Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2016

ΚΥΚΛΟΣ «ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ». ΟΜΙΛΙΑ MICHAEL STORA: ΠΑΙΔΙΑ & ΕΦΗΒΟΙ: Η ΓΕΝΙΑ ΤΗΣ «ΟΘΟΝΗΣ» TΑ ΥΠΕΡ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΤΑ



ΚΥΚΛΟΣ «ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»

MICHAEL STORA: ΠΑΙΔΙΑ & ΕΦΗΒΟΙ: Η ΓΕΝΙΑ ΤΗΣ «ΟΘΟΝΗΣ» TΑ ΥΠΕΡ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΤΑ
 

Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2016, 19.00΄
Auditorium Theo Angelopoulos | Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος

Είσοδος ελεύθερη, ταυτόχρονη μετάφραση

Την Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2016, στις 19.00, το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδoς θα φιλοξενήσει στο Auditorium Theo Angelopoulos τον γάλλο ψυχαναλυτή Μικαέλ Στορά [Michaël Stora], ο οποίος θα παρουσιάσει την ομιλία «Παιδιά και έφηβοι: η γενιά της “οθόνης” – τα υπέρ και τα κατά», στο πλαίσιο της οποίας θα εξετάσει τη στάση των γονιών απέναντι στη σχεδόν εθιστική σχέση που αναπτύσσουν τα παιδιά και οι έφηβοι με τα κινητά, τα τάμπλετ, τα smartphones, τις κονσόλες και τους υπολογιστές που έχουν κατακλύσει τη ζωή μας. Τι ακριβώς συμβαίνει με τη γενιά της «οθόνης» και τις νέες διαδραστικές απολαύσεις; Πότε η ενασχόληση με την ψηφιακή απόλαυση είναι ανησυχητική; Πότε μπορούμε να μιλήσουμε για εξάρτηση; Πότε επίσης μπορεί το βιντεοπαιχνίδι να αποτελέσει μέσο θεραπείας για κάποιους νέους;

Ο Μικαέλ Στορά, αποφεύγοντας να ενοχοποιήσει στην ψηφιακή τεχνολογία για όλα τα δεινά της εποχής μας, θα αναφερθεί στους κινδύνους της ψηφιακής απόλαυσης, αλλά και στο γεγονός ότι οι νέοι μέσα από τις εικόνες, το διαδίκτυο και τα βιντεοπαιχνίδια έχουν βρει έναν τρόπο παράβασης, έναν τόπο απόδρασης όπου τολμούν να είναι αυτός ο άλλος τους εαυτός –άλλοτε προκλητικός, άλλοτε συνεσταλμένος–, αυτός ο υπό διαμόρφωση εαυτός που τους επιτρέπει να μετουσιώσουν την οδύνη της ύπαρξης.
Σκοπός του M. Στορά είναι να καθησυχάσει τους γονείς, παρουσιάζοντάς τους τη θετική πλευρά της οθόνης, και να τους απενοχοποιήσει, μιλώντας ακόμα και για την ευχαρίστηση που μπορούν να αντλήσουν από το παιχνίδι με τα παιδιά τους.

Μετά το τέλος της ομιλίας, θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό.

O Michaël Stora…
…είναι ψυχολόγος, ψυχαναλυτής και συνιδρυτής του Παρατηρητηρίου Εικονικών Κόσμων στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες. Έχει επίσης σπουδάσει κινηματογράφο. Έχει γράψει, μεταξύ άλλων, τα βιβλία: Guérir par le virtuel  [Θεραπεύοντας μέσω της εικονικής πραγματικότητας], L’enfant au risque du virtuel [Το παιδί και οι κίνδυνοι του εικονικού κόσμου] (σε συνεργασία με τους S. Tisseron και S. Missonnier) και Les écrans, ça rend accro [Το κόλλημα της οθόνης]. Χρησιμοποιεί τα βιντεοπαιχνίδια ως θεραπευτικό μέσο σε παιδιά με διαταραχές της συμπεριφοράς. Δίνει συχνά διαλέξεις και συνεργάζεται με ιδιωτικούς και κρατικούς φορείς ως σύμβουλος σε θέματα κυβερνο-εξάρτησης. Από το 2010 διδάσκει στο Τμήμα Ψυχοσωματικής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Paris 6 (Pitié-Salpêtrière).

Περισσότερες πληροφορίες:


Οι στρογγυλές τράπεζες, οι διαλέξεις και τα εκπαιδευτικά εργαστήρια…
…που φιλοξενούνται στο Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος για τρίτη χρονιά, φέρνουν κοντά έλληνες και γάλλους επαγγελματίες της εκπαίδευσης και αποτελούν ένα σημαντικό εκπαιδευτικό ραντεβού για τους καθηγητές και τους μελλοντικούς εκπαιδευτικούς, αλλά και τους ειδικούς της ψυχικής υγείας, τους γονείς, τους φοιτητές και μαθητές.

Οι συναντήσεις τελούν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και διοργανώνονται σε συνεργασία με τον Συμβουλευτικό Σταθμό Νέων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής.