Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2012

Επιστολή από το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων-Εκπ/κούς Ε.Α.Ε-Ε.Ε.Π-Ε.Β.Π του Ειδικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Ν.Προποντίδας


 Πορταριά     5-12-2012                  
                      ΠΡΟΣ                                                         ΑΠΟ
            Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α.                         Α. το Σύλλογο Γονέων και κηδεμόνων του
       Υπεύθυνοι Ειδικής Αγωγής              Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και
                                                                  Ειδικού Νηπιαγωγείου Ν.Προποντίδας
                                                            Β. το Εκπαιδευτικό Προσωπικό,
                                                                 το Ειδικό  Εκπαιδευτικό Προσωπικό,
                                                                 το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό
                                                                 του Ειδικού Σχολείου Ν. Προποντίδας
Το Υπουργείο Παιδείας, με νέο πολυνομοσχέδιο, που τέθηκε ήδη σε διαβούλευση, δίνει το τελικό χτύπημα στη Δημόσια Ειδική Αγωγή (Ε.Α.).
Φοβόμαστε μήπως κλείσουν τα ειδικά σχολεία (ΣΜΕΑΕ) και βρεθούν τα παιδιά με ειδικές ανάγκες στον Καιάδα του γενικού σχολείου χωρίς την κατάλληλη υποδομή και επάνδρωση;
Σε κάθε σχολική μονάδα δημιουργείται Επιτροπή Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ),που θα αποτελείται από το διευθυντή, τον εκπαιδευτικό Ε.Α. του Τμήματος Ένταξης ή της Παράλληλης Στήριξης του σχολείου, έναν ψυχολόγο κι έναν κοινωνικό λειτουργό από το Κέντρο Υποστήριξης του ΣΔΕΥ. Η επιτροπή αυτή «θα κάνει διάγνωση, θα διαμορφώνει πρόγραμμα διαφοροποιημένης διδασκαλίας για τους μαθητές με διαπιστωμένη δυσκολία μάθησης θα διαμορφώνει προγράμματα πρώιμης προσχολικής παρέμβασης, θα παρακολουθεί την εφαρμογή της όλης διαδικασίας, θα συντονίζει και θα παραπέμπει όσους μαθητές χρειάζονται γνωμάτευση από τα ΚΕΔΔΥ».
Υπάρχουν πολλά κενά στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο και αναρωτιόμαστε…
Ποια ΚΕΔΔΥ; Αφού θα ψηφιστεί η κατάργησή τους;;; Ή μήπως όχι;;
Πώς θα είναι ικανή η ΕΔΕΑΥ να κάνει διάγνωση και υποστήριξη του μαθητή αν :
1.    δε λειτουργεί τμήμα ένταξης στο συγκεκριμένο σχολείο;
2.    ή αν ο εκπαιδευτικός της παράλληλης στήριξής είναι με πρόγραμμα ΕΣΠΑ και δεν είναι δάσκαλος Ειδικής Αγωγής;
3.    ο Διευθυντής του κάθε γενικού σχολείου δεν είναι γνώστης θεμάτων που αφορούν την ειδική αγωγή, διότι ΔΕΝ έχει εκπαιδευτεί ποτέ γι’ αυτό;
4.    Κατά πόσο ένας ψυχολόγος κι ένας κοινωνικός λειτουργός μπορούν να προτείνουν πρόγραμμα εκπαιδευτικής παρέμβασης, αφού δεν είναι εκπαιδευτικοί;
Με το νέο οργανόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας, καταργείται η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής.
Στην ουσία όσα από τα παιδιά μας, με ειδικές ανάγκες έχουν βαριές αναπηρίες, σωματικές και νοητικές, δε θα εκπαιδευτούν ποτέ, με αποτέλεσμα να μη μπορέσουν ποτέ να αυτοεξυπηρετηθούν, να αποκτήσουν ένα επάγγελμα και πολύ περισσότερο να ενταχθούν στην κοινωνία που είναι το ζητούμενο. Ταυτόχρονα θα βιώσουν την περιθωριοποίησηακόμα και τα ρατσιστικά φαινόμενα που ίσως αναπτυχθούν στα σχολεία. Υπάρχει εμπειρία για το τι βιώνουν οι οικογένειές τους και τα ίδια τα παιδιά με αυτισμό που "εντάχθηκαν" στα γενικά σχολεία. Επιπλέον η συγκεκριμένη διαδικασία "ένταξης" θα δημιουργήσει πλείστα προβλήματα στα ήδη επιβαρυμένα γενικά σχολεία.
Η ευθύνη για τη διδασκαλία παιδιών με ειδικές ανάγκες μεταφέρεται στον εκπαιδευτικό της τάξης. Ένα καθήκον, στο οποίο ο εκπαιδευτικός της τάξης είναι αδύνατο να ανταποκριθεί, λόγω έλλειψης γνώσεων και λόγω πληθώρας άλλων μαθητών που δικαιούνται επίσης εκπαίδευση χωρίς δυσκολίες μέσα στο χώρο τους. Είναι αδύνατο να δημιουργηθούν ικανές συνθήκες διδασκαλίας, όταν στον ίδιο χώρο όπου εκπαιδεύονται μαθητές χωρίς μαθησιακά προβλήματα, κινείται ή φωνάζει ένα παιδί με υπεκινητικότητα, βαριά συμπεριφορικά προβλήματα και βαριά νοητική καθυστέρηση, παιδιά με βαρύ αυτισμό ή εγκεφαλική παράλυση που συνοδεύεται από συχνές επιληπτικές κρίσεις.
Η διαδικασία αυτή, που έχει ήδη ξεκινήσει και τώρα γενικεύεται, εντάσσεται στη λογική της γενικευμένης "ένταξης", χωρίς επιστημονικά κριτήρια και ανεξάρτητα αν το παιδί μπορεί ή όχι να ενταχθεί στο γενικό σχολείο! Το κράτος που θα έπρεπε να συμπεριφέρεται με ισονομία και δικαιοσύνη απέναντι σε όλους τους πολίτες ανάλογα με τις ιδιαιτερότητές τους,αποποιείται την υποχρέωση που έχει στον κρίσιμο κι ευαίσθητο τομέα της Ε.Α, φορτώνει το κόστος στις πλάτες των γονιώνκαι παραδίδει χιλιάδες παιδιά με ειδικές ανάγκες μαζί με τις οικογένειές τους βορά στην κερδοσκοπία ιδιωτικώνεπιχειρήσεων και φιλανθρώπων!
Όλοι εμείς οι Έλληνες φορολογούμενοι πολίτες, γονείς παιδιών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες αλλά και με βαριές αναπηρίες, γονείς παιδιών με τα ίδια δικαιώματα στη ζωή, αλλά και όσοι Εκπαιδευτικοί ,Ειδικοί Επιστήμονες πλαισιόνουμε αυτό τον ευαίσθητο χώρο….
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
-να αποσυρθεί το ν/σ της σφαγής της δημόσιας δωρεάν Ε.Α.,
-να χρηματοδοτηθεί γενναία ο ευαίσθητος αυτός χώρος και να δημιουργηθούν όλες οι αναγκαίες υποδομές ώστε όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες να φοιτούν στη δημόσια ειδική αγωγή και εκπαίδευση.
-να μονιμοποιηθούν όλοι οι συμβασιούχοι στο χώρο της Ε.Α. (εκπαιδευτικοί, ειδικοί εκπαιδευτικοί και βοηθητικό προσωπικό) και να γίνουν όλοι οι αναγκαίοι διορισμοί ώστε να επανδρωθεί η Ε.Α. με μόνιμους εργαζόμενους.


Ο Σύλλογος Γονέων και κηδεμόνων των 23 μαθητών του Ειδικού Σχολείου Ν.Προποντίδας.
 Οι Εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής, το Ε.Ε.Π. το Ε.Β.Π. του Ειδικού Δημοτικού και Ειδικού Νηπιαγωγείου Ν.Προποντίδας.