Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π. ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ - 28/1/2016

 Πραγματοποιήθηκε σήμερα, Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2016, συνάντηση των αιρετών του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής(Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) Δημήτρη Παπαευθυμίου και Βασίλη Βούγια με την Διευθύντρια Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης κα Ντορέττα Αστέρη, αλλά και με άλλουςυπηρεσιακούς παράγοντες και συμβούλους του Υπουργού Παιδείας κου Φίλη. 

             Στην Διευθύντρια Ε.Α.Ε. εκφράστηκε η επιθυμία των αιρετών γιαγόνιμη συνεργασία, όσον αφορά στα θέματα του Ειδικού Εκπαιδευτικού(Ε.Ε.Π.), Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού(Ε.Β.Π.), αλλά και στα θέματα Ειδικής Αγωγής εν γένει. Επισημάνθηκε δε η αναγκαιότητα της συμμετοχής εκπροσώπων του Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. σε οποιαδήποτε ομάδα εργασίας συσταθεί με σκοπό να μελετήσει και να καταθέσει προτάσεις για πιθανή αλλαγή του θεσμικού πλαισίου της Ε.Α.Ε.

Οι αιρετοί αφού ανέφεραν στην Διευθύντρια Ε.Α.Ε. τους έως τώρα προβληματισμούς τους σχετικά με ορισμένες δυσλειτουργίες που διαπιστώθηκαν από τη συμμετοχή τους στην επιτροπή για την αναμόρφωση του πλαισίου των μεταθέσεων και διορισμών στην εκπαίδευση, αλλά και τις διαδικασίες που ακολουθούνται για τις συνεδριάσεις και την εξέταση θεμάτων του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής(Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.), εξέφρασαν την διάθεσή τους για στήριξη των προσπαθειών της Διεύθυνσης προς την κατεύθυνση επίλυσης των προβλημάτων του χώρου. 

Αυτή βεβαίως η διαθεσιμότητα δεν σημαίνει πως για τους εκπροσώπους του Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. δεν αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα η εγκαθίδρυση και διασφάλιση της ισότιμης μεταχείρισης του Ε.Ε.Π μέσα στην εκπαιδευτική κοινότητα.Ισότιμη μεταχείριση που έχει να κάνει με την υπηρεσιακή του κατάσταση και εξέλιξη, το  μισθολόγιό του, το ωράριο εργασίας, τον τρόπο πρόσληψης, την επιμόρφωση, τις μετατάξεις, τους σύμβουλους ειδικοτήτων κ.λπ. 

Και αναμφίβολα η διάθεσή μας για συνεργασίες, για συναντιλήψεις και συναποφάσεις είναι αναπόσπαστα συνδεδεμένη με την προοπτική της αναβάθμισης του ρόλου του προσωπικού όλων των κλάδων που είναι ενταγμένοι στην εκπαίδευση, διευρύνοντας το πεδίο παροχής εκπαιδευτικών και υποστηρικτικών υπηρεσιών, χωρίς διαχωρισμούς, κλαδικές προμετωπίδες και μικροσυντεχνιακές αντιλήψεις.

Το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Ε.Ε.Π.) που ασκεί το εκπαιδευτικό του λειτούργημα  στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση από το 1987, δεν ζητά τίποτε περισσότερο και τίποτε λιγότερο από τον σεβασμό των ιδιαιτεροτήτων των κλάδων του και προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά και για την αυτοεκτίμηση και αξιοπρέπεια που οφείλουμε να έχουμε ως επαγγελματίες στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, έχουμε παλέψει, παλεύουμε και θα παλεύουμε.

Μετά το πέρας των επαφών με τους παράγοντες του Υπουργείου έγινε συνάντηση των αιρετών του Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π. με το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής(Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.),κατά τη διάρκεια της οποίας αναλύθηκε ενδελεχώς η διαμορφωθείσα κατάσταση και αποφασίστηκε η από κοινού δράση μαςμε στόχο την αναβάθμιση των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών στο χώρο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Όσον αφορά στο θέμα της καθυστέρησης πληρωμών των συναδέλφων αναπληρωτών Ε.Β.Π., οι οποίοι προσελήφθησαν μέσω Π.Ε.Π., από το Υπουργείο πληροφορηθήκαμε πως το πρόβλημα εστιάζεται στις Περιφέρειες της Κεντρικής Μακεδονίας, Θεσσαλίας, Δυτικής Ελλάδας, Ηπείρου, Νοτίου και Βορείου Αιγαίου, οι οποίες δεν έχουν πιστώσει το λογαριασμό του Υπουργείου με τα αναλογούντα ποσά, ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία πληρωμών. Από την πλευρά του το Υπουργείο έχει προβεί σε ενέργειες για το επίμαχο θέμα και αυτό αποφασίστηκε να κάνει και η Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α., μιας και τίθεται σοβαρότατο ζήτημα επιβίωσης για τους συναδέλφους μας, οι οποίοι παραμένουν εδώ και μήνες απλήρωτοι.

              Επίσης, το Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π. θα συνεδριάσει όταν κάποια στιγμή ανασυγκροτηθεί, καθόσον κάποιοι Διευθυντές Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης που αποτελούν τωρινά μέλη του δεν επιλέχθηκαν στις πρόσφατες κρίσεις ως Διευθυντές Εκπαίδευσης.

              Τέλος, εντός των προσεχών ημερών θα εκδοθεί εγκύκλιος από το Υπουργείο Παιδείας με την οποία θα ζητούνται προτάσεις από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης για ιδρύσεις Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και Τμημάτων Ένταξης.

Βασίλης Βούγιας
Δημήτρης Παπαευθυμίου
Αιρετοί του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου
Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής(Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.)

Πηγή: ΣΕΕΠΕΑ ΣΤΕΛΛΑ

Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2016

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΥΣ

Αγαπητοί συνάδελφοι,
λάβαμε και δημοσιεύουμε την ακόλουθη επιστολή από την πληρεξούσια δικηγόρο των 33 σχολικών ψυχολόγων, οι οποίοι άσκησαν Παρέμβαση ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας επί της αίτησης ακυρώσεως κατά της με αριθμ. πρωτ. 91287/Γ6/07-08-2012 εγκυκλίου του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα Πρόσκληση υποψηφίων για πρόσληψη αναπληρωτών για το σχολικό έτος 2012-2013.
Ωστόσο, θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι η διατύπωση της επιστολής αυτής δεν προάγει την ενότητα του κλάδου των Ψυχολόγων ούτε τη συναδελφικότητα και ως εκ τούτου δεν συμμεριζόμαστε το ύφος της. 
Σε καμιά περίπτωση δεν θεωρούμε "ανειδίκευτους",  συναδέλφους με μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς τίτλους σε συναφή αντικείμενα προς την Ειδική Εκπαίδευση και με μεγάλη προϋπηρεσία στο χώρο.
Επαναλαμβάνουμε, με την ευκαιρία αυτή, ότι η θέση της ΠΟΣΕΕΠΕΑ για τα προσόντα  διορισμού είναι να λαμβάνονται υπόψη: καταρχήν το βασικό πτυχίο και ακολούθως οι μεταπτυχιακοί τίτλοι σε συναφή προς την Ειδική Εκπαίδευση αντικείμενα, καθώς  και η προϋπηρεσία.

Ακολουθεί η επιστολή:

"Σας παρακαλώ να δημοσιεύσετε το συνημμένο Δελτίο Τύπου με τίτλο ''Μεγάλη δικαίωση για τους Σχολικούς Ψυχολόγους στην Εκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή από το Συμβούλιο της Επικρατείας'' για την ενημέρωση του κοινού κατόπιν της εκδόσεως της υπ’ αρ. 3353/2015 Απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), με την οποία κρίνεται ότι για τη στελέχωση των σχολικών μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης με ψυχολόγους (κλάδος ΠΕ23 Ψυχολόγων) προηγούνται στους διορισμούς οι ψυχολόγοι που κατέχουν μεταπτυχιακό στη Σχολική Ψυχολογία (ειδικευμένοι) έναντι αυτών που δεν κατέχουν ειδίκευση (ανειδίκευτοι). "


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Μεγάλη δικαίωση για τους Σχολικούς Ψυχολόγους στην Εκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή από το Συμβούλιο της Επικρατείας.

Με την υπ’ αρ. 3353/2015 Απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), η οποία βασίζεται απόλυτα στο πνεύμα και το γράμμα του Νόμου και του Συντάγματος, κρίνεται ότι για τη στελέχωση των σχολικών μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης με ψυχολόγους (κλάδος ΠΕ23 Ψυχολόγων) προηγούνται στους διορισμούς οι ψυχολόγοι που κατέχουν μεταπτυχιακό στη Σχολική Ψυχολογία (ειδικευμένοι) έναντι αυτών που δεν κατέχουν ειδίκευση (ανειδίκευτοι).

Συγκεκριμένα το Συμβούλιο της Επικρατείας με την υπ’ αρ. 3353/2015 Απόφασή του απέρριψε την Αίτηση Ακύρωσης είκοσι τεσσάρων ανειδίκευτων ψυχολόγων, οι οποίοι στρέφονταν κατά του Υπουργείου και της διαδικασία προσλήψεων προσωρινών αναπληρωτών και ωρομισθίων ψυχολόγων, κατά το μέρος που οι υποψήφιοι με μεταπτυχιακό τίτλο στη Σχολική Ψυχολογία προτάσσονται όλων των υπολοίπων ψυχολόγων για πρόσληψη ως αναπληρωτές ωρομίσθιοι Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού.

Κατά της παραπάνω Αίτησης Ακύρωσης τριάντα τρεις Σχολικοί Ψυχολόγοι (ειδικευμένοι) άσκησαν Παρέμβαση ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας διά της πληρεξουσίας δικηγόρου τους, Αυγής Βογιατζόγλου. Από την έναρξη της δικαστικής διαμάχης το καλοκαίρι του έτους 2012, με τεκμηρίωση υπερασπίστηκαν το δίκαιο και το αληθές σχετικά με την αναγκαιότητα της πρόταξης των Σχολικών Ψυχολόγων στις προσλήψεις.

Το ΣτΕ δέχθηκε τις θέσεις του Υπουργείου και των Παρεμβαινόντων απορρίπτοντας όλα τα επιχειρήματα των μη ειδικευμένων ψυχολόγων. Η Παρέμβαση έριξε φως σε καίριας σημασίας νομικά και πραγματικά ζητήματα και συνετέλεσε στη διαμόρφωση του σκεπτικού και της δικανικής κρίσης του Δικαστηρίου.


Τα βασικά σημεία της Απόφασης του ΣτΕ συνοψίζονται παρακάτω:

1. Είναι σαφής η βούληση του νομοθέτη, για λόγους δημοσίου συμφέροντος, να δώσει έμφαση στην ειδική εκπαίδευση των ψυχολόγων που θα προσληφθούν ως εκπαιδευτικό προσωπικό στις μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Η απαιτούμενη ειδική εκπαίδευση προβλέπεται τόσο από τον Νόμο για την άσκηση του επαγγέλματος των ψυχολόγων στην Ελλάδα, αλλά και ορίζεται στο Νόμο (Ν.1566/1985, άρθρο 35 παρ. 8) και είναι η κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου στη Σχολική Ψυχολογία, το οποίο αποτελεί το ειδικό τυπικό προσόν διορισμού στις εν λόγω προσλήψεις.
2. Κατά τη διαδικασία πρόσληψης συντάσσονται ξεχωριστοί πίνακες: κύριοι πίνακες στους οποίους περιλαμβάνονται οι υποψήφιοι που διαθέτουν το ειδικό τυπικό προσόν της ειδίκευσης στη Σχολική Ψυχολογία που απαιτεί ο νομοθέτης για την πλήρωση της συγκεκριμένης θέσης και επικουρικοί πίνακες, όπου περιλαμβάνονται οι υποψήφιοι χωρίς μεταπτυχιακό τίτλο στη Σχολική ή  Ψυχολογία και των οποίων η σειρά κατάταξης γίνεται με βάση τα μοριοδοτούμενα κριτήρια.
3. Ο όρος «προτίμηση» που ορίζει ο Νόμος για τον μεταπτυχιακό τίτλο στη Σχολική Ψυχολογία σημαίνει πρόταξη στον πίνακα επιλογής και υπαγορεύεται από λόγο δημοσίου συμφέροντος. Είναι βέβαια επιτρεπτή η συμμετοχή και εκείνων που δεν έχουν ειδίκευση, αλλά οι κάτοχοι της ειδικεύσεως προηγούνται στους διορισμούς των μη κατόχων της ειδικεύσεως, οι οποίοι διορίζονται επικουρικά μόνον εφόσον εξαντληθεί ο πίνακας των ειδικευμένων ψυχολόγων.

Πρόκειται για μια μεγάλη δικαίωση. Η Απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας τερματίζει την ανασφάλεια που βίωναν κάθε έτος οι υποψήφιοι του κλάδου ΠΕ23 Ψυχολόγων σχετικά με τη διαδικασία των προσλήψεών τους στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Επίσης, αναδεικνύει σε όλη της την έκταση την αναγκαιότητα της ειδικής κατάρτισης στα σχολεία και της αντιστοίχισης των προσόντων με τις προδιαγραφές της οργανικής θέσης.

Η πρόταξη των Σχολικών Ψυχολόγων στην Ειδική Αγωγή κι Εκπαίδευση αποτελεί πλέον και δικαστηριακή πραγματικότητα και ανοίγει το δρόμο στο επιστημονικό σωματείο της «ΕΝΩΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΨΥΧΟΛΟΓΩΝ  ΕΛΛΑΔΑΣ» («Ε.Σxo.Ψ.Ε.») να κινηθεί θεσμικά για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης και την παροχή εξειδικευμένων ποιοτικών υπηρεσιών στους μαθητές της Ελλάδας. Η ανάπτυξη της σχολικής ψυχολογικής υποστήριξης της Εκπαίδευσης με βάση σύγχρονες διεθνείς προδιαγραφές και σύμφωνα με τις προτάσεις της ΟΥΝΕΣΚΟ και του Διεθνούς Γραφείου Εκπαίδευσης είναι αναγκαία και στη χώρα μας :

Α) με την σύσταση κεντρικής υπηρεσίας Σχολικής Ψυχολογικής Υποστήριξης στο Υπουργείο, η οποία θε επιφορτιστεί με την οργάνωση και την ενοποίηση, χωρίς δημοσιονομικό κόστος, όλων των προσφερόμενων υπηρεσιών ψυχολογικής υποστήριξης μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων. Σκοπός της δράσης της κεντρικής υπηρεσίας Σχολικής Ψυχολογικής Υποστήριξης η διασφάλιση της αποτελεσματικότητας των προσπαθειών που καταβάλλουν οι εκπαιδευτικοί τόσο της γενικής όσο και της ειδικής αγωγής, καθώς και οι γονείς και η επίτευξη του στόχου όλοι οι μαθητές χωρίς διακρίσεις, για πρώτη φορά στη χώρα μας, εντός του σχολικού πλαισίου, δωρεάν και από το κατάλληλο και εξειδικευμένο προσωπικό, να ωφελούνται του δικαιώματος της εκπαίδευσης και να έχουν ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας και του δυναμικού τους.
Β) με τη μέριμνα για τους αναγκαίους διορισμούς και την τήρηση της νομιμότητας στις προσλήψεις με βάση τα προβλεπόμενα από τον νόμο τυπικά προσόντα διορισμού.

Θεσσαλονίκη, 11 Ιανουαρίου 2016
Αυγή Θ. Βογιατζόγλου  








ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΕΠ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ

Στα πλαίσια του διαλόγου για την αναμόρφωση του συστήματος μεταθέσεων και διορισμών, λάβαμε και δημοσιεύουμε την ακόλουθη επιστολή με τις προτάσεις των συναδέλφων αναπληρωτών ΕΕΠ σχετικά με το θέμα των κριτηρίων διορισμού: 

 
Κυριακή, 17 Ιανουαρίου, 2016

Προς το Δ.Σ. της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.,

          Μετά από τη δημοσίευση των προτάσεων της ΠΟΣΕΕΠΕΑ προς την Επιτροπή για την αναμόρφωση του πλαισίου μεταθέσεων και διορισμών, ειδικά για το θέμα των κριτηρίων διορισμού, σας απευθύνουμε κάποιες ιδέες-προτάσεις. Θεωρούμε, από την πλευρά μας, πως δικαιότερο για όσους υπηρετούν πολλά χρόνια από τις θέσεις του θεσμού των αναπληρωτών είναι να μοριοδοτηθεί ως τυπικό προσόν διορισμού καταρχάς το βασικό πτυχίο (όπως ζητά και η ομοσπονδία) και δεύτερον η προϋπηρεσία σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ με 0,2 μονάδες ανά μήνα, όπως ήδη προβλέπεται στις δύο προηγούμενες εγκυκλίους πρόσληψης υποψηφίων προσωρινών αναπληρωτών Ε.Ε.Π. (και ει δυνατόν με κάποια πριμοδότηση για τους επί μεγαλύτερο των 30 μηνών χρονικό διάστημα υπηρετούντες).        
          Επισημαίνουμε, ότι δεν θα επιθυμούσαμε να μοριοδοτηθούν: ΔΕΥΤΕΡΑ ΠΤΥΧΙΑ, ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ 400 ΩΡΩΝ, ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΕΙΣ, ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ, ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ και άλλοι μη σχετικοί τίτλοι που δεν είναι ουσιαστικά προσόντα διορισμού και ΦΑΛΚΙΔΕΥΟΥΝ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΠΟΡΡΕΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΤΗΘΕΙΣΑ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ.
          Αναμφίβολα υπολογίζουμε όλοι οι συνάδελφοι, στην ενημέρωση και στήριξη σας. Προσπαθήσαμε σε αυτή την πρώτη φάση να καταλήξουμε σε προτάσεις που ενώνουν και δεν διχάζουν κλάδους και ειδικότητες, αλλά υπερασπίζονται τους εργαζόμενους αναπληρωτές, με σκοπό να έχουμε μια ενιαία φωνή και στάση.

Με τιμή,
Οι αναπληρωτές Ε.Ε.Π

ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΠΕ30
ΑΓΑΛΟΥ ΑΝΝΑ-ΜΑΡΙΑ ΠΕ30
ΑΤΣΙΔΑΚΟΥ ΕΛΕΝΗ ΠΕ30
ΒΑΡΕΛΑ ΜΑΡΙΝΑ ΠΕ30
ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ ΑΘΗΝΑ ΠΕ23
ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΗ ΜΑΡΙΑ ΠΕ23
ΓΕΩΡΓΑΝΤΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΕ23
ΓΕΩΡΓΟΥΣΗ ΛΟΥΙΖΑ ΠΕ30
ΓΚΟΥΒΕΡΗ ΜΑΡΙΝΑ ΠΕ30
ΓΚΟΥΝΤΡΑ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΠΕ23
ΖΑΧΟΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΕ30
ΚΑΡΚΑΤΖΟΥΝΗΣ ΛΟΥΚΑΣ ΠΕ23
ΚΙΟΥΡΤΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΠΕ30
ΚΥΡΙΑΚΙΔΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ ΠΕ30
ΚΩΛΕΤΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΕ30
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΠΕ30
ΛΙΒΑ ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΠΕ30
ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ ΠΕ23
ΜΑΚΡΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΠΕ30
ΜΠΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΕ23
ΝΑΚΗ          ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΕ30
ΝΙΚΟΛΟΥΔΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΕ23
ΝΙΚΟΣΛΑΒΙΝΟΥ ΕΛΕΝΗ ΠΕ30
ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΗ ΙΩΑΝΝΑ-ΣΤΕΛΛΑ ΠΕ26
ΡΟΥΧΩΤΑ ΘΕΟΔΟΣΙΑ ΠΕ30
ΤΑΦΙΛΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΠΕ30
ΤΣΙΓΚΡΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΠΕ23
ΦΑΝΗ          ΜΑΡΙΑ ΠΕ23
ΦΡΑΓΚΙΑΔΑΚΗ ΜΑΡΙΑ ΠΕ23
ΧΑΝΤΖΗ ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ ΠΕ30

ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑΘΕΣΕΩΝ- ΔΙΟΡΙΣΜΩΝ


Αγαπητοί συνάδελφοι,

σχετικά με το ζήτημα της αναμόρφωσης του συστήματος μεταθέσεων και διορισμών, αναδημοσιεύουμε τις επεξεργασμένες προτάσεις μας, για την ενημέρωσή σας. 
Διευκρινίζουμε ότι σε αυτές έχουν ήδη ενσωματώθει οι ως τώρα προτάσεις και σκέψεις συναδέλφων και σε κάθε περίπτωση αποτελούν ένα πλαίσιο συζήτησης  και περαιτέρω επεξεργασίας. 
Όποιοι ενδιαφέρονται, ως άτομα ή ομάδες, να καταθέσουν τις προτάσεις τους, μπορούν να τις κοινοποιήσουν εγγράφως στους Περιφερειακούς τους Συλλόγους, οι οποίοι και θα ενημερώσουν την ΠΟΣΕΕΠΕΑ.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΟΣΕΕΠΕΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΡΙΣΜΩΝ

ΘΕΜΑ 1ο: ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ
Α-Η ΠΟΣΕΕΠΕΑ θεωρεί ότι η υφιστάμενη διαδικασία των μεταθέσεων, που διατηρεί το ενιαίο των οργανικών θέσεων στην Α΄θμια , Β΄Θμια εκπαίδευση και στα ΚΕΔΔΥ, με τη μετάθεση και τοποθέτηση του  ΕΕΠ και ΕΒΠ από το ΚΥΣΕΕΠαπ΄ ευθείας στην οργανική θέση και όχι από νομό σε νομό, κρίνεται ως η προσφορότερη και ζητά από το ΥΠΠΕΘ να την διατηρήσει ως έχει.
Β- Οι πίνακες των  οργανικών και λειτουργικών κενών στις ΣΜΕΑΕ και τα ΚΕΔΔΥ, θα πρέπει να επικαιροποιούνται από τα ΠΥΣΕΕΠ, ώστε να διασφαλίζεται η εγκυρότητα και ακρίβεια της διαδικασίας
Γ- Θα πρέπει να προσδιοριστεί ο τρόπος και η διαδικασία σύστασης των οργανικών θέσεων στις  ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ, με τη σύσταση οργανισμού των εκπαιδευτικών πλαισίων, στον οποίο θα προβλέπεται το απαραίτητο για την στελέχωσή τους προσωπικό, Εκπαιδευτικό , Ειδικό Εκπαιδευτικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό.

ΘΕΜΑ 2ο: Πρόσληψη μόνιμου προσωπικού και Αναπληρωτών.
            Σύμφωνα με τον ν. 2817/00 και τον ν. 3699/08, οι προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και αναπληρωτών ΕΕΠ και ΕΒΠ, πραγματοποιούνταν μετά από προκήρυξη η οποία προσδιόριζε τα γενικά, τυπικά και πρόσθετα προσόντα, τα οποία μοριοδοτούνταν, κατατάσσοντας τους υποψήφιους σε αξιολογικό πίνακα.
            Στην προκήρυξη για μόνιμο προσωπικό προβλέπονταν και η προσωπική συνέντευξη η οποία, σε συνδυασμό με την συμμετοχή του υποψηφίου σε ερευνητικά προγράμματα, συνέδρια, ημερίδες και σεμινάρια, έδινε μονάδες από 0 έως 6.
            Με τις κυβερνητικές αποφάσεις για κατάργηση των συμβουλίων επιλογής και την ένταξη όλων των προσλήψεων στον ΑΣΕΠ, ως Πανελλήνια Ομοσπονδία των Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και ΕΒΠ, θα θέλαμε να καταθέσουμε τις εξής προτάσεις:

1-  Η επιλογή για πρόσληψη του προσωπικού, μόνιμου ή αναπληρωτών, να γίνεται μέσω ΑΣΕΠ, με σειρά προτεραιότητας, βάση των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων, τα οποία θα πρέπει να προσδιοριστούν επακριβώς και τα οποία θα μοριοδοτούνται ανάλογα.Να ισχύσει η αρχή του ΒΑΣΙΚΟΥ ΠΤΥΧΙΟΥ για όλες τις ειδικότητες ως μοναδικό απαραίτητο προσόν για την συμμετοχή στον διαγωνισμό.

2-    Να μοριοδοτούνται αναλόγως η παιδαγωγική κατάρτιση, οι μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών στην ειδική εκπαίδευση και  στο αντικείμενο των κλάδων, εφ όσον έχουν σχέση-συνάφεια με τις κατηγορίες ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και αναπηριών που αντιμετωπίζουν οι μαθητές, αλλά και με εξειδικευμένες μεθόδους υποστήριξης ανά ειδικότητα.

3-    Θα πρέπει να δίνεται μεγαλύτερη μοριοδότηση στην προϋπηρεσία των αναπληρωτών σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ,  , των οποίων η προϋπηρεσία θα μοριοδοτείται στο σύνολό της (0,2 μονάδες ανά μήνα).

4-    Προϋπηρεσία  σε κατεξοχήν πλαίσια ειδικής αγωγής  παιδιών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκεςεκτός εκπαίδευσης, αλλά στην ειδικότητα στην οποία είναι υποψήφιος, θα πρέπει να μοριοδοτείται μέχρι 3 έτη (0,1 μονάδα ανά μήνα).

5-    Οι πίνακες που θα προκύψουν από την επιλογή του ΑΣΕΠ  και θα είναι ενιαίοι για μόνιμους και αναπληρωτές, θα πρέπει να διατηρούνται στην Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου παιδείας και να δίνεται η δυνατότητα προσθήκης νέων δεδομένων όπως, προϋπηρεσία, νέοι τίτλοι σπουδών, νέα προσόντα,  επιμόρφωσης, μετεκπαίδευσης, εξειδίκευσης κ.λ.π., αναμορφώνοντας τη σειρά προτεραιότητας. Από τους πίνακες αυτούς θα καλύπτει το Υπουργείο τις πάγιες και διαρκείς ανάγκες στις ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ σε μόνιμο προσωπικό και αναπληρωτές.

6-    Αναγνωρίζοντας το έργο, την ιδιαίτερη γνώση και ευαισθησία που πρέπει να διαθέτει το ΕΕΠ και το ΕΒΠ, την προσφορά των υπηρεσιών, την συνεχή υποστηρικτική επαφή με μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς και φορείς της κοινότητας, κρίνεται απαραίτητο να προβλεφθεί διαδικασία αξιολόγησης της προσωπικότητας και της ικανότητας του ΕΕΠ και ΕΒΠ, στην ανάληψη του συγκεκριμένου υπηρεσιακού και ταυτόχρονα επιστημονικού καθήκοντος. Η διαδικασία αυτή θα μπορούσε να στηριχθεί σε συγκεκριμένα εργαλεία αξιολόγησης και σε εξειδικευμένη επιστημονική ομάδα και να μην συνδέεται με μοριοδότηση.


7-    Στην περίπτωση που το Υπουργείο σε συνεργασία με τον ΑΣΕΠ κρίνουν προσφορότερη τη διαδικασία των γραπτών εξετάσεων, αυτές θα πρέπει να γίνονται στη βάση του γνωστικού αντικειμένου της κάθε ειδικότητας και την αξιολόγηση των δεξιοτήτων του κάθε υποψηφίου σε σχέση με την εκπαίδευση και υποστήριξη των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

8-   Να ισχύσει λογική πριμοδότηση - μοριοδότηση με  κοινωνικά κριτήρια για συναδέλφους με αναπηρία που έχουν αναγνωρισμένη ικανότητα εργασίας από κατάλληλη επιτροπή. Η τοποθέτηση τους να γίνεται σε κατάλληλα πλαίσια.

9-  Να  μη μοριοδοτούνται σεμινάρια κατάρτισης 400 ωρών στην ειδική αγωγή, ούτε και άλλα σεμινάρια αμφίβολης εγκυρότητας.
ΤΥΠΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ
ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ
1. ΒΑΣΙΚΟ ΠΤΥΧΙΟ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
ΜΙΑ (1 ) μονάδΑ ΑΝΑ ΒΑΘΜΟ
2. ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ ΣΕ ΣΜΕΑΕ ΚΑΙ ΚΕΔΔΥ




0,2ΜΟΝΑΔΕΣ ΑΝΑ ΜΗΝΑ (ΚΑΙ ΠΡΙΜΟΔΟΤΗΣΗ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑΣ  >30 ΜΗΝΕΣ)
3. ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ ΣΕ ΠΛΑΙΣΙΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (Μέχρι 3 χρόνια)
0,1 Μονάδες ανά μήνα
ΠΡΟΣΘΕΤΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑόχι απαραίτητα για τοδιορισμό

1. ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΜΕ ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΠΟΥ ΚΑΘΟΡΙΖΕΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΚΑΙ ΚΡΙΝΕΙ ΤΟ Ι.Ε.Π)
ΤΡΕΙΣ (3) μονάδες
2. ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟΣ  ΤΙΤΛΟΣ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΜΕ ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΠΟΥ ΚΑΘΟΡΙΖΕΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΚΑΙ ΚΡΙΝΕΙ ΤΟ Ι.Ε.Π)
Σε περίπτωση υποψηφίου που έχει διδακτορικό και μεταπτυχιακό τίτλο ΜΕ ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΝΑ μοριοδοτείται μόνο ο διδακτορικός ΤΊΤΛΟς.
ΠΕΝΤΕ (5)μονάδες
3. Γλωσσομάθεια
δύο (2) μονάδες για την άριστη μιάμιση (1,50) για την πολύ καλή και μία (1) μονάδα για την καλή γνώση
4. πιστοποιημένη γνώση χειρισμού ηλεκτρονικού υπολογιστή
μία (1) μονάδα

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗΣ


Αγαπητοί συνάδελφοι,

στα πλαίσια της συζήτησης σχετικά με το σύστημα μοριοδότησης του ΕΕΠ και ΕΒΠ σε πιθανούς διορισμούς, δημοσιεύουμε τις προτάσεις του συναδέλφου Δ. Αρβανίτη, Αιρετού στο ΠΥΣΕΕΠ Αττικής και εκπροσώπου της ΠΟΣΕΕΠΕΑ στην «Επιτροπή για την αναμόρφωση του πλαισίου των μεταθέσεων και διορισμών στην εκπαίδευση».

                           Εξειδίκευση προτάσεων σχετικά με το σύστημα μοριοδότησης του ΕΕΠ-ΕΒΠ
                                                         στους πιθανούς διορισμούς:


1. Η μοριοδότηση των μεταπτυχιακών τίτλων πρέπει να γίνεται με βάση κριτήρια που θα αφορούν εξειδικευμένα τους κλάδους του ΕΕΠ, αφού τα καθήκοντά τους διαφέρουν ανά κλάδο αλλά και σε σχέση με τα καθήκοντα των εκπαιδευτικών. Προτείνω την μοριοδότηση μεταπτυχιακών (3 μονάδες) και διδακτορικών (5μονάδες) τίτλων στο αντικείμενο της κάθε ειδικότητας, σε αντικείμενα που αφορούν τις διαγνωστικές κατηγορίες, τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και τις αναπηρίες που προβλέπονται στην τελευταία νομοθεσία για την εε. Δεν θα ήταν υπερβολικό νομίζω να προτείναμε γενικά την μοριοδότηση μεταπτυχιακών που αφορούν το γενικό και ειδικό καθηκοντολόγιο κάθε κλάδου. Ίσως να χρειάζεται κλιμάκωση της μοριοδότησης για τίτλους που συνδυάζουν συνάφεια με ειδική αγωγή και ειδικότητα.
Τα κριτήρια αυτά χρειάζεται άμεσα να αποσταλούν προς το ΙΕΠ και το υπουργείο.

2. Η προυπηρεσία πλην αυτής ως αναπληρωτή σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ,να αναγνωρίζεται και μοριοδοτείται με βάση τα κριτήρια που αναφέρονται στην εγκύκλιο πρόσληψης αναπληρωτών 2015-2016 δηλ.:
"α. Προϋπηρεσία στον Δημόσιο (εκτός από αυτήν που έχει αποκτηθεί σε θέση αναπληρωτή ή ωρομισθίου σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε., Κ.Δ.Α.Υ. ή ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) ή στον Ιδιωτικό Τομέα με σχέση εξαρτημένης εργασίας και με αντικείμενο τα άτομα με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες,....".

3. Να μελετηθεί το θέμα της Παιδαγωγικής Κατάρτισης, εν όψει της γνωστής θέσης επιστημονικών και συνδικαλιστικών συλλόγων ειδικοτήτων (ΣΕΕ, ΣΚΛΕ) που διαφωνούν με την πρόταξη όσων την διαθέτουν και την θέση της ΠΟΣΕΕΠΕΑ για το βασικό πτυχίο ως μοναδικό απαραίτητο προσόν. Προτείνω την μοριοδότηση της κατοχής πιστοποιητικού παιδαγωγικής κατάρτισης , με αναγνώριση βάση των κριτηρίων της εγκυκλίου αναπληρωτών ΕΕΠ-ΕΒΠ 2015-16, με 2 μονάδες ( νομίζω δίκαιο αφού προτείνουμε μοριοδότηση έως 2 μονάδες για την γλώσσα και 1 μονάδα για την γνώση χειρισμού Η/Υ).

4. Να καθοριστεί στην πρόταση μας ο τρόπος μοριοδότησης των κοινωνικών κριτηρίων (αναπηρία ιδίου και τέκνων, πολυτεκνική ιδιότητα).

5. Να δούμε ξανά την πρόταση μας για την συνέντευξη, αφού αυτή νομίζω ότι πρέπει να αφορά όχι την πρόσληψη αλλά την δια βίου διαγνωστική και υποστηρικτική παρακολούθηση των εκπαιδευτικών.

6. Να συμπεριληφθούν στην πρόταση μας και τα κριτήρια μοριοδότησης του ΕΒΠ, όπως προβλέπονται στην εγκύκλιο αναπληρωτών ΕΕΠ-ΕΒΠ 2016, δλδ.:

ΒΑΘΜΟΣ ΠΤΥΧΙΟΥ
"Ο βαθμός πτυχίου T.E.E., Τ.Ε.Λ. ή Ενιαίων Πολυκλαδικών Λυκείων μισή (0,5) μονάδα για κάθε βαθμό άνω του δεκαπέντε (15), ενώ για τo πτυχίο ή δίπλωμα Ι.Ε.Κ. μισή (0,5) μονάδα για κάθε βαθμό άνω του δώδεκα (12)"

ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ (όπως στην εγκύκλιο 2015-16)
"α) Προϋπηρεσία στον Δημόσιο (εκτός από αυτήν που έχει αποκτηθεί σε θέση αναπληρωτή σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) ή στον Ιδιωτικό Τομέα με σχέση εξαρτημένης εργασίας και με αντικείμενο τα άτομα με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, η οποία έχει αποκτηθεί μετά την κτήση του βασικού τίτλου σπουδών μισή (0,50) μονάδα για κάθε εξάμηνο και μέχρι τρεις (3) μονάδες. Η προϋπηρεσία στον Ιδιωτικό Τομέα αποδεικνύεται με βεβαίωση του ασφαλιστικού φορέα και βεβαίωση του φορέα που πραγματοποιήθηκε".
και
"Σε περίπτωση ισοβαθμίας προηγούνται οι κάτοχοι πτυχίου ή διπλώματος ΙΕΚ, οι οποίοι κατατάσσονται μεταξύ τους σύμφωνα με την ημεροχρονολογία κτήσης του πτυχίου και εφόσον ο χρόνος αυτός συμπίπτει, σύμφωνα με το βαθμό πτυχίου. Ακολουθούν οι κάτοχοι πτυχίου Τ.Ε.Ε., Τ.Ε.Λ. ή Ενιαίων Πολυκλαδικών Λυκείων, οι οποίοι κατατάσσονται μεταξύ τους με την ίδια ως ανωτέρω διαδικασία".
και
"β) Προϋπηρεσία που αποκτήθηκε σε θέση αναπληρωτή σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε., στον ίδιο κλάδο της προς πλήρωση θέσης υπολογίζεται στο σύνολό της και μοριοδοτείται με 0,20 μονάδες για κάθε μήνα".

ΣΙΝΕΜΑ ΚΑΙ ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗ

Το “Σινεμά και Ψυχανάλυση”, υπό την αιγίδα της Ελληνικής Εταιρείας της Νέας Λακανικής Σχολής και με τη συνεργασία της Ακαδημίας Κλινικών Σπουδών της Αθήνας, σας προσκαλεί στην προβολή της ταινίας “Her” (2013) του Spike Jonze, την Κυριακή 07/02/2016.
Τόπος Διεξαγωγής: Κινηματογράφος “ΔΑΝΑΟΣ” (Λ. Κηφισίας 109, πλησίον μετρό Πανόρμου). Ώρες: 14:00 – 17:00.
Εισηγητές: Ρεζινάλντ Μπλανσέ – Ψυχαναλυτής, Δέσποινα Καραγιάννη – ψυχολόγος, Γιάγκος Αντίοχος – κριτικός κινηματογράφου.
Είσοδος: 5 Ευρώ