Κυριακή 30 Μαρτίου 2014

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ-ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
(Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α)

Βερανζέρου 14, 5ος όρ. Τ.Κ.10432, Αθήνα,  tel: 6974487408,


Αθήνα 30 Μάρτη 2014
 
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΣ
               Με νέα εγκύκλιο του -υπ΄ αριθ. 44375/Γ1/24-3-2014- ο ίδιος ο Υπουργός ΥΠΑΙΘ αναλαμβάνει να επιβάλει, μέσω των Διευθυντών των σχολικών μονάδων την - ομόφωνα σχεδόν απαξιωμένη από όλα τα μέλη και τους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας - διαδικασία της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων.
               Η εγκύκλιος καλεί τους διευθυντές να εφαρμόσουν άμεσα την AEE χωρίς την απαιτούμενη σε κάθε σχολική διαδικασία συναίνεση του συλλόγου διδασκόντων. Δεν λαμβάνει μάλιστα υπ όψη την λογικά αναγκαία συναίνεση του αρμόδιου για την εφαρμογή της διαδικασίας, δηλαδή του ίδιου του εργαζόμενου στο αξιολογούμενο σχολείο. Αντιλαμβάνονται λοιπόν οι πάντες ποια μπορεί να είναι η αξία και αποτελεσματικότητα αυτής της διαδικασίας και ότι έτσι επιβεβαιώνονται οι φόβοι μας για τους στόχους της αξιολόγησης.
               Θεωρούμε ότι, με αυτό τον τρόπο και την τυφλή επιμονή, ο ίδιος ο Υπουργός απαξιώνει ένα εργαλείο για την βελτίωση των παρεχόμενων  υπηρεσιών στη δημόσια εκπαίδευση. Καθώς αυτή η αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση (μια πρακτική που υπάρχει χρόνια στην ειδική διαπαιδαγώγηση) συνδέεται άμεσα όχι με κάποιο στρατηγικό σχεδιασμό βελτίωσης (αν υπάρχει τον κρύβουν πολύ καλά) αλλά με τις καταστροφικές συνέπειες της ποσόστωσης και της ενδεχόμενης διαθεσιμότητας.
               Σε συνέχεια προηγούμενων σχετικών αποφάσεων και ανακοινώσεων της ΠΟΣΕΕΠΕΑ, δηλώνουμε την αντίθεση μας στην επιχειρούμενη επιβολή της διαδικασίας αξιολόγησης, που σκοπεύει στην χειραγώγηση των εκπαιδευτικών και οδηγεί στην διαθεσιμότητα και τις απολύσεις.
               Καλούμε το ΥΠΑΙΘ να αποσύρει άμεσα την προβλεπόμενη μέσω ποσόστωσης σύνδεση της αξιολόγησης με την βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη  και την διαθεσιμότητα και αντίθετα να προβλέψει συγκεκριμμένες ενέργειες ανατροφοδότησης και επαγγελματικής βελτίωσης που θα λειτουργούν σε μόνιμη βάση.
               Επίσης τονίζουμε εκ νέου την βασική παράλειψη του υπουργείου  που δημιουργεί νομικό κενό στην εφαρμογή της αξιολόγησης των μελών ΕΕΠ και ΕΒΠ των ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ, αφού ο καθοδηγητής του επιστημονικού τους έργου, που είναι σύμφωνα με τον νόμο (3699/2008)  ο σύμβουλος ΕΕΠ δεν έχει ορισθεί για καμμία από τις ειδικότητες που το απαρτίζουν, ούτε έχουν ορισθεί ακόμη οι διαδικασίες και τα όργανα ορισμού του. Επιφυλασσόμαστε για κάθε νόμιμη ενέργεια που θα διαφυλάξει τα μέλη μας από διαδικασίες αξιολόγησης από αναρμόδιους αξιολογητές.
               Αναμένουμε από τον κ. Υπουργό να επιδείξει, έστω την ύστατη αυτή στιγμή, πνεύμα συναίνεσης και αναβάλλοντας την εφαρμογή των διαδικασιών για την έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς, να αξιοποιήσει το μεσοδιάστημα για να ακούσει τις ενστάσεις μας και να διορθώσει τα παραπάνω αναφερόμενα κακώς κείμενα στην σχετική νομοθεσία.
               Καλούμε τους συναδέλφους να διατηρήσουν αγωνιστικά την θέση τους για μη εθελοντική συμμετοχή και επιλογή ομάδων εργασίας και να συμμετέχουν μαζί με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς στις δράσεις αντίδρασης.
               Προς το παρόν και με βάση τον Yπαλληλικό Κώδικα, οι συνάδελφοι που θα τοποθετηθούν με εντολή του Διευθυντή χωρίς τη βούληση τους σε ομάδες έργου για την ΑΕΕ και διαφωνούν με την νομιμότητα της εντολής, αφού αυτή παρακάμπτει την αντίθετη  απόφαση του ΣΔ,  έχουν την δυνατότητα να αντιδράσουν υπηρεσιακά με γραπτή δήλωση τους, όπως φαίνεται και από την παρ. 2 του άρθρο 25 του ν. 3528/2007: «2. Ο υπάλληλος οφείλει να υπακούει στις διαταγές των προϊσταμένων του. Όταν όμως εκτελεί διαταγή, την οποία θεωρεί παράνομη, οφείλει, πριν την εκτέλεση, να αναφέρει εγγράφως την αντίθετη γνώμη του και να εκτελέσει τη διαταγή χωρίς υπαίτια καθυστέρηση. Η διαταγή δεν προσκτάται νομιμότητα εκ του ότι ο υπάλληλος οφείλει να υπακούσει σε αυτήν».
               Η γραπτή δήλωση μπορεί για παράδειγμα να αναφέρει ότι: «έχω αντίθετη άποψη και θεωρώ μη σύννομη την εντολή του προιστάμενου μου, για συμμετοχή στις ομάδες έργου για την ΑΕΕ της σχολικής μονάδας,  αφού αυτή παρακάμπτει προηγούμενη σχετική  απόφαση του συλλόγου διδασκόντων».
               Προτείνουμε μάλιστα η δήλωση αυτή να καταγραφεί σε πρακτικό του ΣΔ και να υπογραφεί από όλους τους συναδέλφους, επαναβεβαιώνοντας την αντίθεση στην προσπάθεια αυταρχικής επιβολής ξένων προς την κουλτούρα της εκπαίδευσης διαδικασιών και απαξίωσης του ρόλου του συλλογικού οργάνου του σχολείου.       
                Η παραπάνω δυνατότητα υπηρεσιακής αντίδρασης  αφορά και τους ίδιους τους συναδέλφους διευθυντές των σχολικών μονάδων. Σεβόμενοι το ρόλο τους και κατανοώντας την θέση στην οποία τους τοποθετεί η σχετική εγκύκλιος, τους καλούμε πρώτοι να αντιδράσουν, είτε μη εκτελώντας την εντολή αυτή, εφ όσον την θεωρούν προφανώς παράνομη, είτε απευθύνοντας σχετική γραπτή δήλωση προς την προιστάμενη αρχή.
               Πιστεύουμε ότι με αυτό τον τρόπο συμβάλλουμε όλοι στην διατήρηση κλίματος συνεργασίας και αλληλοσεβασμού στην δύσκολη αυτή κατάσταση που προκαλεί ο ίδιος ο Υπουργός με την αυταρχική και προσβλητική για όλους μας αυτή ενέργεια.
               Δεν πρόκειται να επιτρέψουμε σε περίοδο γενικότερης κοινωνικής κρίσης να διαλυθεί η λειτουργία των σχολείων, που αποτελούν στήριγμα για την διατήρηση της κοινωνικής συνοχής,  μόνο για την ικανοποίηση του εγωιστικού όπως φαίνεται καπρίτσιου του Υπουργού και της κυβέρνησης.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο


Ο Πρόεδρος                                           Ο Γ. Γραμματέας


Στ. Καρπενησιώτης                                           Δ. Αρβανίτης