Ε.Σ.Υ. για την επίτευξη της αποστολής τους έχουν εκπαιδευτικό προσανατολισμό ….».

Επίσης, στον Ενιαίο Κανονισμό λειτουργία των Κ.Ε.Σ.Υ., Κεφ. Α ́Άρθρο 1, Παρ.4.:

«Όλες οι πράξεις, ενέργειες και εισηγήσεις των Κ.Ε.Σ.Υ. έχουν εκπαιδευτικό προσανατολισμό και αποσκοπούν στην πολυδιάστατη υποστήριξη του έργου των σχολικών μονάδων και του συνόλου του μαθητικού πληθυσμού της περιοχής ευθύνης του».

Με βάση τα παραπάνω, τα Κ.Ε.Σ.Υ. είναι εκπαιδευτική δομή, με βασική εκπαιδευτική λειτουργία τη διαδικασία ατομικής και ψυχοεκπαιδευτικής αξιολόγησης και συμβουλευτικής επαγγελματικού προσανατολισμού των μαθητών με φυσική παρουσία και την υποστήριξη των σχολικών μονάδων.

Θεωρείται αυτονόητο ότι θα έπρεπε να συμπεριλαμβάνονται και τα Κ.Ε.Σ.Υ. στην απόφαση του ΥΠΑΙΘ (Αριθμός Δ1α/ΓΠ.οικ. 16383/10-03-20) που ορίζει την προσωρινή απαγόρευση λειτουργίας για προληπτικούς λόγους δημόσιας υγείας  από 11/03/20 έως και 24/03/20  πάσης φύσεως εκπαιδευτικών δομών, φορέων και ιδρυμάτων, δημοσίων και ιδιωτικών, κάθε τύπου και βαθμού της χώρας ως εξής:

 α) των πάσης φύσεως εκπαιδευτικών λειτουργιών, οι οποίες πραγματοποιούνται με φυσική παρουσία.

Αδυνατούμε λοιπόν να αντιληφθούμε την εξαίρεση των ΚΕΣΥ από τα ανακοινωθέντα μέτρα, τη στιγμή που στα Κ.Ε.Σ.Υ :

Ø  μαθητές και γονείς συναθροίζονται σε χώρους,

Ø  οι ατομικές συνεδρίες και οι αξιολογήσεις πραγματοποιούνται δια ζώσης σε κοντινή απόσταση ενώ

Ø  πολλοί μαθητές εντάσσονται σε ευπαθείς ομάδες (λαμβάνουν φαρμακευτική αγωγή, πάσχουν από χρόνια νοσήματα, κλπ).

Επιπροσθέτως ως προς το υποστηρικτικό τους έργο, υπάρχει αδυναμία παροχής του καθώς οι σχολικές μονάδες τις οποίες υποστηρίζουν έχουν αναστείλει τη λειτουργία τους.

Εν κατακλείδι, μπαίνει σε άμεσο κίνδυνο η υγεία μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, των οικογενειών τους και των εργαζομένων. 

Παρόλα αυτά η υπηρεσία εξακολουθεί να λειτουργεί και για αυτό παρακαλούμε για τις δικές σας και ενέργειες.



                                                        Με εκτίμηση

                                                          Για το Δ.Σ.

  

   Πρόεδρος                                                                                         Η Γεν. Γραμματέας

ΤζωρτζάτουΆννα                                                                                Κουρέτα Χριστίνα