Τετάρτη 20 Μαΐου 2015

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΣΕΕΠΕΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΝΙΑΙΟ ΠΙΝΑΚΑ

         ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
 ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ   (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.)

 

Θεσ/νίκη,  31-3-2015

                                                                                                                    Αρ. Πρωτ: 43

Πληροφορίες

Αθανάσιος Λασιόπουλος:  κιν. 697 098 2929

Ελένη Μαυρίδου: κιν. 693 629 6262                                                 

Εmail: athanasiosla@ gmail.com

Εmail: elmav67@yahoo.gr


ΠΡΟΣ:. ΠΟΣΕΕΠΕΑ  και αιρετών στο ΥΣΕΕΠ  κ Παπαευθημίου Δ και κ Βούγια Β

Θέμα: «Ενιαίος Πίνακας».
Στο Δ.Σ στις 7/5/2015 ο πρόεδρος  Λασιόπουλος Αθανάσιος ανέγνωσε το έγγραφο που υπέβαλαν οι συνάδελφοι σχετικά με ενστάσεις σ’ ότι αφορά την εφαρμογή του ενιαίου πίνακα αναπληρωτών ΕΕΠ και ΕΒΠ και τη συμπεριλαμβανόμενη σ’ αυτό επιχειρηματολογία .                                                                                            
Ύστερα από διαλογική συζήτηση των παρισταμένων μελών του Δ.Σ και της πληροφορίες που έχουν στη διάθεση τους και από άλλους συναδέλφους και λόγου το επείγοντος της υπόθεσης Διαμορφώθηκε η παρακάτω πρόταση .
1)Παράταση του ισχύοντος συστήματος επιλογής αναπληρωτών.
2)Παραπομπή του θέματος στην επόμενη Γενική Συνέλευση για οριστική τοποθέτηση .
3)Διαβίβαση  του αιτήματος των συναδέλφων προς την  ΠΟΣΕΕΠΕΑ  και στους αιρετούς εκπροσώπους του ΥΣΕΕΠ
ΕΝΙΑΙΟΣ    ΠΙΝΑΚΑΣ   ΑΝΑΠΛΗΤΩΤΩΝ ΕΕΠ ΚΑΙ ΕΒΠ
Οι συνάδελφοι Μπλατζάς Αθανάσιος, Τερζοπούλου Μαρία, Νταρλαγιάννη  Βίκη  είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι στην δημιουργία ενός τέτοιου πίνακα γιατί πιστεύουμε πως θα δημιουργηθούν περισσότερα προβλήματα από όσα υποτίθεται ότι θα λύσει.
Οι λόγοι είναι οι εξής:
  1) Για να αποδεχτούμε χωρίς αντιρρήσεις την ένταξή μας στον ενιαίο πίνακα, διέδωσαν πως με αυτό τον τρόπο αναβαθμιζόμαστε σε εκπαιδευτικούς, κάτι το οποίο δεν ευσταθεί. Αν και πλέον το ΕΒΠ άλλαξε  όνομα σε ΕΒΕΠ δεν άλλαξε ο ρόλος του:11. α. Ο κλάδος ΔΕ1 Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) μετονομάζεται σε κλάδο ΔΕ Ειδικού Βοηθητικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΒΕΠ), γ. Τα μέλη του ΕΒΕΠ είναι αρμόδια για θέματα αυτοεξυπηρέτησης, καθημερινής διαβίωσης, λειτουργικών διευκολύνσεων και φροντίδας των μαθητών με αναπηρία. Επίσης ασκούν βοηθητικά εκπαιδευτικά καθήκοντα και είναι αρμόδια σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό της τάξης για την παράλληλη εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία σε θέματα κοινωνικής προσαρμογής, αυτόνομης διαβίωσης και δημιουργικών δραστηριοτήτων.  http://www.esos.gr/arthra/37889/oi-tropologies-gia-tin-eidiki-agogi από το πολυνομοσχέδιο. Άρα δεν γινόμαστε εκπαιδευτικοί και ποτέ και κανένας πίνακας δεν θα μας κάνει. Δεν έχουμε παιδαγωγική επάρκεια.
2) Δεν υπάρχει εντοπιότητα ή κάποια έξτρα μοριοδότηση για πρόσληψη και υπηρεσία κοντά στον τόπο διαμονής. Γονείς ΑΜΕΑ (δεν ανήκουν σε ειδική κατηγορία στο ενιαία πίνακα)   δεν μπορούν να εργαστούν εκτός  του τόπου κατοικίας τους, δεν θα προσληφθούν αφού δεν θα μπορούν να επιλέξουν τοποθέτηση μακριά από τα παιδιά τους. 

3)     Με την ένταξη στον ενιαίο πίνακα δεν θα αυξηθούν οι προσλήψεις το αντίθετο μάλιστα, από όσο γνωρίζουμε -40% του ΕΣΠΑ. Μύθος ότι με τον ενιαίο θα προσλάβουν πολλούς και αμέσως. Και με τον ενιαίο και πολλές φάσεις προσλήψεων θα έχουμε και με άγνωστο τον αριθμό ατόμων κάθε φάσης, ούτε  και σε ποιους νομούς υπάρχουν κενά  θα γνωρίζουμε. Αρκεί να δει κανείς πότε έγιναν οι τελευταίες προσλήψεις νηπιαγωγών, δασκάλων και καθηγητών. Ποιος λοιπόν ο λόγος ύπαρξης ενιαίου αφού ούτε και σε αυτό μας βοηθά;
4)Όπως το ΠΥΣΔΕ και το ΠΥΣΠΕ καθορίζουν τα κενά αλλά δεν προσλαμβάνουν αυτά αλλά το ΥΠΕΠΘ έτσι και με το ΠΥΣΕΕΠ θα γνωστοποιεί στο Υπουργείο τα κενά αλλά, την πρόσληψη θα την έχει αποκλειστικά το Υπουργείο Παιδείας από τον ενιαίο πίνακα.
5) Αξιοκρατία ,διαφάνεια και καθαρότητα υπάρχει και  στο ισχύον σύστημα πρόσληψης αναπληρωτών. Γνωρίζουμε αναλυτικά τα μόρια του κάθε συναδέλφου και από που προέρχονται (προϋπηρεσία σε δημόσιο ,σε ιδιωτικό τομέα, ΑΜΕΑ ο ίδιος ή αν έχει ανάπηρο παιδί ) καθώς επίσης και τις επιλογές προτίμησης (1η επιλογή Πιερία,2η επιλογή Ημαθία κ.τ.λ.). Με τον ενιαίο απλώς θα βλέπουμε τα συνολικά μόρια του και δεν θα γνωρίζουμε τον τρόπο απόκτησής τους, ούτε τις επιλογές προτίμησής του, με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να διαπιστώσουμε αν τοποθετήθηκε με βάση τις επιλογές του ή με βάση τις ''γνωριμίες'' του. Στην Ελλάδα ζούμε συνάδελφοι, ενστάσεις γίνονται και με το ισχύον καθεστώς και μάλιστα με τις περισσότερες να γίνονται δεκτές. Ποιος λοιπόν ο λόγος ύπαρξης ενιαίου αφού ούτε και σε αυτό μας βοηθά;
6)Μύθος  ότι αργούν οι προσλήψεις και θα λυθεί το θέμα με τον ενιαίο πίνακα. Στους εκπαιδευτικούς η προκήρυξη αναπληρωτών βγαίνει Ιούλιο. Η πρόσληψη γίνεται αρχές Σεπτεμβρίου (Ά Φάση). Άρα ενάμιση με δυο μήνες .Σε μας προκήρυξη Σεπτέμβριο προσλήψεις Οκτώβριο (Ά Φάση). Άρα ένας μήνας. Ποιος προσλαμβάνεται σε χρόνο πιο σύντομα; Απαίτηση λοιπόν για να είμαστε στα σχολεία Σεπτέμβριο η προκήρυξή μας να βγαίνει την ίδια μέρα με τους εκπαιδευτικούς μια που δεν επιβαρύνουμε τις δευτεροβάθμιες ή πρωτοβάθμιες διευθύνσεις αφού καταθέτουμε τα χαρτιά μας στην περιφέρεια. Ποιος ο λόγος ύπαρξης ενιαίου αφού ούτε και σε αυτό μας βοηθά;

7)Γίνεται λόγος πως δεν μοριοδοτούν σωστά ή δεν κατανοούν οι περιφέρειες την προκήρυξη από το υπουργείο με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα. Τι πιο εύκολο από το να ζητήσει η περιφέρεια διευκρινιστική εγκύκλιο από το Υπουργείο ώστε να λύσει μια για πάντα τα προβλήματα αυτά. Αν και πιστεύουμε πως επίτηδες υπάρχουν ασάφειες για ερμηνείες κατά το δοκούν για ευνόητους λόγους. Λύση η διευκρινιστική εγκύκλιος λοιπόν. Ποιος λοιπόν ο λόγος ύπαρξης ενιαίου αφού ούτε και σε αυτό μας βοηθά;
8)Γνωρίζουν οι συνάδελφοι για την ύπαρξη πίνακα με μηδενική προϋπηρεσία; Ότι ενώ μέχρι τώρα ΟΛΟΙ ήμασταν στον ΙΔΙΟ πίνακα αναπληρωτών της κάθε περιφέρειας (άσχετα με προϋπηρεσία ή άλλα μόρια) με τον ενιαίο δημιουργούνται ΔΥΟ πίνακες. Ένας με προϋπηρεσία και ένας χωρίς; Δηλαδή χωρίζονται οι συνάδελφοι σε κατηγορίες. Θα πρέπει να εξαντληθεί ο πρώτος και μετά αν αυτό γίνει να εργαστούν οι συνάδελφοι του δεύτερου πίνακα με μηδενική προϋπηρεσία. Αυτό θέλουμε; Ποιος λοιπόν ο λόγος ύπαρξης ενιαίου αφού μας διασπά σε 2 κατηγορίες εργαζομένων;
9)Γνωρίζουν οι συνάδελφοι πως αν δεν δεχτούν πρόσληψη ή αν παραιτηθούν θα χάσουν την θέση τους και στον ενιαίο πίνακα ( δεν μιλάμε για 5 με 10 θέσεις διαφορά αλλά, πλέον πολλές περισσότερες, με δεδομένο πως θα είμαστε πάρα πολλά άτομα;) Ποιος λοιπόν ο λόγος ύπαρξης ενιαίου αφού ούτε και σε αυτό μας βοηθά;
10)Γνωρίζουν οι συνάδελφοι πως μισθολογικά θα παραμείνουμε στο ίδιο επίπεδο και με τον ενιαίο πίνακα; Δηλαδή επιθυμούμε να σιτιζόμαστε όπως οι νηπιαγωγοί, δάσκαλοι και καθηγητές στις λέσχες του στρατού όπως κάνουν πλέον όσοι υπηρετούν μακριά από το σπίτι τους; Ποιος λοιπόν ο λόγος ύπαρξης ενιαίου αφού ούτε και σε αυτό μας βοηθά;
11)Με ποια προτεραιότητα και ποιο  κριτήριο πρόσληψης αναπληρωτών ΕΕΠ και ΕΒΠ σε ειδικά σχολεία και παράλληλη στήριξη;  Δηλαδή θα έχουμε έναν πίνακα για τα ειδικά σχολεία και ένα για παράλληλη ή ένα και για τα δύο; 
12)Έχει ενημερωθεί πλήρως, υπεύθυνα και σοβαρά ο κλάδος του ΕΕΠ και ΕΒΠ για τον ενιαίο πίνακα; Από ποια ΣΕΕΠΕΑ και πότε; Γίνανε Γ.Σ. ώστε να ρωτηθεί και να ψηφίσει ο κλάδος για να υπάρχει η προσωπική ευθύνη του καθένα από μας για την αλλαγή του συστήματος πρόσληψης που μας αφορά όλους .

Αυτό που θα έπρεπε να γίνει είναι η μετάβαση στη μονιμότητα για την εξασφάλιση ισορροπίας τόσο στην παροχή υπηρεσίας, όσο και στα ίδια τα άτομα που την παρέχουν για να έχουν και αυτά κάποια ποιότητα στην ζωή τους αλλιώς, όλα μοιάζουν με προχειρότητες και μπαλώματα.
Να υπάρχει διαφάνεια και αξιοκρατία χωρίς να προσβάλει όμως τον ανθρώπινο παράγοντα που πρέπει να εκφράζει την κοινωνία μας και ιδιαίτερα τους χώρους παροχής υπηρεσιών.
Τόσο τα παιδιά ΑΜΕΑ όσο και οι γονείς του έχουν ανάγκη από σταθερές συνεργασίες με τους  ειδικούς  που παρέχουν τις  υπηρεσίες τους και όχι κάθε τρεις και λίγο να έρχονται αντιμέτωποι με το <<ξήλωμα>> του παλιού και το <<ράψιμο>> ενός  νέου έργου (πλάνου εργασίας) που ξεκινάει ο καθένας που αναλαμβάνει το παιδί τους. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που δεν εμφανίζεται ιδιαίτερη πρόοδος στον τομέα της ειδικής αγωγής, το ότι δεν επενδύουνε στην ενίσχυση του χώρου με ειδικό προσωπικό αλλά καλύπτουνε φαινομενικά τις ανάγκες με τους αναπληρωτές που καλούνται να παρέχουν τόσο μεγάλο έργο, σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα γιατί, εδώ μιλάμε για ανθρωπιστικές  επιστήμες και τέχνες  και όχι για παραγωγή ρούχου φασόν. Πρωτεύον ρόλο στη δουλειά του ΕΒΠ και ΕΕΠ παίζει το χτίσιμο της σχέσεις μεταξύ του ΑΜΕΑ και γονέα ΑΜΕΑ  με τα άτομα που τους παρέχουν τις υπηρεσίες τους.
Καταλήγουμε λοιπόν στο συμπέρασμα πως δεν γίνεται ουσιαστική προσπάθεια για την αναβάθμιση παροχής υπηρεσιών στο χώρο της ειδικής αγωγής αλλά, προσπάθεια κάλυψης του προβλήματος της ανεργίας .



Η αλλαγή στην Ειδική Εκπαίδευση  δεν γίνεται με δημιουργία ενιαίου πίνακα. Αλλά με σοβαρές προτάσεις και αγώνες.