Παρασκευή, 10 Σεπτεμβρίου 2010

ΖΩΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ(ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ "ΤΑ ΝΕΑ")

Υπ. Παιδείας: Ιδρύονται Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου 2010 στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ


Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας με σκοπό την άρση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων ανάμεσα στις περιοχές της χώρας θεσπίζει για πρώτη φορά το υπουργείο Παιδείας, με το νομοσχέδιο για τη Δια Βίου μάθηση που ψηφίζεται αύριο στη Βουλή.
Ανάμεσα στις "λοιπές διατάξεις" του νομοσχεδίου, περιλαμβάνονται 8 δράσεις που δεν αφορούν ξεκάθαρα τη δια βίου μάθηση, αλλά -οι περισσότερες- στοχεύουν στην άμβλυνση διαφόρων κοινωνικών ανισοτήτων.
Η σημαντικότερη από αυτές είναι η δημιουργία Ζωνών εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ) στην πρωοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Οι ΖΕΠ αποτελούν καινοτομία στο πλαίσιο του Νέου Σχολείου, με βασικό στόχο την άρση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων, καθώς και τη διευκόλυνση της πρόσβασης και ένταξης στην εκπαίδευση των μαθητών από διαφορετικά κοινωνικά και πολιτισμικά περιβάλλοντα.

Η θέσπιση τους βασίζεται στη λογική της θετικής διάκρισης για να ξεπεράσουν οι μαθητές τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν στην εκπαίδευση για οικονομικούς, κοινωνικούς, πολιτισμικούς λόγους. Περιλαμβάνουν δημιουργία υποστηρικτικών δράσεων για βελτίωση της μαθητικής επίδοσης στις περιοχές όπου υπάρχει εντοπισμένο πρόβλημα, όπως η λειτουργία τάξεων υποδοχής, τμημάτων ενισχυτικής διδασκαλίας, και τμημάτων διδασκαλίας της μητρικής γλώσσας της χώρας προέλευσης των μαθητών.
Με άλλη διάταξη δίδεται προτεραιότητα στην Ειδική Αγωγή. Προβλέπεται πρόγραμμα επιμόρφωσης που ταυτόχρονα θα εξασφαλίζει δεύτερο εκπαιδευτικό μέσα στην τάξη για την υποστήριξη του μαθητή με τις ιδιαίτερες ανάγκες και η λειτουργία των Σχολείων Ειδικής αγωγής και των KΕΔΔΥ τόσο σε σχέση με το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό όσο και με το θέμα της μεταφοράς των μαθητών των ειδικών σχολείων.
Επίσης δημιουργούνται Σχολεία μέσα σε κέντρα απεξάρτησης από ναρκωτικές ουσίες ώστε νέοι και νέες που αντιμετωπίζουν πρόβλημα εξάρτησης να μπορούν, μέσω ειδικών μαθημάτων, να ολοκληρώσουν την εκπαιδευτική διαδικασία που ενδεχομένως διέκοψαν, με σκοπό την ένταξή τους στο κοινωνικό σύνολο και την άρση του κοινωνικού αποκλεισμού.
Με άλλα άρθρα προβλέπεται αναγνώριση προϋπηρεσίας των υπηρετούντων εκπαιδευτικών στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας ισοδύναμη με αυτήν των υπολοίπων σχολείων, μπαίνει τέλος στη "φάμπρικα" που είχε ανοίξει με τα νυχτερινά σχολεία την οποία είχαν δημιουργήσει μη εργαζόμενοι μαθητές που μεταπηδούσαν από την Β τάξη Ημερησίου Λυκείου στην Γ τάξη του εσπερινού και από εκεί στα Πανεπιστήμια στερώντας θέσεις από τους πραγματικούς δικαιούχους της ευεργετικής διάταξης και προβλέπεται χορήγηση πιστοποιητικού Ελληνομάθειας κατόπιν εξετάσεων αλλά χωρίς υποχρέωση παρακολούθησης μαθημάτων για μετανάστες, κα.
Υπάρχει και μια τροπολογία τέλος, που προκαλεί απορίες καθώς προβλέπει τη σύσταση Εθνικού Κέντρου για Τσουνάμι (παλιρροικά κύματα). Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας όμως η λειτουργία του κρίνεται απαραίτητη για την προστασία τόσο του Ελλαδικού χώρου όσο και της ευρύτερης περιοχής, η οποία δεν καλύπτεται από κανένα από τα Παγκόσμια Κέντρα Προειδοποίησης. Το Κέντρο αυτό, που θα λειτουργεί στο Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, αναλάμβάνει το ρόλο ενός «Περιφερειακού Κέντρου Προειδοποίησης για Τσουνάμι» για ολόκληρη την περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου