Τρίτη 2 Ιουνίου 2015

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ(Ε.Β.Π.) ΣΤΗΝ ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ

Έπειτα από τα κρούσματα που παρουσιάστηκαν σε ορισμένες περιπτώσεις σχετικά με τη μη συμμετοχή του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) κατά τη διεξαγωγή της ψηφοφορίας για την επιλογή Διευθυντών Σχολικών Μονάδων, παραθέτουμε την επιστολή του Αιρετού του ΚΥΣΕΕΠ, κ. Β. Βούγια, που θεωρούμε ότι αποσαφηνίζει την κατάσταση: 

"Σχετικά με την επιλογή υποψηφίων Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και την μη συμπερίληψη του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού(Ε.Β.Π.) στους εκλογικούς πίνακες, για τη διεξαγωγή της διαδικασίας της μυστικής ψηφοφορίας, από κάποιες Δ.Π.Ε. και Δ.Δ.Ε. της χώρας έχω να αναφέρω πως:

Σύμφωνα με το ΦΕΚ B 449 - 03.04.2007 Ημερομηνία κυκλοφορίας 05.04.2007 Σελίδες 8 (9387 - 9394)*, το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό(Ε.Β.Π.) που απασχολείται στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης(Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, συμμετέχει στις συνεδριάσεις ως μέλος του Συλλόγου Προσωπικού του σχολείου, λαμβάνει μέρος ισότιμα στις δραστηριότητες του και διατυπώνει τις απόψεις του για θέματα που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του ή είναι γενικότερου ενδιαφέροντος.

Επίσης, ως γνωστόν, στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης(Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης,ο Σύλλογος Προσωπικού ταυτίζεται με το Σύλλογο Διδασκόντων και ως εκ τούτου το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό(Ε.Β.Π.) που απασχολείται στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης(Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, εκ των ων ουκ άνευ πρέπει να συμπεριλαμβάνεται στους εκλογικούς πίνακες με βάση τους οποίους θα διεξαχθεί η διαδικασία της μυστικής ψηφοφορίας για την επιλογή υποψηφίων Διευθυντών.

Οτιδήποτε άλλο αποτελεί καταστρατήγηση της κείμενης νομοθεσίας και είναι νομικά αλλά κυρίως ηθικά ανεπίτρεπτο.

Κι εδώ θα ήθελα να επισημάνω πως προσωπικά νοιώθω θλίψη που αναγκάζομαι να επισημάνω τα παραπάνω, μιας και περίμενα πως μετά τόσα χρόνια παρουσίας του Προσωπικού αυτού στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε., αλλά τα τελευταία χρόνια και στα Γενικά σχολεία με τα καθήκοντα του Συνοδού μαθητών, απαξάπαντες οι εμπλεκόμενοι στη μαθησιακή  διαδικασία θα αναγνώριζαν πως χωρίς τις πολύτιμες υπηρεσίες του Προσωπικού αυτού (που ειρήσθω εν παρόδω στο υπό συζήτηση Πολυνομοσχέδιο μετονομάζεται σε Ειδικό Βοηθητικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό-Ε.Β.Ε.Π.), τα Ειδικά Σχολεία δεν θα  μπορούσαν να λειτουργήσουν.

Ταυτόχρονα νοιώθω πικρία καθόσον διαπιστώνω πως εν έτη 2015 αυτονόητες δημοκρατικές διαδικασίες τίθενται υπό αμφισβήτηση.

Τέλος με απογοήτευση διαπιστώνω για μια ακόμη φορά πως τα μεγάλα και κυρίαρχα προβλήματα στην Ελληνική εκπαίδευση έχουν να κάνουν κυρίως με εγγενείς εσωτερικές παθογένειες και στρεβλώσεις.

Βασίλης Βούγιας

Αιρετός του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού(Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.)


*...Γ΄ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΕΙΔΙΚΟΥ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

...4. Συμμετέχουν στις συνεδριάσεις ως μέλη του συλλόγου προσωπικού του σχολείου. Λαμβάνουν μέρος ισότιμα στις δραστηριότητες του και διατυπώνουν τις απόψεις τους για θέματα που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα τους ή είναι γενικότερου ενδιαφέροντος....."

Πηγή: seepea stella

Ο Πρωθυπουργός στο υπουργείο Παιδείας για την αυλαία των Πανελλαδικών

Eπίσκεψη στο Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ  πραγματοποίησε σήμερα Τρίτη 2-6-2015, ο πρωθυπουργός κ. Α. Τσίπρας με την ευκαιρία της αυλαίας των Πανελλαδικών εξετάσεων και μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στην σπουδαιότητα που αποδίδει η κυβέρνηση στο Υπουργείο Παιδείας. Έκανε επίσης δηλώσεις για την πορεία της διαπραγμάτευσης.


Παραθέτουμε εδώ τη δήλωση του πρωθυπουργού κατά την επίσκεψή του:

«Έχουμε καταθέσει ρεαλιστικό σχέδιο και έχουμε κάνει υποχωρήσεις» ανέφερε ο Αλέξης Τσίπρας κατά την ομιλία του έπειτα από την επίσκεψη στο υπουργείο Παιδείας προσθέτοντας ότι πλέον το δίλημμα είναι στην ηγεσία της Ευρώπης.
«Διαπραγματευόμαστε με σχέδιο και στρατηγική, σε αντίξοες συνθήκες. Όλη η Ελλάδα γνωρίζει την διαφορά ανάμεσα σε μία κυβέρνηση που διαπραγματεύεται και στις προηγούμενες που απλώς υπέγραφαν ότι τους ζητούσαν» σημείωσε ο πρωθυπουργός.
Και πρόσθεσε: Οι Έλληνες θα πρέπει να είναι περήφανοι, ανεξάρτητα από την παράταξη στην οποία ανήκουν. Η Ελλάδα έχει καταθέσει προτάσεις, έχουμε κάνει παραχωρήσεις που είναι φυσιολογικό σε μία διαπραγμάτευση, αλλά έχουμε καταθέσει ένα ρεαλιστικό σχέδιο για την έξοδο της χώρας από τη κρίση. Η επόμενη ημέρα της διαπραγμάτευσης θα έχει δυσκολίες...»
Ο κ. Τσίπρας επεσήμανε ότι αυτό που ζητά ο ελληνικός λαός, είναι η κυβέρνηση να ξεπεράσει τις δυσκολίες σε συνθήκες δικαιοσύνης και ισότητας. Η κατάληξη της διαπραγμάτευσης, θα σηματοδοτήσει και το τέλος της διαίρεσης της Ευρώπης.
«Είναι πλέον σαφές» τόνισε ο Πρωθυπουργός «ότι η απόφαση για το αν επιθυμούν την προσαρμογή στον ρεαλισμό και την έξοδο από την κρίση δίχως διαίρεση της Ευρώπης, ανήκει στην ηγεσία της Ευρώπης. Δεν είναι μόνο ένα ελληνικό πρόβλημα, είναι ένα ευρώπαικό και παγκόσμιο θέμα. Το δίλημμα είναι ανάμεσα σε μία ρεαλιστική επιλογή εξόδου ή στην διαίρεση της Ευρώπης. Η κυβέρνηση κινείται με σχέδιο και αποφασιστικότητα και κινούμαστε με βάση την μεγάλη πλειοψηφία του ελληνικού λαού που θέλει λύση και δεν θέλει η χώρα να γυρίσει στο χθες των μνημονίων και της υποτέλειας».
Ο πρωθυπουργός εξέφρασε την αισιοδοξία του και σημείωσε ε «ότι η πολιτική ηγεσία της Ευρώπης θα προσεγγίσει με σεβασμό τις θέσεις μας και θα βάλουμε κι εμείς το λιθαράκι για το μέλλον της Ενωμένης Ευρώπης».
«Όποιο και αν είναι το αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων θα έχει δυσκολίες» είπε σήμερα ο πρωθυπουργός κ. Αλέξης Τσίπρας κατά την επίσκεψή του στο υπουργείο Παιδείας, από το οποίο, όπως προανήγγειλε, θα ζητάει μηνιαίο απολογισμό. «Θα είναι όμως ένα αποτέλεσμα στην κατεύθυνση της ισότητας, της δικαιοσύνης και της αλληλεγγύης κάτι που δεν προέβλεψαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις», πρόσθεσε ο πρωθυπουργός.

Ο κ. Τσίπρας είχε σήμερα την ευκαιρία να συναντηθεί και με την υφυπουργό Οικογένειας και Νεολαίας της Γερμανίας κυρία Κάρεν Μαρκς, η οποία συμμετείχε σε σύσκεψη στο υπουργείο για την δημιουργία ελληνογερμανικού γραφείου νεολαίας. Για την κυρία Μαρκς ο πρωθυπουργός σχολίαζε σε "πηγαδάκια" ότι έχει παρακολουθήσει από κοντά τις διαπραγματεύσεις για το ελληνικό ζήτημα στη Γερμανία και γνωρίζει τις προσπάθειες που έχει κάνει η Ελλάδα για την εξεύρεση λύσης.

Ο κ. Τσίπρας χαρακτήρισε το υπουργείο Παιδείας ένα πολύ σημαντικό υπουργείο λέγοντας ότι «από αυτό θα κριθεί εαν πετύχαμε το στόχο μας». Επιχείρησε δε να καλύψει τον υπουργό Παιδείας κ. Αρ. Μπαλτά από την οξύτατη κριτική που έχει δεχτεί τις τελευταίες εβδομάδες για τις νομοθετικές του πρωτοβουλίες λέγοντας ότι «δεν ήρθαμε για να επαναφέρουμε τα μοντέλα του παρελθόντος». Όπως είπε στόχος της κυβέρνησής του είναι να κάνει τη διαφορά.

Τα δύο νομοσχέδια του υπουργείου Παιδείας ωστόσο - αυτό που ήδη ψηφίστηκε και το επόμενο για την ανώτατη εκπαίδευση που αναμένεται - δέχονται δριμεία κριτική απο εκπαιδευτικούς και πολιτικούς, ότι επαναφέρουν σε όλες τις βαθμίδες τα εκπαιδευτικά μοντέλα της προηγούμενης ... εικοσαετίας.

Ο κ. Τσίπρας προανήγγειλε και σαρωτικές αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας λέγοντας ότι στόχος είναι να «βελτιώσουμε ότι έχει να κάνει με την διαδικασία εισαγωγής στα ανώτατα Ιδρύματα της χώρας». Όπως είπε οι πανελλαδικές εξετάσεις είναι κάθε χρόνο μια μεγάλη δοκιμασία και πρέπει να διερευνηθεί πώς θα μεταξελιχθεί «σε διαδικασία που θα αφορά περισσότερο την ικανότητα και λιγότερο την στιγμή».

Για τους νέους και τις νέες που έδωσαν πανελλαδικές εξετάσεις, ο πρωθυπουργός είπε ότι όσοι αγωνιούν πιστεύοντας ότι σκόνταψαν, πρέπει να σκέφτονται ότι όποιος σκοντάφτει, σηκώνεται ξανά και προχωράει και οι νέοι άνθρωποι μπορούν και πρέπει να δημιουργήσουν το δικό τους μέλλον.

Δεν αναφέρθηκε στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας που αλλάζει διαρκώς διατάξεις και το αναμένει με αγωνία η ακαδημαϊκή κοινότητα της χώρας, αλλά ακόμη δεν έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση.

Ο πρωθυπουργός έφτασε στο υπουργείο Παιδείας στις 9.30 το πρωί, ξεναγήθηκε στο χώρο μετάδοσης των θεμάτων των θεμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων και στην συνέχεια συμμετείχε σε σύσκεψη με τον υπουργό Παιδείας. 

Έξω από υπουργείο Παιδείας  βρίσκονταν 10 με 15 φοιτητές του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και του Αριστοτέλειου Θεσσαλονίκης που έχασαν τις μετεγγραφές τους σε κεντρικά ΑΕΙ μετά την σχετική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που δικαίωσε τις Αρχιτεκτονικές Σχολές των δυο ΑΕΙ που πρόσβαλαν το νομικό πλαίσιο που είχε ψηφισθεί πέρυσι.
Πηγή: www.tovima.gr