Μέλημα του Υπουργείου Παιδείας είναι όλοι και όλες, ανεξαρτήτως οικονομικής κατάστασης, χρώματος, θρησκείας και ειδικών ικανοτήτων, να έχουν απρόσκοπτη πρόσβαση σε μια Δημόσια Παιδεία που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες και που να αποτελεί μοχλό μιας δίκαιης ανάπτυξης, δήλωσε η Υφυπουργός Παιδείας Μερόπη Τζούφη, από το βήμα του 11ου Περιφερειακού Συνεδρίου για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση, που διεξήχθη στη Θεσσαλονίκη.
H Υφυπουργός έκανε ιδιαίτερη μνεία στα Σχολεία Εξωτερικού, σημειώνοντας ότι το Υπουργείο καταβάλλει προσπάθεια για την κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών. Αναφέρθηκε επίσης στην απόσπαση των διοικητικών υπαλλήλων σε 11 γραφεία Συντονιστών Εκπαίδευσης του εξωτερικού με τακτικές αποδοχές στην Ελλάδα και ειδικό επιμίσθιο στο εξωτερικό για τρία συνολικά σχολικά έτη.
Μιλώντας για την Ειδική Εκπαίδευση και Αγωγή, τόνισε ότι η ενίσχυση και αναβάθμισή της καταλαμβάνει κορυφαία θέση στην ατζέντα του Υπουργείου. Ενδεικτικά, ανέφερε ότι για πρώτη φορά μετά από 8 χρόνια, ιδρύθηκαν 36 σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και 531 Τμήματα Ένταξης στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ για την παράλληλη στήριξη, πραγματοποιήθηκαν στην πρόσληψη περίπου 3.000 εκπαιδευτικών. Πρόσθεσε δε ότι προσαρμόστηκαν τα ωρολόγια προγράμματα των Ειδικών Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων σε εκείνα των σχολείων γενικής εκπαίδευσης, ενώ μειώθηκε και προβλεπόμενος αριθμού μαθητών ανά τμήμα.
Παρουσιάζοντας στοιχεία για την Κεντρική Μακεδονία, ανέφερε, μεταξύ άλλων, την ίδρυση 6 Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και την ίδρυση 66 Τμημάτων Ένταξης στα Σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και 20 στα Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Επιπρόσθετα, ανήγγειλε ότι εντός του τρέχοντος έτους θα ανακοινωθεί και η ίδρυση του Ειδικού Νηπιαγωγείου Αγίου Αθανασίου.
Εκτενώς αναφέρθηκε η Υφυπουργός και στο νέο νομοσχέδιο για τις νέες Δομές υποστήριξης το Εκπαιδευτικού Έργου, μια δημοκρατική και συλλογική δράση για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών, των σχολείων και των μαθητών, σχεδιασμένη με βάση τις εκπαιδευτικές ανάγκες. Καταργείται το ισχύον θεσμικό πλαίσιο της ατομικής και τιμωρητικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και θεσμοθετείται η ουσιαστική αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων και η αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης από τους προϊσταμένους και τους υφιστάμενούς τους.
Τέλος, ξεχωριστή αναφορά έκανε στη συγκρότηση διυπουργικής Επιτροπής των Υπουργείων Υγείας και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, για τη ρύθμιση θεμάτων που αφορούν στην προπτυχιακή και μεταπτυχιακή εκπαίδευση, στην έρευνα και ττην άσκηση του επαγγέλματος των ιατρών και άλλων επαγγελματιών υγείας.