Ξεκινώντας σήμερα η διαδικασία επιλογής των Συντονιστών Εκπαίδευσης με την λειτουργία του αρμόδιου Περιφερειακού Συμβουλίου Επιλογής της ΠΔΕ Αττικής , είναι απαραίτητο να τονίσουμε τα εξής:
1. Η κατάργηση των ΚΕΔΔΥ και η συγχώνευση Υποστηρικτικών Υπηρεσιών καταγγέλθηκε συνολικά από την εκπαιδευτική κοινότητα ως διαδικασία που πρόκειται να συρρικνώσει και να αποδυναμώσει το Διαγνωστικό και Υποστηρικτικό Έργο στην εκπαίδευση και να δημιουργήσει εκ νέου λίστες μαθητών που αναμένουν την παροχή Ειδικών Εκπαιδευτικών Υπηρεσιών.
2. Η λειτουργία των ΠΕΚΕΣ θα δημιουργήσει , αντίθετα με τις πραγματικές ανάγκες μια γραφειοκρατική δομή , έξω από τα σχολεία και πρόκειται να λειτουργήσει ως Δούρειος Ίππος για την αξιολόγηση.
3. Οι προβλεπόμενες αρμοδιότητες και ο μικρός αριθμός των Συντονιστών Ειδικής Εκπαίδευσης θα έχει σαν αποτέλεσμα την αδυναμία αποτελεσματικής λειτουργίας του θεσμού της υποστήριξης και καθοδήγησης – επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στην Γενική και Ειδική Εκπαίδευση.
4. Η μη πρόβλεψη για την εκλογή Συντονιστών του επιστημονικού έργου για τους κλάδους ΕΕΠ-ΕΒΠ (παρά την σχετική πρόβλεψη του 3699/2008 για Συμβούλους ΕΕΠ), δημιουργεί άδικη μεταχείριση στους εργαζόμενους στην ειδική εκπαίδευση μέλη ΕΕΠ και ΕΒΠ. Αυτό προβλέπεται να έχει επιπτώσεις στην αποτελεσματικότητα των υποστηρικτικών παρεμβάσεων σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης και στην εκπαίδευση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία που φοιτούν σε ΣΜΕΑΕ όλων των βαθμίδων, στην Γενική Εκπαίδευση και τις Δομές Υποστήριξης.
5. Είναι προφανές ότι οι ειδικότητές μας έχουν όλα τα προσόντα για ανέλιξη και συμμετοχή σε όλες τις διαδικασίες, δεδομένου ότι καλύπτουμε την Ειδική αλλά και την Γενική Αγωγή, παρόλα αυτά αναγκαζόμαστε κάθε φορά να υποστηρίζουμε την ύπαρξη μας και να παλεύουμε για την αυτονόητη συμμετοχή μας. Βιώνουμε την εξής οξύμωρη κατάσταση για να μην πούμε κατάσταση διάκρισης: Από τη μια καλούμαστε από την υπηρεσία να αντιμετωπίσουμε τα σοβαρά προβλήματα των μαθητών και από την άλλη κρινόμαστε de facto ανεπαρκείς όταν πρόκειται για θέσεις επιστημονικής ευθύνης και αποκλειόμαστε.
Συνεπώς θέτουμε υπόψη των μελών του Συμβουλίου , αλλά και του Περιφερειακού Διευθυντή , ότι οι ειδικότητές μας πρέπει να τύχουν της αντίστοιχης ευκαιρίας ανέλιξη , όπως και οι υπόλοιποι συνάδελφοι.
6. Η πρόβλεψη για συμμετοχή των μελών ΕΕΠ ως υποψήφιων στη διαδικασία επιλογής Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου για την Ειδική Αγωγή , δεν αποτελεί ικανό ανταποδοτικό μέτρο ούτε δημιουργεί συνθήκες ισότητας για τους κλάδους του ΕΕΠ-ΕΒΠ.
7. Διεκδικούμε την πρόβλεψη Συντονιστών των κλάδων ΕΕΠ που θα αναλάβουν την επιστημονική καθοδήγηση και επιμόρφωση των ειδικοτήτων του ΕΕΠ-ΕΒΠ και θα δημιουργήσουν πολλαπλασιαστικά οφέλη για όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και τους μαθητές.
Αρβανίτης Δημήτριος ΠΕ29
Μαργαρίτη Μαρία ΠΕ30