Τετάρτη 13 Ιανουαρίου 2016

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΟΣΕΕΠΕΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΜΕΤΑΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΡΙΣΜΩΝ


Αθήνα,  13-1-2016
Α.Π. : 2

Προς:
Υπουργείο Παιδείας,
Έρευνας & Θρησκευμάτων
(Επιτροπή για την αναμόρφωση
 του πλαισίου μεταθέσεων και διορισμών)


ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΟΣΕΕΠΕΑ

Στη συνάντηση της ΠΟΣΕΕΠΕΑ με τα τακτικά και αναπληρωματικά μέλη της Επιτροπής για την αναμόρφωση του πλαισίου που αφορά τις μεταθέσεις όλου του προσωπικού των Σχολικών μονάδων, γενικής και ειδικής εκπαίδευσης, καθώς και τις προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στην εκπαίδευση, συζητήθηκαν και αποφασίστηκαν τα εξής:

ΘΕΜΑ 1ο ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ
Α) Η ΠΟΣΕΕΠΕΑ θεωρεί ότι η υφιστάμενη διαδικασία των μεταθέσεων, που διατηρεί το ενιαίο των οργανικών θέσεων στην Α΄θμια , Β΄Θμια εκπαίδευση και στα ΚΕΔΔΥ, με τη μετάθεση και τοποθέτηση του  ΕΕΠ και ΕΒΠ από το ΚΥΣΕΕΠ απ΄ ευθείας στην οργανική θέση και όχι από νομό σε νομό, κρίνεται ως η προσφορότερη και ζητά από το ΥΠΠΕΘ να την διατηρήσει ως έχει.
Β)  Οι πίνακες των  οργανικών και λειτουργικών κενών στις ΣΜΕΑΕ και τα ΚΕΔΔΥ, θα πρέπει να επικαιροποιούνται από τα ΠΥΣΕΕΠ, ώστε να διασφαλίζεται η εγκυρότητα και ακρίβεια της διαδικασίας
Γ) Θα πρέπει να προσδιοριστεί ο τρόπος και η διαδικασία σύστασης των οργανικών θέσεων στις  ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ, με τη σύσταση οργανισμού των εκπαιδευτικών πλαισίων, στον οποίο θα προβλέπεται το απαραίτητο για την στελέχωσή τους προσωπικό, Εκπαιδευτικό , Ειδικό Εκπαιδευτικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό.

ΘΕΜΑ 2ο : Πρόσληψη μονίμου προσωπικού και Αναπληρωτών.
            Σύμφωνα με τον ν. 2817/00 και τον ν. 3699/08, οι προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και αναπληρωτών ΕΕΠ και ΕΒΠ, πραγματοποιούνταν μετά από προκήρυξη η οποία προσδιόριζε τα γενικά, τυπικά και πρόσθετα προσόντα, τα οποία μοριοδοτούνταν, κατατάσσοντας τους υποψήφιους σε αξιολογικό πίνακα.
            Στην προκήρυξη για μόνιμο προσωπικό προβλέπονταν και η προσωπική συνέντευξη η οποία, σε συνδυασμό με την συμμετοχή του υποψηφίου σε ερευνητικά προγράμματα, συνέδρια, ημερίδες και σεμινάρια, έδινε μονάδες από 0 έως 6.
            Με τις κυβερνητικές αποφάσεις για κατάργηση των συμβουλίων επιλογής και την ένταξη όλων των προσλήψεων στον ΑΣΕΠ, ως Πανελλήνια Ομοσπονδία των Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και ΕΒΠ, θα θέλαμε να καταθέσουμε τις εξής προτάσεις:

1-    Η επιλογή για πρόσληψη του προσωπικού, μόνιμου ή αναπληρωτών, να γίνεται μέσω ΑΣΕΠ, με σειρά προτεραιότητας, βάση των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων, τα οποία θα πρέπει να προσδιοριστούν επακριβώς και τα οποία θα μοριοδοτούνται ανάλογα. Να ισχύσει η αρχή του ΒΑΣΙΚΟΥ ΠΤΥΧΙΟΥ για όλες τις ειδικότητες ως μοναδικό απαραίτητο προσόν για την συμμετοχή στον διαγωνισμό.

2-  Να μοριοδοτούνται αναλόγως η παιδαγωγική κατάρτιση, οι μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών στην ειδική εκπαίδευση και  στο αντικείμενο των κλάδων, εφ όσον έχουν σχέση-συνάφεια με τις κατηγορίες ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και αναπηριών που αντιμετωπίζουν οι μαθητές, αλλά και με εξειδικευμένες μεθόδους υποστήριξης ανά ειδικότητα.

3-    Θα πρέπει να δίνεται μεγαλύτερη μοριοδότηση στην προϋπηρεσία των αναπληρωτών σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ, καθώς και όσων έχουν προϋπηρεσία σε κατεξοχήν πλαίσια ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης παιδιών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, των οποίων η προϋπηρεσία θα μοριοδοτείται στο σύνολό της (1 μονάδα ανά έτος). Προϋπηρεσία εκτός ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, αλλά στην ειδικότητα στην οποία είναι υποψήφιος, θα πρέπει να μοριοδοτείται μέχρι 3 έτη (1 μονάδα ανά έτος).

4-    Οι πίνακες που θα προκύψουν από την επιλογή του ΑΣΕΠ  και θα είναι ενιαίοι για μόνιμους και αναπληρωτές, θα πρέπει να διατηρούνται στην Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου παιδείας και να δίνεται η δυνατότητα προσθήκης νέων δεδομένων όπως, προϋπηρεσία, νέοι τίτλοι σπουδών, νέα προσόντα,  επιμόρφωσης, μετεκπαίδευσης, εξειδίκευσης κ.λ.π., αναμορφώνοντας τη σειρά προτεραιότητας. Από τους πίνακες αυτούς θα καλύπτει το Υπουργείο τις πάγιες και διαρκείς ανάγκες στις ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ σε μόνιμο προσωπικό και αναπληρωτές.

5-    Αναγνωρίζοντας το έργο, την ιδιαίτερη γνώση και ευαισθησία που πρέπει να διαθέτει το ΕΕΠ και το ΕΒΠ, την προσφορά των υπηρεσιών, την συνεχή υποστηρικτική επαφή με μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς και φορείς της κοινότητας, κρίνεται απαραίτητο να προβλεφθεί διαδικασία αξιολόγησης της προσωπικότητας και της ικανότητας του ΕΕΠ και ΕΒΠ, στην ανάληψη του συγκεκριμένου υπηρεσιακού και ταυτόχρονα επιστημονικού καθήκοντος. Η διαδικασία αυτή θα μπορούσε να στηριχθεί σε συγκεκριμένα εργαλεία αξιολόγησης και σε εξειδικευμένη επιστημονική ομάδα και να μην συνδέεται με μοριοδότηση.


6-    Στην περίπτωση που το Υπουργείο σε συνεργασία με τον ΑΣΕΠ κρίνουν προσφορότερη τη διαδικασία των γραπτών εξετάσεων, αυτές θα πρέπει να γίνονται στη βάση του γνωστικού αντικειμένου της κάθε ειδικότητας και την αξιολόγηση των δεξιοτήτων του κάθε υποψηφίου σε σχέση με την εκπαίδευση και υποστήριξη των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

7-      Να ισχύσει λογική πριμοδότηση - μοριοδότηση με  κοινωνικά κριτήρια για συναδέλφους με αναπηρία που έχουν αναγνωρισμένη ικανότητα εργασίας από κατάλληλη επιτροπή. Η τοποθέτηση τους να γίνεται σε κατάλληλα πλαίσια. 

8-        Να  μη μοριοδοτούνται σεμινάρια κατάρτισης 400 ωρών στην ειδική αγωγή, ούτε και άλλα σεμινάρια αμφίβολης εγκυρότητας. 

ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΟΣΕΕΠΕΑ ΓΙΑ ΙΔΡΥΣΗ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΙΕΠ

Αγαπητοί συνάδελφοι,

ενόψει της συνεδρίασης της "Επιτροπής για την αναμόρφωση του πλαισίου μεταθέσεων και διορισμών", στο Υπουργείο Παιδείας, στην οποία συμμετέχουν και οι εκπρόσωποι της ΠΟΣΕΕΠΕΑ, Β. Βούγιας, Δ. Παπαευθυμίου και Δ. Αρβανίτης, η Ομοσπονδία μας καταθέτει μεταξύ άλλων και την ακόλουθη πρόταση για Ίδρυση Γραφείου Ειδικής Εκπαίδευσης στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής:



Αθήνα,  13-1-2016
Α.Π. : 1

Προς:
Υπουργείο Παιδείας,
Έρευνας & Θρησκευμάτων
(Επιτροπή για την αναμόρφωση
 του πλαισίου μεταθέσεων και διορισμών)

ΙΔΡΥΣΗ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΙΕΠ



      Στο άρθρο 13 του νόμου 3966/2011 (ΦΕΚ 118Α) επέρχονται οι εξής τροποποιήσεις:
      α)  στο τέλος της παρ.1 προστίθεται περίπτωση στ) ως εξής: «στ) Γραφείο Γ΄ ειδικής εκπαίδευσης»
      β) στο α΄ εδάφιο της παρ. 2 διαγράφεται η φράση «την ειδική αγωγή και εκπαίδευση»
      γ) μετά την παρ. 11 προστίθεται παρ. 12 ως ακολούθως:
      «12.Το τμήμα Γ΄ είναι αρμόδιο για κάθε θέμα που αφορά την ειδική εκπαίδευση. Ειδικότερα θέματα οργάνωσης, λειτουργίας και αξιολόγησης της ειδικής εκπαίδευσης,  προσδιορίζονται με Υπουργική Απόφαση που εκδίδεται κατόπιν εισήγησης του ΙΕΠ. Για τον σκοπό αυτό με απόφαση του Δ.Σ. του ΙΕΠ συγκροτούνται επιτροπές υπό την προεδρεία του προϊσταμένου του Γραφείου Γ΄ και την υποχρεωτική συμμετοχή εκπροσώπου της ΕΣΑμεΑ, με τους αναπληρωτές τους. Το Γραφείο Γ΄ ειδικής εκπαίδευσης είναι αρμόδιο για κάθε θέμα που αφορά οργάνωση και λειτουργία της ειδικής εκπαίδευσης και ειδικότερα: α) την επιστημονική έρευνα, μελέτη και τεκμηρίωση όλων των θεμάτων της ΕΕ και την υποβολή προτάσεων για το σχεδιασμό και την εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής στην ΕΕ, β) το σχεδιασμό και την υποστήριξη ανάπτυξης προγραμμάτων επιμόρφωσης του προσωπικού της ΕΕ σε συνεργασία με τα πανεπιστήμια και τα περιφερειακά επιμορφωτικά κέντρα (ΠΕΚ) γ)  το σχεδιασμό και την ανάπτυξη των ωρολογίων και αναλυτικών προγραμμάτων καθώς και το σχεδιασμό του διδακτικού και υποστηρικτικού υλικού για την εκπαίδευση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία, δ) τη συνεργασία με επιστημονικούς φορείς και οργανώσεις του εσωτερικού και του εξωτερικού και με εξειδικευμένους επιστήμονες με σκοπό την προώθηση των θεμάτων της ΕΕ. ε) Οι προϋποθέσεις σύστασης κλάδων συμβούλων ΕΕΠ, ο τρόπος και οι διαδικασίες αξιολόγησης του ΕΕΠ και ΕΒΠ,η επεξεργασία και έκδοση καθηκοντολογίου των κλάδων του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού προσωπικού που υπηρετούν σε ΣΜΕΕ και ΚΕΔΔΥ, καθώς και κάθε άλλο επιστημονικό θέμα των κλάδων αυτών. Για τον σκοπό αυτό, μπορεί στα πλαίσια του Γραφείου Ειδικής Εκπαίδευσης, να συστήνονται επιτροπές ανά κλάδο, με την συμμετοχή και εκπροσώπων των συλλογικών οργάνων των κλάδων αυτών, στ) η ανάπτυξη επιμορφωτικών προγραμμάτων για το εκπαιδευτικό και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό όλων των κλάδων, η) η στοχοθεσία και οι αντικειμενικοί δείκτες για την ετήσια αξιολόγηση των ΚΕΔΔΥ, η έκδοση κανονισμού λειτουργίας τους και η έκδοση κανονισμού καθηκόντων του προσωπικού τους, η προτυποποίηση των διαγνωστικών διαδικασιών, η πρόταση για ανάπτυξη διαγνωστικών και αξιολογικών εργαλείων, ο σχεδιασμός, η μεθοδολογία και η παρασκευή νέων/υποστηρικτικών τεχνολογιών και ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού, οι προϋποθέσεις χαρακτηρισμού και αποχαρακτηρισμού σχολικών μονάδων, θέματα διερμηνείας, θέματα εκπαίδευσης τυφλών και κωφών μαθητών καθώς και η διαδικασία εκμάθησης και πιστοποίησης της απτικής νοηματικής, προγράμματα συμβουλευτικής και επιμόρφωσης γονέων. Για την υλοποίηση του έργου του Γραφείου Γ΄ ειδικής εκπαίδευσης συγκροτούνται επιτροπές με  απόφαση του Δ.Σ. του ΙΕΠ κατόπιν εισήγησης του Γραφείου Γ΄ με την υποχρεωτική συμμετοχή εκπροσώπου της ΕΣΑμεΑ.
       Του Γραφείου Γ΄ ειδικής εκπαίδευσης προΐσταται μετά από απόφαση του ΔΣ του ΙΕΠ σύμβουλος Α΄ειδικής εκπαίδευσης του ΙΕΠ ή αποσπασμένος εκπαιδευτικός ειδικής εκπαίδευσης, στον οποίο έχουν ανατεθεί καθήκοντα συμβούλου Α΄ ειδικής εκπαίδευσης του ΙΕΠ, σύμφωνα με τις διατάξεις του εδαφίου γ΄ της παρ. 1, του άρθρου 36 του νόμου 4186/13 (ΦΕΚ 123Α)» και ελλείψει αυτού σύμβουλος Β΄ ειδικής εκπαίδευσης του ΙΕΠ με τις παραπάνω προϋποθέσεις.

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Η δημιουργία τμήματος ειδικής εκπαίδευσης στο ΙΕΠ καθίσταται αδήριτη καθώς οι ιδιαιτερότητες της ειδικής εκπαίδευσης–οι οποίες αποτυπώνονται ξεκάθαρα στον ιδιαίτερο νόμο της ειδικής αγωγής τον 3699/2008, αλλά και στον πρόσφατο νόμο 4186/2013, άρθρο 28 και γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο υπάρχει διακριτή διεύθυνση ειδικής εκπαίδευσης στο υπουργείο παιδείας, όπως υπήρχε τμήμα ειδικής αγωγής με πρόεδρο στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο – απαιτούν εξειδικευμένη γνώση και εμπειρία μια και στοχεύουν σε μαθητικό πληθυσμό και σε εκπαιδευτικές δομές ιδιαίτερα ευαίσθητες.
Επίσης, το γραφείο ειδικής εκπαίδευσης, θα καλύψει το κενό των προηγούμενων χρόνων, που αφορά την επιστημονική καθοδήγηση των κλάδων του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, σε θέματα αρμοδιοτήτων και τρόπου παροχής των υπηρεσιών τους στην εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, την  ανάπτυξη επιμορφωτικών προγραμμάτων και διαδικασιών  αξιολόγησης των εκπαιδευτικών όλων των κλάδων.
Για το επιστημονικό αυτό Γραφείο δεν υπάρχει κόστος καθώς η λειτουργία του γίνεται είτε με το υπάρχον προσωπικό είτε με αποσπασμένους εκπαιδευτικούς και Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό  με την διαδικασία που προβλέπεται και δεν υπάρχει επιμίσθιο για τον προϊστάμενό του.

Τρίτη 12 Ιανουαρίου 2016

ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗ-ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΜΙΛΙΩΝ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗΣ
 



Αγίας Ειρήνης 17, Αθήνα 10551, τηλ. 210 3228839


ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗ: Συνομιλίες

(επιμέλεια: Κωνστάνς Αθανασιάδου, Θανάσης Χατζόπουλος)


Η συνομιλία ψυχανάλυσης και τέχνης εκκινεί από τα πρώτα ήδη βήματα της συγκρότησης της ψυχαναλυτικής σκέψης και αποτελεί μέρος της αναζήτησης του Φρόυντ σε ό,τι αφορά την έρευνα του ασυνειδήτου, έτσι όπως αυτό εμφιλοχωρεί στην καλλιτεχνική δημιουργία. Η σειρά αυτή ομιλιών διερευνά πως μπορεί να συνεχιστεί στις μέρες μας αυτή η συνομιλία χωρίς η μέχρι σήμερα ψυχαναλυτική σκευή να αποτελεί εμπόδιο αλλά καταλύτη γι’ αυτήν.


*

Τρίτη, 19 Ιανουαρίου 2016, ώρα 21.00

Η Αριέλα Ασέρ  θα μιλήσει με θέμα:

Le Square, της Μαργκερίτ Ντυράς.
Τέχνη του διαλόγου, ένας άντρας και μια γυναίκα, δύο άγνωστοι, πιάνουν κουβέντα σε μια πλατεία, στο Παρίσι της δεκαετίας του ’50.

*

Τρίτη, 16 Φεβρουαρίου 2016, ώρα 21.00

Ο Κώστας Ζερβός θα μιλήσει με θέμα:

Τατουάζ:όταν το δέρμα γίνεται καμβάς για ζωγραφική … ή μάλλον για κέντημα.

*

Τρίτη 15 Μαρτίου 2016, ώρα 21.00

Η Εύα Λεωνίδη θα μιλήσει με θέμα:

Tom Tykwer, Τρέξε Λόλα, τρέξε.
Από την εφηβεία στην ενηλικίωση: διαδρομές.

*




Τρίτη 19 Απριλίου 2016, ώρα 21.00

Η Λέλα Κοράλλη θα μιλήσει με θέμα:

Birdman ή η απρόσμενη αρετή της αφέλειας
(μια ταινία του Alejandro Gonzalez Inarritu)
Με τα «φτερά» της παντοδυναμίας.

*

Τρίτη 17 Μαίου 2016, ώρα 21.00

Ο Κώστας Γεμενετζής θα μιλήσει με θέμα:

Καταστροφή.
Με αφορμή την ταινία Melancholia του Lars von Triers


*



Οι ομιλίες γίνονται κάθε τρίτη Τρίτη του μήνα
στον χώρο εκδηλώσεων των εκδόσεων Γαβριηλίδης
Αγ. Ειρήνης 17, Μετρό Μοναστηράκι.
Η είσοδος είναι ελεύθερη στο κοινό.
Για περισσότερες πληροφορίες:
Εκδόσεις Γαβριηλίδης,
Κ. Αθανασιάδου (τηλ.: 210 2280366) και Θ. Χατζόπουλος (τηλ.: 210 6438785)


ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗΣ
 



Αγίας Ειρήνης 17, Αθήνα 10551, τηλ. 210 3228839


ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗ: Συνομιλίες

(επιμέλεια: ΚωνστάνςΑθανασιάδου, Θανάσης Χατζόπουλος)


Η συνομιλία ψυχανάλυσης και τέχνης εκκινεί από τα πρώτα ήδη βήματα της συγκρότησης της ψυχαναλυτικής σκέψης και αποτελεί μέρος της αναζήτησης του Φρόυντ σε ό,τι αφορά την έρευνα του ασυνειδήτου, έτσι όπως αυτό εμφιλοχωρεί στην καλλιτεχνική δημιουργία. Η σειρά αυτή ομιλιών διερευνά πως μπορεί να συνεχιστεί στις μέρες μας αυτή η συνομιλία χωρίς η μέχρι σήμερα ψυχαναλυτική σκευή να αποτελεί εμπόδιο αλλά καταλύτη γι’ αυτήν.


*

Τρίτη, 19 Ιανουαρίου 2016, ώρα 21.00

Η ΑριέλλαΑσέρ  θα μιλήσει με θέμα:

LeSquare, της ΜαργκερίτΝτυράς.
Τέχνη του διαλόγου. 
Ενας άντρας και μια γυναίκα, δύο άγνωστοι, πιάνουν κουβέντα σε μια πλατεία, στο Παρίσι της δεκαετίας του ’50.

*

Οι ομιλίες γίνονται κάθε τρίτη Τρίτη του μήνα
στον χώρο εκδηλώσεων των εκδόσεων Γαβριηλίδης
Αγ. Ειρήνης 17, Μετρό Μοναστηράκι.
Η είσοδος είναι ελεύθερη στο κοινό.
Για περισσότερες πληροφορίες:
Εκδόσεις Γαβριηλίδης,
Κ. Αθανασιάδου (τηλ.: 210 2280366) και Θ. Χατζόπουλος (τηλ.: 210 6438785)