Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου 2016

Σημεία της χθεσινής συνέντευξης τύπου του Υπουργού Παιδείας για τους μόνιμους διορισμούς και τις προτεραιότητες του ΥΠΠΕΘ για την ειδική εκπαίδευση

Αναδημοσιεύουμε ρεπορτάζ του esos.gr για τα σημεία της χθεσινής συνέντευξης τύπου του Υπουργού Παιδείας σχετικά με :1) μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση , 2) τις προτεραιότητες του υπουργείου για την ειδική εκπαίδευση
 
1. “Υπάρχει υπόσχεση (σ.σ. από τους θεσμούς), αλλά δεν μπορώ να σας πω τους αριθμούς, ότι θα υπάρχουν και διορισμοί που θα γίνουν λόγω του πλεονασματικού προϋπολογισμού και με τα λεφτά τα κανονικά του κρατικού προϋπολογισμού”.
Τη δήλωση αυτή έκανε στη σημερινή συνέντευξη τύπου  (εδώ τα πρακτικα της Συνέντευξης) ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου , δίνοντας έτσι  νέα  διάσταση στην εξαγγελία του πρώην υπουργού  Ν. Φίλη για 20.000 διορισμούς , απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου «αν υπάρχει σχεδιασμός και χρονοδιάγραμμα για μόνιμους διορισμούς».
Το θέμα των μόνιμων διορισμών, όπως γνωρίζετε καλά, έχει σχέση και με τις συνεννοήσεις που κάνουμε με τους θεσμούς, είπε ο υπουργός και σημείωσε τα εξής:
-Αυτή τη στιγμή μετά από τις προσπάθειες της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας και της δικής μας, μπαίνει για πρώτη φορά γραπτά στο κείμενο της συμφωνίας, η ανάγκη για νέους διορισμούς.
-Εμείς θεωρούμε ότι αν δεν προχωρήσουμε σε νέους διορισμούς, δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά από όσα λέμε, διότι δεν μπορεί ένα εκπαιδευτικό σύστημα να εξαρτάται από το θεσμό των αναπληρωτών, όχι από τους ίδιους τους αναπληρωτές, αλλά από το θεσμό, για τους λόγους που νομίζω καταλαβαίνετε.
-Τώρα, με αυτή τη λογική βεβαίως υπάρχει σχεδιασμός, χρονοδιάγραμμα όμως για να σας είμαι απολύτως ειλικρινής, δεν μπορεί να υπάρξει παρά μόνο μετά την ολοκλήρωση των αντίστοιχων συζητήσεων.

2. Για την Ειδική Αγωγή, ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, στη σημερινή Συνέντευξη Τύπου ανακοίνωσε  ότι θα προχωρήσει:
  Α. στην ολοκλήρωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των Τμημάτων Ένταξης, την ολοκλήρωση των αλλαγών στην ειδική επαγγελματική εκπαίδευση με τον καθορισμό τομέων και ειδικοτήτων στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια, τη γενίκευση εφαρμογής του Μητρώου ΑμεΑ και την έναρξη λειτουργίας ηλεκτρονικής εφαρμογής, με στόχο την προτυποποίηση των ενεργειών των ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ,
Β. σε διάλογο με τους φορείς που ασχολούνται με την εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία και με όλη την εκπαιδευτική κοινότητα με σκοπό την οργάνωση και την ποιότητα των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών στους/στις μαθητές/τριες με αναπηρία, με στόχο την αναδιαμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου της ΕΑΕ με ενταξιακή κατεύθυνση.
Άμεσες προτεραιότητές μας, είπε ο υπουργός Παιδείας,  είναι:
➢    ο εκσυγχρονισμός του κανονισμού λειτουργίας των ΚΕΔΔΥ,
➢    η αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών των Ε.Ε.Ε.ΕΚ., ώστε να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των μαθητών  και
➢    η αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών των Ειδικών Δημοτικών Σχολείων, με στόχο την προσαρμογή των ωρολογίων προγραμμάτων τους με τα αντίστοιχα νέου τύπου ολοήμερα δημοτικά σχολεία.