Τετάρτη, 4 Ιουλίου 2012

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

Διεύθυνση Επικοινωνίας:
Μηλιώνη Λία
Ι. Αγγελοπούλου 58, Θεσσαλονίκη 54352
Τηλ. 2310935352, 2310449554,, κιν. 6944350201, 6947347492, φαξ. 2310453543
www,dyslexia-goneis.gr
milionilia@yahoo.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
Θεσσαλονίκη 3-7-2012

Μετά από τα πρόσφατα δημοσιεύματα και τον θόρυβο που προέκυψε με την καταγγελία για πλαστά πιστοποιητικά δυσλεξίας, διαπιστώσαμε για ακόμη μια φορά ότι το θέμα της δυσλεξίας έρχεται στο προσκήνιο με αρνητική προσέγγιση .

Όσο η πολιτεία αρνείται να αντιμετωπίσει τις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες με την ευθύνη που της αναλογεί, τα φαινόμενα αυτού του τύπου θα εμφανίζονται άλλοτε δημοσιοποιώντας και άλλοτε όχι.

Καταδικάζουμε πρωτίστως την ανεύθυνη στάση της πολιτείας και τους ανύπαρκτους μηχανισμούς ελέγχου και τον οποιονδήποτε εμπλέκεται στην παράνομη έκδοση ψευδών βεβαιώσεων δυσλεξίας.

Προβληματισμό όμως μας προκαλεί η σύμπτωση της δημοσιοποίησης αυτής παράλληλα με την απόφαση του ΕΟΠΥΥ να εξαιρέσει τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες από αποζημίωση συνεδριών παρέμβασης (λογοθεραπεία, ειδική αγωγή, εργοθεραπεία), ενώ προβλεπόταν στον αρχικό κανονισμό λειτουργίας του ΕΟΠΥ.

Παρακαλούμε τον νεοεκλεγέντα υπουργό παιδείας, όπως επιμεληθεί προσωπικά το τμήμα της ειδικής αγωγής, με στόχευση όχι μόνο στο μαθητή αλλά και τον άνθρωπο εφόσον τα παιδιά μας θα πορευτούν με τη διαφορετικότητα τους αυτή δια βίου.

Επισημαίνουμε ακόμη τα ακόλουθα:

1. Το ζητούμενο είναι στο αρνητικό αντίκτυπο που έχουν όλες αυτές οι αποκαλύψεις στα παιδιά μας και η αρνητική εικόνα που σχηματίζεται για άτομα με δυσλεξία στην κοινωνία γενικότερα και κατ’  επέκταση σε γονείς και εκπαιδευτικούς. Λόγω της ελλιπούς ενημέρωσης εκπαιδευτικών και γονέων, υπάρχει πολύ μεγάλος αριθμός παιδιών που παραμένει αδιάγνωστος και κακοποιείται λόγω άγνοιας και από τους γονείς αλλά και από τους εκπαιδευτικούς. 

2. Η άγνοια αυτή γεννά την αμφισβήτηση που τύπου «σιγά μην έχεις δυσλεξία, έχουμε γεμίσει μαϊμού βεβαιώσεις». Αντίστοιχα δεν είναι λίγες οι φορές που μαθητές, δεν θέλουν να καταθέσουν τις γνωματεύσεις, προκειμένου να μην τύχουν αρνητικών κριτικών και σχολίων.

3. Ακόμη, αναφέρεται συνέχεια ότι οι μαθητές που δίνουν προφορικά, τυγχάνουν ευνοϊκότερης μεταχείρισης. Αυτοί που το αναφέρουν αυτό, έχουν αναρωτηθεί ποτέ πως είναι να έχεις μπροστά σου 3 εξεταστές και να πρέπει να αποδώσεις προφορικά αυτά που άλλοι αποδίδουν γραπτά έχοντας την δυνατότητα να σκεφτούν, να διαγράψουν να απαντήσουν εν ηρεμία;

4. Έχουν αναρωτηθεί ποτέ, πόσοι μαθητές έπαθαν κρίση πανικού ή άδειασε ξαφνικά το μυαλό τους και δεν μπόρεσαν να απαντήσουν προφορικά τίποτα, παρόλο που είχαν προσπαθήσει ίσως και περισσότερο από τους γραπτά εξεταζόμενους;

5. Οι εικόνες που συνόδευαν τα ρεπορτάζ των εφημερίδων και της τηλεόρασης , είχαν να κάνουν περισσότερο με νοσοκομεία, μονάδες εντατικής και λιγότερο με σχολεία. Μήπως αυτό δείχνει μια άγνοια της όλης κατάστασης επικεντρώνοντας  περισσότερο στην διαταραχή και καθόλου στην διαφορετικότητα;

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου