Τετάρτη 31 Ιουλίου 2013

Άρθρο του Προέδρου της ΟΛΜΕ Θέμη Κοτσιφάκη για τους 2.122 εκπαιδευτικούς που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα

Άρθρο του Προέδρου της ΟΛΜΕ Θέμη Κοτσιφάκη για τους 2.122 εκπαιδευτικούς που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα

2.122 εκπαιδευτικοί της Τεχνικής – Επαγγελματικής Εκπαίδευσης μπαίνουμε σήμερα σε διαθεσιμότητα και στον προθάλαμο της απόλυσης, ελέω μιας ανηλεούς κυβέρνησης και της τρόικας.
302 έμπειροι και προσοντούχοι εκπαιδευτικοί μετατρέπονται σε διοικητικούς υπαλλήλους.
Το 33% των μαθητών (πάνω από 20.000 ανά έτος) στα ΕΠΑΛ και στις ΕΠΑΣ δεν θα βρίσκουν τις ειδικότητες που θα ήθελαν να σπουδάσουν στο δημόσιο σχολείο.
829 πολυδάπανα εργαστήρια στα τεχνικά σχολεία θα αχρηστευτούν.
Οι ιδιώτες σχολάρχες θριαμβολογούν. Δεν θα ξεχνούν να καλούν σε όλα τα εγκαίνια των νέων τμημάτων τους τον Υπουργό Παιδείας. Ίσως τον ανακηρύξουν και επίτιμο ευεργέτη τους.
153 βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ έβαλαν την υπογραφή στο έγκλημα. Κατά των 2122 εκπαιδευτικών (αλλά και των 302), των οποίων διαλύεται η εργασιακή και οικογενειακή ζωή. Κατά των χιλιάδων μαθητών και των οικογενειών τους. Άλλωστε ποιος νοιάζεται για τα φτωχά παιδιά του λαού μας; Τα δικά τους παιδιά δεν σπουδάζουν  στα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ….  Ήδη μετράμε  την απώλεια της συνάδελφου μας από τη Λάρισα, που είναι θύμα αυτής της βάρβαρης πολιτικής.
Σήμερα, 31-7-13, ο Υπουργός Παιδείας, περήφανος ότι πράττει το εθνικό του καθήκον (να εξευμενιστούν οι Ευρωπαίοι τοκογλύφοι και οι ντόπιοι σφογγοκωλάριοί τους),  υπογράφει τη διαπιστωτική μας πράξη για την απόλυση 2.122 εκπαιδευτικών.
Όμως δεν κλαίμε. Δεν σκύβουμε το κεφάλι. Δεν υποχωρούμε.
Και οι 2.424 παραμένουν συνάδελφοι μας εκπαιδευτικοί. Θα επιβάλουμε με κάθε μέσο την επαναφορά τους στη εκπαιδευτική τους θέση. Κανείς δεν είναι μόνος. Όλοι θα είμαστε από την 1η Σεπτέμβρη στα σχολεία.
Είμαστε μια μεγάλη αγκαλιά εργαζομένων που καθημερινά αγωνιούμε για αυτό που λέγεται εκπαίδευση (τι καταλαβαίνουν άραγε οι Υπουργοί, οι τροϊκανοί και οι υπηρέτες τους από αυτή την θεσπέσια διαδικασία;), και μαζί με τους μαθητές μας, μαζί με τους γονείς τους, μαζί με όλους τους εργαζόμενους, θα τους αναγκάσουμε με τους αγώνες μας να αποχωρήσουν.
Και τότε εμείς, ο λαός αυτής της χώρας, θα υπογράψουμε τη δική τους διαπιστωτική πράξη, την πράξη της ανατροπής τους. Και αυτή η ώρα είναι κοντά.

Κοτσιφάκης Θέμης
Πρόεδρος της ΟΛΜΕ


Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr
Η Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΚΑΛΕΙ ΤΟΥΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΤΟ ΒΗΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ

Εγκαινιάζουμε σήμερα την ΝΕΑ ΣΕΛΙΔΑ του ιστολογίου της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. όπου οι περιφερειακοί σύλλογοι θα μπορούν να αναρτούν Ανακοινώσεις και Δελτία Τύπου με δική τους ευθύνη. 
Στόχος μας είναι να δοθεί η δυνατότητα σε όλους τους συλλόγους μέλη της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. να έχουν ένα βήμα ενημέρωσης των συναδέλφων μέλων ΕΕΠ και ΕΒΠ, σχετικά με τις δραστηριότητες και την συμβολή τους στους κοινούς αγώνες. Παράλληλα σκοπός μας είναι να ανοίξει ένα βήμα επικοινωνίας μεταξύ των συλλόγων και των μελών σε όλη την επικράτεια.
Για το σκοπό αυτό κάθε περιφερειακός σύλλογος, ανεξάρτητα αν διαθέτει και δικό του ιστολόγιο, μπορεί να αποστέλλει ενυπόγραφες τις ανακοινώσεις του στο mail της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. poseepea@yahoo.gr με την ένδειξη "ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΝΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΊ  ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.".
Παρ όλο βέβαια που οι Ανακοινώσεις και τα Δελτία Τύπου θα αναρτώνται με την πλήρη ευθύνη αυτών που τα υπογράφουν, εφιστάται η προσοχή στην τήρηση των υποχρεώσεων που απορρέουν από το Καταστατικό της Ομοσπονδίας και από τους κανόνες που ισχύουν για οποιαδήποτε δημοσίευση. 
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε με τον Δ. Αρβανίτη στο 6944632106. 

Γιατί και ποιός καθυστερεί την έκδοση της απόφασης του Συμβουλίου της Επικράτειας για το θέμα των ψυχολόγων?

Ακόμη δεν εκδόθηκε η απόφαση για τους ψυχολόγους

Σε αναμονή της έκδοσης της εγκυκλίου πρόσληψης αναπληρωτών ΕΕΠ και ΕΒΠ δημοσιεύουμε δελτίο τύπου του κ. Κολλύρη Ηλία, Δικηγόρου που έχει αναλάβει την υπόθεση των συναδέλφων ψυχολόγων στο Συμβούλιο της Επικράτειας.



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΠΕΡΥΣΙ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΞΕΚΙΝΗΣΑΜΕ ΜΕ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΠΕ23 ΨΥΧΟΛΟΓΟΥΣ ΕΝΑ ΔΙΚΑΙΟ ΕΞΩΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ, ΤΗΝ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΙΣΟΤΙΜΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΙΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ.

ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑΝ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑΝ ΔΙΚΑΣΤΗ ΤΟΥ ΣτΕ ΔΕΝ ΑΚΟΥΣΑΜΕ ΟΤΙ ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΚΑΙΟ. ΑΠΑΝΤΕΣ  ΕΠΙΚΑΛΟΥΝΤΑΝ ΤΥΠΙΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ.

ΑΡΧΙΚΑ ΚΕΡΔΙΣΑΜΕ ΜΙΑ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΤΩΝ ΠΙΝΑΚΩΝ (ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΕΡΥΣΙ Η ΕΚΔΟΣΗ ΤΩΝ ΠΙΝΑΚΩΝ) ΑΚΟΛΟΥΘΩΣ ΒΕΒΑΙΑ (ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΕΡΙΕΡΓΕΣ ΚΑΙ -ΕΝ ΤΕΛΕΙ ΑΠΕΔΕΙΧΘΗ- ΑΥΤΟΚΛΗΤΕΣ «ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ») ΔΕΝ ΚΕΡΔΙΣΑΜΕ ΤΗΝ ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΣΤΟΛΗ.

ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙΤΑΝΙΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΑΓΩΝΑ ΕΜΟΥ ΩΣ ΠΛΗΡΕΞΟΥΣΙΟΥ ΚΑΤΑΦΕΡΑΜΕ ΚΑΙ ΔΙΚΑΣΑΜΕ ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑ ΥΠΟΘΕΣΗ ΜΟΛΙΣ ΣΕ ΛΙΓΟΥΣ ΜΗΝΕΣ.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΕΡΑΣΤΙΑ «ΠΙΕΣΗ» ΠΡΟΣ ΟΛΗ ΤΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΜΕ ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΠΡΟΣΩΠΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΝΑ ΕΚΔΟΘΕΙ ΑΠΟΦΑΣΗ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΩΝ ΦΕΤΙΝΩΝ ΠΙΝΑΚΩΝ, ΕΙΤΕ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΕΙΤΕ ΘΕΤΙΚΗ.

ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΣΗ ΑΥΤΗ ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΩ ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΡΙΑ ΚΑΙ ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΑΡΑΓΕ ΤΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙ ΕΚΔΩΣΕΙ ΑΠΟΦΑΣΗ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ, ΠΑΡΑ ΤΙΣ ΑΝΤΙΘΕΤΕΣ ΔΙΑΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΥΝΘΕΣΗΣ.

ΠΟΙΟΝ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΕΙ ΑΡΑΓΕ Η ΑΔΡΑΝΕΙΑ - ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ;

ΠΟΙΟΝ Ή ΑΚΡΙΒΕΣΤΕΡΑ ΠΟΙΟΥΣ;

ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΛΙΓΟ ΠΟΛΥ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ.

ΑΘΗΝΑ, 31.7.2013
ΗΛΙΑΣ Δ. ΚΟΛΛΥΡΗΣ

Τρίτη 30 Ιουλίου 2013

Ενημέρωση της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. για θέματα διεκδικήσεων, προσλήψεων, αποσπάσεων ΕΕΠ και ΕΒΠ

Γιατί καθυστερούν και φέτος οι Αποσπάσεις και οι προσλήψεις Αναπληρωτών ΕΕΠ και ΕΒΠ στην Ειδική Αγωγή.


               Σήμερα Τρίτη 30 Ιουλίου, πραγματοποιήθηκε μία ακόμη επίσκεψη  μελών του προεδρείου του Δ.Σ. της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. στο Υ.ΠΑΙ.Θ. και ειδικότερα στην Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής. Υπήρξε συνάντηση - συνεργασία με τον Δ/ντή Ε.Α. κο Λολίτσα και συζητήθηκε η πορεία των θεμάτων που αφορούν το ΕΕΠ και ΕΒΠ.
               Κατά την συνάντηση επαναβεβαιώθηκε η θετική πορεία των τροπολογιών που έχει προτείνει η Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. και αφορούν την σύνθεση των υπηρεσιακών συμβουλίων, την υπηρεσιακή εξέλιξη σε θέσεις ευθύνης και την συμμετοχή στα προγράμματα επιμόρφωσης. Αναμένουμε την κατάθεση του νομοσχεδίου για το Τεχνολογικό Λύκειο όπου πρόκειται αυτές να συμπεριληφθούν.
               Δυστυχώς σε αυτή τη φάση δεν φαίνεται να προωθείται το αίτημα μας για εκλογή Συμβούλων ΕΕΠ, αν και έχει υποστηριχθεί με ακλόνητα επιχειρήματα και είμαστε σίγουροι ότι οι υπεύθυνοι θα το βρούν μπροστά τους σύντομα ( βλ. Αξιολόγηση ).
               Ακόμη θα υπάρξει, με πρωτοβουλία του Δ/ντή Ε.Α. και τροπολογία που θα εξομοιώνει τα κριτήρια και τις διαδικασίες διορισμού  εκπαιδευτικών και ΕΕΠ / ΕΒΠ της ΕΑ με αυτά των εκπαιδευτικών της Γενικής.
               Παρά την πολλάκις εκφρασμένη θετική αυτή βούληση της Δ/νσης ΕΑ σε θεσμικό επίπεδο, για αποκατάσταση των αδικιών στις διαδικασίες διορισμού, αυτή δεν φαίνεται να φτάνει για να αποκαταστήσει άμεσα την αδικία που υπέστησαν κυρίως οι συνάδελφοι ψυχολόγοι  με την περσινή εγκύκλιο, αφού και η νέα εγκύκλιος θα είναι όπως δηλώθηκε πανομοιότυπη, με την δικαιολογία της αναμονής της διαδικασίας στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
               Η Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. σε κάθε ευκαιρία δηλώνει την  αντίθεσή της στην ακολουθούμενη τακτική επιλεκτικής πρόταξης μεταπτυχιακών τίτλων αντί του βασικού πτυχίου και της αποκτούμενης με προυπηρεσία εμπειρίας.
               Ακόμη, σε σχέση με το χρόνο  διαπιστώθηκε ότι η εγκύκλιος των Διορισμών αναπληρωτών ΕΕΠ και ΕΒΠ είναι ήδη έτοιμη και αναμένεται, μετά την επίλυση νομικών θεμάτων που προέκυψαν λόγω της διαθεσιμότητας, να εκδοθεί σύντομα.
               Ο αριθμός των πιστώσεων αποτελεί σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες και δεν είναι σοφό να μπούμε στη σχετική αριθμολογία. Φαίνεται όμως ότι γίνεται προσπάθεια για να καλύψουν τα ακάλυπτα… με προγράμματα ΕΣΠΑ (Κοινωφελούς Εργασίας). Η προσπάθεια αυτή είναι σε κάθε περίπτωση σε λάθος κατεύθυνση αφού και οι συνθήκες εργασίας (αρκετά μειωμένες και καθυστερούμενες αμοιβές, οκτάμηνη σύμβαση, μη δυνατότητα επαναπρόσληψης, κ.ά.) αλλά και η ποιότητα των υπηρεσιών που θα παράγονται από άπειρους συναδέλφους, θα υποστούν ιδιαίτερα σημαντική υποβάθμιση. Φυσικά με αυτό τον τρόπο θα μείνουν άνεργοι εκατοντάδες συνάδελφοι με προυπηρεσία που δεν μοριοδοτείται στα προγράμματα αυτά.
               Όσον αφορά την εγκύκλιο των Αποσπάσεων του ΕΕΠ / ΕΒΠ αυτή όπως ήδη έχουμε ανακοινώσει αναμένει την σειρά της για υπογραφή από τον υπουργό, που όπως είναι φανερό δεν αξιολογεί ως σημαντική την ανάγκη για ολοκλήρωση των διαδικασιών στελέχωσης των ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Ούτε λόγος βέβαια για κατανόηση των προβλημάτων των συναδέλφων που θα τρέχουν και δε θα φτάνουν τελευταία στιγμή…  
               Σε σχέση τώρα με την δικαιολογημένη ανησυχία συναδέλφων που εντείνεται και από περιπτώσεις διαπιστωμένης αναζήτησης στοιχείων σχετικά με τις οργανικές θέσεις ΕΕΠ, από υπηρεσιακούς παράγοντες, η θέση της Δ/νσης ΕΑ ήταν ξεκάθαρη ότι ουδέποτε προέβη σε διαδικασίες ανεπίσημης καταγραφής , αφού αυτή ούτως η άλλως πραγματοποιείται τακτικά μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος του υπουργείου (survey).
               Αυτό φυσικά δεν είναι αρκετό για να εφησυχάζουμε, αφού η διαδικασία αναζήτησης των επόμενων θυμάτων της «κινητικότητας» είναι σε πλήρη εξέλιξη, με αναφορές σε κριτήρια όπως η κατοχή οποιουδήποτε μεταπτυχιακού τίτλου (λες και η κατοχή μεταπτυχιακού αποδεικνύει πάντα εφαρμοσμένη εξειδίκευση) και η πρόσληψη μέσω  διαγωνισμού ΑΣΕΠ (ακόμη και όταν δεν προβλέποταν για τους κλάδους μας και δεν το θεσμοθετούν ακόμη και σήμερα αν και το ζητάμε επίμονα).
               Και επειδή δεν είναι δυνατό να εφησυχάζουμε, η Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. εδώ και καιρό προετοιμάζει τα επιχειρήματα για την αποφυγή οριζόντιων παρεμβάσεων στην Ε.Α. και στα πλαίσια αυτά το Δ.Σ. έχει ζητήσει από τους περιφερειακούς συλλόγους την ενημέρωση σχετικά με τα λειτουργικά και οργανικά κενά κάθε περιφέρειας. Έτσι θα είμαστε έτοιμοι ανά πάσα στιγμή να καταδείξουμε την μη ύπαρξη πλεονάζοντος προσωπικού καμμιάς ειδικότητας και αντίθετα να τονίσουμε την ανάγκη για στελέχωση όλων των ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ με το εξειδικευμένο προσωπικό που έχου ανάγκη οι μαθητές με ειδικές ανάγκε και αναπηρία. Αναμένουμε ακόμη από ορισμένους συλλόγους τα σχετικά στοιχεία. Καλούμε και τους αιρετούς να συμβάλλουν σ αυτή την κατεύθυνση.
               Σήμερα δεν μπορούμε να εφησυχάζουμε και είναι ανάγκη να ενεργήσουμε  χωρίς αβελτηρία σε κάθε περίπτωση.

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος                                           Ο Γ. Γραμματέας


Στ. Καρπενησιώτης                                 Δ. Αρβανίτης

Ανοιχτή επιστολή της Ε.Σ.Α.μεΑ. για την Ειδική Αγωγή

ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝ                                                                                                   Αθήνα: 30.07.2013
Πληροφορίες:  Ε. Μπαρμπαλιά                                                                                Αρ. Πρωτ: 2770
                                                                                                                                         

Ανοιχτή επιστολή της Ε.Σ.ΑμεΑ.
προς της Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας
Υπουργό Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλο
 Υφυπουργούς  Παιδείας κ. Σ. Κεδίκογλου και κ. Κ. Γκιουλέκα


                                                                        Με θέμα:
Σχολικό έτος 2013-2014: 
Απαιτείται  οι πόρτες των σχολείων να ανοίξουν   
Την ίδια ώρα και ημέρα και για  τους μαθητές με αναπηρία.
Σταματήστε τις διακρίσεις και τους αποκλεισμούς.

Κοιν: «Πίνακας Αποδεκτών»

Κύριε Υπουργέ,  
Το σύστημα εκπαίδευσης για τα άτομα με αναπηρία σε όλες τις βαθμίδες του βρίσκεται στο σημείο μηδέν με διαχρονική την ευθύνη όλων των πολιτικών ηγεσιών του Υπουργείου Παιδείας συμπεριλαμβανομένης και της τωρινής με ευθύνη της οποίας δεν έχει πραγματοποιηθεί ουδεμία συνάντηση με τους εκπροσώπους της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία.

Πλήθος διατάξεων του τελευταίου νόμου 3699/2008 για την ένταξη των ατόμων με αναπηρία στην α/βάθμια και β/βάθμια εκπαίδευση παραμένουν ανεφάρμοστες. Δυστυχώς αυτή είναι συνήθης τακτική του Υπουργείου Παιδείας διαχρονικά, αφού οι βασικοί νόμοι 2817/2000 και 3699/2008 έχουν σχεδιαστεί χωρίς τη  συμμετοχή και γνώμη των αντιπροσωπευτικών φορέων του αναπηρικού κινήματος.

Κύριε Υπουργέ,
Σε λιγότερο από ενάμιση μήνα αρχίζει το νέο σχολικό έτος 2013-2014 και οι πόρτες των σχολείων πρέπει να είναι ανοιχτές παρέχοντας ουσιαστική εκπαίδευση στα άτομα με αναπηρία, χωρίς τις ελλείψεις που σημειώθηκαν το έτος 2012-2013.

Δυστυχώς οι μαθητές με αναπηρία και οι γονείς τους κάθε νέα χρονιά αντιμετωπίζουν ολοένα και εντονότερες ελλείψεις σε ότι αφορά την υλικοτεχνική υποδομή, τα σχολικά βιβλία, το εκπαιδευτικό προσωπικό, το σύστημα μετακίνησης κ.λπ. Θλιβερή, καθολική και εξοργιστική η διαπίστωση από την εκπαιδευτική κοινότητα, τους ίδιους τους μαθητές με αναπηρία και τους γονείς τους ότι η σχολική χρονιά 2012-2013 για τα άτομα με αναπηρία ήταν η χειρότερη των τελευταίων σχολικών ετών, όπως άλλωστε αναφέραμε σε ανοιχτή επιστολή μας προς εσάς το μήνα Απρίλιο του τρέχοντος έτους.

Αυτή η απογοητευτική εικόνα που έχει μετατραπεί σε οργή και αγανάκτηση απαιτείται να αλλάξει για να είναι ανοίξουν οι πόρτες των σχολείων στους μαθητές με  αναπηρία την  ίδια μέρα με όλους τους άλλους μαθητές. Για να μην καταστούν άλλη μια χρονιά οι μαθητές με αναπηρία παρίες του εκπαιδευτικού συστήματος. Για να μην καταστούν τα σχολεία απλοί χώροι φύλαξης των μαθητών ειδικά με βαριές και πολλαπλές ανάγκες εξάρτησης, αλλά χώροι ουσιαστικής μάθησης και εκπαίδευσης.

Κύριε Υπουργέ,
Σε αυτή την κρίσιμη οικονομική περίοδο απαιτείται πιο ισχυρή πολιτική βούληση για να προστατευτούν ζωτικοί τομείς που αφορούν στη ζωή των ατόμων με αναπηρία και των οικογενειών τους.  Οφείλετε να δώσετε εδώ και τώρα οριστική και ριζική λύση στα θέματα της εκπαίδευσης των ατόμων με αναπηρία. Οφείλετε:

Ø  να διεκδικήσετε την εξαίρεση της πρόσληψης εκπαιδευτικών στις ΣΜΕΑΕ και τα τμήματα ένταξης από το μέτρο του 1/10,
Ø  να αναθεωρήσετε το αναχρονιστικό πλαίσιο που διέπει τους εκπαιδευτικούς με αναπηρία και να τους εντάξετε ισότιμα με τους άλλους συναδέλφους τους στα σχολεία Γενικής Εκπαίδευσης,
Ø  να εφαρμόσετε συγκεκριμένο σχέδιο στόχων, δράσεων με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα για την ένταξη κάθε ατόμου με αναπηρία και ειδικά των ατόμων με βαριά αναπηρία -τα οποία στην πλειονότητά τους συνεχίζουν να βρίσκονται εκτός των σχολικών δομών- στην εκπαιδευτική διαδικασία. 
Ø  να ενεργοποιήσετε τους πόρους του ΕΣΠΑ και του ΕΚΤ για να καταστούν προσβάσιμες όλες οι εκπαιδευτικές μονάδες πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

Σε αυτή την κατεύθυνση απαιτείται άμεσα : 

-        Να προχωρήσετε σε ειδικό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για την ειδική εκπαίδευση, βάσει και των ρυθμίσεων που συμπεριλήφθηκαν στο ν. 3848/2010 «Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού».
-        Να  προχωρήσετε άμεσα στην μονιμοποίηση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, αναγνωρίζοντας ότι η τοποθέτηση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες ειδικής εκπαίδευσης απαξιώνει και υποβαθμίζει την εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία.  
-        Να στελεχωθούν τα σχολεία ειδικής εκπαίδευσης και τα τμήματα ένταξης με δασκάλους εκπαιδευτικούς που θα παρέχουν την κατάλληλη παράλληλη στήριξη και συνεκπαίδευση στους μαθητές με αναπηρία, σύμφωνα και με την παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 3699/08. Εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων που καταργήθηκαν με το πρόσφατο πολυνομοσχέδιο (άρθρο 82) όπως φυσικοθεραπευτές εργοθεραπευτές, κοινωνικοί λειτουργοί, να μεταφερθούν σε αντίστοιχες κενές οργανικές θέσεις των ΣΜΕΑΕ,  ΕΕΕΕΚ και Τ.Ε. Γενικών Σχολείων δεδομένου ότι σε αυτές τις δομές παρουσιάζεται έλλειψη αυτών των ειδικοτήτων.
-Να ιδρυθούν νέες ΣΜΕΑΕ εξειδικευμένες ανά κατηγορία αναπηρίας προκειμένου να εφαρμόζονται ανάλογα αναλυτικά προγράμματα, και να υπάρχει η απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή και η στελέχωση από εξειδικευμένο προσωπικό. Για το σκοπό αυτό απαιτείται να καθιερωθούν βάσεις δεδομένων που θα ανανεώνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα για τις βαριές αναπηρίες και τη συχνότητα που εμφανίζονται ανά γεωγραφική περιοχή ώστε να καταγραφούν οι εκπαιδευτικές ανάγκες και βάσει αυτών να προβλεφθεί ίδρυση νέων ΣΜΕΑΕ.  
-        Να καλυφθούν οι ανάγκες των μαθητών που δεν αυτοεξυπηρετούνται με τη  στήριξη και παρουσία Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.), ανάλογα με το είδος της αναπηρίας τους και τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες τους,  σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 6 του ν.  3699/08.
-        Να συσταθούν οι Γνωμοδοτικές Επιτροπές του άρθρου 2 του ν. 3699/2008 για την παρακολούθηση της φυσικής και ηλεκτρονικής προσβασιμότητας των εκπαιδευτικών δομών.
-        Να γίνει πράξη το ολοήμερο σχολείο και για τους μαθητές με αναπηρία μέσω της διεύρυνση ωραρίου και στις ΣΜΕΑΕ, όπως ισχύει, άλλωστε, και για τα σχολεία Γενικής Εκπαίδευσης.
-        Να καταρτιστούν αναλυτικά προγράμματα σπουδών και να καταστεί  υποχρεωτική εφαρμογή τους σε όλες τις ΣΜΕΑΕ και τα τμήματα ένταξης.
-        Να δοθούν εγκαίρως σχολικά βιβλία στα σχολεία που φοιτούν μαθητές με αναπηρία.
-        Να αποσυρθεί η διάταξη του Ν.3699/2008, όπου οι διδακτορικοί/μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών προηγούνται του βασικού τίτλου σπουδών στην Ειδική Αγωγής και της προϋπηρεσίας εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία.  
-        Να βελτιωθεί η πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία σε όλες τις κτιριακές υποδομές και να καταστεί προσβάσιμη κάθε ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας  και των εποπτευόμενων φορέων του.
-        Να εκπονηθούν άμεσα προγράμματα δράσης για την ενίσχυση των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.
-        Να στελεχωθούν τα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. με εξειδικευμένους εκπαιδευτές, ειδικούς επιστήμονες κ.λπ. 
-        Να αξιοποιηθούν οι δυνατότητες του Επιχειρησιακού Προγράμματος ¨Εκπαίδευση & Δια Βίου Μάθηση¨ για την αναβάθμιση και τη βελτίωση των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.
-        Να καταρτιστούν προγράμματα επιμόρφωσης για δασκάλους/εκπαιδευτικούς.
-        Να αναβαθμιστεί ο ρόλος των υπηρεσιών διάγνωσης και αξιολόγησης των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών με αναπηρία.
-        Να θεσπιστεί σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών ένα δωρεάν και ασφαλές σύστημα μετακίνησης των μαθητών με αναπηρία, σύμφωνα με τις εμπεριστατωμένες προτάσεις της Ε.Σ.ΑμεΑ. και ΠΟΣΓΚΑμεΑ όπου το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει απαραίτητα να έχει επιτελικό ρόλο.

Κύριε Υπουργέ,  
Για την ικανοποίηση των ανωτέρω αιτημάτων μας απαιτείται συγκεκριμένος σχεδιασμός. Απαιτείται να ανοίξει η πόρτα του γραφείου σας στους εκπροσώπους της Ε.Σ.ΑμεΑ και της ΠΟΣΓΚΑΜεΑ για να συζητηθούν εγκαίρως και αναλυτικά όλα τα κρίσιμα ζητήματα της εκπαίδευσης των ατόμων με αναπηρία.

Η ευθύνη πλέον είναι ολοκληρωτικά δική σας για το συντονισμό όλων των αρμοδίων υπηρεσιών του Υπουργείου σας, προκειμένου το κουδούνι να χτυπήσει την ίδια ώρα και την ίδια μέρα για τους μαθητές με αναπηρία.
                                                          
   Με εκτίμηση
                              
                    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                           Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ                                                                      
                          
                             Ι. ΒΑΡΔΑΚΑΣΤΑΝΗΣ                              ΧΡ. ΝΑΣΤΑΣ
Πίνακας Αποδεκτών:
- Γραφείο Πρωθυπουργού κ. Σαμαρά
- Γραφείο Αντιπρόεδρου της Κυβέρνησης κ. Ε. Βενιζέλο
- κ. Α. Κυριαζή Γ.Γ. Υπουργείου  Παιδείας & Θρησκευμάτων
- κ. Σ. Μενδώνη, ΓΓ Πολιτισμού
- κ. Κ. Γιαννακίδου, ΓΓ Αθλητισμού
- κ. Ε. Καρατζόλα, ΓΓ Δια Βιου Μάθησης
- κ.  Π. Κανελόπουλο, ΓΓ Νέας Γενιάς
- κ. Γ. Καλαντζή, ΓΓ Θρησκευμάτων
- κ.  Α. Λινού, Ε.Γ. Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων
- Πρόεδρο και Μέλη  Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής
-ΔΟΕ
-ΟΛΜΕ
-ΠΟΣΕΕΠΕΑ
-ΣΕΕΠΕΑ
-Φορείς – Μέλη Ε.Σ.ΑμεΑ.