Μετά από ένα χρόνο πραγματοποιήθηκε σήμερα η συνάντηση του ΔΣ της ΟΙΕΛΕ με τον Υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου. Η συνάντηση ήταν ιδιαίτερα σημαντική, καθώς τέθηκαν κρίσιμα ζητήματα που αφορούν τον κλάδο, αλλά και την εκπαίδευση. Τα κυριότερα σημεία της συνάντησης ήταν τα ακόλουθα:
1. Πριν την έναρξη της συζήτησης, ανακοινώθηκε από τον Υπουργό Παιδείας και τους συνεργάτες του ότι στο πεδίο εφαρμογής του νόμου για τις υποστηρικτικές δομές της εκπαίδευσης που έρχεται σύντομα προς ψήφιση στη Βουλή περιλαμβάνονται και τα ιδιωτικά σχολεία.Τούτο πρακτικά σημαίνει ότι ισχύουν και για τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια ακριβώς όπως και για τα δημόσια ρυθμίσεις όπως:
• Η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας
• Η αξιολόγηση των στελεχών του ιδιωτικού σχολείου
• Η υποστήριξη των ιδιωτικών σχολικών μονάδων από τις νέες δομές υποστήριξης
Επιβεβαιώθηκε, επίσης, πως το ΠΔ 152/2013 (για την αξιολόγηση) καταργείται και για την ιδιωτική εκπαίδευση.
2. Στη συνέχεια ακολούθησε διάλογος από τον οποίο προέκυψε η δέσμευση του Υπουργού πως δεν πρόκειται να υπάρξει καμιά αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου που διέπει την ιδιωτική εκπαίδευση (επομένως, δεν ισχύει η «αξιολόγηση» του Ν. 4472/2017 από τους θεσμούς).
3. Για το φλέγον ζήτημα των Κέντρων Μελέτης, ο Υπουργός τόνισε ότι τα φροντιστήρια δημοτικού πρέπει να απαγορευτούν και πως οι εργασιακές σχέσεις σ’ αυτά είναι απαράδεκτες. Προανήγγειλε την άμεση έναρξη διαλόγου με τους κοινωνικούς φορείς (ΔΟΕ, εργοδότες, ΟΙΕΛΕ) για να αντιμετωπιστεί το ζήτημα.
4. Για το θέμα των παράνομων τίτλων σπουδών και των επαναληπτικών εξετάσεων για τους κατόχους των παράνομων τίτλων έγινε ενημέρωση πως η διαδικασία βρίσκεται στο τελικό της στάδιο και σύντομα θα δημοσιοποιηθούν οι λεπτομέρειες.
5. Για το θέμα της εφαρμογής της νομοθεσίας στα Φροντιστήρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών πληροφορηθήκαμε πως σύντομα θα υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής πλατφόρμας παρακολούθησης δεδομένων με στόχο την καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας.
6. Για το θέμα των αδήλωτων απογευματινών δράσεων που αποτελούν τεράστιο πεδίο φοροδιαφυγής για συγκεκριμένους ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων υπήρξε η παραδοχή των υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας πως το θέμα δεν έχει αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά και θα ενταθούν οι προσπάθειες των εποπτικών αρχών του Υπουργείου Παιδείας σε συνεργασία με το Υπουργείο Εργασίας, ώστε να υπάρξει εφαρμογή του νόμου.
Ο Υπουργός, τέλος, ανήγγειλε την έναρξη διαλόγου μετά το Πάσχα για μια σειρά ζητημάτων που αφορούν τον κλάδο.
• Η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας
• Η αξιολόγηση των στελεχών του ιδιωτικού σχολείου
• Η υποστήριξη των ιδιωτικών σχολικών μονάδων από τις νέες δομές υποστήριξης
Επιβεβαιώθηκε, επίσης, πως το ΠΔ 152/2013 (για την αξιολόγηση) καταργείται και για την ιδιωτική εκπαίδευση.
2. Στη συνέχεια ακολούθησε διάλογος από τον οποίο προέκυψε η δέσμευση του Υπουργού πως δεν πρόκειται να υπάρξει καμιά αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου που διέπει την ιδιωτική εκπαίδευση (επομένως, δεν ισχύει η «αξιολόγηση» του Ν. 4472/2017 από τους θεσμούς).
3. Για το φλέγον ζήτημα των Κέντρων Μελέτης, ο Υπουργός τόνισε ότι τα φροντιστήρια δημοτικού πρέπει να απαγορευτούν και πως οι εργασιακές σχέσεις σ’ αυτά είναι απαράδεκτες. Προανήγγειλε την άμεση έναρξη διαλόγου με τους κοινωνικούς φορείς (ΔΟΕ, εργοδότες, ΟΙΕΛΕ) για να αντιμετωπιστεί το ζήτημα.
4. Για το θέμα των παράνομων τίτλων σπουδών και των επαναληπτικών εξετάσεων για τους κατόχους των παράνομων τίτλων έγινε ενημέρωση πως η διαδικασία βρίσκεται στο τελικό της στάδιο και σύντομα θα δημοσιοποιηθούν οι λεπτομέρειες.
5. Για το θέμα της εφαρμογής της νομοθεσίας στα Φροντιστήρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών πληροφορηθήκαμε πως σύντομα θα υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής πλατφόρμας παρακολούθησης δεδομένων με στόχο την καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας.
6. Για το θέμα των αδήλωτων απογευματινών δράσεων που αποτελούν τεράστιο πεδίο φοροδιαφυγής για συγκεκριμένους ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων υπήρξε η παραδοχή των υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας πως το θέμα δεν έχει αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά και θα ενταθούν οι προσπάθειες των εποπτικών αρχών του Υπουργείου Παιδείας σε συνεργασία με το Υπουργείο Εργασίας, ώστε να υπάρξει εφαρμογή του νόμου.
Ο Υπουργός, τέλος, ανήγγειλε την έναρξη διαλόγου μετά το Πάσχα για μια σειρά ζητημάτων που αφορούν τον κλάδο.