Σελίδες

Τετάρτη 8 Απριλίου 2020

Επιστολή της ΠΟΣΕΕΠΕΑ για την ένταξη ενοτήτων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης με προγράμματα των ΕΕΠ-ΕΒΠ στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της ΕΡΤ



Αθήνα, 07/04/2020

Αρ. Πρωτ.:15

Προς:

-Την Υφυπουργό Παιδείας κα. Σ Ζαχαράκη

- Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής

- Σ. Παπαδημητρίου, Δ.Υ.Π.Ε.Α Εκπ/κής Ραδιοτηλεόρασης




Θέμα: Επιστολή της ΠΟΣΕΕΠΕΑ για την ένταξη ενοτήτων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης με προγράμματα των ΕΕΠ-ΕΒΠ στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της ΕΡΤ


Η ΠΟΣΕΕΠΕΑ, ως δευτεροβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο το οποίο εκπροσωπεί το Ειδικό Εκπαιδευτικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό ΕΕΠ – ΕΒΠ, καταθέτει αίτημα μέσω της παρούσας επιστολής, προκειμένου να ενταχθούν ενότητες  Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, στο πρόγραμμα της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης, που θα απευθύνονται σε μαθητές και γονείς.


Στο περιβάλλον της εκπαιδευτικής τηλεόρασης μπορεί να επιτευχθεί σχεδόν καθολική πρόσβαση των μαθητών και των οικογενειών, καθώς ο αναγκαίος τεχνολογικός εξοπλισμός είναι πιο οικονομικός και πιο εύχρηστος για σχεδόν όλες τις πληθυσμιακές ομάδες. 


Η ΠΟΣΕΕΠΕΑ ζητά να δοθεί τηλεοπτικό βήμα στο καταρτισμένο επιστημονικό προσωπικό των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού. Σκοπός του αιτήματος, η κατά μέγιστη βαθμού διατήρηση της εκπαιδευτικής-υποστηρικτικής διαδικασίας και κυρίως της σχέσης και επαφής μεταξύ εκπαιδευτικών, ειδικού εκπαιδευτικού, ειδικού βοηθητικού προσωπικού, μαθητών/τριών και γονέων/κηδεμόνων όλων των εκπαιδευτικών πλαισίων, μέσω βιντεοσκοπήσεων θεματικών προγραμμάτων υπό το πρίσμα του κάθε ακαδημαϊκού πεδίου όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας για την Εκπαιδευτική Τηλεόραση.


Η οργάνωση και αξιοποίηση όλων των κατάλληλων μέσων, μεθόδων και του εκπαιδευτικού- υποστηρικτικού- θεραπευτικού υλικού κρίνεται απαραίτητη όπως επίσης και η διάχυση των καλών πρακτικών για μαθητές και γονείς που εφαρμόζονταν είτε από σχολικές μονάδες είτε από άλλες δομές της εκπαίδευσης ή άλλους επιστημονικούς φορείς ή δομές υποστήριξης της κοινότητας.


Πολλοί μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν στα γενικά και στα ειδικά δημόσιά σχολεία, χρειάζονται διαφορετικές και ποικίλες προσεγγίσεις που άπτονται των εξειδικευμένων γνώσεων του ειδικού εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού. Οι ειδικότητες των ΕΕΠ-ΕΒΠ, ως επί το πλείστον, είναι εκείνες που μέσω εξατομικευμένων προσεγγίσεων, βοηθούν τους μαθητές με αναπηρία στην εξασφάλιση καλύτερων συνθηκών μάθησης, ώστε να φοιτήσουν και να συμπεριληφθούν ισότιμα στην εκπαιδευτική διαδικασία. Επιπλέον, είναι σημαντικό να μη διαφεύγει της προσοχής ότι στα πλαίσια της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, οι ειδικότητες ΕΕΠ-ΕΒΠ είναι εκείνες που έχουν κατά κύριο λόγο εγκαθιδρυμένες συνθήκες με τους γονείς, οι οποίοι ως σύμμαχοι των παιδιών τους, ακολουθούν τις συστάσεις των συναδέλφων καθ’ όλη την πορεία της ψυχοκοινωνικής τους ανάπτυξης. Ως εκ τούτων, και λόγω της ιδιαίτερης φύσης της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, θεωρούμε πως η εκπαιδευτική τηλεόραση, μπορεί να συμβάλλει στη συνέχιση των προγραμμάτων που ακολουθεί ο/η εκάστοτε μαθητής/τρια και η οικογένεια του/της.


Συνεπώς, ζητάμε, ΕΕΠ και ΕΒΠ, στη βάση των δικών τους επιστημονικών πεδίων, να παρουσιάζουν κατευθύνσεις με στόχο τη στήριξη και εκπαίδευση των γονέων και των μαθητών ως προς την ενδυνάμωση και τη διαχείριση των δυσκολιών τους.


Εκφράζουμε τη βούληση να δράσουμε με ζήλο και σθένος για την αντιμετώπιση των αναγκών των καιρών! 
Δείχνουμε πρόθεση και αγωνιζόμαστε για τις ανάγκες, μαθητών, γονέων, εκπαιδευτικών λειτουργών αλλά και της ίδιας της κοινωνίας!