Παρασκευή 3 Ιουνίου 2016

ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΟΣΕΕΠΕΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΠΟΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Αγαπητοί συνάδελφοι,

σας κοινοποιούμε τις θέσεις και προτάσεις της ΠΟΣΕΕΠΕΑ προς το Υπουργείο Παιδείας στα πλαίσια του διαλόγου για τον ανασχεδιασμό και αναβάθμιση της Ειδικής Εκπαίδευσης, στον οποίο συμμετέχει, μετά από πρόσκληση, η Ομοσπονδία μας. Ο κύκλος συναντήσεων ξεκινά τη Δευτέρα 6 Ιουνίου.


ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΟΣΕΕΠΕΑ 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΠΟΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΤΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗΣ

Η ΠΟΣΕΕΠΕΑ, ως δευτεροβάθμια συνδικαλιστική οργάνωση στο χώρο της  εκπαίδευσης, εκπροσωπεί τα μέλη ΕΕΠ και  ΕΒΠ,  που εργάζονται ως μόνιμοι η αναπληρωτές στις δομές διάγνωσης , υποστήριξης και ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης μαθητών με αναπηρία η/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Πάγια επιδίωξη μας είναι η συμβολή στην καταγραφή και επίλυση προβλημάτων και στην προώθηση καινοτόμων προτάσεων για την βελτίωση των υπηρεσιών που παρέχονται σε όλους τους μαθητές.
Με ιδιαίτερη χαρά αποδεχόμαστε λοιπόν την πρόσκληση για συμμετοχή στις εργασίες της επιτροπής για την ειδική αγωγή και εκπαίδευση, αν και χρειάζεται να υπενθυμίσουμε τις συνεχείς προσπάθειες και προτάσεις μας για εξ αρχής συμμετοχή στις εργασίες της. Θεωρούμε ότι η συμμετοχή των εργαζομένων στη διαδικασία μελέτης των προβλημάτων είναι εκ των ουκ άνευ.
Σε κάθε περίπτωση πιστεύουμε ότι το πόρισμα της επιτροπής, όπως αυτό δημοσιεύθηκε στον τύπο, περιλαμβάνει κοινά αποδεκτές βασικές παραδοχές που ελπίζουμε να μην οδηγήσουν σε κενά ευχολόγια.
 Είναι σημαντικό όμως, έστω και τώρα, στο περιορισμένο χρονικό πλαίσιο εργασιών της επιτροπής, σε μια διαδικασία πραγματικού διαλόγου του υπουργείου με τους φορείς της εκπαίδευσης και της ειδικής αγωγής, να υπάρξει ρητή δέσμευση από την πλευρά της πολιτικής ηγεσίας για υλοποίηση σταδιακά των τελικών κοινών συμπερασμάτων.

Με το σκεπτικό αυτό η ΠΟΣΕΕΠΕΑ προσέρχεται στις εργασίες της επιτροπής και καταθέτει τις προτάσεις της και αιτήματα που έχουν ωριμάσει στην συνείδηση όλων των εμπλεκόμενων στο χώρο της ΕΑΕ. Είμαστε δε στη διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνηση αλλά και για την απαραίτητη εξειδίκευση των πολλών θεμάτων που θα προκύψουν, σχετικά με τις προτάσεις μας, για τις απαραίτητες προυποθέσεις και την δομή και λειτουργία των δομών που προσφέρουν σημαντικές υπηρεσίες στους μαθητές.   

Α. Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΑΡΧΩΝ ΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ
Κατ αρχήν ως φορέας που εκπροσωπεί τους κλάδους των ειδικών επιστημόνων που υπηρετούν την υπόθεση της ΕΑΕ, συμφωνούμε ότι η κατεύθυνση των όποιων αλλαγών στο θεσμικό πλαίσιο πρέπει να είναι η προσαρμογή του εκπαιδευτικού συστήματος στην ανάγκη συμπερίληψης των μαθητών με αναπηρία η/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο.
Αυτό είναι πράγματι κατά τη γνώμη μας δυνατό να πραγματοποιηθεί εφόσον εκπληρωθούν σε εύλογο χρόνο οι παρακάτω απαραίτητες προυποθέσεις:

α. Προσαρμογή των εκπαιδευτικών στόχων και μεθόδων εκπαίδευσης, άρα και των αναλυτικών προγραμμάτων, τα οποία πρέπει να είναι ευέλικτα και με δυνατότητα διαβάθμισης της δυσκολίας σύμφωνα με τις δυνατότητες και την μαθησιακή εξέλιξη του μαθητή.
β. Εξασφάλιση της πλήρους προσβασιμότητας των χώρων και μέσων εκπαίδευσης με τη χρήση υποστηρικτικής τεχνολογίας και εξοπλισμού και την προσαρμογή των εγχειριδίων στις ανάγκες μαθητών με αισθητηριακά προβλήματα και δυσκολίες κατανόησης του γραπτού λόγου.
γ. Ένταξη στο δυναμικό των γενικών σχολικών μονάδων προσωπικού (εκπαιδευτικού, ΕΕΠ και ΕΒΠ) εξειδικευμένου σε θέματα εκπαιδευτικής υποστήριξης των μαθητών.
δ. Την επιμόρφωση - ευαισθητοποίηση του εκπαιδευτικού προσωπικού στην έγκαιρη αναγνώριση και αντιμετώπιση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών μαθητών (ιδιαίτερα στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία). Ακόμη την διαρκή επιμόρφωση και εξειδίκευση όλου του εμπλεκόμενου προσωπικού στην εκπαίδευση και υποστήριξη του μαθητικού πληθυσμού.
ε. Ενίσχυση της υποδομής και των μέσων λειτουργίας. Στελέχωση με όλες τις ειδικότητες ΕΕΠ και εκπαιδευτικών , των διαγνωστικών και υποστηρικτικών δομών (ΚΕΔΔΥ) και  εξασφάλιση της ουσιαστικής διασύνδεσης με τις σχολικές μονάδες. Απαραίτητη είναι η αύξηση του αριθμού των μόνιμων διεπιστημονικών ομάδων και  παράλληλη μείωση του μαθητικού πληθυσμού στον οποίο απευθύνεται κάθε ΚΕΔΔΥ.
στ. Έγκαιρη παρέμβαση , με ενίσχυση των δομών προσχολικής εκπαίδευσης με την κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή και το απαραίτητο εξειδικευμένο προσωπικό (ΕΠ, ΕΕΠ και ΕΒΠ), ώστε να είναι δυνατή η πρόληψη της στρέβλωσης της μαθησιακής εξέλιξης των νηπίων. Ξεκίνημα στην ουσία της διαδικασίας συμπερίληψης από το επίπεδο της προσχολικής εκπαίδευσης με την ένταξη όλων των νηπίων σε κατάλληλα οργανωμένα και διεπιστημονικά υποστηριζόμενα νηπιαγωγεία.

Β. ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
α. Η λειτουργία των ειδικών δομών, Τμήματα Ένταξης, Παράλληλη Στήριξη και υποστήριξη με συνοδό ΕΒΠ η Σχολικό Νοσηλευτή, στα πλαίσια των γενικών σχολείων χρειάζεται να ενισχυθεί με περισσότερο και κυρίως μόνιμο προσωπικό. Έτσι θα είναι δυνατή η εφαρμογή προγραμμάτων διεπιστημονικής υποστήριξης, συνδιδασκαλίας, σχεδιασμού ρεαλιστικού Εξατομικευμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος, η εφαρμογή του οποίου θα επαναξιολογείται σε τακτά χρονικά διαστήματα από την διεπιστημονική ομάδα.  
β. Η λειτουργία των ΣΜΕΑΕ χρειάζεται να ενταχθεί στις εκπαιδευτικές υπηρεσίες σε επίπεδο όχι διεύθυνσης αλλά κοινότητας η δήμου με την έννοια ότι στις μεγάλες αστικές περιοχές δεν επαρκεί η ύπαρξη για παράδειγμα ενός ΕΕΕΕΚ σε επίπεδο διεύθυνσης που περιλαμβάνει αρκετούς δήμους. Με αυτό τον τρόπο είναι δυνατή η έναρξη της διαδικασίας εκπαιδευτικής και κυρίως κοινωνικής ενσωμάτωσης του πληθυσμού των μαθητών των ειδικών σχολείων. Έτσι με την ουσιαστική λειτουργία δικτύων σχολικών μονάδων όλων των βαθμίδων και τύπων μπορούν να υλοποιηθούν κοινές εκδηλώσεις, προγράμματα συνεκπαίδευσης η/και ανταλλαγής εκπαιδευτικών προγραμμάτων, μεταξύ των σχολικών μονάδων ειδικής και γενικής εκπαίδευσης της ίδιας περιοχής. 
Στόχος είναι η στην πράξη ευαισθητοποίηση του προσωπικού, των μαθητών και των γονέων στην ανάγκη συνύπαρξης  με το διαφορετικό. Φυσικά αυτό πρέπει να γίνει χωρίς να μειωθούν κατ ελάχιστο οι παρεχόμενες ειδικές εκπαιδευτικές και υποστηρικτικές υπηρεσίες στους μαθητές με αναπηρία η/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες , οι οποίοι εκ των πραγμάτων και με βάση την σημερινή λειτουρία της εκπαίδευσης, δεν έχουν τη δυνατότητα να επωφεληθούν από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα των γενικών σχολείων αλλά δικαιούνται και αποζητούν την κοινωνική επαφή με τους συνομιλήκους. 
γ. Επίσης η λειτουργία των ΣΜΕΑΕ πρέπει ποσοτικά και ποιοτικά να ενισχυθεί με την αύξηση του αριθμού τους σε όλες τις βαθμίδες και ιδιαίτερα στη δευτεροβάθμια επαγγελματική. Επίσης με την κατάρτιση οργανισμού και κανονισμού λειτουργίας και την ίδρυση νέων οργανικών θέσεων ΕΕΠ όλων των ειδικοτήτων και ΕΒΠ με βάση τις ανάγκες και τον αριθμό του μαθητικού πληθυσμού που εξυπηρετούν. Η αναλογία μαθητών και κάθε ειδικότηταςς δν μπορεί να υπερβαίνει το 1:25  στις δομές πρωτοβάθμιας και 1:40 στις σχολικές δομές δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης.
Απαραίτητη είναι και η διασύνδεση με φορείς και υπηρεσίες της κοινότητας ώστε να είναι άμεσα δυνατή η αντιμετώπιση προβλημάτων σωματικής η ψυχικής υγείας, η κοινωνική ενσωμ΄τωση σε προγράμματα της κοινότητας και η εξασφάλιση διεξόδου σε εκπαιδευτικό η επαγγελματικό επίπεδο μετά την αποφοίτηση.
δ. Ειδικότερα σχετικά με τις δομές ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης είναι ανάγκη να αναθεωρηθούν βασικές αρχές δομής και λειτουργίας και να αποκτήσουν την δυνατότητα να προσφέρουν ποιοτική επαγγελματική κατάρτιση και ουσιαστική διεπιστημονική υποστήριξη σύμφωνα με τις δυνατότητες των μαθητών που εξυπηρετούν.Ακόμη να προσφέρουν την δυνατότητα συνέχισης της εκπαιδευσης και επαγγελματικής ένταξης με βάση αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων.

Γ. ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΔΟΜΩΝ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
α. Με την θετική αξιολόγηση της πορείας υλοποίησης των προυποθέσεων που αναπτύξαμε στο Α μέρος, θεωρούμε ότι θα καταστεί δυνατή η προώθηση της ουσιαστικής ενσωμάτωσης όλο και μεγαλύτερου αριθμού μαθητών με αναπηρία η/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο αναμορφούμενο γενικό σχολείο. 
Έτσι το ειδικό σχολείο θα είναι δυνατό να μετατραπεί σε συνδιοικούμενο, συστεγαζόμενο και συλλειτουργούν μέρος του γενικού.  Με αυτό τον τρόπο θεωρούμε ότι μπορεί να εκπληρωθεί με ρεαλιστικούς όρους η ενσωμάτωση σε κοινωνικό και εκπαιδευτικό επίπεδο, με την προυπόθεση τονίζουμε της συνέχισης της παροχής των ειδικών υποστηρικτικών υπηρεσιών που πάντα έχει ανάγκη ο μαθητής και η οικογένεια του.
β. Έτσι και τα ΚΕΔΔΥ, περισσότερα σε αριθμό και αναφερόμενα σε μικρότερο μαθητικό πληθυσμό και αριθμό σχολικών μονάδων είναι δυνατό να μετατραπούν σε κέντρα συντονισμού, διάγνωσης και εκπαιδευτικής υποστήριξης, με άμεση διασύνδεση με τα σχολεία της περιοχής τους και τους υπεύθυνους παιδαγωγικής καθοδήγησης.

Δ. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΩΡΙΜΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Όλα τα παραπάνω  αποτελούν θέσεις και προτάσεις που είναι δυνατό κατά τη γνώμη μας να υλοποιηθούν σε εύλογο χρονικό διάστημα , άν:

- Αποκατασταθεί το ποσοστό χρηματοδότησης της εκπαίδευσης από τον κρατικό προυπολογισμό, στα επίπεδα που είναι αναγκαίο.
- Αρχίσει ΑΜΕΣΑ η διαδικασία πρόσληψης μόνιμου εκπαιδευτικού, ΕΕΠ και ΕΒΠ, για την στελέχωση των σχολικών μονάδων όλων των τύπων , με προτεραιότητα στις δομές ειδικής εκπαίδευσης. Επιπρόσθετα είναι αναγκαία η ίδρυση νέων δομών ειδικής εκπαίδευσης και των ανάλογων οργανικών θέσεων ΕΕΠ και ΕΒΠ.
- Καταργηθεί ο Ν. 4115/2013, άρθ. 39 περί ΕΔΕΑΥ, οι λειτουργίες τους να μεταφερθούν στις διεπιστημονικές ομάδες των γενικών σχολείων και των ΚΕΔΔΥ. Να αποκατασταθεί η πληρότητα στη σύνθεση των διεπιστημονικών ομάδων διάγνωσης και υποστήριξης με την οργανική ένταξη των ειδικοτήτων του Λογοθεραπευτή, του Εργοθεραπευτή και του Φυσιοθεραπευτή στα ΚΕΔΔΥ.
- Νομοθετηθεί η οργάνωση δικτύων σχολικών μονάδων  όλων των τύπων ανά περιοχή, με την υποστήριξη και συντονισμό από τα ΚΕΔΔΥ και τις διεπιστημονικές ομάδες των ΣΜΕΑΕ και γενικών σχολείων. Τα δίκτυα να έχουν επαφή και συνεργασία με φορείς και υπηρεσίες υγείας και πρόνοιας της κοινότητας.
- Λειτουργήσουν επιτροπές γνωμοδότησης για θέματα ειδικής εκπαίδευσης, σε επίπεδο υπουργείου, ΙΕΠ και Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, με την συμμετοχή εκπροσώπων των εργαζομένων και του γονεικού και αναπηρικού κινήματος. Χρειάζεται οι αποφάσεις να πάψουν να είναι αποσπασματικές και να λαμβάνονται από μονοπρόσωπα όργανα.
- Ξεκινήσει άμεσα η διαδικασία επιμόρφωσης -ευαισθητοποίησης του εκπαιδευτικού προσωπικού της γενικής εκπαίδευσης και η παροχή ευκαιριών εξειδίκευσης του ΕΕ και ΕΒΠ σε εργαλεία και μεθόδους παροχής ποιοτικών υπηρεσιών στους μαθητές.
- Ορισθούν επιτέλους τα όργανα επιστημονικής καθοδήγησης του ΕΕΠ και ΕΒΠ (Σύμβουλοι ΕΕΠ-ΕΒΠ).
- Αρχίσει άμεσα η διερεύνηση των αναγκών των σχολικών μονάδων σε υποδομές και μέσα που θα ενισχύσουν την προσβασιμότητα με στόχο την σταδιακή υλοποίηση των αναγκαίων παρεμβάσεων.

Για την υλοποίηση των παραπάνω είμαστε στη διάθεση σας για την υποβολή προτάσεων εξειδικευμένων σε κάθε θέμα (έγκαιρη παρέμβαση, ΚΕΔΔΥ, ΕΕΕΕΚ κ.λ.π.). 


ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΣΤΟ ΑΠΕ-ΜΠΕ


Αναδημοσιεύουμε τη συνέντευξη των Προέδρων του Συντονιστικού των Φορέων του Φεστιβάλ στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, όπου τονίστηκε η αναγκαιότητα στελέχωσης των δομών της Ειδικής Εκπαίδευσης.






Στις 5 και 6 Ιουνίου το «1ο φεστιβάλ φορέων ειδικής εκπαίδευσης»

Η στελέχωση στην ειδική εκπαίδευση, το κύριο αίτημά τους


Πολλά είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι δομές της ειδικής αγωγής, που στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι υποστελεχωμένες, όπως αναφέρουν με δηλώσεις τους στο ΑΠΕ-ΜΠΕ εκπρόσωποι φορέων που σχετίζονται με το χώρο της ειδικής εκπαίδευσης, με αφορμή τη διοργάνωση του «1ου φεστιβάλ φορέων ειδικής εκπαίδευσης», που θα πραγματοποιηθεί στις 5 και 6 Ιουνίου 2016, στο Γκάζι.
Εκπροσωπώντας το συντονιστικό φορέων ειδικής αγωγής, ο Στάθης Καρπενησιώτης, πρόεδρος της ΠΟΣΕΕΠΕΑ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής), σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, σημείωσε ότι η συνάντηση των φορέων έγινε μέσα από την αναγκαιότητα να λυθούν τα πολλά προβλήματα που αντιμετωπίζει η ειδική εκπαίδευση και, κυρίως, το πρόβλημα της υποστελέχωσης. «Έτσι, συναντηθήκαμε, για πρώτη φορά, όλοι μαζί τον Σεπτέμβριο, δημιουργήσαμε το συντονιστικό και προχωρήσαμε σε διάφορες δράσεις, κάποιες από τις οποίες είχαν αποτέλεσμα και το φεστιβάλ έρχεται σαν μία συνέχεια όλων αυτών των δράσεων» πρόσθεσε. Ο κ. Καρπενησιώτης τονίζει ότι «όλοι είμαστε ένα κομμάτι της ίδιας κοινωνίας, έχουμε δυναμική και δυνατότητες και αυτό θέλουμε να δείξουμε μέσα από το φεστιβάλ. Σαφώς, όμως, ο σκοπός είναι, επίσης, να δώσουμε και μία διέξοδο στα προβλήματα που υπάρχουν».
Το κύριο αίτημα των φορέων ειδικής αγωγής, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι να υπάρξει μόνιμη, σταθερή και διαρκής στελέχωση στην ειδική εκπαίδευση, που χρόνια τώρα, όπως λέει, είναι υποστελεχωμένη και λειτουργεί με αναπληρωτές. «Τα τελευταία χρόνια», υπογραμμίζει, «μας προέκυψαν και τα προγράμματα κοινωφελούς εργασίας, που είναι κάτι μη λειτουργικό για την εκπαίδευση». Ένα άλλο αίτημα όλων των φορέων, σύμφωνα με τα λεγόμενά του, «είναι αυτός ο "περίφημος εθνικός διάλογος". Για να είναι εθνικός και κοινωνικός, θα πρέπει να περιλαμβάνει τους φορείς». «Ζητάμε να υπάρχει ουσιαστική συμμετοχή όλων των φορέων σε αυτό το διάλογο, γιατί είμαστε άνθρωποι που είμαστε μέσα στο χώρο, ξέρουμε τι χρειάζεται και έχουμε τη διάθεση να βοηθήσουμε» αναφέρει χαρακτηριστικά.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΠΟΣΓΚΑμεΑ Παvελλήvια Ομoσπovδία Σωματείωv Γovέωv και Κηδεμόvωv Ατόμωv με Αvαπηρίες) και μέλος της Εκτελεστικής Γραμματείας της ΕΣΑμεΑ Γιάννης Λυμβαίος, δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι ένας ακόμη σημαντικός στόχος είναι να αναδειχθεί η σπουδαιότητα των φορέων ειδικής εκπαίδευσης, των γονεϊκών φορέων που έχουν δημιουργηθεί για την περίοδο μετά την εκπαίδευση που παρέχει το δημόσιο σύστημα. Όπως είπε, μετά την ολοκλήρωση της φοίτησης στα ειδικά επαγγελματικά εκπαιδευτήρια εκπαίδευσης και κατάρτισης, σταματάει η εκπαίδευση των παιδιών και τα περισσότερα από αυτά ότι έχουν κατακτήσει μέσα από το δημόσιο σύστημα, τα χάνουν σε πάρα πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. «Στο σημείο αυτό, έρχεται ο γονεϊκός χώρος, το αναπηρικό κίνημα, που έχει δημιουργήσει δομές δια βίου εκπαίδευσης, εργαστήρια προστατευμένης εργασίας, στέγη υποστηριζόμενης διαβίωσης, καθώς και κέντρα ημερήσιας φροντίδας και δημιουργικής απασχόλησης, που συνεχίζουν να ενισχύουν τα παιδιά αυτά και να τα εντάσσουν καθημερινά στο κοινωνικό σύνολο ισότιμα με τους υπόλοιπους πολίτες δια βίου» συμπληρώνει ο κ. Λυμβαίος. Παράλληλα, τονίζει ότι το φεστιβάλ που θα πραγματοποιηθεί τις προσεχείς ημέρες, έχει σαν χαρακτηριστικό του «αυτό που προσπαθούμε εδώ και χρόνια, με κάθε μορφή δράσης, να περάσουμε στον κόσμο, που είναι η κινητοποίηση, η ενεργοποίηση και η ευαισθητοποίηση γύρω από τα θέματα της αναπηρίας. Εν προκειμένω, γύρω από την εκπαίδευση, που είναι το βασικότερο αγαθό».
Η Γεωργία Μπουλμέτη, κοινωνική λειτουργός και πρόεδρος του συλλόγου ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού Αττικής, επισημαίνει ότι βασική διεκδίκηση είναι η ενιαία και ισότιμη εκπαίδευση, καθώς και η συμπερίληψη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και με αναπηρία μέσα στη γενική εκπαίδευση. «Αυτή τη στιγμή», εξηγεί, «δεν υπάρχουν οργανικές θέσεις σε όλες τις ειδικότητες στα ειδικά σχολεία, ενώ κάνει λόγο και για έλλειψη υποδομών. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, στην περιοχή της Αθήνας δεν υπάρχει κανένα σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
«Στο τέλος του χρόνου, οι γονείς μας ρωτούν θα είστε και του χρόνου εδώ;» δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Μαρίνα Κακαζιάνη, δασκάλα ειδικής αγωγής, η οποία αναφέρει ότι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο εκπαιδευτικός στα ειδικά σχολεία, είναι αρκετές. «Εφέτος, μας κάλεσαν 15 Οκτωβρίου. Ο χρόνος χάνεται» επισημαίνει.
Ο Σταμάτης Παναγιώτης, πρόεδρος της ΕΝΕΛΕΑ (Ένωση Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Εκπαίδευσης) και αναπληρωτής καθηγητής-κοινωνιολόγος, δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι, σε αρκετές περιπτώσεις, δεν υπάρχει καν η κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή στην ειδική εκπαίδευση, ενώ προβάλλει ως πολύ σημαντικό και το θέμα της στελέχωσης. «Μιλάμε για σχολικές μονάδες και δομές οι οποίες δουλεύουν κατά 90% με αναπληρωτές καθηγητές. Δεν χτυπάει κουδούνι στις 11 Σεπτεμβρίου» διευκρινίζει ο πρόεδρος της ΕΝΕΛΕΑ, ο οποίος επισημαίνει ότι η έναρξη της σχολικής χρονιάς καθυστερεί σημαντικά για τους μαθητές στα ειδικά σχολεία. «Άρα, δεν μιλάμε για ισοτιμία. Εφέτος, τα σχολεία στελεχώθηκαν μερικώς στις 12 Οκτωβρίου. Ήταν η πρώτη φάση πρόσληψης αναπληρωτών» αναφέρει.
Σχετικά με το φεστιβάλ, κατά τη διάρκεια σημερινής συνέντευξης Τύπου, αναφέρθηκε ότι σκοπός του είναι η προβολή και προώθηση των ζητημάτων που αφορούν στην εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία στην Ελλάδα και η ενημέρωση του κοινού και της πολιτείας για θέματα αναπηρίας, όπως η προσβασιμότητα, καθώς και εργασιακά, κοινωνικά και πολιτιστικά θέματα. Φιλοδοξία των διοργανωτών, που, για πρώτη φορά, πραγματοποιείται στην Ελλάδα, είναι το φεστιβάλ να αποτελέσει ένα γεγονός που θα ευαισθητοποιήσει και θα κινητοποιήσει την κοινή γνώμη πάνω στο μεγάλο ζήτημα της αποδοχής της διαφορετικότητας και της ισότιμης αντιμετώπισης των παιδιών και, γενικότερα, των ατόμων με αναπηρία.
Το «1ο φεστιβάλ φορέων ειδικής εκπαίδευσης» περιλαμβάνει:
- Θεματικά περίπτερα για ενημέρωση της κοινής γνώμης και προβολή του έργου και των καλλιτεχνικών δημιουργιών των ανθρώπων της ειδικής εκπαίδευσης και του αναπηρικού κινήματος (σχολείων, συλλόγων γονέων και κηδεμόνων, συνδικαλιστικών και επιστημονικών φορέων εκπαιδευτικών, κλπ).
- Καλλιτεχνικά και πολιτιστικά δρώμενα.
- Ομιλίες, workshops, στρογγυλά τραπέζια σχετικά με την ειδική εκπαίδευση, με άξονες τα ζητήματα της συνεκπαίδευσης και της διαφορετικότητας.
Μουσικές συναυλίες, που θα πλαισιώσουν το φεστιβάλ.
Το φεστιβάλ συνδιοργανώνουν με την «Τεχνόπολις ΑΕ», η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΠΟΣΕΕΠΕΑ), μαζί με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρία (ΠΟΣΓΚΑμεΑ), τον Σύλλογο Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Αττικής (ΣΕΕΠΕΑ Αττικής), το Σύλλογο Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ), την Ένωση Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝΕΛΕΑ), μαζί με εκπροσώπους εκπαιδευτικών και συλλόγων Γονέων Σχολικών Μονάδων Ειδικής Εκπαίδευσης και τελεί υπό την αιγίδα της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ) και του Δήμου Αθηναίων.

Πηγή: http://www.newsbeast.gr/
Για το άρθρο μεταβείτε ΕΔΩ

Πέμπτη 2 Ιουνίου 2016

ΤΟ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟ ΣΠΟΤ ΤΟΥ 1ου ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΟΡΕΩΝ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ


Αγαπητοί συνάδελφοι,

η ώρα του Φεστιβάλ έφτασε! Την Κυριακή 5 και Δευτέρα 6 Ιουνίου 2016, σας περιμένουμε να συζητήσουμε, να αλληλεπιδράσουμε και να απολαύσουμε όλοι μαζί τα καλλιτεχνικά δρώμενα, για να αναζητήσουμε την ισοτιμία και να διεκδικήσουμε τη συμμετοχή!

Μπορείτε να δείτε το τηλεοπτικό σποτ του Φεστιβάλ πατώντας  ΕΔΩ

Τρίτη 31 Μαΐου 2016

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΠΟΣΕΕΠΕΑ ΣΤΟΝ ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΔΙΑΛΟΓΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ


Αγαπητοί συνάδελφοι,

σας ενημερώνουμε ότι τη Δευτέρα 6-6-2016, στις 15:00 η ΠΟΣΕΕΠΕΑ έχει προσκληθεί να καταθέσει τις απόψεις της για τον Ανασχεδιασμό και την Αναβάθμιση της Ειδικής Εκπαίδευσης, στα πλαίσια του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία.
Όπως έχετε ήδη ενημερωθεί, την Παρασκευή 3-6-2016, θα πραγματοποιηθεί η Τακτική Γενική Συνέλευση των Αντιπροσώπων της Ομοσπονδίας, όπου θα συζητηθεί εκτενώς και το πλαίσιο προτάσεων προς το Υπουργείο.

Παραθέτουμε την πρόσκληση του ΥΠΠΕΘ:



Δευτέρα 30 Μαΐου 2016

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΚΤΙΚΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
(Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α)
Πανεπιστημίου 59, 7ος όρ., Τ.Κ. 105 64, Αθήνα,  tel: 6987227384


Αθήνα, 30-5-2016


Αγαπητοί συνάδελφοι,

Σας υπενθυμίζουμε ότι την Παρασκευή 3 Ιουνίου 2016, στις 17:30, θα διεξαχθεί η Τακτική Γενική Συνέλευση των Αντιπροσώπων της Ομοσπονδίαςστην έδρα της ΠΟΣΕΕΠΕΑ, Πανεπιστημίου 59, 7ος όροφος (Μετρό: ΟΜΟΝΟΙΑ), όπως ορίζει το Άρθρο 31 του Καταστατικού.

Η ημερήσια διάταξη έχει ως εξής:
1) Οι εξελίξεις στην Ειδική Εκπαίδευση
2) Οργανωτικά θέματα της Ομοσπονδίας

Παρακαλούμε θερμά τους Συλλόγους να ενημερώσουν εγκαίρως τους εκλεγμένους αντιπροσώπους τους προκειμένου να παρευρεθούν στη Συνέλευση.

Κατά τη συνεδρίαση μπορούν, εφόσον το επιθυμούν, να παρευρίσκονται και οι πρόεδροι των Περιφερειακών Συλλόγων (χωρίς δικαίωμα ψήφου)
Σύμφωνα με το Άρθρο 35 του Καταστατικού, "στις Γενικές Συνελεύσεις Τακτικές ή Έκτακτες δικαίωμα συμμετοχής, ψήφου και λόγου στα θέματα της Ημερήσιας Διάταξης, έχουν μόνο οι αντιπρόσωποι των Συλλόγων-μελών που είναι οικονομικά τακτοποιημένοι, καθώς και όσα μέλη Συλλόγων είναι εκλεγμένα στο Δ.Σ. της ΠΟΣΕΕΠΕΑ". 

Ως εκ τούτου, παρακαλούνται θερμά, οι σύλλογοι-μέλη  που θα παραστούν δια των αντιπροσώπων τους, να μεριμνήσουν για την τακτοποίηση των υποχρεώσεων τους προς την Ομοσπονδία.

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΣΕΕΠΕΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Ν. ΦΙΛΗ

Κύριε Υπουργέ,

     ενημερωθήκαμε   από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΟΣΕΕΠΕΑ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής) ότι σε πρόσφατη συνάντηση που είχατε με τους προαναφερόμενους συνδικαλιστικούς μας εκπροσώπους, αναφερθήκατε και σε θέματα διορισμών στην Ειδική Αγωγή για το επόμενο σχολικό έτος.
     Συγκεκριμένα, εκδηλώσατε την πρόθεση σας να προσλάβετε, πέραν κάποιων αναπληρωτών, μέσω ΟΑΕΔ άνεργους επιστήμονες, όλων των ειδικοτήτων, προκειμένου να στελεχώσετε τα σχολεία Ειδικής Αγωγής το ερχόμενο σχολικό έτος. 
    Για να μην μακρηγορούμε με φιλολογικού τύπου αναλύσεις θέλουμε να κάνουμε κάποιες επισημάνσεις σχετικά με αυτό το ζήτημα, οι οποίες θα ήταν φρόνιμο να ληφθούν σοβαρά υπ’όψιν τόσο από την εκάστοτε ηγεσία του ΥΠΕΠΘ, όσο και από τα διάφορα κυβερνητικά σχήματα ανεξαρτήτως πολιτικού προσανατολισμού.
       Πρώτον, η συμμετοχή Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού προσωπικού στην Εκπαίδευση θα έπρεπε, ούτως ή άλλως, να γενικευθεί και να μην περιορίζεται μόνον στην Ειδική Αγωγή. Οι μέχρι τώρα αναφορές που έχουμε από τις ΕΔΕΑΥ ( Ειδικές Διαγνωστικές Επιτροπές Αξιολόγησης και Υποστήριξης), τουλάχιστον της περιφέρειάς μας, είναι ότι η οικονομική κρίση επέτεινε ή και δημιούργησε προβλήματα σε πολλά παιδιά και τις οικογένειές τους,τόσα ώστε να χρειάζεται η καθημερινή παρουσία εξειδικευμένων επιστημόνων τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
  Κατά συνέπεια χρειάζονται περισσότεροι μόνιμοι διορισμοί πρώτιστα των ήδη υπαρχόντων στους πίνακες Αναπληρωτών και στη συνέχεια των ανέργων συναδέλφων μας , αφού πρώτα φυσικά αποκτήσουν την απαραίτητη εμπειρία εντός του σχολικού πλαισίου.
     Δεύτερον, για την ίδια εργασία θα πρέπει  να παρέχεται ίδιος μισθός. Όπως πολύ σωστά επισημάνθηκε και από τον ΣΕΕΑΠΙΝ(Σύλλογος Ειδικοτήτων  Ειδικής Αγωγής Περιφέρειας Ιωνίων Νήσων) δεν είναι δυνατόν επιστήμονες με τα  ίδια προσόντα με τους μόνιμους να παίρνουν λιγότερα από αυτούς για την ίδια εργασία. Γενικά, οι μισθοί στην Ειδική Αγωγή θα έπρεπε να είναι υψηλότεροι για όλους αν αναλογιστείτε τα ποσά τα οποία θα δίδονταν τόσο από τον κρατικό προϋπολογισμό όσο και από τον οικογενειακό αν δεν υπήρχε η δυνατότητα παροχής εξειδικευμένων παρεμβάσεων εντός του σχολικού πλαισίου. Εξάλλου, είναι η φύση της Ειδικής Αγωγής τέτοια που απαιτεί διαρκή μελέτη, υλικά για κατασκευή εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων ,παρακολούθηση σεμιναρίων κ.α., κόστη που βαρύνουν κυρίως τον εργαζόμενο και όχι το κράτος
    Τρίτον, όπως οφείλατε να γνωρίζετε ή ,σε κάθε περίπτωση, να γνωρίζουν οι σύμβουλοί σας που πιστεύουμε ότι έχουν πρακτική εμπειρία από παιδιά με ειδικές ανάγκες, για να έχει αποτέλεσμα οιαδήποτε παρέμβαση θα πρέπει να υπάρχει  μια μεγάλη διάρκεια διεπαφής μεταξύ ειδικότητας/εκπαιδευτικού
και παιδιού προκειμένου να αποδώσει ή όποια θεραπευτική /εκπαιδευτική παρέμβαση. Τούτο δεν επιτυγχάνεται με εργαζόμενους 5μηνης ή 6μηνης θητείας.
    Τέταρτον, το Ειδικό Σχολείο και τα ΚΕΔΥΥ δεν είναι μόνον χώροι εκπαίδευσης ή αξιολόγησης. Είναι κάτι πολύ περισσότερο. Είναι χώροι εκμάθησης δεξιοτήτων επιβίωσης , δίαυλοι επικοινωνίας μεταξύ των παιδιών με Ειδικές Ανάγκες και της κοινωνίας, παρέχουν ψυχολογική /κοινωνική  και, εσχάτως, υλική στήριξη (ρούχα/σίτιση/συνοδεία παιδιών προς εξέταση από ιατρούς κ.λ.π) τόσο στους μαθητές όσο και στις οικογένειες τους. Ξανά ο χρόνος όπως και οι μακροχρόνια επαφή  είναι σημαντικές παράμετροι για να οικοδομηθούν σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης μεταξύ προσωπικού και οικογενειών /παιδιών.
    Πέμπτον, ως επιστήμονες που ασχολούμαστε με τον άνθρωπο είτε με την ψυχολογική/κοινωνική του διάσταση είτε με την φυσιολογία του ,είμαστε σφόδρα αντίθετοι προς τον οικονομισμό και την κατίσχυση της λογιστικής λογικής επί του δημόσιου βίου και εν προκειμένω επι των αποφάσεων που σχετίζονται με τον κοινωνικά ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής. Εξάλλου δεν θα επιτελούσαμε στο ακέραιο το έργο μας αν λαμβάναμε υπ’όψιν οικονομικές παραμέτρους ,δεδομένων των τρομακτικών περικοπών που έχουν υποστεί τα μισθολόγιά μας από την έναρξη των μνημονίων και εντεύθεν.
    Θεωρούμε ότι και οι άνεργοι συνάδελφοί μας και οι αναπληρωτές και οι μόνιμοι λειτουργοί στην Ειδική Αγωγή θα πρέπει να έχουν σταθερή εργασία ,αξιοπρεπείς μισθούς και μακρόχρονη παραμονή στο πλαίσιο στήριξης των παιδιών με ειδικές ανάγκες ,προκειμένου να προσφέρουν την καλύτερη δυνατή στήριξη και εκπαίδευση προς τον ολοένα αυξανόμενο πληθυσμό των ατόμων με ειδικές ανάγκες και τον περίγυρό τους.
    Για όλους τους παραπάνω λόγους σας καλούμε να συλλογιστείτε αρκετά πρίν πάρετε οποιαδήποτε απόφαση σχετικά με τον διορισμό συναδέλφων μας μέσω κοινωφελών προγραμμάτων. Σε κάθε άλλη περίπτωση σας δηλώνουμε ότι θα μας βρείτε αντιμέτωπους και θα χρησιμοποιήσουμε όλους τους συνταγματικά κατοχυρωμένους τρόπους προκειμένου να σταματήσουμε οποιαδήποτε υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής.
 
Για το
Διοικητικό Συμβούλιο
 
 
 
Γιώργος Αντωνιάδης-Πρόεδρος
Αγγελική Παπανικολάου-Γραμματέας
 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ



Αγαπητοί συνάδελφοι

σας ενημερώνουμε ότι την Τετάρτη 1-6-2016, στις 9:30 πμ, στα γραφεία του ΣΕΕΠΕΑ Αττικής και της ΠΟΣΕΕΠΕΑ, Πανεπιστημίου 59, 7ος όροφος, θα πραγματοποιηθεί Συνέντευξη Τύπου σχετικά με το 1ο Φεστιβάλ Φορέων Ειδικής Εκπαίδευσης, με τη συμμετοχή των εκπροσώπων των φορέων. 

Από την οργανωτική επιτροπή του Φεστιβάλ


Κυριακή 29 Μαΐου 2016

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ: ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΙ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ



Αγαπητοί συνάδελφοι,



Η στιγμή που το 1ο Φεστιβάλ Φορέων Ειδικής Εκπαίδευσης θα ανοίξει τις πόρτες του, έφτασε!
Την επόμενη Τετάρτη 1-6-2016, στις 19:30, στα γραφεία του ΣΕΕΠΕΑ Αττικής και της ΠΟΣΕΕΠΕΑ, Πανεπιστημίου 59, 7ος όροφος, θα πραγματοποιηθεί νέα συνάντηση του Συντονιστικού των Φορέων του Φεστιβάλ, προκειμένου να ρυθμιστούν οι τελευταίες λεπτομέρειες. 
Σας ενημερώνουμε ότι εξακολουθούμε να έχουμε μεγάλη ανάγκη από εθελοντές  και για τις δύο ημέρες του Φεστιβάλ, για τις εξής υπηρεσίες:
  • υποδοχή κοινού και ενημέρωση επισκεπτών
  • υποστήριξη ημερίδας
  • συνοδεία επισκεπτών και επιστασία χώρου
  • υποστήριξη χωροταξική οργάνωση
Όσοι συνάδελφοι ενδιαφέρονται να βοηθήσουν εθελοντικά στη διοργάνωση του φεστιβάλ καλούνται να παρευρεθούν στη συνάντηση του συντονιστικού των φορέων την επόμενη Τετάρτη 1-6-2016, όπως ήδη αναφέρεται.
Επίσης, παρακαλούμε  να αποστείλουν όνομα, τηλέφωνο και e-mail στην ηλεκτρονική διεύθυνση: poseepea@yahoo.gr

Για πληροφορίες και διευκρινίσεις μπορείτε να επικοινωνείτε με:


  • Στάθη Καρπενησιώτη (ΠΟΣΕΕΠΕΑ): 6987227384
  • Ευγενία Τραγάκη (ΠΟΣΕΕΠΕΑ): 6973040328
  • Γιάννη Λυμβαίο (ΠΟΣΓΚΑμεΑ):6936577899
  • Γεωργία Μπουλμέτη (ΣΕΕΠΕΑ ΑΤΤΙΚΗΣ):6977324742
  • Μαρίνα Κακαζιάνη (ΣΑΤΕΑ):6973455566
  • Δημήτρη Αφουξενίδη (ΕΝΕΛΕΑ):6947821970

(Στους εθελοντές θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής)

         
           Από την οργανωτική επιτροπή του Φεστιβάλ