Σελίδες

Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2019

«Υποβολή κατεπείγοντος αιτήματος του Δ.Σ. της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. για συνάντηση με την Υπουργό Παιδείας κα. Κεραμέως και με την Υφυπουργό κα. Ζαχαράκη για την επίσπευση της κατανομής των 4.500 θέσεων μόνιμων διορισμών Εκπαιδευτικών, ΕΕΠ- ΕΒΠ, πιστώσεις ΕΕΠ- ΕΒΠ και μετατάξεις».


ΑΘΗΝΑ, 23/09/2019
                                         Αρ. Πρωτ.:118

ΠΡΟΣ
- Την Υπουργό Παιδείας κα. Ν. Κεραμέως
-Την Υφυπουργό Παιδείαςκα. Σ. Ζαχαράκη

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
-         Στο Διευθυντή Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης κ. Π. Κασσιανό


ΘΕΜΑ: «Υποβολή κατεπείγοντος  αιτήματος του Δ.Σ. της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. για συνάντηση με την Υπουργό Παιδείας κα. Κεραμέως και με την Υφυπουργό κα. Ζαχαράκη για την επίσπευση της κατανομής των 4.500 θέσεων μόνιμων διορισμών Εκπαιδευτικών, ΕΕΠ- ΕΒΠ, πιστώσεις ΕΕΠ- ΕΒΠ και μετατάξεις».


Αξιότιμες,
κυρία Υπουργέ,
κυρία Υφυπουργέ

Παρακαλούμε όπως ανταποκριθείτε στο αίτημα μας για μία συνάντηση το συντομότερο δυνατό, ενόψει των σύνθετων και επειγόντων θεμάτων  που έχουν προκύψει στο χώρο της εκπαίδευσης, προκειμένου να σας εκθέσουμε από κοντά τα θέματα που μας απασχολούν και παραμένουν σε εκκρεμότητα.
Ζητάμε όπως μεριμνήσετε για:
1.  Άμεση δίκαια και ισόποση κατανομή των 4.500 θέσεων μεταξύ εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας/ Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού.  
Δεδομένου του ότι στις 19/9/2019 ανακοινώθηκαν οι προσωρινοί πίνακες της προκήρυξης 1ΕΑ για το ΕΒΠ από το ΑΣΕΠ, θεωρούμε ότι η μη ανακοίνωση της κατανομής των 4.500 θέσεων από πλευράς ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ πριν την ανακοίνωση των Πινάκων, εγείρει πολλά ερωτηματικά για τη διαφανή διαδικασία των διορισμών.

Επισημαίνουμε  τον ελάχιστο αριθμό των μόνιμων υπηρετούντων συναδέρφων Ε.Ε.Π. & Ε.Β.Π. σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και σε Κ.Ε.Σ.Υ. (713 συνολικά), τις κενές οργανικές θέσεις (1733) και  την ανάγκη για επαρκή στελέχωση από μόνιμο και σταθερό προσωπικό σε όλες τις δομές του Υπουργείου Παιδείας, διότι τα κενά είναι αναμφισβήτητα πάρα πολλά.

Οποιαδήποτε κατανομή που θα αδικεί τον ρόλο και τη θέση του ΕΕΠ - ΕΒΠ στην Ειδική Αγωγή δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή.

2.  Άμεση απόδοση του 25% ων πιστώσεων που κρατήθηκαν χωρίς καμία αιτιολογία καθώς και συμπερίληψη θέσεων ΕΕΠ ΕΒΠ στις πιστώσεις που θα δοθούν στη β΄ φάση προσλήψεων από το ΥΠΕΘ, η οποία όπως έχουμε ενημερωθεί θα πραγματοποιηθεί στις 25/9/2019
Οι μειωμένες πιστώσεις αναπληρωτών σε θέσεις ΣΜΕΑΕ έχουν ως συνέπεια την υποστελέχωση των σχολικών δομών σε όλη την επικράτεια. Δεν καλύφθηκαν στην α΄ φάση ούτε τα οργανικά κενά που προβλέπονται πόσο μάλλον τα λειτουργικά. Με έγγραφο του το υπουργείο, η Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης, ζήτησε  από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης τα λειτουργικά κενά των εκπαιδευτικών έως τις 23/09/2019, ενώ δεν υπάρχει αντίστοιχο έγγραφο για τα κενά του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού.
Το πρόγραμμα των ψυχολόγων στα ΕΠΑΛ δεν  έχει υπογραφεί ακόμα από την υπουργό και υπάρχει ο κίνδυνος να μην πραγματοποιηθεί η κατανομή αυτού στη β΄ φάση. 
3.  Άμεση έκδοση  διευκρινιστικής  εγκύκλιου για τις μετατάξεις εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π
Σύμφωνα με το άρθρο 64 Μετατάξεις εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. αναφέρεται ότι οι μετατάξεις του παρόντος άρθρου διενεργούνται μετά τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.). Παρ' όλα αυτά μέχρι τώρα δεν υπάρχει κάποια διευκρινιστική εγκύκλιος ή και απόφαση για το συγκεκριμένο ζήτημα.

Τα παραπάνω αιτήματα η ΠΟΣΕΕΠΕΑ τα έχει επισημάνει σε ξεχωριστά έγγραφα στα: α) αρ.πρ.116/05-09-2019, β) αρ.πρ.115/29-08-2019, γ) αρ.πρ.114/23-08-2019, δ) αρ.πρ.113/23-09-2019,ε) αρ.πρ.108/26-07-2019, στ) αρ.πρ. 107/24-07-2019, ζ) αρ. πρ. 103/15-07-2019 και δεν έχουμε λάβει μέχρι τώρα καμία επίσημη απάντηση από την πλευρά σας.

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη θετική σας

 ανταπόκριση στο αίτημά μας




Παραρτήματα



Παράρτημα 1.
ΑΘΗΝΑ, 05/09/2019
Αρ. Πρωτ.:116



Αξιότιμες,
κυρία Υπουργέ,
κυρία Υφυπουργέ,

ενημερωθήκαμε για τις μείωση των πιστώσεων και  θεωρούμε ότι οι μειωμένες θέσεις ΕΕΠ-ΕΒΠ  είναι ένδειξη υποτίμησης των κλάδων ΕΕΠ-ΕΒΠ και έλλειψη σεβασμού απέναντι στις ωφελούμενες οικογένειες και τα παιδιά.

Ζητάμε την άμεση απόδοση του 25% ων πιστώσεων που κρατήθηκαν χωρίς καμία αιτιολογία από την πολιτική ηγεσία.

Απαιτούμε την πλήρωση των θέσεων ΕΕΠ-ΕΒΠ σε σχέση με τα νέα οργανικά και λειτουργικά κενά προκειμένου να στελεχωθούν επαρκώς οι μονάδες ΣΜΕΑΕ και οι μαθητές και οι οικογένειές τους να έχουν την ολιστική υποστήριξη που τους αξίζει!!

Απαιτούμε άμεση απάντηση του Υπουργείου σχετικά με τη διάθεση περισσότερων πιστώσεων κατανεμημένες δίκαια σε όλους τους κλάδους.
Δε θα δεχτούμε άλλη αδικία για κανέναν από τους κλάδους μας!!

Καλούμε τους διευθυντές της Γενικής και της Ειδικής εκπαίδευσης, τις εκπαιδευτικές ενώσεις, τους γονείς και το αναπηρικό κίνημα να συστρατευθούν ώστε να διεκδικήσουμε από κοινού την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων και την προσφορά ισότιμων ευκαιριών σε όλους τους μαθητές και τις οικογένειες .

Η ΠΟΣΕΕΠΕΑ είναι και θα είναι αρωγός των μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ και των θεμάτων που αφορούν την πλήρη στελέχωση των σχολείων και δομών, την ολιστική κάλυψη των πάγιων και διαρκών αναγκών και την προώθηση της ολιστικής ενίσχυσης της Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης με υποστηρικτικές υπηρεσίες των κλάδων ΕΕΠ- ΕΒΠ καθώς και τη βελτίωση  εν γένει της σχολικής κοινότητας. 



Παράρτημα 2.

ΑΘΗΝΑ, 29/08/2019
                                                                                                Αρ. Πρωτ.: 115

ΘΕΜΑ: «Επίσημο έγγραφο διαμαρτυρίας της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. απέναντι στο διαφαινόμενο αποκλεισμό ΚΕΣΥ - ΕΔΕΑΥ από τις προσλήψεις των αναπληρωτών καθώς και  για τα αναπάντητα ερωτήματα της Ομοσπονδίας προς την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας».

 Η  Ομοσπονδία, οι Περιφερειακοί Σύλλογοι Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού παρακολουθούν τις εξελίξεις της διαδικασίας των προσλήψεων από το Υπουργείο Παιδείας και αναμένουν απαντήσεις στα ερωτήματα που αφορούν τις προσλήψεις των ΕΕΠ- ΕΒΠ σε σχολεία και ΚΕΣΥ.
Μέχρι και σήμερα, η ΠΟΣΕΕΠΕΑ δεν έχει λάβει καμία επίσημη απάντηση για την υπογραφή του προγράμματος ΚΕΣΥ ΕΔΕΑΥ και τη διάθεση των πιστώσεων σε θέσεις ΕΕΠ από αυτό.
Το Πρόγραμμα ΕΣΠΑ: «Υποστήριξη μεταρρύθμισης νέων δομών – Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ)» το οποίο αφορά στη στελέχωση των ΚΕΣΥ και ΕΔΕΑΥ, δεν συμπεριλαμβάνεται  στην απόφαση του ΥΠΑΙΘ (Αρ. Πρωτ.4227/28-8-2019) για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών ΕΕΠ και ΕΒΠ. 

Παρά τη διαφαινόμενη θέληση του Υπουργείου για την κάλυψη όλων των προγραμμάτων με διάθεση πιστώσεων, ο σκοπός της νυν Πολιτικής Ηγεσίας να αναζητήσει άλλο πρόγραμμα ΕΣΠΑ για να  δώσει προσλήψεις σε ΚΕΣΥ – ΕΔΕΑΥ, επειδή δεν επιθυμεί μακρόχρονη δέσμευση προβληματίζει έντονα  διατήρησης των υφιστάμενων Δομών. 
Να επισημάνουμε ότι θέσεις για το συγκεκριμένο πρόγραμμα δίνονταν τα προηγούμενα χρόνια από την αρχή της σχολικής χρονιάς και συνήθως πολλοί συνάδελφοι με εμπειρία χρόνων δήλωναν θέσεις ΚΕΣΥ. Να τονιστεί πως για  υπογράφουν και να δοθούν πιστώσεις χρειάζεται  αρκετός χρόνος, οπότε υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να μη δοθούν  οι πιστώσεις ΚΕΣΥ- ΕΔΕΑΥ στην α’ φάση.

Αποτελεί καίριας σημασίας η άμεση στελέχωση των ΚΕΣΥ
, αλλιώς θα υπάρξει σοβαρό πρόβλημα ως προς την κάλυψη του πλήθους  αιτημάτων οικογενειών και σχολείων, καθώς οι εναπομείναντες μόνιμοι υπάλληλοι ΕΕΠ είναι ελάχιστοι και  από την καλοκαιρινή λειτουργία των ΚΕΣΥ έχουν  συσσωρευθεί ήδη πολλές αιτήσεις. Με την επικείμενη καθυστέρηση των τοποθετήσεων προβλέπονται έντονες συνέπειες στους μαθητές που έχουν άμεση ανάγκη στήριξης και θα μείνουν ακάλυπτοι Ήδη, σε πολλά ΚΕΣΥ, οι λίστες των αιτημάτων κορμού ξεπερνούν τους δώδεκα μήνες αναμονής.
Επιπλέον, οι ΕΔΕΑΥ υποστηρίζουν τις σχολικές μονάδες και τις οικογένειες των μαθητών και  επιλύουν προβλήματα, όπως  δυσλειτουργία οικογενειακού περιβάλλοντος, παραβατικότητα, σχολικό εκφοβισμό, σχολική διαρροή, ψυχικές διαταραχές. κ.α., τα οποία χρήζουν συστηματικής και άμεσης υποστήριξης και κατεύθυνσης από ειδικούς μέσα στη Σχολική Μονάδα και συμβάλλουν στην εύρυθμη λειτουργία. Η υπηρεσία της ΕΔΕΑΥ σχεδιάζει την παρέμβαση, συντονίζει και συνεργάζεται με όλο το επιτελείο του εκπαιδευτικού πλαισίου, καθώς και με Εξωτερικές υπηρεσίες (π.χ. ΚΕΣΥ),  παρακολουθώντας  την κάθε περίπτωση κι  εξέλιξη των  περιπτώσεων που ωφελεί. Επομένως η διατήρηση και ενίσχυση της ΕΔΕΑΥ με όλες τις ειδικότητες αποτελεί υπέρτατη αναγκαιότητα.

Σε προγραμματικές δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας κας Ν. Κεραμέως στη Βουλή, διαφαίνεται  πρόθεση από τη νέα κυβέρνηση για «σταδιακή κατάργηση των υποστηρικτικών δομών».  Συγκεκριμένα η Υπουργός ανέφερε: «…αναδιοργανώνουμε τις δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, με γνώμονα δομές πιο κοντά στις σχολικές μονάδες, με σταδιακή κατάργηση των υφιστάμενων, υδροκέφαλων και συγκεντρωτικών δομών» (Προγραμματικές δηλώσεις Υπουργού ΥΠΑΙΘ Ν. Κεραμέως).  
Συνυπολογίζοντας τις ενέργειες και τις δηλώσεις, η ανησυχία  περί πιθανού σχεδιασμού σταδιακής συρρίκνωσης του θεσμού των ΚΕΣΥ και ΕΔΕΑΥ φαντάζει ρεαλιστική. Ως προς τις συγκεκριμένες δηλώσεις, ζητάμε από την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ  επίσημη τοποθέτηση που θα παρουσιάζει καθαρά την στοχοθεσία της κυβέρνησης ως προς την αναδιοργάνωση των δομών.

Η ΠΟΣΕΕΠΕΑ απαιτεί από το Υπουργείο να δοθούν άμεσες απαντήσεις ως προς τα  παρακάτω:
1.    Πιστώσεις και τοποθετήσεις σε ΚΕΣΥ και ΕΔΕΑΥ.
2.    Πιστώσεις και τοποθετήσεις ψυχολόγων στα ΕΠΑΛ.
3.    Πανελλαδικό σύνολο πιστώσεων ΕΕΠ-ΕΒΠ ανά ειδικότητα και πρόγραμμα ΕΣΠΑ.
4.    Διευκρινήσεις ως προς τη διάθεση των ΕΒΠ στη Γενική Εκπαίδευση – τοποθέτηση ανά μαθητή ή ανά σχολική μονάδα.
5.    Πορεία του αιτήματος της ΠΟΣΕΕΠΕΑ σχετικά με τη κάλυψη των πιστώσεων που προορίζονταν για διορισμούς.

Αν δεν υπάρξει άμεση λύση των προβλημάτων η ΠΟΣΕΕΠΕΑ καλεί τα μέλη τηςτις εκπαιδευτικές ενώσεις και το γονεϊκό και αναπηρικό κίνημα να είναι σε εγρήγορση για κινητοποιήσεις!!




Παράρτημα 3

                                                            ΑΘΗΝΑ, 23/08/2019
                                                                                                          Αρ. Πρωτ. 114

ΘΕΜΑ: «Επίσημο έγγραφο αίτημα της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. για γνωστοποίηση των λειτουργικών αναγκών των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και Κ.Ε.Σ.Υ. για τη διενέργεια των αποσπάσεων των μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. για το σχολικό έτος 2019-20»

Σας γνωρίζουμε ότι η Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ως δευτεροβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο του Ε.Ε.Π. και του Ε.Β.Π., καλύπτει συνδικαλιστικά το Ε.Ε.Π. και το Ε.Β.Π. που υπηρετεί με μόνιμο διορισμό ή ως αναπληρωτές στην Ειδική και Γενική Εκπαίδευση καθώς και στα Κ.Ε.Σ.Υ..
Με το παρόν αίτημα και προκειμένου να ενημερωθούμε επίσημα από σας, παρακαλούμε όπως μας αποστείλετε εντός των νόμιμων προθεσμιών και εγγράφως τις λειτουργικές ανάγκες των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και Κ.Ε.Σ.Υ. κατά κλάδο για τη διενέργεια των αποσπάσεων των μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. για το σχολικό έτος 2019-20, όπως αυτές σας αποστάλθηκαν από τις Π.Δ.Ε. σύμφωνα με την υπ. Αριθμ. Πρωτ.: 125608/Ε4/6-8-2019 εγκύκλιο του Αυτοτελούς Τμήματος Ε.Ε.Π. Ε.Β.Π. του ΥΠΑΙΘ.
            Επιπλέον, θα επιθυμούσαμε στο πίνακα που θα μας αποστείλετε να περιλαμβάνονται και τα εναπομείναντα οργανικά κενά μετά τις μεταθέσεις.

Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε πληροφορία και διευκρίνιση είτε τηλεφωνικά είτε ηλεκτρονικά.





Παράρτημα 4

ΑΘΗΝΑ, 23/08/2019
                                                                                  Αρ. Πρωτ.:113


ΘΕΜΑ: «Επιστολή της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. για τη διαδικασία πρόσληψης και την απόδοση του αριθμού των πιστώσεων αναπληρωτών ΕΕΠ-ΕΒΠ 2019-2020»
  

Αξιότιμες,
κυρία Υπουργέ,
κυρία Υφυπουργέ,
Το Δ.Σ. της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. (Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής) ζητά να υπάρξουν διευκρινήσεις καθώς και τη διευθέτηση θεμάτων των ΕΕΠ-ΕΒΠ που ανακύπτουν από ασαφή σημεία του χρονοδιαγράμματος των προσλήψεων, της μη γνωστοποίησης των διαθέσιμων πιστώσεων ανά ΠΔΕ, καθώς και τη μη γνωστοποίηση αποτελεσμάτων σχετικά με τη διεκπεραίωση του Προγράμματος ΕΣΠΑ των ΚΕΣΥ – ΕΔΕΑΥ για το σχολικό έτος 2019-2020.

Αναλυτικότερα τα ζητούμενα που επισυνάπτουμε είναι τα εξής:

1.  Υποβολή περιοχών προτίμησης για τα μέλη ΕΕΠ – ΕΒΠ στις κατά τόπους Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης:
Όπως είναι γνωστό, ο τρόπος προσλήψεων των μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ, διαφέρει ως προς τη διαδικασία διανομής των πιστώσεων από τους εκπαιδευτικούς. Για να διαμοιραστούν οι πιστώσεις πρέπει να συνεδριάσει το κάθε ΠΥΣΕΕΠ των ΠΔΕ με βάση τα λειτουργικά κενά. Ειδικότερα, στην περίπτωση των Ειδικών σχολείων και των ΚΕΣΥ, η διαβίβαση δινόταν στο ΥΠΑΙΘ συγκεντρωτικά για όλες τις ειδικότητες ΕΕΠ-ΕΒΠ με αποτέλεσμα να συντελείται σημαντική καθυστέρηση στις τοποθετήσεις.
Είναι σκόπιμο να διευκρινιστεί ότι τα προηγούμενα χρόνια η διαδικασία δηλώσεων περιοχών για τους ΕΕΠ-ΕΒΠ  γινόταν κατά την υποβολή των αιτήσεων πρόσληψης, συνήθως δια ζώσης σε κάθε ΠΔΕ, ενώ οι εκπαιδευτικοί δήλωναν ηλεκτρονικά μέσω ΟΠΣΥΔ. Στην παρούσα φάση, όπως προκύπτει κι από τα παραπάνω, τα χρονικά περιθώρια για την οικεία διαδικασία είναι στενά. Για τη διευκόλυνση και την επιτάχυνση της διαδικασίας, των ΕΕΠ-ΕΒΠ (υπάρχουν συνάδελφοι στην επαρχία που θα πρέπει να μετακινηθούν σε άλλα νησιά ή περιοχές και να επιβαρυνθούν οικονομικά για να  καταθέσουν τις δηλώσεις αυτοπροσώπως) και των υπαλλήλων των ΠΔΕ, στηρίζουμε την πρόταση των αιρετών ΚΥΣΕΕΠ, δηλαδή να προβλεφθεί η δημιουργία μίας ηλεκτρονικής φόρμας από κάθε ΠΔΕ για ηλεκτρονική υποβολή αίτησης- δήλωσης διευθύνσεων στις ΠΔΕ. Ζητούμε τη συμβολή σας για την επιβολή συγκεκριμένης και ενιαίας διαδικασίας σε όλες τις ΠΔΕ.

2.  Ανακοίνωση του αριθμού των πιστώσεων ανά πρόγραμμα κι ανά ειδικότητα όπως θα δοθεί στην α φάση για τις προσλήψεις ΕΕΠ- ΕΒΠ:
Επισημαίνουμε ως πολύ σημαντικό την άμεση απόδοση των αριθμών των πιστώσεων ανά Περιφέρεια και ανά Πρόγραμμα της α φάσης για να ξεκινήσει ομαλά η διαδικασία όταν θα γνωρίζουμε τα λειτουργικά κενά (3/9). Αίτημα των συναδέλφων και της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. είναι να βγουν όλες οι πιστώσεις όλων των προγραμμάτων μαζί, ώστε οι συνάδελφοι να έχουν μια όσο το δυνατόν πιο δίκαιη αντιμετώπιση ως προς την επιλογή των δομών που επιθυμούν να εργαστούν.
Επίσης, είναι καίριας σημασίας η διεκπεραίωση του Προγράμματος ΕΣΠΑ των ΚΕΣΥ – ΕΔΕΑΥ καθώς αποτελεί τον πυλώνα κάλυψης νευραλγικών θέσεων ειδικοτήτων ΕΕΠ.


3.  Κάλυψη λειτουργικών κενών ΕΕΠ ΕΒΠ:
Σε σχέση με τα λειτουργικά κενά που ζητούνται, είναι σημαντικό να τονιστεί πως κατά καιρούς έχουν παρατηρηθεί παραλείψεις λειτουργικών κενών στις ειδικότητες ΕΕΠ-ΕΒΠ. Πιο συγκεκριμένα, πολλάκις έχουν παραλειφθεί στα ΣΜΕΑΕ και ΚΕΣΥ απαραίτητες ειδικότητες ώστε να τηρηθεί μία φαινομενική λογική αριθμητική αναλογία ή έχει δοθεί μειωμένος αριθμός ειδικοτήτων σε σύγκριση με το μαθητικό πληθυσμό που φοιτά (π.χ. αναλογία ενός από κάθε ειδικότητα σε ΣΜΕΑΕ με δυναμικό πάνω από 60 μαθητές). Επιπλέον είναι δυνατό να μην έχουν συμπεριληφθεί οι νέες οργανικές θέσεις στα απεσταλμένα λειτουργικά κενά, επομένως κρίνεται απαραίτητη η εμπλοκή και η συμπερίληψη των νέων οργανικών θέσεων για όλες τις ΣΜΕΑΕ και τα ΚΕΣΥ μαζί με την εγκύκλιο.   Είναι σημαντικό να ασκηθεί πίεση από το Υπουργείο  για να υπάρξει μεταξύ ΠΔΕ και ΠΥΣΕΕΠ μία επιβεβλημένη συνεργασία πριν την οριστικοποίηση των κενών που θα λαμβάνει επίσημα το Υπουργείο.
Να επισημάνουμε ότι βάσει του νόμου, όλες οι υποστηρικτικές ειδικότητες είναι αναγκαίες και θα πρέπει να υπάρχει συστημικός έλεγχος σε επίπεδο διευθύνσεων και Υπουργείου όταν εξαιρούνται κάποιες από αυτές.
Η Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ζητά και διεκδικεί ορθολογική κατανομή των πιστώσεων μεταξύ των ειδικοτήτων, προκειμένου να στελεχωθούν επαρκώς τόσο οι Σ.Μ.Ε.Α.Ε. όσο και τα Κ.Ε.Σ.Υ. και οι Ε.Δ.Ε.Α.Υ., ώστε να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες της σχολικής κοινότητας, των μαθητών και των οικογενειών τους. Η πρόταση αφορά στο ότι θα πρέπει να υπάρχει αριθμητική αναλογία μαθητών και μελών ΕΕΠ ΕΒΠ ανά σχολική μονάδα και ΚΕΣΥ και να καλύπτονται όλες οι ειδικότητες που προσφέρουν υποστηρικτικό έργο.
Επιπροσθέτως, θα θέλαμε να σας υποβάλουμε  τα παρακάτω αναπάντητα ζητήματα- ερωτήματα τα οποία προκύπτουν από τη δια ζώσης συνάντηση με την Υφυπουργό, καθώς κι από τα υπομνήματα της Ομοσπονδίας προς το Υπουργείο:
α. Απορριφθέντες σχολικού έτους 2018-2019:
Στο υπόμνημα που παραδώσαμε στην Υφυπουργό κατά τη δια ζώσης συνάντηση, προτείναμε μία τροπολογία που θα βοηθούσε στην ένταξη των απορριφθέντων του σχολικού έτους 2018-2019. Επίσης σε επόμενο υπόμνημα υπήρξε εκτενή αναφορά και ανάλυση του ζητήματος των απορριφθέντων. Στο χρονοδιάγραμμα που εξέδωσε το Υπουργείο αναφέρεται η χρήση των επικαιροποιημένων πινάκων 2018-2019, αλλά δεν υπάρχει αναφορά στους απορριφθέντες σχολικού έτους 2018-19. Υπάρχει κάποια πρόβλεψη για τους συγκεκριμένους συναδέλφους;
β. Χρονοδιάγραμμα των μονίμων διορισμών στην Ειδική Αγωγή:
Εκδόθηκε το χρονοδιάγραμμα των προσλήψεων των αναπληρωτών στην Ειδική Αγωγή, όμως δεν υπάρχουν πληροφορίες ως προς το χρονοδιάγραμμα των μόνιμων διορισμών στην Ειδική Αγωγή. Αιτούμαστε ως Ομοσπονδία τη γνωστοποίηση των ενεργειών για τους μόνιμους διορισμούς.
γ. Κατανομή των μονίμων θέσεων:
Καίριας σημασίας αποτελεί η κατανομή των μόνιμων θέσεων μεταξύ της Α/βάθμιας, της  Β/βάθμιας και των ΕΕΠ-ΕΒΠ ώστε να προχωρήσει και η εσωτερική κατανομή μεταξύ των ειδικοτήτων. Αιτούμαστε τη γνωστοποίηση των  στοιχείων καθώς και την κατανομή στην οποία τυχόν οδηγήστε να καταλήξετε.
δ. Πλήρωση  οργανικών θέσεων Ε.Ε.Π. στα ΚΕΣΥ μέσω των μόνιμων διορισμών
Δεν έχει απαντηθεί ακόμα το αίτημά μας σύμφωνα με την υπ. Αριθμ. Πρωτ. 107/24/7/2019 επιστολή της ΠΟΣΕΕΠΕΑ για το αν συνεχίζει να ισχύει το άρθρο 23 του νόμου 3699/2008 κατά το οποίο προβλέπεται ότι οι διορισμοί σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ γίνονται στις εναπομένουσες κενές οργανικές θέσεις, όπως  ομοίως προβλέπεται και στο άρθρο 62 του νόμου 4589/2019 ή αν ισχύει ο ν. 4547/2018 2018 - άρθρου 9 περί στελέχωσης των ΚΕΣΥ κατά τον οποίο δυστυχώς δεν έχει προβλεφθεί η πλήρωση θέσεων από διορισμό, παρά το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος νόμος ιδρύει νέα ΚΕΣΥ και συστήνει νέες θέσεις ανά κλάδο.





Αθήνα, 26/07/2019
                                                                                           Αρ. Πρωτ.:108


Θέμα: «Υπόμνημα για επανεξέταση του νόμου 4589/2019 περί συστήματος διορισμών στη  βάση της διαφοροποίησης της διαδικασίας για τις τοποθετήσεις Αναπληρωτών και υποβολή προτάσεων σχετικά με τα θέματα ΕΕΠ-ΕΒΠ».

Βάση του αιτήματος που σας καταθέσαμε την  15η  Ιουλίου 2019 με αρ. πρ. 103  θα θέλαμε να σας εκθέσουμε τις προτάσεις και τις θέσεις της Ομοσπονδίας με τη σειρά των ζητημάτων που έχουμε θέσει:
1. Ζήτημα δικαίας και ισόποσης  κατανομής των 4.500 θέσεων μεταξύ εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας/ Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Αυτοτελούς Τμήματος ΕΕΠ- ΕΒΠ του Υπουργείου:
-          Τα οργανικά κενά σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΣΥ είναι: 1.733
-          Οι μόνιμοι ΕΕΠ-  ΕΒΠ που υπηρετούν είναι: 713
-          Το σύνολο προσληφθέντων αναπληρωτών ΕΕΠ-ΕΒΠ κατά το έτος 2018 -19 είναι: 4. 778
-          Το σύνολο προσληφθέντων αναπληρωτών ΕΕΠ- ΕΒΠ κατά το έτος 2017 – 18 είναι: 3.579
Σημαντικές παρατηρήσεις:
o   Οι λειτουργικές ανάγκες ανά Περιφέρεια είναι σαφώς μεγαλύτερες από την κάλυψη των θέσεων των αναπληρωτών σύμφωνα με τα αιτήματα των διευθυντών των σχολικών μονάδων Ειδικής Εκπαίδευσης.
o   Οι τελευταίοι ελάχιστοι διορισμοί (κάτω από 100) για τους κλάδους ΕΕΠ ΕΒΠ έγιναν το 2010 από διαγωνισμό του 2005.
·         Σεβόμενοι τη δίκαια κατανομή των 4.500 θέσεων μεταξύ εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας/ Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού δε ζητάμε να καλυφθούν όλες οι κενές οργανικές θέσεις και δεχόμαστε ότι μπορούμε να πάρουμε το χαμηλότερο αριθμό σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιαςΖητάμε 1.324 μόνιμους διορισμούς Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π που αντιστοιχεί στο 29,42% του συνόλου των 4.500 μόνιμων διορισμών,  σύμφωνα και με την πρόταση του αιρετού του ΚΥΣΕΕΠ Β. Βούγια για την κατανομή.  Δε μπορούμε, ωστόσο να δεχθούμε την κατάργησή μας με  λιγότερες από 1300 θέσεις για τα μέλη μας και ζητάμε από το Υπουργείο να υπάρχει δέσμευση ως προς αυτό.  Είναι ανάγκη να γίνει άμεσα και με δίκαιο τρόπο βάσει των προσλήψεων των τελευταίων ετών και της κάλυψης οργανικών θέσεων Πανελλαδικά.
2.   Ζήτημα τροπολογίας του  άρθρου 9 του Ν. 4547/12-6-2018,   σχετικά με την  κάλυψη των θέσεων του Ε.Ε.Π. στα ΚΕΣΥ
Αιτούμαστε να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για την κάλυψη θέσεων στα ΚΕΔΔΥ μέσω τροπολογίας του  άρθρου 9 του Ν. 4547/12-6-2018, δηλαδή η  κάλυψη των θέσεων του Ε.Ε.Π. στα ΚΕΣΥ να γίνεται  κατά περίπτωση, με μετάθεση, απόσπαση ή διάθεση, ή και διορισμό (να προστεθεί η συγκεκριμένη λέξη όπως ισχύει στο Άρθρο 23 παρ. 1 του Ν. 3699/2008) ύστερα από αίτησή τους, εφόσον έχουν συμπληρώσει διδακτική υπηρεσία επτά (7) τουλάχιστον ετών, από τα οποία τρία (3) τουλάχιστον έτη σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή Κ.Ε.Σ.Υ.. Για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των Κ.Ε.Σ.Υ., που δεν καλύπτονται σύμφωνα με την παρούσα παράγραφο, προσλαμβάνονται προσωρινοί αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ή μέλη του Ε.Ε.Π.
3.   Ζήτημα τοποθετήσεων αναπληρωτών από το Σεπτέμβριο
Αιτούμαστε να ανακοινωθεί σαφές χρονοδιάγραμμα της διαδικασίας μέχρι την κύρωση των τελικών πινάκων προκειμένου να επιτευχθούν οι διορισμοί εντός του 2019.
Σε περίπτωση που παραταθούν οι πίνακες του 2018 -19 
o   Προτείνουμε την κατάθεση της κάτωθι τροπολογίας.
Προτεινόμενη διάταξη:
Η παρ. 1β του άρθρου 66 του ν. 4589/2019 αντικαθίσταται ως εξής:
«Η ισχύς των πινάκων κατάταξης υποψήφιων αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών της γενικής εκπαίδευσης και της Ε.Α.Ε., μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. που ισχύουν κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου παρατείνεται έως και την έκδοση των τελικών αξιολογικών πινάκων, εφόσον έως τις 23.8.2019 δεν έχουν εκδοθεί οι πίνακες αυτοί.
Στους εν λόγω πίνακες συμπεριλαμβάνονται και όσοι υποψήφιοι υπέβαλαν αίτηση πρόσληψης βάσει της υπουργικής απόφασης με αριθμ. 56267/Ε4/5.4.2018 (Β’ 1284) και, αν και πληρούσαν όλα τα ουσιαστικά κριτήρια, δεν συμπεριλήφθηκαν στους πίνακες κατάταξης για τυπικούς λόγους (μη συμπλήρωση των τετραγωνιδίων της υπεύθυνης δήλωσης, μη προσκόμιση δικαιολογητικών). Η κατάταξη των εν λόγω υποψηφίων κατά ειδικότητα στους πίνακες θα πραγματοποιηθεί αποκλειστικά βάσει των μοριοδοτούμενων ουσιαστικών κριτηρίων (ακαδημαϊκά κριτήρια, προϋπηρεσία, κλπ.) και των προσκομισθέντων δικαιολογητικών. Τα λοιπά μη προσκομισθέντα δικαιολογητικά που αναφέρονται στην υπεύθυνη δήλωση (ποινικό μητρώο και πιστοποιητικό στρατολογίας) θα υποβληθούν από τους υποψηφίους με τα λοιπά δικαιολογητικά (ιατρικές βεβαιώσεις) κατά την ανάληψη υπηρεσίας.
Για την παράταση της χρονικής ισχύος των πινάκων και την συμπερίληψη σε αυτούς των αποκλεισθέντων για τυπικούς λόγους υποψηφίων εκδίδεται διαπιστωτική απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Οι υποψήφιοι που περιλαμβάνονται στους πίνακες κατάταξης των οποίων η ισχύς παρατείνεται σύμφωνα με τα προηγούμενα εδάφια, προσλαμβάνονται ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου, η οποία μπορεί να διαρκεί έως τη λήξη του διδακτικού έτους 2019-2020».
4.Διασφάλιση των πιστώσεων για τους αναπληρωτές στα επίπεδα της περσινής σχολικής χρονιάς
Για τον άξονα αυτό αιτούμαστε τα εξής:
-          Να παρθεί μέρος από τους προϋπολογισθέντες πόρους και να δοθούν οι αναγκαίες πιστώσεις προκειμένου να καλυφθούν οι θέσεις αναπληρωτών, οι οποίες θα δίνονταν στους μόνιμους διορισμούς.
-          Να διευθετηθεί η σημαντική καθυστέρηση της υπογραφής των πιστώσεων των προγραμμάτων ΕΣΠΑ για τα ΚΕΣΥ από το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης.
-          Να δοθεί χρηματοδότηση από το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων καθώς εάν αυτό δεν πραγματοποιηθεί θα δημιουργηθούν τεράστια προβλήματα στις δομές.

5. Επανεξέταση του νόμου 4589/2019 περί συστήματος διορισμών στη βάση της διαφοροποίησης της διαδικασίας για τις τοποθετήσεις Αναπληρωτών.
Έχουμε υποβάλει στον απερχόμενο υπουργό τη σοβαρή μας αντίθεση για το «κλείδωμα» των αξιολογικών πινάκων κατάταξης για 3 έτη όσον αφορά τους αναπληρωτές, καθώς και το  κυρίαρχο αίτημα για τη μη μεταφορά της εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας από κλάδο σε άλλο κλάδο. Αξίζει να σημειωθεί ότι λίγες ημέρες πριν από τις εκλογές ανακοινώθηκε η 4η τροποποιητική απόφαση για τη συνάφεια των μεταπτυχιακών σχολικής ψυχολογίας η οποία απέχει από το πνεύμα του νόμου και το περιεχόμενο της προγενέστερης απόφασης του Σ.τ.Ε.
Το κλείδωμα της τριετίας για τους αναπληρωτές είναι μια ρύθμιση που δημιουργεί τεράστιων διαστάσεων στρεβλώσεις κι είναι ενάντια στην προώθηση της αρχής της ίσης μεταχείρισης των εργαζομένων, καθώς αποκλείει από τη διαδικασία συμμετοχής στις  προκηρύξεις του Υπουργείου Παιδείας μεγάλες ομάδες αυτών. Αποτέλεσμα, η μερική τους αποστέρηση ως προς το δικαίωμα στην εργασία. Η μεγαλύτερη ομάδα που πλήττεται με μόνο κριτήριο την ημερομηνία περάτωσης των σπουδών της είναι οι δεκάδες χιλιάδες απόφοιτοι που θα λάβουν πτυχίο μέσα στην επόμενη τριετία.  Έκτος αυτών από την διαδικασία αποκλείονται όλοι εκείνοι που για τον οποιοδήποτε λόγο δεν συμμετείχαν στην προκήρυξη ή ήταν απορριπτέοι.
Κατανοούμε ότι το κλείδωμα των πινάκων εξυπηρετεί δημοσιονομικά μέτρα, αλλά το δημοσιονομικά αμελητέο όφελος της συγκεκριμένης ρύθμισης δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να δικαιολογεί τα τεράστια προβλήματα που δημιουργεί.
Στηριζόμενοι στην αρχή της ισότητας και της απαγόρευσης της διακριτής μεταχείρισης, η οποία αναγνωρίζεται σε όλα τα διεθνή κείμενα προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, όπως λόγου χάρη στο άρθρο 14 της ΕΣΔΑ  και στο άρθρο 2 παρ.2 του Διεθνούς Συμφώνου των Ηνωμένων Εθνών για τα οικονομικά, κοινωνικά και πολιτιστικά δικαιώματα ( ν. 1532/1985), αιτούμαστε τη μη εφαρμογή του κλειδώματος των πινάκων για την πρόσληψη των αναπληρωτών και δεχόμαστε την εφαρμογή μόνο για το διορισμό του μόνιμου προσωπικού.
Τέλος, παρότι είμαστε αντίθετοι στο αέναο κυνήγι προσόντων, δεν μπορούμε να μην επισημάνουμε την αντίφαση αυτού του συστήματος μοριοδότησης που από την μία μεριά ζητάει και κινητοποιεί τους υποψηφίους προς την κατεύθυνση  απόκτησης τους, ενώ παράλληλα αυτοαναιρείται αποκλείοντας τους από το να τα χρησιμοποιήσουν εφόσον τα λάβουν, για τρία ολόκληρα έτη.
Όσον αφορά τη μεταφορά της εκπαιδευτικής  προϋπηρεσίας από κλάδο σε άλλο κλάδο πρέπει να κατανοηθεί ότι το έργο που ασκεί ο κάθε κλάδος είναι τελείως διαφορετικό και σε έναν πρώτο βασικό διαχωρισμό, το έργο του εκπαιδευτικού είναι διδακτικό, ενώ του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού, υποστηρικτικό- συμβουλευτικό. Κρίνεται σημαντικό να τονιστεί πως οι ειδικοί που αποτελούν τη διεπιστημονική ομάδα, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς,  συνίσταται για την καλύτερη αντιμετώπιση θεμάτων της σχολικής κοινότητας,  να λαμβάνουν από κοινού αποφάσεις για τις δράσεις που θα πραγματοποιηθούν σε αυτή, με σκοπό την πρόληψη ή/και την αντιμετώπιση θεμάτων που αφορούν τα άτομα που βρίσκονται μέσα στο σχολικό πλαίσιο. Η κατανόηση και η στοχοθεσία απέναντι στα θέματα της σχολικής κοινότητας λαμβάνουν χώρα, στο επιστημονικό πλαίσιο αναφοράς του κάθε επαγγελματία, το οποίο ανατροφοδοτείται  και επανακαθορίζεται από το πλαίσιο αναφοράς των συναδέλφων  της διεπιστημονικής ομάδας. Σε αυτό το σημείο  είναι σημαντικό να μη διαφεύγει της προσοχής πως καμία ειδικότητα από μόνη της δεν διαθέτει τις γνώσεις και τα μέσα για να βοηθήσει τα μέλη της σχολικής κοινότητας που παρουσιάζουν δυσκολίες. Συνεπώς η προϋπηρεσία σε διαφορετικό αντικείμενο απασχόλησης, δεν προσδίδει προϋπηρεσία σε θέση άλλου κλάδου.
Όλοι οι κλάδοι έχουν σαφή επαγγελματικά δικαιώματα τα οποία καταπατώνται με την προσμέτρηση προϋπηρεσίας από άλλους κλάδους. Επομένως, δεν είναι δυνατό  να προσμετρηθεί η προϋπηρεσία σε διαφορετικό αντικείμενο απασχόλησης για τη θέση άλλου κλάδου.
Είναι εύλογο να συνυπολογίζεται ως συνολική προϋπηρεσία για την επιστημονική και μισθολογική εξέλιξη του εργαζομένου ή για ενδεχόμενη μετάταξή του, αλλά όχι ως μοριοδοτούμενη προϋπηρεσία. Επιπλέον, όταν μεταφέρεται η οποιαδήποτε προϋπηρεσία σε οποιοδήποτε κλάδο της εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής, είναι σαν να παραγκωνίζεται το έργο και οι υπηρεσίες της κάθε ειδικότητας και πολύ περισσότερο η αξία της συσσωρευμένης εμπειρίας στο ίδιο αντικείμενο. Για τους παραπάνω λόγους, θεωρούμε άδικη και αντιεπιστημονική τη μεταφορά προϋπηρεσίας από κλάδο σε κλάδο.
Επιπρόσθετα, πρέπει να επισημάνουμε ότι το προηγούμενο διάστημα η απερχόμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας τροποποίησε επανειλημμένα την απόφασή του για συνάφεια μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών στην ΕΑΕ και στη Σχολική Ψυχολογία (Αριθ. Φύλλο 1217, Απόφαση 54929/Ζ1/8-4-2019), εν εξελίξει μάλιστα της διαδικασίας κατάθεσης αιτήσεων στην προκήρυξη 2ΕΑ/2019, με αποτέλεσμα να διαταράσσεται η ομαλότητα των πινάκων στους ψυχολόγους και  να  έχουν υπάρχουν αρνητικές επιπτώσεις  τόσο στους ψυχολόγους του κύριου όσο και του επικουρικού πίνακα.

6. Προτάσεις αιρετών ΚΥΣΕΕΠ
 - Μετατάξεις ΕΕΠ ΕΒΠ
Σύμφωνα με το άρθρο 64 Μετατάξεις εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. αναφέρεται ότι οι μετατάξεις του παρόντος άρθρου διενεργούνται μετά τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.). Παρ' όλα αυτά μέχρι τώρα δεν υπάρχει κάποια διευκρινιστική εγκύκλιος ή και απόφαση για το συγκεκριμένο ζήτημα.
- Αποσπάσεις ΕΕΠ ΕΒΠ
Α. Θα θέλαμε να ενημερωθούμε ποιος είναι ο προγραμματισμός ενόψει των αποσπάσεων σχετικά με την έκδοση της εγκυκλίου.
Β. Θεωρούμε ότι θα πρέπει  να υπάρξει δημοσίευση του πίνακα λειτουργικών κενών και  κοινοποίηση στους αιρετούς του ΚΥΣΕΕΠ και στη ΠΟΣΕΕΠΕΑ για λόγους διαφάνειας της διαδικασίας
Γ.   Για λόγους ίσης μεταχείρισης των Εκπαιδευτικών , ΕΕΠ ΕΒΠ θα πρέπει να δοθεί και β΄ φάση αποσπάσεων για το ΕΕΠ ΕΒΠ όπως συμβαίνει στους εκπαιδευτικούς μέσα από τη διαδικασία των αιτήσεων όπως προβλέπεται
 - Συνεδριάσεις ΚΥΣΕΕΠ
Να υπάρχει ενημέρωση των μελών του ΚΥΣΕΕΠ από το υπουργείο σχετικά με  τα αιτήματα των μελών δεδομένου ότι  όταν κάποια απορρίπτονται δε γνωρίζουμε τους λόγους γιατί δε φθάνουν προς συζήτηση στο υπηρεσιακό συμβούλιο.
Ευελπιστούμε  ότι θα υπάρχει  συνεργασία μεταξύ αιρετών του ΚΥΣΕΕΠ και του αρμόδιου τμήματος του Υπουργείου και  θα ήταν σημαντική η επίσκεψη της Υφυπουργού κατά την επικείμενη συνεδρίαση της 1ης Αυγούστου 2019.

Διεκδικήσεις της Ομοσπονδίας
Διεκδικούμε:
·                Τη δέσμευσή σας προκειμένου τα ΚΕΣΥ να μπορέσουν να λειτουργούν και να υποστηρίζονται ως θεσμός και ως πρότυπες και απαραίτητες υποστηρικτικές δομές της εκπαίδευσης και να καλυφθούν με όλες τις ειδικότητες που είναι αναγκαίες και προβλέπονται από το ισχύον νομικό πλαίσιο
·                Την αναγκαιότητα  το πρόγραμμα των ΕΔΕΑΥ να εφαρμοστεί πλέον σε όλες τις σχολικές μονάδες και να μη παραμείνει επ’ αόριστον «πιλοτικό».
·                Τη σύσταση οργανικών θέσεων ΕΕΠ- ΕΒΠ στη γενική εκπαίδευση για την υποστήριξη των ευάλωτων κοινωνικά μαθητικών  ομάδων, της λειτουργίας της δίχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης και των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία, των οικογενειών τους και του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας.
·                Να  θεσμοθετηθεί η εκλογή Συντονιστών ΕΕΠ-ΕΒΠ που θα αναλάβουν, στα πλαίσια των ΠΕΚΕΣ – σχολικών συμβούλων,  να συντονίσουν τη σχετική διαδικασία με γνώση και δίκαιο τρόπο για κάθε ειδικότητα, ενώ παράλληλα και κύρια να συμβάλλουν στην εφαρμογή κατάλληλων προγραμμάτων επιμόρφωσης. 
·                Να διευθετηθούν τα ιδιαίτερα θέματα του ΕΒΠ άμεσα δηλαδή: α) να δοθεί η δυνατότητα για παιδαγωγική επιμόρφωση και β) να λυθεί το θέμα της κατάταξης στους κλάδους ΤΕ  («βάση του νόμου 2002).
·                Να καθορίζονται οι λειτουργικές ανάγκες σε ΕΕΠ-ΕΒΠ με τον καθορισμό αριθμητικών κριτηρίων–αναλογίας όλων των ειδικοτήτων ΕΕΠ και ΕΒΠ σύμφωνα με τον αριθμό μαθητών που υποστηρίζουν ώστε να μην παραλείπεται καμία ειδικότητα.




                                                                                                        Αρ. Πρωτ.: 107


ΘΕΜΑ: «Επιστολή της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. για την πλήρωση θέσεων ΕΕΠ στα ΚΕΣΥ μέσω του συστήματος διορισμών»
Αξιότιμη κα. Υφυπουργέ,
Θα θέλαμε να θέσουμε υπόψη σας, με τη μορφή κατεπείγοντος, το εξής σημαντικό ζήτημα το οποίο αφορά στους διορισμούς μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού στις οργανικές θέσεις των ΚΕΣΥ. Διαπιστώνουμε πλήρη αναντιστοιχία μεταξύ του νόμου 4589/2019κατά τον οποίο προβλέπεται ότι οι διορισμοί μόνιμων Ε.Ε.Π. πραγματοποιούνται σε κενές οργανικές θέσεις και του νόμου 4547/2018 - άρθρου 9 περί στελέχωσης των ΚΕΣΥ κατά τον οποίο δυστυχώς δεν έχει προβλεφθεί η πλήρωση θέσεων από διορισμό παρά το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος νόμος ιδρύει νέα ΚΕΣΥ και συστήνει νέες θέσεις ανά κλάδο.
Αυτή η αβλεψία έχει ως άμεση αρνητική συνέπεια να υπάρχει αιωρούμενο το ζήτημα της πλήρωσης των οργανικών θέσεων Ε.Ε.Π. στα ΚΕΣΥ μέσω των μόνιμων διορισμών. Ο αντίκτυπος αυτής για την επόμενη σχολική χρονιά προβλέπεται να οδηγήσει τις δομές σε υποστελέχωση και να δημιουργήσει σοβαρές δυσκολίες στη διαγνωστική, αξιολογική και υποστηρικτική τους λειτουργία σε παιδιά, οικογένειες και σχολεία. Σε αυτό θα θέλαμε να προσθέσουμε το γεγονός,  ότι ακόμη δεν έχει διευκρινιστεί ο αριθμός των πιστώσεων αναπληρωτών για τις προαναφερόμενες υπηρεσίες, ο οποίος εάν δεν είναι πλήρως συμβατός με τις πραγματικές ανάγκες θα πολλαπλασιάσει τον κίνδυνο χιλιάδες οικογένειες να μην μπορέσουν να εξυπηρετηθούν  από έναν αξιόπιστο θεσμό και τα παιδιά τους να βρεθούν σε δυσχερή θέση εάν δεν γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες προς επίλυση αυτού του ζητήματος. 

Θα θέλαμε να σας παρακαλέσουμε να διερευνήσετε το συγκεκριμένο ζητούμενο  ως προς τα εξής:
1.        Από τη στιγμή που δε γίνεται αναφορά στο συγκεκριμένο νόμο για τη στελέχωση των ΚΕΣΥ  από τους διορισμούς,  παρά μόνο από  τους ήδη μονίμους, συνεχίζει να ισχύει το άρθρο 23 του νόμου 3699/2008 κατά το οποίο προβλέπεται ότι οι διορισμοί σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ γίνονται στις εναπομένουσες κενές οργανικές θέσεις, όπως  ομοίως προβλέπεται και στο άρθρο 62 του νόμου 4589/2019;
2.        Αν ισχύει ο συγκεκριμένος περιορισμός του νόμου 4547/2018 για τη στελέχωση των ΚΕΣΥ, θα μπορούσε έστω και την ύστατη στιγμή να διορθωθεί προς όφελος της πλήρωσης θέσεων των ΚΕΣΥ και της ομαλής λειτουργίας τους καθώς και της κάλυψης των οργανικών θέσεων ΕΕΠ και Εκπαιδευτικών (οι οποίοι πλήττονται το ίδιο);

Επιπλέον, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι οι μόνιμοι που υπηρετούν στα ΚΕΣΥ είναι 176 ανά την Ελλάδα, οι κενές οργανικές θέσεις των κλάδων Ε.Ε.Π. στα ΚΕΣΥ ανέρχονται σε 396 και η κάλυψη των λειτουργικών αναγκών από ΕΕΠ  έφτασε κατά το έτος 2017-18 τους 315  και το 2018-19  τους 320 αναπληρωτές ΕΕΠ. Επίσης, οι  περισσότεροι αναπληρωτές ΕΕΠ  εργάζονται στα ΚΕΔΔΥ/ ΚΕΣΥ επί σειρά ετών που αγγίζουν ακόμα και 15 χρόνια.  Οι αναπληρωτές ΕΕΠ  που εργάζονται στα ΚΕΔΔΥ/ ΚΕΣΥ καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες  κι έχουν υψηλά  προσόντα και πολύτιμη εμπειρία.
Τα ΚΔΑΥ/ΚΕΔΔΥ/ ΚΕΣΥ έχουν αποδείξει, και στα 18 χρόνια λειτουργίας τους, τόσο στην εκπαιδευτική, όσο και στην επιστημονική κοινότητα, το υψηλό επίπεδο υπηρεσιών τους και την υποστήριξη τεράστιου όγκου μαθητικού πληθυσμού, οικογενειών και σχολείων με πενιχρά μέσα και εν μέσω συνεχών αλλαγών και ανακατατάξεων.




Παράρτημα 7.

Αθήνα, 15/07/2019
                                                                                                        Αρ. Πρωτ.: 103



Θέμα: Υποβολή επίσημου αιτήματος του Δ.Σ. της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. για συνάντηση με την Υπουργό Παιδείας κα. Κεραμέως και με την Υφυπουργό Παιδείας κα. Ζαχαράκη.

Αξιότιμες,
κυρία Υπουργέ,
κυρία Υφυπουργέ

         Θα θέλαμε να σας εκφράσουμε τα θερμά μας συγχαρητήρια  για την εκλογή σας και τα νέα καθήκοντά σας στο Υπουργείο Παιδείας και να σας ευχηθούμε καλή δύναμη και επιτυχία στο έργο σας, με τη συνέπεια και την υπευθυνότατα που σας διακρίνουν.
         Παρακαλούμε όπως ανταποκριθείτε στο αίτημα μας για μία συνάντηση το συντομότερο δυνατό, ενόψει των σύνθετων και επειγόντων θεμάτων  που έχουν προκύψει στο χώρο της εκπαίδευσης, προκειμένου να σας εκθέσουμε από κοντά τα θέματα που μας απασχολούν και παραμένουν σε εκκρεμότητα.
     Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής εκπροσωπεί: 1) το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Ε.Ε.Π.), το οποίο απαρτίζεται από Ψυχολόγους, Λογοθεραπευτές, Εργοθεραπευτές, Κοινωνικούς Λειτουργούς, Φυσικοθεραπευτές, Σχολικούς Νοσηλευτές, Συμβούλους Επαγγελματικού Προσανατολισμού Τυφλών, Ειδικούς στην Νοηματική Γλώσσα Κωφών, Ειδικούς στη Κινητικότητα τον Προσανατολισμό Τυφλών, Συμβούλους στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό και  2) το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (Ε.Β.Π.), που υπηρετούν με μόνιμο διορισμό, ή σαν αναπληρωτές, στις  Σχολικές Μονάδες Γενικής και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και σε Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) του Υπουργείου Παιδείας.
    Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής έχει αποδείξει με θέσεις, προτάσεις  και με έργα τη στήριξη της στα  θέματα της Ειδικής και Γενικής Εκπαίδευσης για τα μέλη της ΕΕΠ- ΕΒΠ, τα σχολεία, τους μαθητές και τις οικογένειές τους.
     Χαιρετίζουμε την εξαγγελία από την Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου για τις άμεσες ενέργειες, όπως  το άνοιγμα των σχολείων με κατάλληλη στελέχωση και διδακτικό υλικό καθώς και τις 4500 προσλήψεις στην Ειδική Αγωγή, ωστόσο θα θέλαμε να σας θέσουμε υπόψη σας τα εξής:
1.  Ζήτημα δίκαιας και ισόποσης  κατανομής των 4.500 θέσεων μεταξύ εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας/ Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού.   Επισημαίνουμε  τον ελάχιστο αριθμό των μόνιμων υπηρετούντων συναδέρφων Ε.Ε.Π. & Ε.Β.Π. σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και σε Κ.Ε.Σ.Υ. (718 συνολικά) και  την ανάγκη για επαρκή στελέχωση από μόνιμο και σταθερό προσωπικό σε όλες τις δομές του Υπουργείου Παιδείας, διότι τα κενά είναι αναμφισβήτητα πάρα πολλά.
2.  Ζήτημα τοποθετήσεων αναπληρωτών από το Σεπτέμβριο. Ακόμα και σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί η καταχώριση των στοιχείων στο ΟΠΣΥΔ για τα μέλη ΕΕΠ- ΕΒΠ με συνέπεια την καθυστέρηση ανάρτησης προσωρινών πινάκων. Δεδομένου του νέου συστήματος διορισμών και προσλήψεων και της ελλιπούς εικόνας του αριθμού των ενστάσεων που πρόκειται να κατατεθούν στο ΑΣΕΠ έχουμε μεγάλη αγωνία για το αν οι αναπληρωτές ΕΕΠ- ΕΒΠ θα προσληφθούν από τους πίνακες του προηγούμενου έτους ή από τους νέους πίνακες που θα καταρτιστούν. Αναφέρουμε ενδεικτικά ότι ο αριθμός απορριφθέντων του έτους 2018-19 λόγω αστοχιών από πλευράς Υπουργείου και κατά τόπους ΠΔΕ ανέρχεται σε εκατοντάδες, οι οποίοι αν ισχύσουν οι περσινοί πίνακες θα «τιμωρηθούν» για άλλη μια χρονιά.
3.  Διασφάλιση  των πιστώσεων για τους αναπληρωτές στα επίπεδα της περυσινής σχολικής χρονιάς.  Ελπίζουμε ότι  σύντομα θα επιταχυνθούν οι σχετικές ενέργειες από πλευράς Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για ένταξη της Πράξης ΕΣΠΑ, η οποία θα δώσει προσλήψεις εκπαιδευτικών Ε.Α.Ε και Ε.Ε.Π., σε ΚΕΣΥ και ΕΔΕΑΥ και η οποία έχει καθυστερήσει να διευθετηθεί καθώς και  για την εγγραφή της δημόσιας δαπάνης, που αντιστοιχεί στα Προγράμματα αυτά. 
4.  Επανεξέταση του νόμου 4589/2019 περί συστήματος διορισμών στη  βάση της διαφοροποίησης της διαδικασίας για τις τοποθετήσεις Αναπληρωτών. Έχουμε υποβάλει στον απερχόμενο υπουργό τη σοβαρή μας αντίθεση για το «κλείδωμα» των αξιολογικών πινάκων κατάταξης για 3 έτη καθώς και το  κυρίαρχο αίτημα για τη μη μεταφορά της εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας από κλάδο σε άλλο κλάδο. Αξίζει να σημειωθεί ότι λίγες ημέρες πριν από τις εκλογές ανακοινώθηκε η 4η τροποποιητική απόφαση για τις συνάφεια των μεταπτυχιακών σχολικής ψυχολογίας η οποία απέχει από το πνεύμα του νόμου και το περιεχόμενο της προγενέστερης απόφασης του Σ.τ.Ε..
5.  Ζήτημα  '' αυτονομίας ''  των σχολικών μονάδων. Θα θέλαμε να μας διευκρινίσετε τις  θέσεις και προτάσεις ως προς το παραπάνω και συγκεκριμένα για την τυχόν πρόβλεψη σας ως προς το υποστηρικτικό ρόλο του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού.

        Η ΠΟΣΕΕΠΕΑ θα είναι αρωγός στο έργο σας μέσα από γόνιμο και αποτελεσματικό διάλογο  σε θέματα που αφορούν την πλήρη στελέχωση των σχολείων και δομών με σκοπό την κάλυψη των πάγιων και διαρκών αναγκών στην  εκπαίδευση, την ενίσχυση της Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης και  τις υποστηρικτικές υπηρεσίες των κλάδων ΕΕΠ ΕΒΠ και τη βελτίωση  εν γένει της σχολικής κοινότητας, συμπορευόμενοι και με τις άλλες Ομοσπονδίες Εκπαιδευτικών.