Πέμπτη 6 Δεκεμβρίου 2012

ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΠΑΝ/ΜΙΩΝ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ-ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ: Αίτημα κήρυξης Απεργιακής Κινητοποιήσης


ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ -- ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Μαρίας Χατζηκυριακού 72,

ΤΚ 185 38
 Πειραιάς
Πληροφορίες: Κακαζιάνη Μαρίνα


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ                                   ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ                            ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Μακεδονίας 49, ΤΚ 54644
Θεσσαλονίκη
Πληροφορίες:  Αρβανίτη Ευμορφία
                                                                               
 Αρ. Πρωτ.: 51
Ημερ.: 4/12/2012
                                                                                                                       

Προς
Δ.Ο.Ε

Κοινοποίηση:
ΟΛΜΕ
ΠΟΣΕΕΠΕΑ
ΠΟΣΓΚΑΜΕΑ
ΕΣΑΜΕΑ
                                                  
                                                                                                                           
                ΘΕΜΑ: «Αίτημα κήρυξης Απεργιακής Κινητοποιήσης»
                                                                                               
Μετά από απόφασεις των Διοικητικών Συμβουλίων των Συλλόγων μας για την κρίσιμη κατάσταση που διαμορφώνεται στην Ειδική Αγωγή, αιτούμαστε την κήρυξη εκ μέρους της Ομοσπονδίας 24ωρης Απεργίας στις 11 ή 12 Δεκεμβρίου σε συντονισμό με την ΠΟΣΕΕΠΕΑ (η οποία καλεί σε Συνέλευση Συντονισμού το Σάββατο 8 Δεκεμβρίου 2012 στις 10 π.μ. στο Φάρο Τυφλών, Αθηνάς 17, Καλλιθέα http://www.poseepea.blogspot.gr/2012/12/blog-post_8098.html ) και αν γίνεται με την ΟΛΜΕ και τις ΕΣΑΜΕΑ-ΠΟΣΚΓΑΜΕΑ με στόχο τη συντονισμένη κινητοποίηση στο Υπουργείο Παιδείας, διότι σχεδιάζεται η κατάργηση της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής, το κλείσιμο των ΚΕΔΔΥ, η απόλυση των αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής, το πέρασμα της διάγνωσης και της υποστήριξης των μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στα Γενικά Σχολεία (μια «ένταξη» που θα γίνει χωρίς προϋποθέσεις, θα πιέσει αφάνταστα τη Γενική Αγωγή και θα οδηγηθεί σε αποτυχία και στιγματισμό των μαθητών με ειδικές ανάγκες).
Ως Σύλλογοι σας καταθέτουμε το δικό μας σκεπτικό, το δικό μας πλαίσιο αιτημάτων για τα σοβαρά ζητήματα που έχουν προκύψει στην Ειδική Αγωγή και αναμένουμε την απόφαση της Ομοσπονδίας.


ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ
  1. Καμία περικοπή στη Δημόσια Χρηματοδότηση της Ειδικής Αγωγής και της Εκπαίδευσης γενικότερα. Να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά!
Ο ευαίσθητος χώρος της Ειδικής Αγωγής δεν αντέχει άλλες περικοπές. Ήδη δεκάδες Τμήματα Ένταξης στη χώρα δε λειτουργούν, κάποια άλλα υπολειτουργούν καθότι ένας εκπαιδευτικός εργάζεται σε δύο Τμήματα Ένταξης. Το ίδιο συμβαίνει και με την Παράλληλη Στήριξη. Εκατοντάδες παιδιά που δικαιούνται Παράλληλη Στήριξη περιμένουν ακόμα τον εκπαιδευτικό, ενώ ορισμένοι εκπαιδευτικοί αναγκάζονται να στηρίξουν δύο, τρία, τέσσερα παιδιά (Παράλληλες Στηρίξεις) ακόμα και σε διαφορετικά σχολεία! Καλούμε το Υπουργείο ν’ αναλάβει την πολιτική και συνταγματική ευθύνη και να καλύψει τώρα τα κενά. Ζητάμε οικονομική στήριξη (και όχι κλείσιμο) των Ειδικών Σχολείων, των Τμημάτων Ένταξης και των λοιπών δομών της ΕΑΕ. Είμαστε αντίθετοι με το κλείσιμο σχολικών δομών στο βωμό λογιστικών υπολογισμών.

  1. Προώθηση της Συνεκπαίδευσης/Ένταξης των μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στη Γενική Εκπαίδευση μόνο όταν πληρούνται οι απαραίτητες προϋποθέσεις: δηλαδή να υπάρχει εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής στο Γενικό Σχολείο σε Τμήμα Ένταξης ή/και ως Παράλληλη Στήριξη, να υπάρχει Ειδικό Βοητικό Προσωπικό, αν αυτό χρειάζεται, να υπάρχουν τα κατάλληλα υλικοτεχνικά μέσα και οι απαιτούμενοι χώροι για την Ένταξη κ.α.
Αυτή τη στιγμή το Υπουργείο προωθεί μια κακώς εννοούμενη Ένταξη των μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες. Η κατάργηση της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής, η επερχόμενη κατάργηση των ΚΕΔΔΥ, το σχέδιο νόμου που προβλέπει ότι το προσωπικό των Ειδικών Σχολείων και οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής των Γενικών Σχολείων θ’ ασχολούνται με τη διάγνωση (μέσω ΕΔΕΑΥ) φανερώνουν:
α) την πρόθεση του Υπουργείου να υποβαθμίσει την Ειδική Αγωγή και να προβεί σε μια άκριτη προώθηση όλων των παιδιών με ΕΕΑ στο Γενικό Σχολείο, μια προώθηση που χωρίς το απαραίτητο εξειδικευμένο προσωπικό, χωρίς ευαισθητοποιημένες σχολικές κοινότητες, χωρίς εκπαιδευτικούς Γενικής Αγωγής που θα έχουν επιμορφωθεί στις ΕΕΑ, ΘΑ ΑΠΟΤΥΧΕΙ!
β) η Γενική Αγωγή και ο εκπαιδευτικός της γενικής τάξης θα δεχτεί μια εκ των ων ουκ άνευ πίεση και θ’ αξιολογηθεί γι’ αυτή. Οι εκπαιδευτικοί της Γενικής Αγωγής θα θεωρηθούν ως υπεύθυνοι για την αποτυχία της ένταξης. Από την άλλη μεριά, η ανεργία περιμένει τους εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς της Ειδικής Αγωγής, κάτι που ήδη λαμβάνει χώρα για εκατοντάδες συνάδελφους μας.
Για την ορθή Ένταξη απαιτείται ο καθορισμός οργανικής θέσης εκπαιδευτικού Ειδικής Αγωγής και συναφών ειδικοτήτων (κοινωνικός λειτουργός, σχολικός ψυχολόγος, βοηθητικό προσωπικό κτλ.) σε κάθε Γενικό Σχολείο. Ζητάμε τη δημιουργία και όχι το κλείσιμο των Τμημάτων Ένταξης. Την αύξηση των εγκρίσεων Παράλληλης Στήριξης για τα παιδιά που μπορούν να ενταχθούν στο Γενικό Σχολείο.

  1. Όχι στο κλείσιμο των ΚΕΔΔΥ – οι ΕΔΕΑΥ δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες του μαθητικού πληθυσμού όσον αφορά στη διάγνωση και στην εκπαιδευτική παρέμβαση. Τα ΚΕΔΔΥ πρέπει να υποστηριχτούν και να στελεχωθούν περισσότερο. Η μεταφορά της μοναδικής εκπαιδευτικού Ειδικής Αγωγής από το ΚΕΔΔΥ Λάρισας, για να καλύψει κενό στο ειδικό σχολείο Γαλανόβρυσης, και η πειθαρχική δίωξη του προϊσταμένου του συγκεκριμένου ΚΕΔΔΥ για τη διαφωνία μ’ αυτή τη μετακίνηση είναι ενδεικτική της κατάστασης που επικρατεί με την υποστελέχωση στην Ειδική Αγωγή.

  1. Σταθερή και Αξιοπρεπής Εργασία όλων των εκπαιδευτικών.
Το πρόβλημα της αδιοριστίας αγγίζει όλους τους αναπληρωτές και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς και εκπορεύεται από το πάγωμα των διορισμών στην Παιδεία. Επιπλέον, με το Μνημόνιο 3 προωθείται η μαζική απόλυση των αναπληρωτών.  
Ζητάμε ν’ αντιστραφεί η καταστροφική πορεία – υπάρχουν ανάγκες, υπάρχουν εκπαιδευτικοί: άμεση διεξαγωγή του ΑΣΕΠ Ειδικής Αγωγής (ο οποίος είχε αποφασιστεί από την Πολιτεία με το σύστημα 60-40) και Μαζικοί Διορισμοί για το πλήθος των κενών στην Ειδική Αγωγή και την εκπαίδευση γενικά. Αυτή τη στιγμή οι διορισμοί μπορούν να γίνουν και μόνο με την προϋπηρεσία, αφού εκατοντάδες εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής έχουν συμπληρώσει 24 και 30 και 40 και 80 μήνες προϋπηρεσίας!

  1. «Καθαροί» πίνακες αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής με βάση τον κλάδο και την προϋπηρεσία, όπως ισχύει για όλους τους άλλους αναπληρωτές.
Όχι στους διπλοεγγεγραμμένους αναπληρωτές (και στην ειδική, και στη γενική αγωγή).
Όχι στην πριμοδότηση των σεμιναρίων, των μεταπτυχιακών (τώρα και πλαστών, μέσω ξένων χωρών) και των διδακτορικών εις βάρος της προϋπηρεσίας.
ΝΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΤΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΟΥ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΚΛΑΔΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ.

  1. Η Πολιτεία να καταργήσει και να μην υποστηρίζει τη βιομηχανία «προσόντων» στην Ειδική Αγωγή.
Να καταργηθούν με Υπουργική Απόφαση τα σεμινάρια 400 ωρών της «ντροπής» που εξακολουθούν να γίνονται (έναντι μεγάλης αμοιβής) από Πανεπιστήμια της χώρας.
Τα «σεμινάρια» παίζουν ακόμα ρόλο στις προσλήψεις αναπληρωτών και σε υπηρεσιακές μεταβολές π.χ. μεταθέσεις, αποσπάσεις.
Τα «επιμορφωτικά» προγράμματα ΕΣΠΑ να μην αποτελέσουν προσόν πρόσληψης/διορισμού/μετάθεσης στην Ειδική Αγωγή. Μ’ αυτόν τον τρόπο καταργείται ο βασικός τίτλος σπουδών στην Ειδική Αγωγή, καθώς και πάσα έννοια δικαίου, αφού ο οποιοσδήποτε θα μπορεί να «επιμορφώνεται» για κάποιες «ώρες» και να αλλάζει κλάδο!! Πρόκειται για εφαρμογή που -μαζί με τα «σεμινάρια»- ανοίγει τους Ασκούς της Κατάργησης κάθε κλάδου της εκπαίδευσης!
Ζητάμε ν’ αντικατασταθεί το πρόγραμμα ΕΣΠΑ Παράλληλης Στήριξης από προσλήψεις αναπληρωτών του τακτικού προϋπολογισμού. Το πρόγραμμα ΕΣΠΑ ελαστικοποιεί τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών (ατομικές συμβάσεις) και παραδίδει κομμάτι της Υποχρέωσης του Κράτους (βάση των ίδιων των νόμων) σε προσωρινά ευρωπαϊκά προγράμματα/κονδύλια.
Κάθε Στελέχωση της Δημόσιας Εκπαίδευσης πρέπει να γίνεται με χρήματα του τακτικού κρατικού προϋπολογισμού και όχι με προσωρινά χρήματα που αποδίδονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Με τιμή
Οι πρόεδροι των Συλλόγων