Σάββατο 19 Μαρτίου 2016

ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΕΣΜΕΥΣΕΩΝ ΤΟΥ ΥΠΠΕΘ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
(Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α)
Πανεπιστημίου 59, 7ος όρ., Τ.Κ. 105 64, Αθήνα,  tel: 6987227384


                                                                                                                                                                                                Αθήνα, 19/3/2016
Αρ. Πρωτ.: 11


Προς:
Υπουργό Παιδείας,
Έρευνας &Θρησκευμάτων,
Κ. Ν. Φίλη

Κοινοποίηση:
      α)Δ/ντη Γραφείου Υπουργού,
 κ. Π. Κατσαρό
β) Δ/ντρια Ειδικής Αγωγής,
κα Θ. Αστέρη




ΘΕΜΑ: ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΚΑΙ ΑΙΤΗΜΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ ΜΕ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ


«ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΕΣΜΕΥΣΕΩΝ ΤΟΥ ΥΠΠΕΘ»

1) Πέμπτη 25-2-2016:  σύσκεψη της Επιτροπής Υπηρεσιακών Μεταβολών, στο Υπουργείο Παιδείας, στην οποία είχε κληθεί να συμμετέχει η ΠΟΣΕΕΠΕΑ, δια των ορισθέντων εκπροσώπων της, Δ. Αρβανίτη και Χρύσας Αναστασοπούλου. Ο διευθυντής του γραφείου του Υπουργού, κ. Π. Κατσαρός, δεσμεύτηκε ότι πριν την όποια απόφαση για την διαδικασία των διορισμών, ο υπουργός θα καλέσει τις ηγεσίες των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών, ενώ μας υποσχέθηκε ότι η ΠΟΣΕΕΠΕΑ θα συμμετέχει στην Επιτροπή που θα επεξεργαστεί το νόμο για την Ειδική Αγωγή.

2) Δευτέρα 8-2-2016: συνάντηση του Δ.Σ. της ΠΟΣΕΕΠΕΑ με το Διευθυντή του Γραφείου του Υπουργού Παιδείας, κ. Π. Κατσαρό και με το Σύμβουλο του Υπουργού επί θεμάτων Ειδικής Αγωγής, κ. Π. Κασσιανό. Στη συνάντηση αυτή παρευρέθηκε και συμμετείχε ο αιρετός του ΚΥΣΕΕΠ Δ. Παπαευθυμίου. Από πλευράς ΠΟΣΕΕΠΕΑ παρόντες ήταν ο πρόεδρος Σ. Καρπενησιώτης, η γ.γ. Ε. Τραγάκη και ο υπεύθυνος τύπου και δημοσίων σχέσεων Κ. Παπαευαγγέλου.

  Από την πλευρά της ΠΟΣΕΕΠΕΑ, τέθηκε το ζήτημα του αποκλεισμού μας από την Επιτροπή για τις Υπηρεσιακές Μεταβολές και εκφράσθηκε η δυσαρέσκειά μας για τη μη συμμετοχή μας στον Εθνικό Διάλογο. Επίσης, τονίστηκε η διεκδίκησή μας για ισότιμη συμμετοχή του ΕΕΠ και ΕΒΠ σε όλες τις Επιτροπές που ασχολούνται με θέματα ΕΑΕ.
Επιπρόσθετα, καταστήσαμε σαφές σε όλους τους τόνους ότι δεν θα δεχθούμε κατάργηση των Υπηρεσιακών μας Συμβουλίων, στα πλαίσια ενός ανασχεδιαμού του Υπουργείου. Από την πλευρά του ο κύριος Κασσιανός μας διαβεβαίωσε ότι δεν τίθεται τέτοιο ζήτημα.
Παράλληλα, ο κύριος Κασσιανός μας ενημέρωσε ότι προς το τέλος Φλεβάρη θα λειτουργήσει επιτροπή για την επεξεργασία νέου νομοθετικού πλαισίου για την Ειδική Εκπαίδευση, στην οποία θα συμμετέχουν: Πανεπιστημιακοί, εκπαιδευτικοί από διάφορους τύπους δομών ΕΑΕ και εκπρόσωποι φορέων. Υπήρξε η δέσμευση ότι η ΠΟΣΕΕΠΕΑ θα συμμετέχει στην επιτροπή αυτή. Στόχος του Υπουργείου είναι η Επιτροπή να έχει ολοκληρώσει τις εργασίες της μέχρι τέλος Απρίλη για να ακολουθήσει η νομοθέτηση.
3) Δευτέρα 1-2-2016: στο Υπουργείο Παιδείας, συναντήσεις εκπροσώπων της ΠΟΣΕΕΠΕΑ και του ΣΕΕΠΕΑ ΑΤΤΙΚΗΣ με τη Διευθύντρια Ειδικής Αγωγής κυρία Θ. Αστέρη και με το Σύμβουλο του Υπουργού επί θεμάτων Ειδικής Αγωγής, κ. Π. Κασσιανό. Στις συναντήσεις παρευρέθηκε και συμμετείχε και ο αιρετός του ΚΥΣΕΕΠ Δ. Παπαευθυμίου. Από πλευράς ΠΟΣΕΕΠΕΑ παρόντες ήταν ο πρόεδρος Σ. Καρπενησιώτης, η γ.γ. Ε. Τραγάκη και ο υπεύθυνος τύπου και δημοσίων σχέσεων Κ. Παπαευαγγέλου, ενώ από το ΣΕΕΠΕΑ Αττικής παρέστη η πρόεδρος Γ. Μπουλμέτη.
Στη συνάντηση με την κυρία Αστέρη συζητήθηκαν μεταξύ άλλων: η ισότιμη αντιμετώπιση του ΕΕΠ και ΕΒΠ, τόσο διοικητικά-θεσμικά όσο και ουσιαστικά, με την παρουσία εκπροσώπων μας στη Δ/νση Ειδικής Αγωγής, την επιμόρφωση  ΕΕΠ/ΕΒΠ, την ίδρυση γραφείου Ειδικής Εκπαίδευσης στο ΙΕΠ, κλπ.
Στη συνάντηση με τον κύριο Κασσιανό, τέθηκαν και συζητήθηκαν εκ νέου οι προτάσεις τροπολογίας της Ομοσπονδίας για την αποσαφήνιση του ρόλου του ΕΒΠ και τη μετονομασία του σε Ειδικό Βοηθητικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό, καθώς και για τη θεσμοθετημένη παρουσία εκπροσώπου ΕΕΠ στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής.
Εκφράστηκε, ακόμη, η δυσαρέσκειά μας για τον αποκλεισμό της ΠΟΣΕΕΠΕΑ από την Επιτροπή για την Αναμόρφωση του πλαισίου Μεταθέσεων και Διορισμών. Ωστόσο, ο κύριος Κασσιανός δήλωσε αναρμόδιος και μας παρέπεμψε εκ νέου στο Διευθυντή του γραφείου του Υπουργού και προέδρου της Επιτροπής, κ. Π. Κατσαρό.
4) Πέμπτη 21-1-2016: συνάντηση του Προέδρου της ΠΟΣΕΕΠΕΑ, Σ. Καρπενησιώτη και της Γ.Γ. Ε. Τραγάκη με παράγοντες του Υπουργείου Παιδείας με σκοπό να διαμαρτυρηθούμε για τον αποκλεισμό των εκπροσώπων της Ομοσπονδίας από την «Επιτροπή για την αναμόρφωση του πλαισίου των μεταθέσεων και διορισμών στην εκπαίδευση» που έχει συγκροτηθεί στο ΥΠΠΕΘ. 
Στο διάβημά μας λάβαμε αόριστες απαντήσεις που δεν αποκατέστησαν την εις βάρος μας άνιση συμπεριφορά.
Παράλληλα. καταθέσαμε αίτημα άμεσης συνάντησης με τον Υπουργό Παιδείας κ. Ν. Φίλη για να τον ενημερώσουμε για το ζήτημα αυτό και του εκθέσουμε τις θέσεις μας, συνάντηση που δεν έχει οριστεί μέχρι σήμερα.

5) Τρίτη 19-1-2016: ανάρτηση με τίτλο: «Η ΣΥΝΤΕΧΝΙΑΚΗ ΛΟΓΙΚΗ ΚΑΛΑ ΚΡΑΤΕΙ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ», όπου αναφέρονται τα ακόλουθα:
«Με αφορμή τη σημερινή σύγκλιση της «Επιτροπής για την αναμόρφωση του πλαισίου των μεταθέσεων και διορισμών στην εκπαίδευση» στο ΥΠΠΕΘ, η ΠΟΣΕΕΠΕΑ εκφράζει την έντονη δυσαρέσκειά της για τη συστηματική απόπειρα αποκλεισμού των εκπροσώπων της από την εν λόγω επιτροπή, με διάφορα προσχήματα και υπεκφυγές.
Συγκεκριμένα, τα γεγονότα έχουν ως εξής:
Κατά τη συγκρότηση της επιτροπής αυτής, δεν συμπεριλήφθηκαν στη σύσταση εκπρόσωποι του ΕΕΠ και ΕΒΠ και μόνο μετά από διαμαρτυρία των αιρετών του ΚΥΣΕΕΠ Β. Βούγια και Δ. Παπαευθυμίου, έγινε δεκτό το αίτημα συμμετοχής μας από τον πρόεδρο της Επιτροπής κ. Κατσαρό. Κατόπιν τούτου, η ΠΟΣΕΕΠΕΑ όρισε ως εκπροσώπους της τους δυο αιρετούς του ΚΥΣΕΕΠ και τον αιρετό του ΠΥΣΕΕΠ Αττικής, Δ. Αρβανίτη, ως αναπληρωματικό μέλος.
 Ακολούθως, την περασμένη Τετάρτη 13-1-2016 και ώρα 11.00 πμ, είχε προγραμματιστεί συνάντηση της επιτροπής στο ΥΠΠΕΘ, η οποία είχε προαποφασιστεί από τα μέλη της επιτροπής.
Οι δύο αιρετοί εκπρόσωποι της ΠΟΣΕΕΠΕΑ, Βασίλης Βούγιας και Δημήτρης Παπαευθυμίου έχοντας μαζί τους τις διαμορφωμένες προτάσεις της Ομοσπονδίας,  προσήλθαν στο ΥΠΠΕΘ, προκειμένου να συμμετέχουν στις εργασίες της επιτροπής.
Με έκπληξη διαπίστωσαν ότι η επιτροπή είχε ακυρωθεί και μεταφερθεί σε άλλη ημερομηνία, χωρίς οι υπεύθυνοι της επιτροπής να τους ενημερώσουν, τόσο για τους λόγους της ακύρωσης, όσο και για το χρόνο της νέας ημερομηνίας.
Το γεγονός αυτό, αφενός προκάλεσε σοβαρό πρόβλημα στη μετακίνηση των αιρετών και στις υποχρεώσεις τους (ο Β. Βούγιας προσήλθε για το λόγο αυτό από την Λαμία), αφετέρου δημιούργησε έναν προβληματισμό για το αν η μη ενημέρωσή τους κρύβει προχειρότητα ή σκοπιμότητα.
Ο υπεύθυνος της επιτροπής βεβαίως ζήτησε συγνώμη για το όλο θέμα, αλλά από την πλευρά των εκπροσώπων μας επισημάνθηκε το γεγονός ότι αντιμετωπίζεται η συμμετοχή μας στην επιτροπή ως άτυπη, αφού δεν έχει γίνει ανασυγκρότηση της επιτροπής για την επίσημη συμμετοχή μας.
Πάντως, προχειρότητα δεικνύει και το γεγονός ότι, ενώ στην πρώτη συνάντηση της επιτροπής συμφωνήθηκε να σταλεί η εισήγηση του κ. Κατσαρού, προέδρου της επιτροπής, σε όλα τα μέλη, ώστε να υπάρχει μία βάση επεξεργασίας των θεμάτων της επιτροπής, αυτό ποτέ δεν έγινε, ή τουλάχιστον οι εκπρόσωποι της ΠΟΣΕΕΠΕΑ, ποτέ δεν πήραν στα χέρια τους.
Κατόπιν τούτου, ο Πρόεδρος της ΠΟΣΕΕΠΕΑ Σ. Καρπενησιώτης, μετέβη στο ΥΠΠΕΘ και απευθύνθηκε στον αντιπρόεδρο της επιτροπής κ. Πολίτη, επισημαίνοντάς του το αίτημα της Ομοσπονδίας για ισότιμη συμμετοχή.
Η τελευταία πράξη της άνισης και άδικης μεταχείρισης εκτυλίχθηκε σήμερα, Τρίτη 19-1-2016, ημερομηνία για την οποία είχε αναβληθεί η σύγκλιση της Επιτροπής, χωρίς, όμως, οι εκπρόσωποί μας να προσκληθούν ποτέ επισήμως. Σε διάβημα του αιρετού Δ. Παπαευθυμίου προς τη γραμματέα της επιτροπής, έλαβε την απάντηση ότι η ίδια εκτελεί εντολές ως προς τις προσκλήσεις που θα απευθύνει και ότι δεν αποτελούμε μέλη της επιτροπής. Γεγονός που ερμηνεύεται ότι δεν έλαβε ποτέ οδηγία να καλέσει τους εκπροσώπους της Ομοσπονδίας.
Στη συνέχεια, έγινε προσπάθεια διευθέτησης του θέματος με τον πρόεδρο της επιτροπής κ. Κατσαρό, η οποία απέβη άκαρπη αφού δεν ήταν στο γραφείο του και η διαμαρτυρία προς τους κ.κ. Πολίτη και Κασσιανό είχε ως αποτέλεσμα  να δηλώσουν αναρμόδιοι και την εκ νέου παραπομπή του θέματος στον κ. Κατσαρό.
Κατόπιν των τελευταίων εξελίξεων, έχουμε πειστεί ότι οι αρμόδιοι παράγοντες του ΥΠΠΕΘ που είναι υπεύθυνοι για την επιτροπή, έχουν επιλεκτική λογική και αντιμετωπίζουν έναν ολόκληρο επιστημονικό κλάδο με μεροληψία και προκατάληψη, συμπεριφορές που σε καμιά περίπτωση δεν συνάδουν με το δημοκρατικό και αντιαυταρχικό πνεύμα ούτε την ευαισθησία για την Ειδική Εκπαίδευση, που εξαγγέλλεται σε όλους τους τόνους από το Υπουργείο Παιδείας και τον ίδιο τον Υπουργό».
7) Τρίτη 29-9-2015: συνάντηση της ΠΟΣΕΕΠΕΑ και του ΣΕΕΠΕΑ Αττικής  με το νέο Υπουργό, κ.  Ν. Φίλη. Η ΠΟΣΕΕΠΕΑ υπενθύμισε την πάγια διεκδίκησή της για στελέχωση των ΣΜΕΑΕ, ΚΕΔΔΥ και ΕΔΕΑΥ με μόνιμο προσωπικό και ζήτησε συνεχή και στενή συνεργασία με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου για τα θέματα της ΕΑΕ. Παράλληλα αναφερθήκαμε στο επικείμενο πολυνομοσχέδιο και στις βασικές μας θέσεις σχετικά με τη συμπεριληπτική εκπαίδευση και το ενιαίο σχολείο, καθώς και την αξία της πρώιμης παρέμβασης. 

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

κατόπιν τούτων γίνεται αντιληπτό ότι οι δεσμεύσεις που έχουμε λάβει δεν έχουν υλοποιηθεί, ενώ διαφαίνεται μια προσπάθεια αποκλεισμού των εκπροσώπων του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού από τον Εθνικό και Κοινωνικό  Διάλογο για την Παιδεία. Αναρωτιόμαστε, λοιπόν, αν ο διάλογος αυτός είναι ουσιαστικός ή προσχηματικός.
Θεωρούμε ότι η πρωτοβουλία της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής με την αποστολή Ερωτηματολογίου στις ΣΜΕΑΕ Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αποτελεί μέρος της λύσης και κινείται σε θετική κατεύθυνση, αλλά μόνο αν υπάρξει επεξεργασία των απαντήσεων σε συνεργασία με τους φορείς. Σαφώς χρειάζεται η γνώμη της βάσης, αλλά αν αυτή λαμβάνεται μόνο από ένα ερωτηματολόγιο και δεν συζητείται με τους εκλεγμένους εκπροσώπους της, ενισχύεται η άποψη ότι ο διάλογος είναι προσχηματικός. Επειδή διάλογος δεν γίνεται με ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών.

Κύρις Υπουργέ,


καθώς, οι υποσχέσεις που λαμβάνουμε από τους υπεύθυνους παράγοντες του Υπουργείου αναιρούνται από τις εξελίξεις, ζητάμε μια συνάντηση με εσάς τον ίδιο, για να σας εκθέσουμε τις θέσεις μας και να διεκδικήσουμε την ισότιμη συμμετοχή μας στο σχεδιασμό της εκπαιδευτικής πολιτικής.