Σάββατο 27 Ιανουαρίου 2018

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Σ.Α.Τ.Ε.Α. ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ Δ/ΝΤΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΥΠ.Π.Ε.Θ.



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Σ.Α.Τ.Ε.Α.

Πραγματοποιήθηκε χτες Παρασκευή 26/01/2018, συνάντηση εκπροσώπων του ΣΑΤΕΑ με τον Διευθυντή ΕΑΕ του ΥΠΠΕΘ, κο Κασσιανό Π., προκειμένου να ληφθούν απαντήσεις και να δοθούν διευκρινίσεις σε ζητήματα που απασχολούν τους συναδέλφους. Αναλυτικότερα:
1.Τέθηκαν ερωτήματα που αφορούν την παράλληλη στήριξη τόσο παιδαγωγικής όσο και εργασιακής φύσης (π.χ. υπεύθυνος εκπαιδευτικός κατά την εφημερία για τον μαθητή που υποστηρίζεται, μερική Παράλληλη Στήριξη και μοίρασμα εκπαιδευτικών σε περισσότερους από έναν μαθητές, παραμονή εκπαιδευτικού πέραν του διδακτικού ωραρίου κ.ά.). Ο κος Κασσιανός αναγνώρισε ότι οι επισημάνσεις είναι σωστές, αλλά δεν υπάρχει δυνατότητα απάντησης όλων των ερωτημάτων λόγω απουσίας του απαραίτητου νομοθετικού πλαισίου. Επίσης, πρόσθεσε πως πρέπει να γίνει αναθεώρηση του καθηκοντολογίου του εκπαιδευτικού ΕΑΕ και πως αναμένονται τροποποιήσεις του νόμου 3699/2008 ως προς την Παράλληλη Στήριξη και τα Τ.Ε. Ακόμη ανέφερε πως για την τρέχουσα σχολική χρονιά (2017-2018) οι προσλήψεις για την Παράλληλη Στήριξη ανέρχονται σε περίπου 3.000, ενώ οι αιτήσεις τους κυμαίνονται σε 6.700 τον αριθμό σε σύγκριση με πέρυσι που ανέρχονταν σε 5.800.

2.Για την αναγνώριση της προϋπηρεσίας στα δυσπρόσιτα στην ΕΑΕ: Επιβεβαιώθηκε, όπως αναφέρεται και στην εγκύκλιο αναπληρωτών ΕΑΕ, πως φέτος θα προσμετρηθούν τα δυσπρόσιτα και για όσους εργάζονται στην ΕΑΕ σε όλες τις δομές. Από την πλευρά μας τέθηκε το ερώτημα (το οποίο έχει κατατεθεί και εγγράφως) για ποιο λόγο δεν προσμετράται η προϋπηρεσία σε δυσπρόσιτο για τα σχολικά έτη πριν την εφαρμογή της υπουργικής απόφασης για τους αναπληρωτές ΕΑΕ (Αύγουστος, 2014), περίοδο κατά την οποία αναγνωρίζονταν κανονικά όπως αποτυπώνεται και στο τρέχον σύστημα του ΟΠΣΥΔ. Θα εξεταστεί το ενδεχόμενο για πιθανή αναγνώρισή τους για τα σχολικά έτη μέχρι και το 2014, διευρευνώντας ποιες είναι οι απαραίτητες σχετικές προϋποθέσεις. Δεν προβλέπεται η αναγνώριση για την τριετία 2014 -2017,λόγω του ότι η προαναφερθείσα υπουργική απόφασης προέβλεπε την προσμέτρηση της πραγματικής προϋπηρεσίας.

3.Έγινε ερώτημα για τις περιφέρειες των τμημάτων ένταξης που αναφέρονται στο νέο ΠΔ 79. Σύμφωνα με τον ίδιο η συγκεκριμένη διάταξη αποσκοπεί στο να εξυπηρετήσει κατά κύριο λόγο τη φοίτηση των μαθητών σε τμήματα ένταξης του νηπιαγωγείου όπου υπάρχει μικρός αριθμός ιδρυμένων Τ.Ε. σε σχέση με τα δημοτικά. Θα δίνεται η δυνατότητα να μετακινείται μαθητής σε νηπιαγωγείο εκτός των ορίων κατοικίας του, σε νηπιαγωγείο όπου θα λειτουργεί Τ.Ε., ώστε να υποστηριχθεί κατάλληλα. Η απόφαση θα λαμβάνεται από τον διευθυντή της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης .

4.Σύστημα διορισμών και προσλήψεων: Αναμένεται να ανακοινωθεί εντός του 2018. Εξετάζονται διάφορα σενάρια για το σύστημα το οποίο θα αφορά τον τρόπο για μόνιμο διορισμό και για πρόσληψη αναπληρωτών με ενιαίο τρόπο τόσο για τη Γενική Εκπαίδευση όσο και για την ΕΑΕ. Προσανατολίζονται στη δημιουργία ενός συστήματος με την εποπτεία του ΑΣΕΠ που θα αξιοποιεί ακαδημαϊκά προσόντα του εκπαιδευτικού, προϋπηρεσία και κοινωνικά κριτήρια με τρόπο που δε θα κριθεί αντισυνταγματικός και χωρίς να υπάρχει σημαντική διαφορά στη μοριοδότηση του ενός κριτηρίου έναντι του άλλου. Αναφορικά με την προϋπηρεσία θα υπάρχει ανώτατο όριο για τη μοριοδότησής της («ταβάνι»).

5.Παιδαγωγική επάρκεια: Σε προσεχές νομοσχέδιο αναμένεται να συμπεριληφθεί η πρόταση του ΙΕΠ σχετικά με την παιδαγωγική επάρκεια των λεγόμενων καθηγητικών σχολών. Πέραν της σχετικής πρότασης του ΙΕΠ, εξετάζεται το ενδεχόμενο να υπάρξει έμμεση αναγνώρισή της μέσω της εργασιακής εμπειρίας ενός αριθμού ετών που ακόμη δεν έχει προσδιοριστεί. Δηλαδή, για όσους ήδη έχουν εργαστεί δε θα απαιτείται κάποιο πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας. Με το ίδιο σκεπτικό θα υπάρξει κατοχύρωση και των αποφοίτων του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής, κατεύθυνσης εκπαίδευσης ατόμων με ειδικές ανάγκες.

6.Νέες δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου: Σύμφωνα με τον κο Κασσιανό τα ΚΕΣΥ, που προβλέπεται να απορροφήσουν τα ΚΕΔΔΥ, θα διαθέτουν περισσότερες οργανικές θέσεις για να ανταπεξέλθουν στον νέο τους ρόλο. Ως προς τη λειτουργία τους ανέφερε ότι θα είναι σε συνεργασία με ειδική ομάδα που θα συστήνεται εντός κάθε σχολικής μονάδας και η οποία θα αποτελείται από τον διευθυντή ή υποδιευθυντή, έναν εκπαιδευτικό με εξειδίκευση στην ΕΑΕ και τον εκπαιδευτικό της τάξης του μαθητή που χρήζει εκπαιδευτικής παρέμβασης. Θα προβλέπεται πρώτα εφαρμογή βραχύχρονης εκπαιδευτικής παρέμβασης για τον μαθητή και εφόσον δεν υπάρξει ανταπόκριση θα ακολουθεί αίτημα αξιολόγησης προς το ΚΕΣΥ. Αυτό δεν αποκλείει το δικαίωμα του γονιού να αιτηθεί εξέταση με δική του πρωτοβουλία. Σε κάθε περίπτωση το ΚΕΣΥ θα έρχεται σε επικοινωνία με την ομάδα της σχολικής μονάδας και μετά θα προχωρά σε γνωμάτευση. Οι ΕΔΕΑΥ θα συνεχίσουν να λειτουργούν καθώς είχαν θετική αποδοχή και αύξησαν την εξωστρέφεια των ειδικών σχολείων προς τις άλλες σχολικές μονάδες. Θα προβλέπεται υποχρεωτική συνεργασία τους με τα ΚΕΣΥ. Για τις γνωματεύσεις από τα ιατροπαιδαγωγικά κέντρα θα τεθούν κριτήρια ,όπως η ύπαρξη εκπαιδευτικού προκειμένου αυτές να είναι έγκυρες. Θα υπάρξει κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργείων Υγείας και Παιδείας για την κατοχύρωση της θεσμικής συνεργασίας μεταξύ των ΚΕΣΥ και των ΙΠΔ.

Π.Δ.Ε. ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ: ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ Ε.Ε.Π. ΚΑΙ Ε.Β.Π. ΓΙΑ ΤΟ 2017-18: ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΙΡΕΤΟ Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π. ΚΟ ΒΑΣΙΛΗ ΒΟΥΓΙΑ

Π.Δ.Ε. ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ: ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ Ε.Ε.Π. ΚΑΙ Ε.Β.Π. ΓΙΑ ΤΟ 2017-18: ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΙΡΕΤΟ Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π. ΚΟ ΒΑΣΙΛΗ ΒΟΥΓΙΑ

Π.Δ.Ε. ΑΤΤΙΚΗΣ - ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ Ε.Ε.Π. ΚΑΙ Ε.Β.Π. ΓΙΑ ΤΟ 2017-18: ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΙΡΕΤΟ Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π. ΚΟ ΒΑΣΙΛΗ ΒΟΥΓΙΑ

Τρόπος εγγραφής στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε. Δευτεροβάθμιας. Τι προβλέπει η νέα Υ.Α.

ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΙΜΗ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ-ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ: ΚΟΖΑΝΗ, 04-02-2018

Φωτογραφία της Stella Giaouri.




Φωτογραφία της Stella Giaouri.

Μετατάξεις Εκπαιδευτικών στην Κ.Υ του Υπουργείου Παιδείας

Δ.Ο.Ε.: Καταγγελία του περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας



Αρ. Πρωτ. 454Αθήνα 26/1/2018 Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Θέμα: Καταγγελία του περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας 

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., έπειτα από την ανακοίνωση – καταγγελία των δέκα Συλλόγων Εκπαιδευτικών Π.Ε. του  Νομού Θεσσαλονίκης, καταγγέλλει τον περιφερειακό Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, ο οποίος την ημέρα ψήφισης του πολυνομοσχεδίου για τα προαπαιτούμενα της 3ης αξιολόγησης από την Κυβέρνηση, στις 15/01/2018, και ενώ  Α.Δ.Ε.Δ.Υ. και  Δ.Ο.Ε  είχαν κηρύξει διαδοχικές στάσεις εργασίας, έτσι ώστε να  καλύπτεται απεργιακά ολόκληρη η ημέρα και όλοι οι Εκπαιδευτικοί να έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν μαζικά και δυναμικά στις προγραμματισμένες κινητοποιήσεις και συγκεντρώσεις,  διοργάνωσε ημερίδα από τις 12:00-14:00 παρουσία εισηγητών Σχολικών Συμβούλων, Καθηγητή του Τμήματος Θεολογίας του Α.Π.Θ., καθώς και της υπεύθυνης του Νομικού Τμήματος της Π.Δ.Ε. Κ. Μακεδονίας.
Η Διοίκηση της περιφερειακής Διεύθυνσης που γνώριζε πολύ καλά το απεργιακό σχεδιασμό της ημέρας επέλεξε να σταθεί απέναντι στον αγώνα των εργαζομένων στην εκπαίδευση αλλά και γενικότερα. Τέτοιου είδους ενέργειες φανερώνουν την αναλγησία της  απέναντι στους αγώνες των εργαζομένων που παλεύουν για την ανατροπή της πολιτικής των μνημονίων.
Καταδικάζουμε την στάση του περιφερειακού Διευθυντή ο οποίος όφειλε να μεταθέσει την ημερομηνία της ημερίδας, καθώς και όσα Στελέχη Εκπαίδευσης συμμετείχαν και παρακολούθησαν το πρόγραμμά της, για απεργοσπασία, υπονόμευση του συνδικαλιστικού κινήματος και άμεση ευθυγράμμιση με την κυβερνητική πολιτική των μνημονίων, των περικοπών και της περιστολής των κατακτήσεων του συνδικαλιστικού κινήματος.

Πατήστε ΕΔΩ για να το κατεβάστε σε PDF.

Π.Δ.Ε. ΗΠΕΙΡΟΥ: ΑΠΟΛΥΣΗ ΛΟΓΩ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥ(ΠΕ30) ΣΕ Ε.Δ.Ε.Α.Υ.

Π.Δ.Ε. ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ & Π.Δ.Ε. ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ: ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΣΥΝΑΦΕΙΑΣ ΜΤΠΤΧ ΤΙΤΛΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΠΙΣΤΩΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ ΣΕ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΑ ΚΛΙΜΑΚΙΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ Ε.Ε.Π. ΚΑΙ Ε.Β.Π.





Παρασκευή 26 Ιανουαρίου 2018

2ο Πανελλήνιο Συνέδριο του Δίκτυο Πρακτικών Ασκήσεων, Παιδαγωγικών Τμημάτων Προσχολικής Εκπαίδευσης & Αγωγής, «Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών και Παιδαγωγικά Τμήματα, 30 χρόνια μετά: Αντιμετωπίζοντας τις νέες προκλήσεις», 28-30 Σεπτεμβρίου 2018, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Βόλος




ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΚΟΡΔΗ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΡΑΙΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΕΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Ενημερωτικό του αιρετού στο  ΚΥΣΔΕ
          Νεκτάριου Κορδή
εκλεγμένου  με το ψηφοδέλτιο  των
Συνεργαζόμενων ΕκπαιδευτικώνΚινήσεων

Θέμα: Παραιτήσεις & Αυτοδίκαιες απολύσεις Εκπαιδευτικών

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

   Σε λίγες μέρες και συγκεκριμένα στo 1o δεκαήμερο του Απρίλη θα υποβληθούν οι αιτήσεις των εκπαιδευτικών για παραίτηση από την υπηρεσία λόγω συνταξιοδότησης. Στο ενημερωτικό που ακολουθεί παρατίθενται κάποιες χρηστικές πληροφορίες. Ας δούμε αρχικά τις περιπτώσεις παραιτήσεων:

 Α. Αυτοδίκαιες απολύσεις εκπαιδευτικών :

     Μετά την έκδοση του Ν. 4369/2016 (ΦΕΚ τ. Α΄ 33/27-2-2016), εκδόθηκε η  υπ’αριθμ. 6497/4-3-2016 εγκύκλιος του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης με την οποία αντικαταστάθηκε η παρ. 1 του άρθρου 155 και καταργήθηκε η παρ. 2 του άρθρου 155 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007 ΦΕΚ τ. Α’ 26/9-2-2007). Επομένως οι υπάλληλοι απολύονται αυτοδικαίως από την Υπηρεσία, λόγω ορίου ηλικίας, με τη συμπλήρωση του εξηκοστού εβδόμου (67ου) έτους της ηλικίας τους (άρθρο 59 του Ν. 4369/2016).Το δικαίωμα όμως παραίτησης των υπαλλήλων, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθ. 148 του Υπαλληλικού Κώδικα, του άρθ. 36 (παρ. 20) του Ν. 4186/2013 και του άρθ. 33 (παρ. 2) του Ν.4386/2016 για τους εκπαιδευτικούς, δεν αίρεται.
     Μετά τα ανωτέρω, την επομένη της λήξης του διδακτικού έτους 2017-2018, δηλαδή από 1-7-2018, θα απολυθούν μόνον όσοι γεννήθηκαν το έτος 1950 (ανεξαρτήτως του μήνα γέννησης), ενώ οι γεννηθέντες το έτος 1951 θα απολυθούν με τη λήξη του διδακτικού έτους 2018-2019 (1-7-2019), αφού ως ημερομηνία γέννησης, για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 155 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007 ΦΕΚ τ. Α’ 26/9-2-2007), θεωρείται η 31η Δεκεμβρίου του έτους γέννησης (οι εκπαιδευτικοί απολύονται αυτοδίκαια με τη λήξη του διδακτικού έτους – αρ. 4 παρ. 1 του Ν. 3687/2008). Οι εκπαιδευτικοί που εμπίπτουν στην ως άνω περίπτωση θα ενημερωθούν με σχετικές διαπιστωτικές πράξεις εντός του Φεβρουαρίου.
         
 Β. Αιτήσεις παραίτησης εκπαιδευτικών :

1.     Οι αιτήσεις παραίτησης υποβάλλονται, γίνονται αποδεκτές και λύεται η υπαλληλική σχέση, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 148 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007 - ΦΕΚ τ. Α΄ 26/9-2-2007). Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου αυτού:
α. αίρεση, όρος ή προθεσμία στην αίτηση παραίτησης θεωρούνται ότι δεν έχουν γραφεί (παρ. 1) 
β. η παραίτηση θεωρείται ότι δεν έχει υποβληθεί, εάν κατά την υποβολή της ισχύουν τα αναφερόμενα στην παράγραφο 2: «Η παραίτηση θεωρείται ότι δεν έχει υποβληθεί αν κατά την υποβολή της εκκρεμεί ποινική δίωξη για πλημμέλημα από τα αναφερόμενα στην περ. α΄ της παρ. 1 του άρθρου 8 ή για κακούργημα ή πειθαρχική δίωξη ενώπιον του υπηρεσιακού συμβουλίου για παράπτωμα που μπορεί να επισύρει την ποινή της οριστικής παύσης ή αν η ποινική ή πειθαρχική δίωξη ασκηθεί μέσα σε δύο (2) μήνες από την υποβολή της αίτησης παραίτησης και πριν την αποδοχή της. Στην περίπτωση άσκησης πειθαρχικής δίωξης μετά την υποβολή αίτησης παραίτησης, εφόσον η πειθαρχική υπόθεση δεν εκδικασθεί σε πρώτο βαθμό εντός έξι (6) μηνών, ο υπάλληλος δικαιούται να υποβάλει νέα αίτηση παραίτησης κατά τους όρους του παρόντος άρθρου».  
και γ. ο/η υπάλληλος που έχει τις υποχρεώσεις του άρθρου 58 του Υπαλληλικού Κώδικα, δεν έχει δικαίωμα να παραιτηθεί πριν λήξει ο χρόνος που ορίζεται στη διάταξη αυτή. Η ανωτέρω διάταξη αφορά το χρόνο εκπαιδευτικής άδειας και σύμφωνα με το άρθρο 36 (παρ. 21) του Ν. 4186/2013, ο χρόνος υποχρέωσης παραμονής στην Υπηρεσία καθορίστηκε ίσος με το χρόνο της εκπαιδευτικής άδειας και πάντως όχι μεγαλύτερος των πέντε (5) ετών. Για τις περιπτώσεις υπαίτιας διακοπής της εκπαιδευτικής άδειας ή αθέτησης των σχετικών υποχρεώσεων, ισχύουν τα οριζόμενα στις διατάξεις των Ν. 2986/2002 (άρθ. 9 παρ. 1), 3687/2008 (άρθ. 4 παρ. 4), 4186/2013 (άρθ. 36 παρ. 21), 4235/2014 (άρθ. 68 παρ. 2).
  1. Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 4 (παρ. 2) του Ν. 3687/2008, όπως ισχύει σήμερα (άρθρο 36, παρ. 20 του Ν. 4186/2013 και άρθρο 33, παρ. 2, του ν. 4386/2016) : «Οι αιτήσεις παραίτησης των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που υποβάλλονται μετά την 31η Μαΐου, καθώς και κατά τη διάρκεια του αμέσως επόμενου διδακτικού έτους, γίνονται αποδεκτές με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από γνώμη των Κεντρικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων (Κ.Υ.Σ.Π.Ε., Κ.Υ.Σ.Δ.Ε.), για εξαιρετικούς λόγους, όπως βαριές και δυσίατες ασθένειες, οι οποίες αποδεικνύονται από πιστοποιητικά Υγειονομικής Επιτροπής ή Δημόσιου Νοσοκομείου, ή για ιδιαίτερα σοβαρούς οικογενειακούς λόγους. Αίτηση παραίτησης μόνιμου/μόνιμης εκπαιδευτικού πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που υποβάλλεται το πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου θεωρείται ότι έχει γίνει αποδεκτή και λύεται αυτοδικαίως η υπαλληλική σχέση, στις 31 Αυγούστου».

      Μετά τα παραπάνω, αιτήσεις για παραίτηση, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθ. 148 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007), που θα υποβληθούν από εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης :
Α.  Το πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου 2018, θα γίνουν αποδεκτές από την Υπηρεσία (άρθρο 19 παρ.7 της υπ’αριθμ. 105657/Δ1/8-10-2002, ΦΕΚ τ. Β΄ 1340/16-10-2002 Υπουργικής Απόφασης) και θα λυθεί αυτοδίκαια η υπαλληλική σχέση στις 31-8-2018 ( τελευταίος μήνας εργασίας και μισθοδοσίας ο Αύγουστος του 2018).
Τα ανωτέρω ισχύουν (αποδοχή παραίτησης και λύση της υπαλληλικής σχέσης) μόνο στην περίπτωση κατά την οποία ο αιτών / η αιτούσα εκπαιδευτικός δεν αναιρέσει, μέσα σε αποκλειστική προθεσμία ενός (1) μηνός που δικαιούται, την αίτηση παραίτησης που έχει υποβάλει κατά το πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου του 2018 (άρθρο 148 παρ. 4 του Υ.Κ. – Ν. 3528/2007).
Οι ημερομηνίες υποβολής αίτησης παραίτησης και παρέλευσης αποκλειστικής προθεσμίας ενός (1) μηνός για ανάκληση, αφού στην περίπτωση που η εναρκτήρια ή η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων είναι αργία, η υποβολή των αιτήσεων θα γίνεται την αμέσως επόμενη εργάσιμη ημέρα, καθορίζονται αυστηρά ως εξής :

Ημερομηνία
αίτησης παραίτησης
Δικαίωμα ανάκλησης
εντός μηνός, μέχρι
Δευτέρα 2-4-2018
Τετάρτη 2-5-2018
Τρίτη 3 -4-2018
Τετάρτη 2-5-2018
Τετάρτη 4-4-2018
Πέμπτη 3-5-2018
Πέμπτη  5-4-2018
Παρασκευή 4-5-2018
Τρίτη 10-4-2018
Τετάρτη  9-5-2018
     
Οι εκπαιδευτικοί που θα υποβάλουν αίτηση κατά το πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου 2018, θα πρέπει να ζητούν να παραιτηθούν από την Υπηρεσία και όχι να συνταξιοδοτηθούν, αφού η αίτηση για συνταξιοδότηση έπεται της λύσης της υπαλληλικής σχέσης.  Η αποδοχή της αίτησης παραίτησης από την Υπηρεσία, θα γίνει αυτοδίκαια (εκτός των περιπτώσεων που αναφέρονται στην παρ. 2 του άρθρου 148 του Υπαλληλικού Κώδικα, Ν. 3528/2007 και για τους εκπαιδευτικούς που έχουν τις υποχρεώσεις του άρθρου 58 του Υπαλληλικού Κώδικα), και η υπαλληλική σχέση θα λυθεί στις 31-8-2018, χωρίς ωστόσο η ανωτέρω αποδοχή να κατοχυρώνει απαραίτητα συνταξιοδοτικό δικαίωμα και άμεση καταβολή της σύνταξης. Για το λόγο αυτό και ειδικότερα μετά την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 1 του Ν. 4336/2015,όπως ισχύει μετά την τροποποίησή του με τις διατάξεις του άρθρου 1 του Ν. 4337/2015 και του άρθρου 1 του Ν. 4342/2015, για την αποφυγή φαινομένων ανάκλησης παραιτήσεων που θα γίνουν αποδεκτές, οι εκπαιδευτικοί που ενδιαφέρονται να παραιτηθούν θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, αναφορικά με τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος και άμεσης καταβολής της σύνταξης. Σημειώνεται ότι με το άρθρο 4, παρ. 10, περ. α και β του Ν. 4151/2013 (ΦΕΚ τ. Α΄ 103/29-4-2013), ρυθμίζεται η επαναφορά στην Υπηρεσία μετά από αίτηση του υπαλλήλου που παραιτήθηκε από πλάνη περί τα πράγματα που δεν πληρούσε τους όρους και τις προϋποθέσεις για την άμεση καταβολή της σύνταξης του, μέσα σε αποκλειστική προθεσμία 3 μηνών από την ημερομηνία που φέρει το έγγραφο της αρμόδιας Διεύθυνσης Συντάξεων. Το χρονικό διάστημα από την αποχώρηση από την Υπηρεσία μέχρι την επαναφορά σε αυτή δεν λογίζεται συντάξιμο και δεν καταβάλλονται αποδοχές για αυτό.
Για περισσότερες πληροφορίες σε σχέση με συνταξιοδοτικά θέματα οι συναδέλφισσες και οι συνάδελφοι μπορούν να απευθύνονται στο Νομικό Σύμβουλο της ΟΛΜΕ:

Β. Μετά την 31η Μαΐου 2018, καθώς και κατά τη διάρκεια του αμέσως επόμενου διδακτικού έτους, θα γίνουν αποδεκτές με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ύστερα από γνώμη του ΚΥΣΔΕ, για εξαιρετικούς λόγους, όπως βαριές και δυσίατες ασθένειες, οι οποίες αποδεικνύονται από πιστοποιητικά Υγειονομικής Επιτροπής ή Δημοσίων Νοσοκομείων, ή για ιδιαίτερα σοβαρούς οικογενειακούς λόγους.
Σημειώνεται ότι οι παραιτήσεις για λόγους υγείας δεν έχουν κανένα από τα συνταξιοδοτικά ευεργετήματα της απόλυσης κατά τις διατάξεις του άρθρου 153 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007 - ΦΕΚ τ. Α’ 26/9-2-2007), για σωματική ή πνευματική ανικανότητα και για το λόγο αυτό οι ενδιαφερόμενοι / ες εκπαιδευτικοί θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί/ές ως προς τη θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος και άμεσης καταβολής της σύνταξης.
Η υπαλληλική σχέση λύεται με την κοινοποίηση της Υπουργικής Απόφασης στον ενδιαφερόμενο. Αν η απόφαση αυτή δεν κοινοποιηθεί μέσα σε είκοσι (20) ημέρες από τη δημοσίευσή της στην εφημερίδα της κυβέρνησης, η υπαλληλική σχέση λύεται αυτοδίκαια με την πάροδο του εικοσαημέρου από τη δημοσίευση στην εφημερίδα της κυβέρνησης (άρθρο 156 του Υπαλληλικού Κώδικα). Οι διατάξεις των παραγράφων 1, 2, 3 και 4 του άρθρου 148 του Υπαλληλικού Κώδικα και του άρθρου 4, παρ. 10 περ. α και β του Ν. 4151/2013, έχουν εφαρμογή και στις ως άνω αιτήσεις.
Τέλος, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 4305/2014 (άρθ. 28), σύμφωνα με τις οποίες η Υπηρεσία υποχρεούται να προβεί αυτεπάγγελτα σε έλεγχο γνησιότητας των υποχρεωτικών και λαμβανομένων υπόψη για διορισμό, πρόσληψη ή εν γένει υπηρεσιακή κατάσταση, δικαιολογητικών (σχετική και η υπ’αριθμ. 31792/8-12-2014 εγκύκλιος του Υπουργείου Δ.Μ.Η.Δ.).

Γ. Άλλες περιπτώσεις παραίτησης είναι η αυτοδίκαιη παραίτηση λόγω κατοχής δεύτερης θέσης στο Δημόσιο, σε περίπτωση θανάτου και σε περίπτωση σωματικής ή πνευματικής ανικανότητας.

     Σχετικά με την πρώτη περίπτωση εκπαιδευτικός που διορίζεται σε δεύτερη θέση και αποδέχεται το διορισμό του θεωρείται ότι παραιτείται αυτοδίκαια από την πρώτη θέση, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 35, παρ. 3 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007-Φ.Ε.Κ. 26 τ.Α΄/9-2-2007).
     Παράλληλα σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρο 153 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007-Φ.Ε.Κ. 26  τ.Α΄/9-2-2007), ο υπάλληλος απολύεται ύστερα από απόφαση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου, αν διαπιστωθεί σωματική ή πνευματική ανικανότητα, σύμφωνα με τα άρθρα 100, 165 και 167 του Υπαλληλικού Κώδικα. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η έκδοση σχετικού πιστοποιητικού από Δευτεροβάθμια ή Ειδική Υγειονομική Επιτροπή.
     Αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο για την απόλυση εκπαιδευτικών λόγω σωματικής ή πνευματικής ανικανότητας είναι το οικείο Π.Υ.Σ.Π.Ε. ή Π.Υ.Σ.Δ.Ε. (παρ. 21 του άρθρο 11 και παρ. 22 του άρθρο 12 του Π.Δ. 1/2003-Φ.Ε.Κ. 1/τ. Α΄/ 3-1-2003). Η σχετική πράξη εκδίδεται από τον οικείο Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης. Για τα τακτικά και αναπληρωματικά μέλη των Περιφερειακών Υπηρεσιακών Συμβουλίων αρμόδιο είναι το οικείο Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. ή Α.Π.Υ.Σ.Δ.Ε. (παρ. 15 του άρθρο 15 και παρ. 16 του άρθρο 16 του Π.Δ. 1/2003). Για τους Διευθυντές Εκπαίδευσης και τα τακτικά και αναπληρωματικά μέλη των Κεντρικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων αρμόδιο είναι το Κ.Υ.Σ.Π.Ε. ή Κ.Υ.Σ.Δ.Ε. (παρ. 14 του άρθρο 17 και παρ. 14 του άρθρο 18 του Π.Δ. 1/2003).
Σημειώνεται ότι για τους εκπαιδευτικούς που απολύονται για το λόγο αυτό, ισχύουν διαφορετικές προϋποθέσεις όσον αφορά τα συνταξιοδοτικά δικαιώματα.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Για τις περιπτώσεις αναγνώρισης προϋπηρεσιών ιδιωτικού τομέα, στρατιωτικής θητείας, προσόντος διορισμού, πλασματικού χρόνου παιδιών, ετών σπουδών, θα πρέπει οι εκπαιδευτικοί να προσκομίζουν τις σχετικές πράξεις ή τους αριθμούς πρωτοκόλλου υποβολής των αιτήσεων, στις περιπτώσεις που δεν έχει εκδοθεί ακόμη η σχετική πράξη, καθώς και βεβαίωση για το υπόλοιπο ή την εξόφληση των οφειλών της αναγνώρισης.  
Να τονίσουμε στο σημείο αυτό ότι οι συνάδελφοι και οι συναδέλφισσες θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί/ες σχετικά με την υποβολή της παραίτησης τους. Πολλές φορές  η βιασύνη οδηγεί σε εσφαλμένες επιλογές. Η παραίτηση από την Υπηρεσία είναι μια πολύ σοβαρή απόφαση ζωής! Σε κάθε περίπτωση η όποια επιλογή θα πρέπει να είναι αποτέλεσμα ώριμης σκέψης και ουσιαστικής ενημέρωσης!
     Σχετικά με τις παραιτήσεις εκπαιδευτικών υπενθυμίζουμε ότι την 8ετία 2010-2017 είχαμε συνολικά 19284 αποχωρήσεις από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Πιο αναλυτικά το 2010 είχαμε 2839 αποχωρήσεις, το 2011 3503, το 2012  3186 αποχωρήσεις , το 2013  3442, το 2014  3235, το 2015  είχαμε 1638 αποχωρήσεις, το 2016 977 και τέλος το 2017 464 αποχωρήσεις εκπαιδευτικών. Ένα σοβαρό ζήτημα που έχει προκύψει με το νέο ασφαλιστικό  είναι ότι μετά  την 1.1.2022 δεν θα ισχύουν οι μεταβατικές διατάξεις για τη θεμελίωση δικαιώματος σύνταξης και όλοι οι εκπαιδευτικοί θα συνταξιοδοτούνται πλέον σε ηλικία 67 ετών ή με τη συμπλήρωση 40 ετών ασφάλισης και του 62ου έτους της ηλικίας τους. Με την τάση που έχει ο αριθμός των συνολικών παραιτήσεων, αρκετοί εκπαιδευτικοί σε λίγα χρόνια θα έχουν σχεδόν 50 χρόνια διαφορά ηλικίας με τους μαθητές τους! Μέσα στα πλαίσια αυτά θα πρέπει να αναγνωριστεί η ιδιαιτερότητα του επαγγέλματος και να μειωθούν τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης. Το αίτημα για πλήρη σύνταξη με 30 χρόνια εργασίας, ώστε να ανανεωθεί το έμψυχο δυναμικό της εκπαίδευσης, να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας και να αμβλυνθεί το οξύ πρόβλημα της ανεργίας των νέων εκπαιδευτικών, παραμένει πάντα στην πρώτη γραμμή!  


Με συναδελφικούς – αγωνιστικούς  χαιρετισμούς
Αθήνα 26/1/2018 




Ημερίδα για δασκάλους και νηπιαγωγούς: "Ο εκπαιδευτικός στον 21ο αιώνα Σύγχρονες βιωματικές προτάσεις για αυτομόρφωση"







ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Σας προσκαλούμε να συμμετάσχετε
στην Ημερίδα για δασκάλους και νηπιαγωγούς
που διοργανώνει η Εποπτεία των Σχολείων τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας με θέμα
Ο εκπαιδευτικός στον 21ο αιώνα
Σύγχρονες βιωματικές προτάσεις για αυτομόρφωση.
Η Ημερίδα θα πραγματοποιηθεί
το Σάββατο 3 Φεβρουαρίου 2018, ώρα 9.00-16.00
στα Αρσάκεια Σχολεία Ιωαννίνων.

Τα Αρσάκεια Σχολεία καταθέτουν στην εκπαιδευτική κοινότητα προτάσεις διδακτικών προσεγγίσεων με χαρακτήρα ανακαλυπτικό και διαδραστικό που στοχεύουν στην ανάπτυξη τής δημιουργικής και κριτικής ικανότητας των μαθητών.
Σκοπός τής Ημερίδας είναι να παρουσιαστούν οργανωμένες δραστηριότητες και διερευνήσεις που αφορούν στο πρόγραμμα του δημοτικού και του νηπιαγωγείου και να αναδειχθεί η ρεαλιστική εφαρμογή τους στη σχολική πραγματικότητα.
Κεντρικοί ομιλητές:
Γεώργιος Μπαμπινιώτης, Καθηγητής Γλωσσολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών, Πρόεδρος τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας
Ιωάννης Παρασκευόπουλος, Καθηγητής Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών, Γενικός Γραμματέας τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας
Θα ακολουθήσουν δύο ζώνες παράλληλων εισηγήσεων-εργαστηρίων σε οργανωμένες δραστηριότητες από διακεκριμένους στον χώρο τής εκπαίδευσης επιστήμονες (αλφαβητικώς): 
Γεώργιος Γεωργουλέας, ψυχολόγος, μέλος των Συμβουλευτικών Υπηρεσιών τής Φ.Ε.
Τριανταφυλλιά Κωστούλη, αναπληρώτρια καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Αναστάσιος Μικρόπουλος, καθηγητής, Πρόεδρος τού Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης τού Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Ξενοφών Μπήτσικας, καθηγητής, Κοσμήτωρ τής Σχολής Καλών Τεχνών τού Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Ξένια Παρασκευοπούλου, ψυχολόγος, υπεύθυνη των Συμβουλευτικών Υπηρεσιών τής Φ.Ε.
Θεοχάρης Ράπτης, επίκουρος καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Μαρία Σακελλαρίου, καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Κωνσταντίνος Τάτσης, επίκουρος καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Η συμμετοχή είναι ελεύθερη για τους εκπαιδευτικούς των δημοσίων και των ιδιωτικών σχολείων.
Πληροφορίες & δηλώσεις συμμετοχής:

τηλ.: 26510-52055 (εσωτ. 701),  6936-581591

Έκδοση καρτών ελεύθερης μετακίνησης των ΑμεΑ στα Μέσα Μεταφοράς της Αττικής

Για την έκδοση προσωποποιημένης ηλεκτρονικής κάρτας για τα μέσα μεταφοράς της Περιφέρειας Αττικής, σας ενημερώνουμε ότι η διαδικασία είναι η εξής:
Σε όλους τους σταθμούς ΜΕΤΡΟ και ΗΣΑΠ μπορείτε οποιαδήποτε ημέρα να εκδώσετε την κάρτα σας με τα ακόλουθα δικαιολογητικά:
1) Αστυνομική ταυτότητα.
2) Έγγραφο που να πιστοποιεί το ΑΜΚΑ.
3) Μία φωτογραφία ταυτότητας, προαιρετικά, καθώς υπάρχει η δυνατότητα να σας βγάλει φωτογραφία επιτόπου ο υπάλληλος του γκισέ.
Η κάρτα παραδίδεται αυτομάτως ανενεργή και στη συνέχεια αναμένεται ανακοίνωση από τον ΟΑΣΑ, μετά την διασταύρωση των στοιχείων από την ΗΔΙΚΑ, για την ενεργοποίησή της πάλι στους σταθμούς ΜΕΤΡΟ και ΗΣΑΠ.
Τονίζουμε ότι θα παραλάβετε μόνο μία κάρτα και όταν υπάρχει συνοδός μαζί σας θα περνάτε από την πύλη για ΑΜΕΑ, η οποία είναι σχεδιασμένη και για αναπηρικά αμαξίδια και ο χρόνος διέλευσης είναι μεγαλύτερος.

Επιστημονική Ημερίδα στο Μεσολόγγι με θέμα: «Ορατές κι αόρατες αναπηρίες»

Η Ημερίδα με θέμα: «Ορατές κι αόρατες αναπηρίες», «Αόρατες» αναπηρίες. Ό,τι δεν φαίνεται, δε σημαίνει πως δεν υπάρχει, θα πραγματοποιηθεί στο Μεσολόγγι την Κυριακή 28 Ιανουαρίου του 2018, στο «Τρικούπειο» Πολιτιστικό Κέντρο Μεσολογγίου, από τις 09:30 έως τις 14:30.
Θα θέλαμε να σας προσκαλέσουμε στη Ημερίδα που θα γίνει στο Μεσολόγγι με θέμα: «Ορατές κι αόρατες αναπηρίες», «Αόρατες» αναπηρίες. Ό,τι δεν φαίνεται, δε σημαίνει πως δεν υπάρχει.

Αναπηρία, η απώλεια (συνήθ. μόνιμη) της υγείας, λόγω βλάβης και διαταραχής, έμφυτης ή επίκτητης, ορισμένων σωματικών, ψυχικών ή πνευματικών λειτουργιών του οργανισμού., Γ.Μπαμπινιώτης, με το άκουσμα της λέξης αναπηρία, το μυαλό μας πηγαίνει συνήθως σε αναπηρικό αμαξίδιο, κινητικά προβλήματα, δυσμορφίες κι οτιδήποτε άλλο εμφανές.

Είναι η αναπηρία όμως πάντοτε ορατή; Η απάντηση είναι όχι. Η αναπηρία δεν είναι πάντοτε ορατή. Η προκατάληψη και οι στερεοτυπικές αντιλήψεις της κοινωνίας για την αναπηρία, θέλουν το άτομο να φέρει εμφανή σημάδια της αναπηρίας του. Άτομα με χρόνιες ασθένειες, όπως κάποια αυτοάνοσα νοσήματα, αρθρίτιδες, καρκίνο, διαβήτη, άσθμα, έιτζ αλλά και άλλες παθήσεις, δεν έχουν στην εμφάνιση τους τίποτα που να «προδίδει» την αναπηρία τους. Ωστόσο, τα άτομα με τις παθήσεις αυτές βιώνουν μια μορφή αναπηρίας, επηρεάζονται λειτουργίες ζωτικής σημασίας του οργανισμού τους και ο τρόπος ζωής τους διαμορφώνεται ανάλογα. Μπορεί ακόμα να επηρεαστεί η επαγγελματική κατάσταση του ατόμου ή και η κοινωνικοποίηση του και η ένταξη του στο κοινωνικό σύνολο. Η Ημερίδα αναμένεται να λάβει χώρα στην Ι.Π.Μεσολογγίου την Κυριακή 28 Ιανουαρίου του 2018 στο ¨Τρικούπειο¨ Πολιτιστικό Κέντρο Μεσολογγίου (Τέρμα Βλαχοπούλου, Μεσολόγγι, 30200).

Έναρξη Διεξαγωγής Εκδήλωσης 9:30 π.μ.- Λήξη 14:30 μ.μ.

Συνδιοργανωτές
Σύλλογος Γονέων Ειδικού Σχολείου
Ι.Π.Μεσολογγίου « Δημητρούκειο » (με έδρα το Μεσολόγγι )
Σύλλογος ΑΜΕΑ Περιφερειακής Ενότητας Αιτωλοακαρνανίας «Απόστολος Λουκάς» (με έδρα το Αγρίνιο)


Πηγή: Εφημερίδα «Αιχμή»

ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ 9 ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ Υ.Α. ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ: ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΙΡΕΤΟ Κ.ΥΣ.Ε.Ε.Π. ΚΟ ΒΑΣΙΛΗ ΒΟΥΓΙΑ




Η  Προϊσταμένη της Γενικής Δ/νσης Σπουδών Π.Ε. & Δ.Ε. του ΥΠ.Π.Ε.Θ., κα Ανδρονίκη Μπάρλα, απέστειλε έγγραφο στις Σχολικές Μονάδες της χώρας, σχετικά με την με αρ. πρωτ. 10645/ΓΔ4/22-1-2018 (Β΄ 120) Υπουργική Απόφαση με θέμα: «Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης».

Στο έγγραφο παρέχονται διευκρινήσεις αναφορικά με:

1.      Την Φοίτηση (Άρθρα 27, 28, 29).
2.      Τον έλεγχο και καταχώριση απουσιών ( Άρθρο 27).
3.      Τις προθεσμίες εγγραφής ( Άρθρο 9, παρ. Β).
4.      Την εορτή των Τριών Ιεραρχών ( Άρθρο 2).
5.      Τα υπηρεσιακά βιβλία και έντυπα (Άρθρα 3-7).
6.      Το πλαίσιο οργάνωσης σχολικής ζωής (Άρθρο 30).
7.      Τα παιδαγωγικά μέτρα και ενέργειες παιδαγωγικού χαρακτήρα (Άρθρο 31).
8.      Τον Έπαινο Προσωπικής Βελτίωσης (Άρθρο 31).
9.      Τη Διαγωγή (Άρθρο 32).

Βασίλης Βούγιας

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΕΔΩ

ΘΕΜΑ: «2η ανακοίνωση: Διοργάνωση Συνεδρίου με τίτλο: «Σχολείο ανοιχτό στις κοινωνικές και παιδαγωγικές προκλήσεις»»

H Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας σε συνεργασία με την ομάδα έργου του Ευρωπαϊκού της Προγράμματος Erasmus+ με τίτλο: «Managing the refugee and migrant flows through the development of educational and vocational frames for children and adults», Xenios Zeus, διοργανώνει Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο με τίτλο:
«Σχολείο ανοιχτό στις κοινωνικές και παιδαγωγικές προκλήσεις»
4, 5 & 6 Μαΐου 2018, στο Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης.

Το Συνέδριο βρίσκεται υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Σκοπός του Συνεδρίου είναι να αποτυπώσει τις σχετικές με το θέμα ερευνητικές μελέτες και πρακτικές παρεμβάσεις, να συνεισφέρει στην ανάπτυξη γόνιμου και δημιουργικού διαλόγου στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής κοινότητας, και να θέσει τις βάσεις ενός ευρύτερου προβληματισμού αναφορικά με τις επιμέρους θεματικές ενότητες, ώστε να αναδειχθούν και να συζητηθούν οι προοπτικές διαμόρφωσης ενός ανοικτού σχολείου το οποίο μπορεί να κατανοεί τις κοινωνικές διαστάσεις της σύγχρονης πραγματικότητας και να ανταποκρίνεται με τις απαραίτητες παιδαγωγικές και διδακτικές παρεμβάσεις, προωθώντας δράσεις για την καλλιέργεια της παιδαγωγικής και κοινωνικής ευαισθητοποίησης.

Οι θεματικές ενότητες του Συνεδρίου είναι:
  • Σχολική βία και εκφοβισμός (ευαισθητοποίηση, πρόληψη, αντιμετώπιση).
  • Ζητήματα κοινωνικού αποκλεισμού – Αποτυπώματα της κρίσης στο σχολείο
(σχολική αποτυχία, σχολική διαρροή, ευάλωτες ομάδες).
  • Διαπολιτισμική Εκπαίδευση - Εκπαίδευση προσφύγων και μεταναστών.
  • Παιδαγωγική της συμπερίληψης,
  • Παιδαγωγική της σχολικής τάξης (σχολικό κλίμα, διαχείριση της τάξης, συναισθηματική νοημοσύνη, ανάπτυξη γραμματισμών).

Στο Συνέδριο μπορούν να συμμετέχουν ερευνητές, επιστήμονες, στελέχη της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικοί και φοιτητές, καθώς και κάθε ενδιαφερόμενος/η, που θέλει να συμβάλει σε ένα γόνιμο προβληματισμό σε σχέση με το θέμα του Συνεδρίου.

Μορφές εργασιών:
  • Εισηγήσεις - Παρουσιάσεις πρωτότυπων ερευνητικών μελετών και εργασιών
  • Εισηγήσεις - Παρουσιάσεις διδακτικών παρεμβάσεων/εφαρμογών
  • Βιωματικά Εργαστήρια
Τρόπος υποβολής εργασιών
Η συμμετοχή στο Συνέδριο προϋποθέτει την κατάθεση του πλήρους κειμένου (για όλες τις μορφές εργασιών) έως την καταληκτική ημερομηνία υποβολής εισηγήσεων-προτάσεων: 28 Φεβρουαρίου 2018, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: anoixtosxoleiokmaked@gmail.com
Οδηγίες μορφοποίησης των κειμένων βρίσκονται στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://www.anoixtosxoleio.kmaked.eu

Επικοινωνία
E-mail Συνεδρίου: anoixtosxoleiokmaked@gmail.com
Πληροφορίες: Χρύσα Πρασσά, τηλ. 2310474855




Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης
Κεντρικής Μακεδονίας



Παναγιώτης Ζ. Ανανιάδης

Για την εγκύκλιο έγκρισης υλοποίησης δράσης με τίτλο «Η τσάντα στο σχολείο»










Θέμα: Για την εγκύκλιο έγκρισης υλοποίησης δράσης με τίτλο «Η τσάντα στο σχολείο»

Στις 13 Δεκεμβρίου 2017, το Υπουργείο Παιδείας απέστειλε στα σχολεία την εγκύκλιο Φ.7/219218 /Δ1/13-12-2017, η οποία υλοποιεί την δράση «Η τσάντα στο σχολείο» που αποτελεί απόφαση του Δ.Σ. του  Ι.Ε.Π. (πράξη 49/30-11-2017).
Επειδή τις τελευταίες ημέρες το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. δέχτηκε πολλά ερωτήματα σε σχέση με το αν η υλοποίηση της δράσης αυτής έχει υποχρεωτικό χαρακτήρα για τους συλλόγους διδασκόντων των σχολείων, επισημαίνουμε ότι σύμφωνα με την άποψη της νομικής συμβούλου της Δ.Ο.Ε., Μαρίας – Μαγδαληνής Τσίπρα, η εγκύκλιος δεν έχει εκδοθεί σε εφαρμογή κάποιου νομοθετήματος αλλά με βάση απόφαση του Δ.Σ. του Ι.Ε.Π. το οποίο αποτελεί γνωμοδοτικό όργανο του Υπουργείου Παιδείας. Επομένως δεν συνάγεται υποχρεωτικότητα εφαρμογής της εγκυκλίου.  Εναπόκειται στην παιδαγωγική κρίση των Συλλόγων Διδασκόντων να εκτιμήσουν, ελεύθερα, με δημοκρατικές διαδικασίες, τη δυνατότητα εφαρμογής της, όπως επίσης εναπόκειται στην κρίση κάθε διδάσκοντα να επιλέξει το εύρος και το χρονοδιάγραμμα των κατ’ οίκον εργασιών με βάση τη δυναμική της τάξης του, επιλέγοντας, πιθανόν, και ημέρες που δεν θα αναθέσει κατ’ οίκον εργασίες. Είναι σαφές ότι οι Σύλλογοι Διδασκόντων που έχουν αποφασίσει την υλοποίηση της δράσης, θεωρώντας ότι ήταν υποχρεωμένοι να την υλοποιήσουν,  μπορούν να επανεκτιμήσουν ανά πάσα στιγμή τη στάση τους και να αποφασίσουν διαφορετικά.
Σε σχέση με τα όσα ορίζει η εγκύκλιος έχουμε να παρατηρήσουμε ότι:
  • Η ρητορική για το σεβασμό του ελεύθερου χρόνου των μαθητών και συνολικά των αναγκών της παιδικής ηλικίας έρχεται σε αντίθεση με την εκπαιδευτική πολιτική του Υπουργείου Παιδείας. Ο «χρόνος που απαιτείται καθημερινά για την υλοποίηση των κατ’ οίκον εργασιών» συναρτάται άμεσα με τα αναλυτικά προγράμματα, τους διδακτικούς στόχους κάθε τάξης και τα σχολικά εγχειρίδια. Η κυβέρνηση δεν έχει αλλάξει τίποτε από τα παραπάνω, συνεχίζοντας την εκπαιδευτική πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων και σε αυτό το πεδίο. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε την έγκριση και για την επόμενη χρονιά (Φ.31/205016/Δ1/24-11-2017), του σχολικού βιβλίου μαθηματικών της Β΄ Δημοτικού – ενός βιβλίου που μαζί με το αντίστοιχο σχολικό βιβλίο μαθηματικών της Ε΄ τάξης έχει επισύρει την κριτική των εκπαιδευτικών, όπως αναδείχτηκε και από σχετική έρευνα της ΔΟΕ το 2007.
  • Ο στόχος ουσιαστικής υποστήριξης του μειωμένου χρόνου «δημιουργικής επαφής και επικοινωνίας γονέων – παιδιών» που είναι το βασικό επικοινωνιακό τέχνασμα της σχετικής εγκυκλίου, προσκρούει στις πολιτικές ελαστικών σχέσεων εργασίας και κατάργησης εργασιακών δικαιωμάτων που ακολούθησαν όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων ετών και συνεχίζει απρόσκοπτα η σημερινή κυβέρνηση, οι οποίες έχουν ως αποτέλεσμα τη διάλυση κάθε οικογενειακού προγραμματισμού.
  • Η αναβάθμιση της σχολικής ζωής συνδέεται άμεσα με τις συνολικές εκπαιδευτικές πολιτικές που αφορούν στην αναβάθμιση των όρων λειτουργίας του σχολείου και στήριξης των δομών του ( αύξηση δαπανών για την παιδεία, μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, μείωση αναλογίας μαθητών ανά τμήμα, μείωση της διδακτέας ύλης, ολοήμερο σχολείο για όλους τους μαθητές, πραγματική παράλληλη στήριξη των μαθητών που την χρειάζονται, λειτουργία όλων των υποστηρικτικών δομών, δίχρονη δημόσια υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση, λειτουργία σχολικών βιβλιοθηκών και χώρων ανάγνωσης). Όμως, οι μνημονιακές αντιεκπαιδευτικές πολιτικές των τελευταίων χρόνων λειτουργούν στην αντίθετη κατεύθυνση.
  • Το Υπουργείο Παιδείας φαίνεται για μία ακόμα φορά – όπως και στην περίπτωση των σχολικών γευμάτων – να αγνοεί την σχολική πραγματικότητα. Υπάρχει σειρά πρακτικών ζητημάτων που προκύπτουν κατά την υλοποίηση της δράσης, όπως η απουσία κατάλληλων χώρων για την φύλαξη της σχολικής τσάντας, η λειτουργία τμημάτων ολοήμερων στις ίδιες αίθουσες που καλούνται να αφήσουν τις τσάντες τους οι μαθητές/τριες, η ανάγκη που θα προκύψει για τους μαθητές/τριες του ολοήμερου να μεταφέρουν το απαραίτητο υλικό τη Δευτέρα το πρωί κλπ.

Με βάση όλα τα παραπάνω, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τους συλλόγους διδασκόντων να συζητήσουν και να αποφασίσουν ελεύθερα στη βάση του παιδαγωγικού σχεδιασμού και της ομαλής λειτουργίας της σχολικής τους μονάδας και, κυρίως, με βάση τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών τους σχετικά με την υλοποίηση ή όχι του προγράμματος.

Πατήστε ΕΔΩ για να το κατεβάστε σε PDF.

Την Τετάρτη 31 Ιανουαρίου 2018 οι σχολικές μονάδες θα αφιερώσουν δυο διδακτικές ώρες σε εκδηλώσεις και εκπαιδευτικές δραστηριότητες για την Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος








 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Εκδηλώσεις και εκπαιδευτικές δραστηριότητες για την Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος – 27 Ιανουαρίου τ.έ.

 Στην 20η Σύνοδο της Μόνιμης Διάσκεψης των Υπουργών Παιδείας του Συμβουλίου της Ευρώπης που πραγματοποιήθηκε στις 15-17 Οκτωβρίου 2000 στην Κρακοβία, υιοθετήθηκε η πρόταση για τη θεσμοθέτηση Ημέρας για τη Μνήμη του Ολοκαυτώματος και την πρόληψη των εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας στα σχολεία (άρθρο 9 της Διακήρυξης των Υπουργών Παιδείας).
Η Ελληνική Βουλή με το νόμο 3218/2004 (ΦΕΚ Α’ 12) καθιέρωσε την 27η Ιανουαρίου ως ημέρα μνήμης των Ελλήνων Εβραίων μαρτύρων και ηρώων του Ολοκαυτώματος.
Στο πλαίσιο αυτό, καλούνται οι σχολικές μονάδες την Τετάρτη 31 Ιανουαρίου 2018 να αφιερώσουν δυο διδακτικές ώρες σε εκδηλώσεις και εκπαιδευτικές δραστηριότητες για την προαναφερόμενη Ημέρα Μνήμης. Προτεινόμενο θέμα είναι «Το Ολοκαύτωμα και οι Έλληνες Εβραίοι», το οποίο αποτελεί και το θέμα του φετινού διαγωνισμού δημιουργίας βίντεο που διοργανώνεται από τη Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων και το Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος
(http://www.minedu.gov.gr/gepo-menu-m/2015-09-16-09-19-00/32214-19-12-17-mathitikos-diagonismos-dimiourgias-tainias-mikroy-mikous-vinteo-me-thema-to-olokaytoma-kai-oi-ellines-evraioi-2).
Σκοπός των εκδηλώσεων και των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων είναι η ενημέρωση των μαθητών για το Ολοκαύτωμα. Οι δραστηριότητες που θα πραγματοποιηθούν μπορούν να περιλαμβάνουν διαλογικές συζητήσεις, εκθέσεις, προβολή ταινιών ή συναφούς εκπαιδευτικού υλικού, ανάγνωση κειμένων και εργασιών.
Οι εκπαιδευτικοί που θα αναλάβουν τη δράση μπορούν να επικοινωνήσουν με το Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος (τηλ. 210-3225582, ιστοσελίδα: www.jewishmuseum.gr), προκειμένου να λάβουν περισσότερες πληροφορίες για το προτεινόμενο θέμα και σχετικές οδηγίες για την παρουσίασή του (π.χ. αποφυγή εικόνων φρίκης), καθώς και να αντλήσουν ιδέες και υλικό από τις εξής ιστοσελίδες:
  1. Το Πανελλήνιο Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: http://photodentro.edu.gr/lor/
2 . Το ψηφιακό αρχείο της ΕΡΤ: http://archive.ert.gr/  
  1. Την ιστοσελίδα του Εβραϊκού Μουσείου Θεσσαλονίκης: http://www.jmth.gr
  2. Την ιστοσελίδα της Διεθνούς Συμμαχίας για τη Μνήμη του Ολοκαυτώματος (INTERNATIONAL HOLOCAUST REMEMBRANCE ALLIANCE – I.H.R.A.), στην οποία η Ελλάδα είναι μέλος: https://www.holocaustremembrance.com
  3. Την ιστοσελίδα του Ισραηλινού Ιδρύματος για το Ολοκαύτωμα «Yad Vashem»: http://www.yadvashem.org/
  4. Την ιστοσελίδα του Ιστορικού Ινστιτούτου CENTROPA: http://www.centropa.org/
  5. Την ιστοσελίδα του Γαλλικού μουσειακού και ερευνητικού ιδρύματος «Memorial de la Shoah»: http://www.memorialdelashoah.org/