Κυριακή 30 Ιουνίου 2019

Προτάσεις για 4 δράσεις που θα δώσουν προσλήψεις αναπληρωτών

Αποτέλεσμα εικόνας για ΕΣΠΑ

Δημοσιεύτηκε η πρόσκληση του Ειδικού Γραμματέα  Διαχείρισης Τομεακών Ε.Π. του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου προς την ΕΠΙΤΕΛΙΚΗ ΔΟΜΗ ΕΣΠΑ ΥΠΠΕΘ, ΤΟΜΕΑΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ  για την υποβολή προτάσεων για 4 δράσεις που θα δώσουν προσλήψεις αναπληρωτών.
Η συγχρηματοδοτούμενη (όπου συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη είναι η επιλέξιμη δημόσια δαπάνη από το ΕΠ για τον υπολογισμό της κοινοτικής συνδρομής ) δημόσια δαπάνη που διατίθεται για την ένταξη πράξεων με την παρούσα πρόσκληση ανέρχεται σε 52.151.472,00 € και κατανέμεται ενδεικτικά ανά πεδίο παρέμβασης δράση και κατηγορία περιφέρειας, ως ακολούθως. H μη επιλέξιμη δημόσια δαπάνη θα ανέρχεται σε 310.811.325,26 € και η συνολική δημόσια δαπάνη θα ανέρχεται σε 362.962.797,26 €.
1.1 Η παρέμβαση αφορά σε δράσεις οι οποίες υποστηρίζουν τις σχολικές δομές στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων στην Προσχολική, Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση προκειμένου να εξασφαλιστούν οι αρχές της ισοτιμίας και της δικαιοσύνης στην Εκπαίδευση, η διαρκής υποστήριξη στην εκπαιδευτική διαδικασία μαθητών με αναπηρία ή και με ειδικές
εκπαιδευτικές ανάγκες και η αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Οι ανωτέρω εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις δημιουργούν πρόσθετες ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό (αναπληρωτές δάσκαλοι/καθηγητές) και η κοινοτική συμμετοχή έχει ως στόχο να στηρίξει αυτήν την πολιτική.

1. Δράση: «ΕΝΙΑΙΟΣ ΤΥΠΟΣ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ»
Η δημιουργία του ΕΝΙΑΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, εδράζεται στη συνταγματική δέσμευση για παροχή ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση για όλους τους μαθητές της ίδιας βαθμίδας και επιχειρείται, αφενός μεν, με την ενιαία παροχή κοινών γνωστικών και διδακτικών αντικειμένων σε όλους τους τύπους δημοτικών σχολείων της χώρας, αφετέρου δε, με την επέκταση των προσφερόμενων νέων γνωστικών αντικειμένων. Το Ενιαίου Τύπου Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο λειτουργεί με ενιαίο ωράριο και με ζώνη ολοήμερου προγράμματος. Επιπροσθέτως, στο πλαίσιο του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου
προσφέρεται ένα σύνολο από επιλογές διδακτικών αντικειμένων που προσφέρουν την ευκαιρία για την πολύπλευρη ανάπτυξη των ψυχοκινητικών και γνωστικών δεξιοτήτων των μαθητών. Η Δράση προβλέπει την απασχόληση αναπληρωτών εκπαιδευτικών (δασκάλων και εκπαιδευτικών ειδικοτήτων) προκειμένου το σύνολο των σχολικών μονάδων να λειτουργήσουν ως Ενιαίου Τύπου Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία. Συμπληρωματικά υλοποιούνται δράσεις δημοσιότητας.

Δημοσιεύτηκε η πρόσκληση του Ειδικού Γραμματέα  Διαχείρισης Τομεακών Ε.Π. του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου προς την ΕΠΙΤΕΛΙΚΗ ΔΟΜΗ ΕΣΠΑ ΥΠΠΕΘ, ΤΟΜΕΑΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ  για την υποβολή προτάσεων για 4 δράσεις που θα δώσουν προσλήψεις αναπληρωτών.
Η συγχρηματοδοτούμενη (όπου συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη είναι η επιλέξιμη δημόσια δαπάνη από το ΕΠ για τον υπολογισμό της κοινοτικής συνδρομής ) δημόσια δαπάνη που διατίθεται για την ένταξη πράξεων με την παρούσα πρόσκληση ανέρχεται σε 52.151.472,00 € και κατανέμεται ενδεικτικά ανά πεδίο παρέμβασης δράση και κατηγορία περιφέρειας, ως ακολούθως. H μη επιλέξιμη δημόσια δαπάνη θα ανέρχεται σε 310.811.325,26 € και η συνολική δημόσια δαπάνη θα ανέρχεται σε 362.962.797,26 €.
1.1 Η παρέμβαση αφορά σε δράσεις οι οποίες υποστηρίζουν τις σχολικές δομές στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων στην Προσχολική, Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση προκειμένου να εξασφαλιστούν οι αρχές της ισοτιμίας και της δικαιοσύνης στην Εκπαίδευση, η διαρκής υποστήριξη στην εκπαιδευτική διαδικασία μαθητών με αναπηρία ή και με ειδικές
εκπαιδευτικές ανάγκες και η αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Οι ανωτέρω εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις δημιουργούν πρόσθετες ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό (αναπληρωτές δάσκαλοι/καθηγητές) και η κοινοτική συμμετοχή έχει ως στόχο να στηρίξει αυτήν την πολιτική.

2. Δράση: «ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ»
H σημασία της αναβάθμισης της αγωγής και εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία με δίχρονη προσχολική αγωγή αποτελεί βασικό πυλώνα και βασική προτεραιότητα του Συμβουλίου της Ευρώπης, σχετικά με την αποδοτικότητα και την ισότητα στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης (2007). H αναβάθμιση της Αγωγής και εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία υποστηρίζεται με επιτυχία στο πλαίσιο του προγράμματος προσχολικής εκπαίδευσης. Η Δράση αποσκοπεί στην υποστήριξη της λειτουργίας του θεσμού των νηπιαγωγείων με δίχρονη προσχολική εκπαίδευση. Στο πλαίσιο της Δράσης απασχολούνται οι αναγκαίοι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί για να στελεχωθούν τα τμήματα των νηπιαγωγείων για τη δίχρονη
προσχολική σχολική εκπαίδευση.
Τα αποτελέσματα της Δράσης αφορούν στη:
· Στήριξη της προετοιμασίας των νηπίων για τη μετάβασή τους στη Δημοτική Εκπαίδευση.
· Ενίσχυση των βασικών δεξιοτήτων των νηπίων για την προσωπική ολοκλήρωση, ανάπτυξη και κοινωνική τους ένταξη. Με τις ανωτέρω δεξιότητες επιδιώκεται να ενισχυθεί η κριτική τους σκέψη, η δημιουργικότητα, η ανάληψη πρωτοβουλιών, η επίλυση
προβλημάτων και η εποικοδομητική διαχείριση των συναισθημάτων τους.
· Ανάπτυξη αντιληπτικών ικανοτήτων και κοινωνικο-συναισθηματικών δεξιοτήτων.
Συμπληρωματικά υλοποιούνται δράσεις δημοσιότητας.

3. Δράση: «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΡΩΝ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ Η/ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ»
Η προτεινόμενη Δράση αφορά στην ενίσχυση των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) και των Τμημάτων Ένταξης (ΤΕ) που λειτουργούν μέσα στα σχολεία γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης ώστε η εκπαίδευση να ανταποκρίνεται στις ανάγκες όλων των μαθητών χωρίς διακρίσεις. Λαμβάνοντας υπόψη τα νέα πρότυπα που επιτάσσει η Διεθνής Σύμβαση για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες, η Δράση εστιάζεται σε κρίσιμους παράγοντες, που είναι προϋποθέσεις ποιότητας και αποτελεσματικότητας της εκπαίδευσης και έχει ως στόχο την ενίσχυση των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) και των Τμημάτων Ένταξης. Στο πλαίσιο της προτεινόμενης Δράσης, απασχολούνται οι αναγκαίοι αναπληρωτές Εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), καθώς και οι αναγκαίοι αναπληρωτές Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) προκειμένου να στελεχώσουν Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής
και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) και τα Τμήματα Ένταξης στα γενικά σχολεία. Συμπληρωματικά υλοποιούνται δράσεις δημοσιότητας.

4. Δράση: «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ Η ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ»
Η Δράση αφορά στη στήριξη και ενίσχυση του θεσμού της εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στα σχολεία γενικής αγωγής από εκπαιδευτικό προσωπικό, το οποίο θα υποστηρίζει
τους μαθητές στη σχολική τάξη παράλληλα με τον εκπαιδευτικό, την υποστήριξη των με αδυναμία αυτοεξυπηρέτησης μαθητών με αναπηρία με Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ) και την υποστήριξη όσων μαθητών απαιτείται από Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ) για όσους μαθητές χρήζουν νοσηλευτικής φροντίδας. Στόχος της δράσης είναι η ενσωμάτωση των μαθητών με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη σχολική τάξη του γενικού σχολείου και η εξασφάλιση της προσβασιμότητας αυτών στο κοινωνικό γίγνεσθαι με αποτέλεσμα την αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού, την αντιμετώπιση της σχολικής αποτυχίας και της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου. Στο πλαίσιο αυτό απασχολούνται εκπαιδευτικοί οι οποίοι συλλειτουργούν με τον εκπαιδευτικό της τάξης (παράλληλη στήριξη) και υποστηρίζουν τους μαθητές με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έτσι ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του προγράμματος σπουδών τους. Επίσης, απασχολείται το αναγκαίο Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ) για τους μαθητές που αδυνατούν να αυτοεξυπηρετηθούν και το αναγκαίο Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ). Συμπληρωματικά υλοποιούνται δράσεις δημοσιότητας.