Τετάρτη 26 Ιουλίου 2017

Έντονοι κοινοί προβληματισμοί μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών για το νέο τρόπο εγγραφών στα ΕΠΑ.Λ.



Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. – ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 12-07-2017
 Αρ. Δ.Τ.: 032

Έντονοι κοινοί προβληματισμοί μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών για το νέο τρόπο εγγραφών στα ΕΠΑ.Λ.


H εκπαιδευτική οικογένεια της δευτεροβάθμιας Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, έχει πλέον “γευτεί” για τα καλά το νέο σύστημα εγγραφών, για την επερχόμενη σχολική χρονιά.
Οι κυριότεροι προβληματισμοί μαθητών, εκπαιδευτικών, γονιών όπως τους βιώσαμε μέσα στα σχολεία μας είναι οι παρακάτω:
  • Γιατί το Υπουργείο παιδείας επέλεξε ένα τόσο ασφυκτικά μικρό διάστημα για τις προεγγραφές – δηλώσεις προτίμησης (μόνο πέντε ημέρες) όταν μάλιστα τις δύο ημέρες από αυτές τα ΕΠΑ.Λ ήταν επιφορτισμένα με τις Πανελλήνιες εξετάσεις;
  • Δεν ήταν αναμενόμενο να καθυστερεί και να “κολλάει” ο εξυπηρετητής (server) της νέας ηλεκτρονικής πλατφόρμας, όταν δέχεται χιλιάδες αιτήσεις σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα, με άμεση συνέπεια την ταλαιπωρία χιλιάδων μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών;
  • Γιατί κάποιοι γονείς να έχουν αγωνία αν θα δοθεί παράταση στις προεγγραφές, για να γράψουν τα παιδιά τους και δεν δινόταν εξ’ αρχής μεγαλύτερο διάστημα προεγγραφών;
  • Γιατί δεν έγιναν μαζί με τις προεγγραφές και οι εγγραφές ώστε οι εργαζόμενοι γονείς που προέγραψαν τα παιδιά τους στο σχολείο, να μην χρειάζεται να πάρουν δυο και τρεις φορές άδεια, σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα από τη δουλειά τους; Αν κάποιος τομέας η τμήμα δεν δημιουργηθεί θα γίνει “μεταφορά” μαθητών σε γειτονικό σχολείο.
  • Γιατί κόπηκαν (άτυπα) δεκαπέντε μέρες άδειας σε εκπαιδευτικούς και διευθυντές σε πολλά σχολεία, αφού πρέπει να απασχολούνται εκπαιδευτικοί μέσα στον Ιούλιο για να καλύψουν τις ανάγκες του νέου συστήματος εγγραφών ενώ βρίσκονται σε άδεια;
  • Αν το παραπάνω είναι ως ένα σημείο ανεκτό, την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου, τι θα μπορούσε να πει κανείς, για το διάστημα 10-17 Ιουλίου;
  • Αφού υπήρχε ήδη η βάση δεδομένων myschool, γιατί δεν αποθηκεύονταν οι προεγγραφές εκεί, ώστε να γλιτώσουν οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί χρόνο και κόπο για να εισάγουν για δεύτερη φορά τα ίδια δεδομένα (η δουλειά τους είναι να διδάσκουν και όχι να κάνουν data entry).
  • Αφού ήθελε το Υπουργείο παιδείας να ορίσει ένα τόσο μικρό διάστημα για τις προεγγραφές (φαινόμενο πρωτοφανές για τα Ελληνικά δεδομένα ίσως και τα παγκόσμια), δεν έπρεπε να οργανώσει και ένα αυστηρό σύστημα ενημέρωσης γονέων; Πολλοί γονείς αποφοίτων μαθητών Γυμνασίου, δεν γνώριζαν για το διάστημα προεγγραφών, λόγω ελλιπούς ενημέρωσης και πολλοί ενημερώθηκαν μετά από πρωτοβουλίες που πήραν εκπαιδευτικοί της τεχνικής εκπαίδευσης.
  • Δεν γνώριζε το Υπουργείο παιδείας, ότι οι απόφοιτοι Γυμνασίων και Λυκείων, βρίσκονται σε σταυροδρόμι κρίσιμων αποφάσεων για το μέλλον τους και το καλοκαίρι είναι μια ιδανική περίοδος για να σκεφθούν καλά τις υποψήφιες επιλογές τους, χωρίς την πίεση των μαθημάτων; Ειδικά το διάστημα μετά το τέλος των εξετάσεων μέσα στον Ιούνιο είναι κατάλληλο για αναζήτηση στοιχείων, σε διάφορους οργανισμούς δημόσιους και ιδιωτικούς όπως τα ΚΕΣΥΠ, αλλά και αλλού.
  • Γιατί οι παραπάνω, τόσο σημαντικές διαδικασίες για τους μαθητές, να πρέπει να γίνουν σε ελάχιστες μέρες, από κάποιους μαθητές;
  • Τώρα που το υπουργείο γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα το δυναμικό του κάθε σχολείου, να προγραμματίσει την λειτουργία της νέας χρονιάς, ώστε να παραμείνει η περίοδος όλων των εγγραφών, μέχρι την έναρξη των μαθημάτων και των μετεγγραφών μέχρι τις αρχές του Οκτώβρη, όπως γινόταν τόσα χρόνια έως και σήμερα; Πόσο ριζικές αλλαγές θα δημιουργήσουν αυτές οι εγγραφές.

Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.