Πέμπτη 31 Μαρτίου 2011

Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α: Διαβούλευση για το ρόλο του Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π στην Εκπαίδευση.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
(ΠΟΣΕΕΠΕΑ)
Βερανζέρου 14, Αθήνα www.poseepea.blogspot.com poseepea@yahoo.gr


Αθήνα 30/03/2011
Α.Π: 60


Πρός : - Τους Περιφερειακούς Συλλόγους Ε.Ε.Π
- Το Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π του ΥΠΔΒΜΘ
( μονίμους και αναπληρωτές.)


ΘΕΜΑ: «Η ανάγκη της διεπιστημονικής συνεργασίας στη δημόσια εκπαίδευση και ο ρόλος του Ε.Ε.Π και του Ε.Β.Π»


Συνάδελφοι-ισσες,

Η παρουσία του Ε.Ε.Π και του Ε.Β.Π. στη Δημόσια Εκπαίδευση χρονολογείται από το 1987 (βάση του ν. 1566/85), λίγο προσωπικό στην αρχή και πολύ περισσότερο από το 2000 και μετά (ν. 2817/2000).
Παρά τη μακρόχρονη παρουσία και συμμετοχή του στην Εκπαιδευτική διαδικασία, πολλές φορές ο ρόλος του Ε.Ε.Π και του Ε.Β.Π δεν γίνεται κατανοητός με αποτέλεσμα να τίθεται υπό αμφισβήτηση. Πολλά είναι, δυστυχώς, τα παραδείγματα της ανισότιμης συμμετοχής του Ε.Ε.Π και ΕΒΠ στην Εκπαίδευση. Παρά την πολύχρονη παρουσία μας στα σχολεία, οι παρεμβάσεις των συνδικαλιστών του κλάδου, για τη θεσμοθέτηση της ισότιμης συμμετοχής μας στον εργασιακό χώρο του δημόσιου σχολείου, χρειαζόταν και χρειάζεται δυστυχώς ακόμα, να είναι συνεχείς. Ταυτόχρονα με την αμφισβήτηση των νομικών μας δικαιωμάτων - που διακυβεύονται με την εμφάνιση κάθε καινούριου νομοσχεδίου για την Ειδική Αγωγή- πολλές φορές ερχόμαστε αντιμέτωποι και με μια άλλου τύπου δυσκολία.
Αναφερόμαστε στη δυσκολία κατανόησης και αποδοχής του διακριτού ρόλου που έχει και καλείται να ασκήσει το Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π στα πλαίσια της λειτουργίας μιας διεπιστημονικής ομάδας που να καλύπτει τις ανάγκες της σύγχρονης εκπαίδευσης (ειδικής και γενικής). Είναι αρκετά τα περιστατικά όπου ο ρόλος του Ε.Ε.Π προσδιορίζεται ως «βοηθητικός» και αναιρείται η όποια δυνατότητα διεπιστημονικής προσέγγισης και αξιοποίησης μιάς διεπιστημονικής ομάδας, παρ’ όλο που το καθηκοντολόγιο είναι αρκετά διευκρινιστικό. Αυτό μπορεί πολλές φορές να οφείλεται, είτε στη δυσκολία αποδοχής του διαφορετικού μας ρόλου είτε στο γεγονός ότι κάποιοι συνάδελφοι του Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π αδυνατούν να προσδιορίσουν το ρόλο τους.
Παράλληλα με τη συνεχή διεκδίκηση των θεσμικών μας δικαιωμάτων, θεωρούμε ιδιαίτερα σημαντικό να αναδείξουμε με λόγο επιστημονικά τεκμηριωμένο την ανάγκη της διεπιστημονικής συνεργασίας στη δημόσια εκπαίδευση. Η ανάγκη αυτή προκύπτει αφενός από τις αλλαγές και τις νέες δομές εκπαιδευτικής υποστήριξης (προσλήψεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα γενικά σχολεία) που ετοιμάζει το ΥΠΔΒΜΘ και αφετέρου από την αναγκαιότητα να ενδυναμώσουμε και να υποστηρίξουμε το ρόλο μας στα πλαίσια του σύγχρονου σχολείου.
Καλούμε, λοιπόν, όλους τους συναδέλφους που ενδιαφέρονται, να συμμετέχουν, με τις ιδέες και τις προτάσεις τους, σε μία ανοιχτή συζήτηση για τον αυτοπροσδιορισμό του ρόλου μας στην εκπαιδευτική διαδικασία και την αναγκαιότητα προσέγγισης αυτής μέσα από το πρίσμα της διεπιστημονικότητας.
Στα πλαίσια αυτά, η Ομοσπονδία των συλλόγων του Ε.Ε.Π του Ε.Β.Π. διοργανώνει ανοιχτή συζήτηση-διαβούλευση για τον προσδιορισμό ενός αρχικού πλαισίου θέσεων με θέμα « Η ανάγκη της διεπιστημονικής συνεργασίας στη δημόσια εκπαίδευση και ο ρόλος του Ε.Ε.Π και του Ε.Β.Π».

Προτάσεις ολοκληρωμένες και τεκμηριωμένες, συναδέλφων, τόσο της Αττικής όσο και της επαρχίας, μπορούν να κατατίθενται επώνυμα στο mail της Ομοσπονδίας poseepea@yahoo.gr και θα αναρτώνται στο blog της www.poseepea.blogspot.com . Τέλος, αφού οι προτάσεις συγκεντρωθούν και τεκμηριωθούν, θα τις γνωστοποιήσουμε στους αρμόδιους φορείς.


Σ.Σ: Υπεύθυνοι συντονισμού της προσπάθειας αυτής, είναι οι: Καρπενησιώτης Στάθης (tel: 6974487408) και Αρβανίτης Δημήτρης (tel: 6944632106)






Για Το Δ.Σ
Ο Πρόεδρος Η Γ. Γραμματέας





Βούγιας Βασίλης Κατσούλη Παναγιώτα