Πέμπτη 3 Ιανουαρίου 2019

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΜΕ ΤΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΟ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΑΣΣΙΑΝΟ



ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Πραγματοποιήθηκε σήμερα προγραμματισμένη συνάντηση με το Διευθυντή της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής κ. Κασσιανό (με ενημερωτικό χαρακτήρα) προκειμένου να τεθούν όλα τα ερωτήματα που έχουν προκύψει από την πρόταση του Υπουργείου για τη νέα διαδικασία πρόσληψης μόνιμου προσωπικού, Εκπαιδευτικών, Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού και την πρόχειρη διαβούλευση που το ΥΠ.Π.Ε.Θ. επιχείρησε εν μέσω γιορτών.
Τα ερωτήματα και οι απαντήσεις - διευκρινήσεις από την πλευρά του κου Κασσιανού συμπυκνώνονται στα εξής:

  1. Όσον αφορά τις μετατάξεις του Ε.Β.Π., διαπιστώθηκε η παράλειψη και ότι θα γίνει η σχετική προσθήκη.
  2. Εάν η εκπαιδευτική προϋπηρεσία  θα προσμετράται γενικά ή μόνο σε σχέση με τον κλάδο, η απάντηση ήταν ότι θα υπολογίζεται όλη η προϋπηρεσία που έχει γίνει στην εκπαίδευση.
3.      Η προϋπηρεσία για τους κοινωνικούς λειτουργούς και τους νοσηλευτές που εργάστηκαν ως εκπαιδευτικοί (διδακτικό προσωπικό) θα μοριοδοτηθεί ως δημόσια εκπαιδευτική προϋπηρεσία.

4.      Εάν η προϋπηρεσία στον κλάδο σε ιδιωτικά σχολεία θα προσμετρηθεί ως εκπαιδευτική προϋπηρεσία (π.χ. σχολική νοσηλεύτρια που εργάστηκε στον κλάδο της επί δεκαετία σε ιδιωτικά σχολεία) η απάντηση ήταν αρνητική .


5.      Σχετικά με την παιδαγωγική επάρκεια (πρόταξη ως ίσχυε ή πολύ αυξημένη μοριοδότηση σε όσους τη διαθέτουν), ο κος Κασσιανός κατέθεσε τη δική του άποψη - πρόταση ότι δεν θα πρέπει να ακυρωθεί ένα τυπικό προσόν που ήταν προαπαιτούμενο στις τελευταίες προσλήψεις και ότι το θέμα αυτό θα συζητηθεί στο Υπουργείο κατά την διαδικασία της επεξεργασίας του προτεινόμενου σχεδίου διορισμών και ότι η επαγγελματική εκπαίδευση ζητά να παραμείνει η πρόταξη ως έχει.  

6.      Ως προς το αν θα  υπάρξει συνάφεια για το 2ο μεταπτυχιακό και για το 2ο πτυχίο με το γνωστικό αντικείμενο της προς πλήρωση θέσης, η απάντηση ήταν αρνητική, συνδέοντας ευθέως το θέμα με την διαδικασία αξιολόγησης των τίτλων η οποία είναι χρονοβόρα, αναμένεται πληθώρα αιτήσεων και διαφαίνονται χρονικοί περιορισμοί. Συμμερίστηκε όμως τον προβληματισμό ότι η μοριοδότηση των ακαδημαϊκών αυτών τίτλων είναι υπερβολική και ότι αυτό ίσως διορθωθεί.


7.      Στην πρόταση της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. για μεγαλύτερη μοριοδότηση της εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας του 1 μορίου, να μην υπάρξει «οροφή» και να μην είναι ισοβαρής η μοριοδότηση με τα ακαδημαϊκά κριτήρια (αντίστοιχη ρύθμιση με το «Βοήθεια στο Σπίτι»), ο κος Κασσιανός αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα της συνταγματικότητας του νόμου που θα προκύψει, η οποία δεν αφήνει περιθώρια. Ταυτόχρονα υποστήριξε ότι από τις 35.000 εκπαιδευτικούς, διαπιστώνεται ότι μόνο οι 271 έχουν προϋπηρεσία μεγαλύτερη των 120 μηνών. Στις τάξεις του Ε.Ε.Π. και του Ε.Β.Π. πιθανόν να μην υπάρχει και κανείς αφού οι διορισμοί αναπληρωτών άρχισαν το 2006 και οι προσλήψεις καθυστερούσαν πάρα πολύ, με αποτέλεσμα οι μήνες εργασίας να είναι περιορισμένοι.

8.      Σε σχέση με την αυξημένη μοριοδότηση του Ε.Β.Π. με πτυχίο από  Ι.Ε.Κ.  και πιστοποίηση από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. (εισήγηση Α.Σ.Ε.Π. μέσω της έκθεσής του το 2017) υποστήριξε ότι η προτεινόμενη μοριοδότηση είναι ακριβώς όπως και στις τελευταίες προσλήψεις και ότι είναι ένα θέμα που θα συζητηθεί ώστε να μην αδικηθούν οι έχοντες μεταλυκειακή εκπαίδευση.


9.      Σε σχέση με τη γνώση της Ελληνικής Νοηματικής και της γραφής Braille αν θα είναι προαπαιτούμενο για τον διορισμό στα Σχολεία Κωφών και Τυφλών ή θα μοριοδοτείται ως επί πλέον προσόν,  τονίστηκε ότι θα υπάρχει πρόβλεψη κατά τους διορισμούς στα σχολεία Κωφών και Τυφλών οι υποψήφιοι να διαθέτουν το συγκεκριμένο προσόν (θα διερευνηθεί μήπως περάσει και στον νόμο). Στην επισήμανση ότι η Ελληνική Νοηματική Γλώσσα είναι αναγνωρισμένη από το κράτος ως επίσημη γλώσσα και θα πρέπει να αντιμετωπίζεται με την ίδια βαρύτητα, απάντησε ότι θα προτείνει την διερεύνηση του θέματος. 

10.  Ο κος Κασσιανός ενημέρωσε ότι για τις περίπου 400 προσλήψεις Ψυχολόγων, (θα εκδοθεί το σχετικό ΦΕΚ το αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα), που θα πραγματοποιηθούν σε δημοτικά σχολεία της Γενικής Εκπαίδευσης θα τοποθετηθεί ένας Ψυχολόγος ανά 5 σχολικές μονάδες.

       Τέλος τονίστηκε για μία ακόμη φορά η αναγκαιότητα για συνάντηση με τον Υπουργό ώστε έστω και την ύστατη στιγμή να γίνουν οι δέουσες βελτιώσεις της πρότασης για τη νέα διαδικασία των μόνιμων διορισμών.