Δευτέρα, 19 Αυγούστου 2013

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΠΟΣΕΕΠΕΑ ΣΤΗΝ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ

 ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΠΟΣΕΕΠΕΑ ΣΤΗΝ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:
 «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές Διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων»   


Αθήνα 19-8-2013
      
               Η Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. παρακολουθεί με ενδιαφέρον και ανησυχία τις εξελίξεις στην εκπαίδευση που περιλαμβάνουν βίαιες αλλαγές στην δομή, την στελέχωση και το εργασιακό καθεστώς (κατάργηση τομέων, συγχωνεύσεις σχολείων, κατάργηση ειδικοτήτων, διαθεσιμότητα, μείωση αναπληρωτών κατά 10.000, προσλήψεις μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ, αναμενόμενη ιδιωτικοποίηση της τεχνικής – επαγγελματικής εκπαίδευσης, κ.ά.).
               Είναι φανερό ότι η εκπαίδευση των παιδιών του ελληνικού λαού έχει μπεί στην κλίνη του Προκρούστη και με την επιδίωξη της προσαρμογής στις επιταγές του Μνημονίου και των δανειστών βιώνει τον ακρωτηριασμό και την απαξίωση.
               Ειδικότερα όσον αφορά την Ειδική Αγωγή , με τις τροπολογίες που κατατέθηκαν στο υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές Διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων», γίνεται φανερή η προσπάθεια για αποσπασματική διευθέτηση προβλημάτων που χρονίζουν και απαιτούν συνολική μελέτη και αξιολόγηση της υπάρχουσας κατάστασης σε διοικητικό, λειτουργικό και νομοθετικό επίπεδο, η οποία δυστυχώς για μια ακόμη φορά δεν γίνεται.
               Παρ όλο που σε ορισμένα σημεία διακρίνεται μια προσπάθεια ορθολογικής αντιμετώπισης των προβλημάτων ( δεσμευτική ισχύς γνωματεύσεων ΚΕΔΔΥ και αποκλειστική τους αρμοδιότητα για την επιλογή κατάλληλου πλαισίου φοίτησης, δυνατότητα κατάληψης θέσεων ευθύνης από το ΕΕΠ, επιμόρφωση ΕΕΠ και ΕΒΠ, σχολικοί συνεταιρισμοί, κ.ά.) αυτή καθίσταται αναποτελεσματική  από την ατελή διατύπωση και την μη συμπερίληψη όλων των περιπτώσεων (όπως για την μη αναφορά στην περίπτωση των γνωματεύσεων των ΚΕΔΔΥ και άλλων περιπτώσεων όπως οι μαθητές με σοβαρές διαταραχές συμπεριφοράς ή και νοητική υστέρηση, την μη ολοκληρωμένη διατύπωση της παραγράφου για την δυνατότητα κατάληψης θέσεων ευθύνης από το ΕΕΠ, την μη αναφορά στο ΕΕΠ και ΕΒΠ στην παράγραφο για την ομογενοποίηση των διοικητικών διαδικασιών, κ.ά.).
               Επίσης απαράδεκτες διατάξεις που επιχειρούν να αλλάξουν τον χαρακτήρα της ειδικής αγωγής , ως δημόσιας και δωρεάν, όπως αυτή που εισάγει για πρώτη φορά τα ιδιωτικά ΙΕΚ Ειδικής Αγωγής (!) και αυτή που εισάγει επίσης για πρώτη φορά την ιδιωτική στήριξη στο γενικό σχολείο για μαθητές με αναπηρία (κερκόπορτα για κατάργηση της δωρεάν παροχής από το υπουργείο;).
               Ακόμη γίνεται προσπάθεια για ικανοποίηση συντεχνιακών απαιτήσεων και επαναφορά καθεστώτος επιθεωρητών με την τοποθέτηση των Σχολικών Συμβούλων Ειδικής Αγωγής, ως προέδρων των Υπηρεσιακών Συμβουλίων του ΕΕΠ και ΕΒΠ (ΠΥΣΕΕΠ), κάτι που αποτελεί πρωτοφανή αντιδεοντολογική ενέργεια, αφού σε κανένα υπηρεσιακό συμβούλιο προσωπικού στην εκπαίδευση δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο. Η συγκεκριμένη διάταξη αποπειράται να εγκαθιδρύσει ένα τουλάχιστον περίεργο καθεστώς όπου για θέματα υπηρεσιακής εξέλιξης μιας κατηγορίας προσωπικού δηλ. του ΕΕΠ/ΕΒΠ (τοποθετήσεις, απονομή βαθμού, άσκηση ιδιωτικού έργου, επεκτάσεις καθηκόντων και πιθανά άλλα θέματα…), θα εισηγείται προσωπικό άλλης κατηγορίας και ειδίκευσης από αυτό που το αφορούν. Μάλιστα κατά τη γνώμη μας υπάρχει σημαντικό θέμα και δεοντολογίας αφού ο Σύμβουλος ΕΑ που έχει καθήκον για παράδειγμα να εισηγείται την επέκταση καθηκόντων του ΕΕΠ και ΕΒΠ (3699/2008) θα εισηγείται πλέον προς τον εαυτό του και φυσικά θα κόβει και θα ράβει κατά το δοκούν. Επίσης αφού θα έχει βαρύνουσα γνώμη και για την βαθμολογική εξέλιξη των ΕΕΠ και ΕΒΠ (ως πρόεδρος του ΠΥΣΕΕΠ), θα είναι παράγοντας εντατικοποίησης και πειθαναγκασμού των συναδέλφων κατά τις επισκέψεις του στο σχολείο ως παιδαγωγικός καθοδηγητής. Είναι πιστεύουμε φανερή η σύγκρουση αρμοδιοτήτων και θα πρέπει να αποσυρθεί άμεσα η σχετική διάταξη.
               Η Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. είναι διατεθειμένη να συνεχίσει, συστρατευόμενη με την εκπαιδευτική κοινότητα, την προσπάθεια για ακύρωση των αναποτελεσματικών πρωτοβουλιών της κυβέρνησης στην εκπαίδευση και την ειδική αγωγή.
               Καλούμε όλους τους συναδέλφους σε αγωνιστική εγρήγορση από τώρα και με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς που προβλέπεται να είναι περισσότερο προβληματική για την λειτουργία των ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ από ποτέ (αφού ακόμη εκκρεμούν οι διαδικασίες των αποσπάσεων, δεν έχει καν εκδοθεί η εγκύκλιος των αναπληρωτών και το κυριότερο προβλέπεται μαχαίρι στις πιστώσεις και δραματική υποβάθμιση του εργασιακού καθεστώτος).

               Σε αυτή την κατεύθυνση θα διαθέσουμε όλες τις δυνάμεις μας για συσπείρωση των συναδέλφων, των γονέων και μαθητών μας και για ανάδειξη των προβλημάτων μέσα και από την προγραμματιζόμενη εκδήλωση μας για την ειδική αγωγή τον Σεπτέμβρη.


Για το Διοικητικό Συμβούλιο


Ο Πρόεδρος      Ο Γ. Γραμματέας


Στ. Καρπενησιώτης      Δ. Αρβανίτης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου