Τετάρτη 24 Μαΐου 2017

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ ΠΟΣΕΕΠΕΑ ΣΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ

 
Αγαπητοί συνάδελφοι,
  
Σας ενημερώνουμε ότι σήμερα Τετάρτη 24-5, η ΠΟΣΕΕΠΕΑ συμμετείχε μετά από επίσημη πρόσκληση στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών  Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων, κατά την οποία συνεχίστηκε η επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπ. Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων "Μέτρα για την Επιτάχυνση του Κυβερνητικού Έργου σε Θέματα Εκπαίδευσης". Κατά τη συνεδρίαση ο πρόεδρος της ΠΟΣΕΕΠΕΑ, Σ. Καρπενησιώτης και ο Αιρετός του ΠΥΣΕΕΠ Αττικής, Δ. Αρβανίτης, είχαν την ευκαιρία να εκθέσουν την άποψη της Ομοσπονδίας επί των διατάξεων του υπό συζήτηση σχεδίου νόμου. 
Η εισήγηση της ΠΟΣΕΕΠΕΑ έχει ως εξής:


ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΟΣΕΕΠΕΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ 
ΕΚΛΟΓΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η ΠΟΣΕΕΠΕΑ αποτελεί δευτεροβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο που, βάσει του Καταστατικού της, εκπροσωπεί το ΕΕΠ και ΕΒΠ που εργάζεται στα ΚΕΔΔΥ και ΣΜΕΑΕ προσχολικής, πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και επαγγελματικής ειδικής εκπαίδευσης Επίσης σε δομές ειδικής εκπαίδευσης σε Γενικά σχολεία, όπως οι ΕΔΕΑΥ, η ατομική στήριξη με συνοδό ΕΒΠ ή με Σχολικό Νοσηλευτή.
Εξυπηρετούμε και υποστηρίζουμε, για την συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία, μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες η/και αναπηρία λόγω αναπτυξιακών, νευρολογικών, κινητικών ή αισθητηριακών προβλημάτων.

Κατ αρχήν θα θέλαμε να επικροτήσουμε την θετική πρόβλεψη του σχεδίου νόμου, που δίνει επιτέλους την δυνατότητα και στα μέλη ΕΕΠ και ΕΒΠ να αποσπώνται όπως και το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό σε φορείς και υπηρεσίες του υπουργείου. Αποτελεί αποκατάσταση μιας ακόμη αδικίας που υφίστανται μέχρι και σήμερα τα μέλη ΕΕΠ και ΕΒΠ.
Η κατάθεση όμως από το υπουργείο παιδείας του σχεδίου νόμου που περιλαμβάνει το νέο τρόπο εκλογής διευθυντών σχολικών μονάδων, με τη διαδικασία του κατεπείγοντος , χωρίς καμία διαβούλευση και με προχειρότητα στις προβλέψεις του, λυπούμαστε αλλά δεν μπορούμε παρά να συμπεράνουμε ότι έχει στόχο, όχι την δημοκρατική οργάνωση του σχολείου, αλλά απλά την συμμόρφωση στις απαιτήσεις της απόφασης του ΣτΕ.
Αποτελεί μια άτολμη κατά τη γνώμη μας αντίδραση, τη στιγμή που θα περιμέναμε την ανάληψη πρωτοβουλίας για κατοχύρωση προϋποθέσεων στην κατεύθυνση της δημοκρατικής οργάνωσης και λειτουργίας της σχολικής μονάδας, με την αναβάθμιση του ρόλου του ΣΔ και την ανάθεση συντονιστικού ρόλου στον διευθυντή.
Αντ΄ αυτού παρατηρούμε την υποβάθμιση του ρόλου του μεγαλύτερου μέρους των εκπαιδευτικών, των αναπληρωτών δηλαδή, οι οποίοι όμως καλούνται συνεχώς να «βάλουν πλάτη» για να μπορέσει να λειτουργήσει το ελληνικό σχολείο σε καιρούς χαλεπούς.
Χαρακτηριστικά πρέπει να σας πληροφορήσουμε, κε Υπουργέ, ότι στις περισσότερες ΣΜΕΑΕ -ειδικά σχολεία- δηλαδή, η πλειοψηφία είναι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί και μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ, ενώ πολλά ειδικά σχολεία και ΚΕΔΔΥ απασχολούν αποκλειστικά αναπληρωτές, αφού δεν διαθέτουν κανένα μόνιμο πλην του Δ/ντή.
Αυτό είναι αποτέλεσμα της καθυστέρησης χρόνων για τη διενέργεια διαγωνισμού για την πρόσληψη μονίμων στην ειδική αγωγή.
Η αύξηση των προσλήψεων τα τελευταία 2 χρόνια, αποκλειστικά σχεδόν με τα προγράμματα ΕΣΠΑ, δεν λύνει ουσιαστικά το πρόβλημα και αυτό σίγουρα θα αναδειχθεί σύντομα με την ολοκλήρωση των ευρωπαϊκών προγραμμάτων.
Αναρωτιόμαστε πως θα λειτουργήσει η πρόβλεψη για έκφραση της άποψης του ΣΔ στις περιπτώσεις αυτές? Αν μας ρωτάτε είμαστε σίγουροι ότι δεν θα λειτουργήσει ούτε σε αυτή την περίπτωση ούτε και γενικά... αφού θα συναντήσει την αποδοκιμασία και αυτών των μονίμων.
Σας καλούμε να αναλογιστείτε κε Υπουργέ τις επιπτώσεις της πρόβλεψης αυτής στη σχολική μονάδα και στους μαθητές τελικά, αφού η απαξίωση του ρόλου των συναδέλφων αναπληρωτών θα έχει άμεσες επιπτώσεις στο σχολικό κλίμα και ίσως στο εκπαιδευτικό έργο.
Όσον αφορά το ΕΕΠ και την δυνατότητα εκλογής σε θέσεις ευθύνης, ισχύει πλέον η πρόβλεψη για κατάληψη θέσεων Διευθυντών και Υποδιευθυντών ΣΜΕΑΕ και Προϊσταμένων ΚΕΔΔΥ.
Δεν έχει όμως υλοποιηθεί μέχρι σήμερα η πρόβλεψη για την εκλογή Συμβούλων ΕΕΠ, απαραίτητων για την επιστημονική καθοδήγηση των εργαζόμενων σε ένα τόσο ευαίσθητο τομέα.
Σχετικά με την μοριοδότηση υπάρχουν σημεία όπου μπορούμε να επισημάνουμε αδικίες σε βάρος του ΕΕΠ, το οποίο δυστυχώς δεν μπορεί να διαθέτει επαρκή μοροδότηση από την διοικητική εμπειρία, αφού μόλις πρόσφατα είχε την δυνατότητα να διεκδικήσει θέσεις ευθύνης.
Επίσης οι επιμορφώσεις που μοριοδοτούνται με έως 1 μόριο δεν υπάρχουν συνήθως για το ΕΕΠ και κατά τη γνώμη μας δεν θα έπρεπε να μοριοδοτούνται, αφού έτσι ενισχύεται η εμπορευματοποίηση και το κυνήγι πιστοποιητικών. Λογικά η επιμόρφωση αποτελεί υποχρέωση της πολιτείας και πρέπει να παρέχεται δωρεάν σε όλους.
Όσον αφορά επίσης την συνέντευξη, στις περιπτώσεις που αφορούν τις θέσεις στελεχών για ΣΜΕΑΕ, προς αποκατάσταση της ισοτιμίας αλλά και για ορθή κρίση, θα έπρεπε κατά τη γνώμη μας να συμμετέχουν στο διευρυμένο συμβούλιο επιλογής και μέλη ΕΕΠ αιρετά ή/και οριζόμενα, όπως ίσως και σχολικός σύμβουλος ειδικής αγωγής.
Ακόμη θεωρούμε ότι η έκφραση προτίμησης σχολικής μονάδας μετά την συνέντευξη και την ανάρτηση των τελικών πινάκων υποψηφίων, μπορεί εν μέρει τουλάχιστον να διασφαλίσει την αντικειμενικότητα της μοριοδότησης από την συνέντευξη.
Ολοκληρώνοντας θεωρούμε ότι η οδικός χάρτης αποκατάστασης της ποιοτικής και δημοκρατικής λειτουργίας του σχολείου απαιτεί να ακολουθηθεί μια σειρά από γενναίες μεταρρυθμίσεις και αποφάσεις που περιλαμβάνουν απαραίτητα:
α. Μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, ΕΕΠ και ΕΒΠ ΤΩΡΑ!
β. Αποκατάσταση της δημοκρατικής λειτουργίας της σχολικής μονάδας με αναβάθμιση του ρόλου του ΣΔ συμπεριλαμβανομένου του ρόλου του στην εκλογή Διευθυντή-συντονιστή.
γ. Αύξηση του προϋπολογισμού για την Παιδεία.
δ. Αποκατάσταση των μισθολογικών απωλειών των εκπαιδευτικών.