Δευτέρα 11 Απριλίου 2016

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΟΣΕΕΠΕΑ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ


                 
    ,                             
ΘΕΜΑ: «ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ»

Σχετικά με το σχέδιο διάταξης  για τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών, ΕΕΠ και ΕΒΠ, του οποίου λάβαμε γνώση την Παρασκευή 8-4-2016, επισημαίνουμε ότι η ΠΟΣΕΕΠΕΑ εμμένει στο πάγιο αίτημά της για προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, ο οποίος παραμένει ο πιο υποστελεχωμένος χώρος της Εκπαίδευσης, με τα γνωστά απαράδεκτα φαινόμενα: α) της αδυναμίας έναρξης λειτουργίας των σχολικών μονάδων στην αρχή της σχολικής χρονιάς, και β) της μακρόχρονης  λίστας αναμονής για αξιολόγηση από τα ΚΕΔΔΥ που φτάνει και τα 3 χρόνια.
Επίσης, διεκδικούμε τη δημιουργία καινούργιων οργανικών θέσεων ΕΕΠ και ΕΒΠ, σύμφωνα με προηγούμενες προτάσεις μας και το πόρισμα του Συνηγόρου του Παιδιού (Νοέμβριος 2015)  με θέμα «Προβλήματα στην υλοποίηση του δικαιώματος στην εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» (http://www.noesi.gr/book/study/ekthesi-sinigorou-politi-eidiki-agogi-ekpaidefsi#sthash.KZc4xdo7.dpuf).

Είναι ηλίου φαεινότερο ότι η ΕΑΕ έχει παραγκωνιστεί και παραμεληθεί για δεκαετίες και ότι άμεσο μέλημα μιας κυβέρνησης με κοινωνικό πρόσημο θα πρέπει να είναι η στελέχωση αυτών των δομών με μόνιμο προσωπικό και η εξασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας τους.

Παρά τον πρόχειρο και βεβιασμένο τρόπο με τον οποίο εξελίχθηκε η διαδικασία διαλόγου για το σχέδιο διάταξης, η ΠΟΣΕΕΠΕΑ καταθέτει τις ακόλουθες προτάσεις:

Ως προς το σχέδιο διάταξης νόμου που αφορά στο προσωρινό σύστημα πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για το έτος 2016-2017, καταρχήν σας παραπέμπουμε στις προτάσεις της ΠΟΣΕΕΠΕΑ, όπως έχουν κατατεθεί στην «Επιτροπή για την αναμόρφωση του πλαισίου των μεταθέσεων και διορισμών στην εκπαίδευση» (Αρ. Πρωτ.: 9/25-2-2016) (βλ. συνημμένο).

Επιπλέον, προτείνουμε τα ακόλουθα:
1) Να λυθεί το θέμα της κατανομής πιστώσεων. Να αναλάβει ρόλο το ΠΥΣΕΕΠ ως συλλογικό όργανο, διαφορετικά θα υπάρξει πρόβλημα στον ενιαίο πίνακα.

2) Περί συνάφειας των μεταπτυχιακών να συνεχίζουν να αποφασίζουν τα ΠΥΣΕΕΠ γιατί είναι τα μόνα όργανα στα οποία προβλέπεται συμμετοχή ΕΕΠ και ΕΒΠ

3) Ως προς την προϋπηρεσία να μην υπάρχει πλαφόν 60 μηνών. Πρέπει να μοριοδοτηθούν και τα υπόλοιπα χρόνια προϋπηρεσίας των αναπληρωτών πέραν των 60 μηνών.

4)  Μοριοδότηση προϋπηρεσίας και για ελεύθερους επαγγελματίες που έχουν εργαστεί σε δομές ΕΑΕ μέχρι 3 μονάδες, όπως μέχρι σήμερα για τους εργαζόμενους με σχέση εξαρτημένης εργασίας, με τον ίδιο βέβαια τρόπο μοριοδότησης για όλους.

5) Ως προς τα ακαδημαϊκά κριτήρια:
Διδακτορικό δίπλωμα ή μεταπτυχιακό σε γνωστικά αντικείμενα σχετικά με τα καθήκοντα της ειδικότητας της προς πλήρωση θέσης ή στην ΕΑΕ ή στη σχολική ψυχολογία.

6)Μικρή επιπλέον μοριοδότηση για ψυχολόγους με μεταπτυχιακό στη σχολική ψυχολογία.

7) μοριοδότηση και 2ου σχετικού πτυχίου και έως 2 μεταπτυχιακών ή διδακτορικών τίτλων (2 τίτλοι συνολικά όχι με το ίδιο αντικείμενο). Να μοριοδοτούνται ξένη γλώσσα και ΤΠΕ.

8) Να ζητείται άδεια άσκησης επαγγέλματος σε όσες ειδικότητες προβλέπεται από το νόμο

9) Η παιδαγωγική επάρκεια να μοριοδοτείται αλλά να μη θεωρείται απαραίτητο προσόν διορισμού